Αντισυμβατικός, χαρισματικός, ευφυής, αυτοσαρκαστικός, αληθινός, πολυπράγμων. Αυτός είναι ο Jo Nesbo, ο αποκαλούμενος και βασιλιάς της σκανδιναβικής αστυνομικής λογοτεχνίας, ο οποίος το απόγευμα της Τρίτης φιλοξενήθηκε στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση για μία ζωντανή συζήτηση που διοργάνωσαν οι εκδόσεις Μεταίχμιο, η Πρεσβεία της Νορβηγίας και το Νορβηγικό Ινστιτούτο Αθηνών. 

Το mygreekholiday δεν θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητο από τον ερχομό του σπουδαίου Νορβηγού συγγραφέα και επισκέφτηκε τη Στέγη Γραμμάτων, παρουσιάζοντας πρώτο όσα δεν ξέρατε για τον θρυλικό εμπνευστή του επιθεωρητή Χάρι Χόλε.

Ο κόσμος από νωρίς κατέκλυσε το φουαγιέ της Κεντρικής Σκηνής όπου πωλούνταν βιβλία του διάσημου συγγραφέα.

fouagie.jpgΣτην ουρά για την αγορά ενός από τα βιβλία του

Πολλοί Έλληνες Nesbomaniacs συζητούσαν για το νέο βιβλίο, άλλοι ανυπομονούσαν να δουν από κοντά τον Jo Nesbo, κάποιοι στενοχωρήθηκαν, καθώς δεν πρόλαβαν να παραλάβουν το εισιτήριο για δωρεάν είσοδο σε μία από τις 880 θέσεις του αμφιθεάτρου, ενώ διάφοροι φανατικοί αρκέστηκαν να σταθούν στη γιγαντοοθόνη για τη ζωντανή μετάδοση.

JoNesbo2.jpgΟι άτυχοι της βραδιάς τον απόλαυσαν μέσω γιγαντοοθόνης

Ο Jo Nesbo μίλησε για την αστυνομική λογοτεχνία, τον Χάρι Χόλε, το τελευταίο του μυθιστόρημα, τη Δίψα, την κινηματογραφική μεταφορά του Χιονάνθρωπου, ενώ παράλληλα αποκάλυψε ότι επισκέπτεται την Κάλυμνο κάθε καλοκαίρι για να κάνει αναρρίχηση. Φειδωλός, ωστόσο ήταν όσον αφορά την τύχη του πρωταγωνιστή του Χάρι Χόλε…

Παρόλο που η καταγωγή του είναι νορβηγική με τη γνωστή ιδιοσυγκρασία που διέπει αυτόν τον λαό, ο ίδιος μπροστά στο ελληνικό κοινό ήταν ζεστός, φιλικός και πολλές φορές αστειεύτηκε χαρίζοντας γέλιο, κερδίζοντας παράλληλα τα χειροκροτήματα του ενθουσιώδους ακροατηρίου.

onassis.jpgΚατάμεστη η εντυπωσιακή αμφιθεατρική αίθουσα του Ιδρύματος Ωνάση, ένα πραγματικό κόσμημα

08549_03_195.jpg

Οι διάλογοι των βιβλίων του προκύπτουν μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες, εμπειρικές καταστάσεις και βιώματα. Συμφώνησε ότι ο επιθεωρητής Χάρι Χόλε στο νέο του βιβλίο εμφανίζεται πιο ευχάριστος, πιο ισορροπημένος, χωρίς ωστόσο να δώσει έστω μία γεύση για το μέλλον του. Άλλωστε ο Jo Nesbo γνώριζε ότι η παραμικρή αποκάλυψη θα αποτελούσε το μεγαλύτερο σπόιλερ….Ξαφνικά τα φώτα χαμήλωσαν. Πίσω από τη σκηνή ξεκίνησε η προβολή των τρέιλερ για το βιβλίο και την κινηματογραφική μεταφορά του best seller Χιονάνθρωπος (The Snowman). Mόλις προβλήθηκαν τα δύο σποτ, απευθυνόμενους στους δύο δημοσιογράφους και το κοινό είπε αστειευόμενος ότι πρώτη φορά βλέπει το trailer…Παραδέχθηκε βέβαια πως σαν Χάρι Χόλε θα μπορούσε να φανταστεί μόνο τον ηθοποιό Νικ Νόλντε.

Με περίσσια διάθεση εξέπληξε το κοινό. «Η ιδέα του Χάρι Χόλε γεννήθηκε από το πουθενά. Ο φόβος με οδηγεί στη σύλληψη της ιδέας. Θα έλεγα ότι δεν έχω πολύ ενδιαφέρουσα ζωή. Μου αρέσει να παρατηρώ. Κοιτάζω ανθρώπους και προσπαθώ να αντιληφθώ πώς είναι η πραγματική τους ζωή. Είμαι περίεργος. Το Κακό με ενδιαφέρει όσο και η βία. Γράφω σε μια μικρή καφετέρια κοντά στο σπίτι μου, φορώντας πάντα στα αυτιά του ακουστικά. Έκανα έρευνες προτού γράψω το βιβλίο Νέμεσις. Π.χ. μελέτησα ληστές τραπεζών, διάφορες υποθέσεις, τα κίνητρα, όλα όσα συνέβησαν στη Σκανδιναβία. Μεγάλωσα σε μία οικογένεια (δύο στρατόπεδα) που μιλούσε για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν story tellers» είπε ο διάσημος συγγραφέας.

 

stegigrammaton3.jpg

Ο Jo Nesbo, λοιπόν, ήρθε στην Αθήνα, και αφού μίλησε για τη «Δίψα», γιόρτασε την επιτυχημένη 20ετή διαδρομή των βιβλίων του με πρωταγωνιστή τον διάσημο επιθεωρητή Χάρι Χόλε και υπέγραψε υπομονετικά εκατοντάδες βιβλία στο φουαγιέ…

JoNesbo1.jpg

jonesbo-athens2.jpgΣε κάθε υπογραφή βιβλίου ευχαριστούσε τους θαυμαστές του είτε με ένα νεύμα ή λέγοντας "thank you"

Ο ίδιος ξαναγράφει τον αιματοβαμμένο Μάκμπεθ μετατρέποντάς τον σε ψυχολογικό θρίλερ (θα κυκλοφορήσει το 2018).

Πάρτε μία γεύση από Jo Nesbo...

JoNesbo3.jpgΗ συζήτηση με τους δύο δημοσιογράφουςΜαριλένα Αστραπέλλου και Γιώργο Νάστο

nesbo-athens1.jpgΗ Κεντρική σκηνή λιτή και απέρριτη, ο Jo Nesbo ήταν αρκετός

;

Ποιος είναι ο Jo Nesbo

Ο Jo Nesbo παράτησε πολλές καριέρες προτού βρει την πραγματική του κλίση: να γράφει για τα μοναδικά πράγματα που, όπως λέει, αξίζει να γράφει κανείς, δηλαδή το έγκλημα και τον έρωτα. Γεννήθηκε στις 29 Μαρτίου 1960 στο Όσλο, όπου και εξακολουθεί να ζει.

Ο μετρ της αστυνομικής λογοτεχνίας σπούδασε οικονομικά και αρχικά ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία, το ποδόσφαιρο και το… τραγούδι. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας, προβλήθηκε βίντεοκλιπ από το το νορβηγικό ροκ συγκρότημα Di Derre με τον ίδιο να χαμογελάει και να λέει: ῾῾Α, εγώ τραγουδούσα πριν από λίγο καιρό῾῾, τόνισε με αυτοσαρκασμό βέβαια για τα χρόνια που είχαν περάσει από τότε και απολάμβανε τον τίτλο του ροκ σταρ….

Μπορεί στα 17 του χρόνια να έπαιζε στην πρώτη εθνική του νορβηγικού πρωταθλήματος με τη Μόλντε και να ονειρευόταν να γίνει ποδοσφαιρικό αστέρι της Τότεναμ, αλλά ένας τραυματισμός τον οδήγησε στη συγγραφή βιβλίων. ῾῾Όταν ήμουν 8 χρονών, ο μεγαλύτερος αδερφός μου με είδε να κοιτάω τις φανέλες της Άρσεναλ και τότε γύρισε και μου είπε: Όχι Τζο! Δε θα γίνεις Άρσεναλ῾῾ διηγήθηκε αστειευόμενος. 

Στη διάρκεια μιας αεροπορικής πτήσης από το Όσλο στο Σίδνεϊ, ο Nesbo συνέλαβε την πλοκή του πρώτου του μυθιστορήματος, της Νυχτερίδας, που το 1997 του απέφερε το βραβείο Riverton για το Καλύτερο Αστυνομικό Μυθιστόρημα στη Νορβηγία. Έτσι γεννήθηκε ο θρυλικός πλέον ντετέκτιβ Χάρι Χόλε, αυτός ο καλτ, αυτοκαταστροφικός, αθεράπευτα ερωτευμένος με την ίδια γυναίκα, αντιδραστικός σε οποιαδήποτε μορφή εξουσίας, αλκοολικός επιθεωρητής της νορβηγικής αστυνομίας, που ακούει Sex Pistols και Neil Young, ενώ έχει καλύτερο του φίλο το Jim Beam. O Χάρι Χόλε είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο εθιστικούς και δημοφιλείς λογοτεχνικούς ήρωες των καιρών μας.

Μέσα στις δύο αυτές δεκαετίες, τα σκοτεινά, συναρπαστικά μυθιστορήματα του Nesbo, καθώς και τα σενάριά του για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, τον έχουν αναδείξει σε έναν από τους κορυφαίους εκπροσώπους της αστυνομικής λογοτεχνίας.

neabo-books.jpg

Όλα τα βιβλία του Jo Nesbo κυκλοφορούν στα ελληνικά από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. 

instaphoto1.jpg

Μυθιστορήματα με βασικό ήρωα τον Χάρι Χόλε

  • 1997 - Flaggermusmannen "Bat Man": Η Νυχτερίδα
  • 1998 - Kakerlakkene "Cockroaches": Οι κατσαρίδες
  • 2000 - Rødstrupe "Robin": Ο κοκκινολαίμης
  • 2002 - Sorgenfri ""Free of Sorrow": Νέμεσις
  • 2003 - Marekors "Pentagram": Το αστέρι του διαβόλου
  • 2005 - Frelseren "Savior": Ο Λυτρωτής
  • 2007 - Snømannen "Snoman": Ο Χιονάνθρωπος
  • 2009 - Panserhjerte "Armored Heart": Η Λεοπάρδαλη
  • 2011 - Gjenferd "Ghosts "Phantom" : Ο Φαντομάς
  • 2013 - Police ''Police'': Η Αστυνομία
  • 2017 - Tørst "The Thirst": Η Δίψα

stegigrammaton1.jpgΟυρές για μία υπογραφή του Je Nesbo στο βιβλίο. Για λόγους συντομίας, απαγορεύτηκαν οι φωτογραφίες με αναγνώστες και οι αφιερώσεις

ΙΝFO: Τα βιβλία του ξεπερνούν τα 36 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως σε πωλήσεις και εκδίδονται σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ το 2011 στη Βρετανία κάθε 27 δευτερόλεπτα πουλιόταν ένα βιβλίο του. Και όμως, ακόμα και ο ίδιος δεν μπορεί να εξηγήσει τη μεγάλη επιτυχία του.

Αναμένουμε με αγωνία τις νέες περιπέτειες και ελπίζουμε να τον δούμε ξανά από κοντά, καθώς όπως φαίνεται λατρεύει την Κάλυμνο…

Δευτέρα, 16 Οκτωβρίου 2017 14:49

Έκθεση Imathia Quality στο Ζάππειο Μέγαρο

Ο τουρισμός, ο πολιτισμός και η γαστρονομία της Ημαθίας πρωταγωνίστησαν στις τριήμερες εκδηλώσεις με τίτλο “Imathia Quality”, που συνδιοργάνωσαν στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα (13-15 Οκτωβρίου 2017), η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας - Π.Ε. Ημαθίας με τους Δήμους Βέροιας, Νάουσας και Αλεξάνδρειας, το Επιμελητήριο Ημαθίας, την ΑΝ.ΗΜΑ. και την Ένωση Ξενοδόχων Ημαθίας, με στόχο τη συνολική παρουσίαση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Ημαθίας στον τουριστικό, πολιτιστικό και γαστρονομικό τομέα. 

Στα εγκαίνια της έκθεσης, που πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελο Αποστόλου, χαιρετισμούς απηύθυναν ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ημαθίας Κώστας Καλαϊτζίδης, ο Πρόεδρος του Ζαππείου Μεγάρου Γεώργιος Χρήστου, ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του “Imathia  Quality” Δημήτρης Τσαγκαλίδης και ο δήμαρχος Βέροιας Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης, με παρουσιαστή της εκδήλωσης τον δημοσιογράφο Χρήστο Ζαμπούνη.

171016 Tzitzikostas Imathia Quality 02.jpg

Στην ανάδειξη του ξεχωριστού χαρακτήρα της Ημαθίας μέσα από τις συνέργειες όλων των δυνάμεων της Ημαθίας αναφέρθηκε αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος ευχαρίστησε τους διοργανωτές για την άριστη συνεργασία, τη συνεννόηση και το εξαιρετικό αποτέλεσμα. «Με τη σπουδαία αυτή ευκαιρία, θα δείξουμε στους επισκέπτες ότι η Κεντρική Μακεδονία αποτελεί ιδανικό προορισμό για γευστικά ταξίδια, για χειμερινό και θερινό τουρισμό,  για πολιτιστικό και ιστορικό τουρισμό, 365 μέρες το χρόνο», υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας, αναφερόμενος στις προσπάθειες της διοίκησης για τη δημιουργία και υιοθέτηση του Μακεδονικού Σήματος Ποιότητας στα αγροτικά προϊόντα της περιοχής, με στόχο την καθιέρωση ενός διεθνώς αναγνωρίσιμου brand name.

«Καθιερώνουμε πλέον στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς, το νέο brand name “μακεδονική κουζίνα”, με στόχο να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την εξωστρέφεια του τόπου μας, συνδέοντας δύο από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της περιοχής μας, τον πρωτογενή αγροτικό τομέα και τον τουρισμό. Άλλωστε, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη Περιφέρεια της Ελλάδας σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων και τροφίμων» συνέχισε ο κ. Τζιτζικώστας, τονίζοντας ότι «με όλες τις δράσεις και ενέργειες που υλοποιούμε έχουμε ως στόχο τα προϊόντα μας να είναι επώνυμα και αναγνωρίσιμα, διεκδικώντας και κερδίζοντας ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στις διεθνείς και εγχώριες αγορές». Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε ξεχωριστή αναφορά στα 50 έργα και δράσεις του ΕΣΠΑ σε όλους τους τομείς στην Ημαθία, συνολικού προϋπολογισμού 199 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και στην ενίσχυση νέων γεωργών με 43 εκατομμύρια ευρώ, που υλοποιούνται προκειμένου «η Κεντρική Μακεδονία να είναι η πρώτη Περιφέρεια της χώρας που θα βγει οριστικά από την κρίση».

171016 Tzitzikostas Imathia Quality 03.jpg

Στο χαιρετισμό του ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ημαθίας Κώστας Καλαϊτζίδης τόνισε ότι στόχος της έκθεσης είναι οι επισκέπτες του Imathia  Quality «να γευτούν την ιστορία της μακεδονικής γης, όπου μοναδικά συνυπήρξαν οι δυο μέγιστοι της ανθρωπότητας. Ο Αλέξανδρος της Οικουμένης και ο φιλόσοφος Αριστοτέλης». «Μεταφέροντας το “βουνό στον Μωάμεθ” και, στην περίπτωσή μας στην πόλη της θεάς Αθηνάς, προβάλλουμε  τον πλούσιο πολιτισμό της Ημαθίας, συνδυάζοντας τον με την γαστρονομία μας, με κυρίαρχο συστατικό το ξινόμαυρο κρασί  ονομασίας-προέλευσης. Η Ημαθία ως επισκέψιμος τόπος τεσσάρων εποχών είναι εδώ. Αυτό που θα σας προσφέρουμε αυτό το τριήμερο είναι ένα αντίδωρο του τόπου μας. Η πρόσκληση μας ανοικτή σε όλους τους Αθηναίους, σε όλους τους επισκέπτες μας. Βάλτε στον τουριστικό σας χάρτη μια περιφερειακή ενότητα, οι κάτοικοι της οποίας ανοίγουν τα σπίτια  και τις καρδιές τους, όλους τους φιλοξενούμενους της», σημείωσε ο κ. Καλαϊτζίδης. 

33468e3508d2a8fad7b6127afb9a9351_L.jpg

Σε μία σειρά αλληλένδετων στόχων, όπως τη διαμόρφωση τουριστικού χαρτοφυλακίου γαστρονομικών προϊόντων που θα περιλαμβάνει τα καλύτερα και πιο χαρακτηριστικά προϊόντα της περιοχής (π.χ. ροδάκινο, βόειο κρέας, ξινόμαυρο κτλ) το οποίο θα μεταφραστεί σ’ ένα πιστοποιημένο μενού με παραδοσιακές και σύγχρονες τοπικές συνταγές, ενώ θα περιλαμβάνει επισκέψεις σε καλλιέργειες και επιχειρήσεις παραγωγής τοπικών προϊόντων, αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Βέροιας Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης. «Πρωτοβουλίες, όπως η εκδήλωση Imathia Quality, υπηρετούν ακριβώς αυτόν το σκοπό, δηλαδή την ενοποίηση των τουριστικών, πολιτιστικών και γαστρονομικών διαδρομών της Ημαθίας κάτω από ένα ενιαίο και κοινό όνομα προέλευσης, με σκοπό η διαδικασία αυτή να προσδώσει προστιθέμενη αξία στα τοπικά προϊόντα, τη γαστρονομία και το τουριστικό προϊόν της περιοχής», δήλωσε ο κ. Βοργιαζίδης.

Μετά το πέρας των εγκαινίων, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Ημαθίας Κώστας Καλαϊτζίδης δώρισαν στον πρόεδρο του Ζαππείου Μεγάρου Γεώργιο Χρήστου ένα βιβλίο με την ιστορία των Αιγών, καθώς και ένα μακεδονικό δόρυ, την περίφημη σάρισα του στρατού του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

zappeio-3.jpg

Ακολούθησε ένα ιδιαίτερο γαστρονομικό δείπνο για τους προσκεκλημένους καλεσμένους με δημιουργίες που περιλάμβαναν  μοσχαρίσιο κρέας Ημαθίας, τυριά, κρασί και  φυσικά ρεβανί, στο οποίο παρακάθισαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Ζαππείου Μεγάρου Γεώργιος Χρήστου, η βουλευτής Β΄Αθηνών Αικατερίνη Παπακώστα ως εκπρόσωπος του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη, ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ Θανάσης Θεοχαρόπουλος, οι βουλευτές Ημαθίας Ευφροσύνη Καρασαρλίδου και Χρήστος Αντωνίου, οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Π.Ε. Ημαθίας Νίκη Καρατζιούλα και Θεόφιλος Τεληγιαννίδης, ο δήμαρχος Αλεξάνδρειας Παναγιώτης Γκυρίνης, η Έφορος Αρχαιοτήτων Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη, ο Αντιστράτηγος Αντώνιος Νομικός, Επιτελάρχης του ΓΕΣ, ο πρόεδρος της  Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Κωνσταντίνος Μίχαλος, δημοτικοί σύμβουλοι, ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Ημαθίας Αναστάσιος Γιάγκογλου, ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Venus Growers Αντώνης Μαρκοβίτης, κ.ά.

Η απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) για το Ελληνικό υπηρετεί ισορροπημένα τόσο το δημόσιο συμφέρον όσο και την προστασία των αρχαιοτήτων, δηλώνει από τη Γερμανία, σε αποκλειστική συνέντευξή της στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου και επισημαίνει ότι με το μνημόνιο που έχει υπογραφεί, τμήμα του οποίου ενσωματώθηκε στην απόφαση του ΚΑΣ, υλοποιείται ο αρχαιολογικός νόμος από την πρώτη μέρα των εργασιών, υπό την αυστηρή μάλιστα παρακολούθηση των υπηρεσιών του ΥΠΠΟΑ.

Η κ. Κονιόρδου εκφράζει τη βαθιά της εκτίμηση για το έργο των Ελλήνων αρχαιολόγων και τονίζει ότι δεν θα έκανε ποτέ κάτι που θα υπέσκαπτε τη μεγάλη προσφορά τους και την κληρονομιά που υπηρετεί σε όλη της τη ζωή με το έργο της. Αναφέρεται μάλιστα στις ακραίες, όπως λέει, φωνές, οι οποίες με το πρόσχημα της προστασίας των αρχαιοτήτων προσπαθούν να επηρεάσουν την κοινή γνώμη, ενώ είναι δηλωμένα αντίθετες στις προτεραιότητες της κυβέρνησης για ανάπτυξη και δημιουργία θέσεων εργασίας.

Ελληνικό aerial photo

Η υπουργός Πολιτισμού απορρίπτει κατηγορηματικά την κριτική που δέχθηκε επειδή απουσίασε από την Αθήνα κατά την κρίσιμη συνεδρίαση του ΚΑΣ, διαβεβαιώνει ότι δεν υπήρξε καμία αμέλεια στην άσκηση των καθηκόντων της και κάνει λόγο για «εποχή με έντονες πολώσεις», κατά την οποία ασκείται βιαστικά κριτική, χωρίς να διασταυρώνονται οι πληροφορίες και να εκτιμάται η ουσία.

Κατά το επίμαχο διάστημα η κ. Κονιόρδου συμμετείχε στην πολυσυζητημένη παράσταση του Ρόμπερτ Γουίλσον «Luther dancing with the Gods» (Ο Λούθηρος χορεύει με τους Θεούς), που ανέβηκε στην αίθουσα «Πιερ Μπουλέζ» του Βερολίνου, με αφορμή τα 500 χρόνια από την θυροκόλληση των 95 Θέσεων από τον Μαρτίνο Λούθηρο στον Καθεδρικό Ναό της Βιρτεμβέργης, στις 31 Οκτωβρίου του 1517. Με τον τρόπο αυτόν ο ίδιος κατήγγειλε μια σειρά αντιλήψεων της Καθολικής Εκκλησίας και κυρίως την πρακτική με τα συγχωροχάρτια και την άφεση αμαρτιών. Αυτές οι 95 Θέσεις έβαλαν τα θεμέλια της Προτεσταντικής Εκκλησίας. Η υπουργός Πολιτισμού και καταξιωμένη ηθοποιός άνοιγε το έργο με αποσπάσματα από τη Γένεση και τις επιστολές του Αποστόλου Παύλου στα ελληνικά,- γλώσσα στην οποία άλλωστε στηρίχθηκε η μετάφραση της Βίβλου από τον Λούθηρο στα γερμανικά.

Η παρουσία της υπουργού στη Γερμανία και η συμμετοχή της στην παράσταση του Γουίλσον δεν πέρασε απαρατήρητη από τα γερμανικά ΜΜΕ. «Παρότι σημασιολογικά ακατανόητη για το γερμανόφωνο κοινό, η πρώτη προσέγγιση στην κληρονομιά και στη σκέψη του Λούθηρου, η προσέγγιση στην κεντρική άποψη του Λούθηρου ότι "Εν αρχή ην ο Λόγος", τροφοδοτείται στο έργο εύλογα από την αφηρημένα γεμάτη σημασία μιας ακατανόητης γλώσσας», γράφει χαρακτηριστικά η Berliner Morgenpost, αναφερόμενη στον ρόλο της Λυδίας Κονιόρδου και στη σημασία του για το έργο του Γουίλσον. «Με την διπλή μου ιδιότητα υπηρετώ τον ελληνικό Πολιτισμό», λέει η ίδια και αναφέρεται τόσο στην παρουσία της στην παράσταση όσο και στη συνάντηση που είχε με τη Γερμανίδα ομόλογό της Μόνικα Γκρούτερς και στην συμμετοχή της σε συνάντηση και ανταλλαγή απόψεων με θέμα την ανανέωση της Ευρώπης μέσω του Πολιτισμού με Ευρωπαίους ομολόγους της που διοργάνωσε η Γαλλίδα υπουργός Πολιτισμού Φρανσουάζ Νυσσέν στο πλαίσιο της Έκθεσης Βιβλίου της Φρανκφούρτης.

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Ένα διαμάντι της αρχιτεκτονικής, με πλούσια ιστορία, κρύβεται σε μία γειτονιά των Εξαρχείων.

Από το 1870 στέκεται αγέρωχη η κατοικία του κορυφαίου θεατρικού σκηνοθέτη Καρόλου Κουν. Η «Schema architecture & engineering»ανέλαβε το ολικό λίφτινγκ της κατοικίας και δημιούργησε ένα αρχιτεκτονικό διαμάντι, διατηρώντας τον χαρακτήρα, στην καρδιά της Αθήνας.

bd48f9_1200284d713e49d0998a407d03a924a2.jpgΠέτρα και ξύλο τα βασικά υλικά...

Πριν την τελευταία του ανακαίνιση η νεοκλασική κατοικία λειτουργούσε ως εστιατόριο.

H Liberation κάνει αφιέρωμα στην Αθήνα και γοητεύεται από τα Εξάρχεια

Σχεδιαστικό κίνητρο ήταν η αποκατάσταση της νεοκλασικής κατοικίας με σεβασμό στον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα του υφιστάμενου κτίσματος και η μετατροπή αυτής σε μια σύγχρονη μονοκατοικία σύμφωνα με τις ανάγκες της οικογένειας που θα στεγάσει. Τα επιχρίσματα αφαιρέθηκαν από τους πέτρινους περιμετρικούς τοίχους, ενώ τα υλικά που προστέθηκαν έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παρεμβαίνουν στην ιστορικότητα και αισθητική του κτιρίου.

bd48f9_acc4c060b4d54518b91cde67984243a8.jpgΗ ξύλινη οροφή

Το μεγάλο ύψος του χώρου επέτρεψε την πλήρη αναδιαμόρφωση του με πολλαπλά επίπεδα που εκτείνονται καθ’ ύψος, από το ισόγειο έως την ξύλινη οροφή, αυξάνοντας τους λειτουργικούς χώρους και παράλληλα προσφέροντας ιδιαίτερες θεάσεις μεταξύ των μεταλλικών παταριών. Συγχρόνως η εμφανής ξύλινη οροφή αποκαθίσταται πλήρως και το φυσικό φως εισάγεται στο εσωτερικό της κατοικίας μέσω ειδικά διαμορφωμένων ανοιγμάτων στην επιφάνειά της.

bd48f9_1712efcd072945d485bf5d7851afa211.jpgΦωτογραφίες: schema-architecture.com

Με πλούσια συλλογή 200 βιβλίων από 60 εκδότες και πυκνό πρόγραμμα εκδηλώσεων θα σηματοδοτηθεί η παρουσία της Ελλάδας στην 69η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Φρανκφούρτης, που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 11 Οκτωβρίου. Στη Φρανκφούρτη φιλοξενείται κάθε χρόνο η σημαντικότερη και μεγαλύτερη διεθνής έκθεσηβιβλίου στην Ευρώπη. Τιμώμενη χώρα είναι φέτος η Γαλλία.

Την οργάνωση της ελληνικής συμμετοχής ανέλαβε το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού και σε συνεργασία με τους Έλληνες εκδότες, το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Φρανκφούρτη και το γραφείο ΕΟΤ Φρανκφούρτης. Αυξημένος ο αριθμός των εκδοτών που συμμετέχουν με δική τους βιβλιοθήκηφέτος, φτάνοντας τους 24, έναντι των 20 το 2016, και 11 το 2014. Οι εκδόσεις Άγρα, Αιώρα, Ενάλιος-Ωκεανός, Εστία, Ίκαρος, Καλέντης, Καπόν, Καστανιώτης, Κέδρος, Κλειδάριθμος, Cube Art Edition, Libron Εκδοτική, Μελάνι, Μέλισσα, Μεταίχμιο, Νεφέλη, Οσελότος, Παπαδόπουλος, Πατάκης, Όπερα, Romiosini, Society for Biotechnology-Biosciences & Culture, Συμπαντικές Διαδρομές, University Studio Press, δίνουν ενεργά το παρών μαζί με τα λογοτεχνικά πρακτορεία δικαιωμάτων Ersilia και Iris. Παιδικό βιβλίο, σύγχρονη ελληνική ποίηση και πεζογραφία, δοκίμιο, μεταφρασμένα ελληνικά βιβλία και λευκώματα τέχνης αποτελούν τις βασικές θεματικές που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα του ελληνικού περιπτέρου στη Φρανκφούρτη.

Την Τετάρτη, η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου θα συναντηθεί, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Φρανκφούρτης, με τη Γερμανίδα υπουργό Πολιτισμού Μόνικα Γκρούτερς μετά από επίσημη πρόσκληση της Γαλλίδας υπουργού Πολιτισμού Φρανσουάζ Νισέν. Το ελληνικό περίπτερο θα εγκαινιάσει η γενική πρόξενος της Ελλάδας στη Φρανκφούρτη Μαρία Ζήση.

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Η αρχιτέκτονας Κατερίνα Καμπράνη σχεδίασε την ξεκαρδιστική σειρά "The Uncomfortable" (Το Άβολο), μια συλλογή από καθημερινά αντικείμενα ειδικά σχεδιασμένα για να ενοχλούν τους ανθρώπους και να τους κάνουν να αισθάνονται άβολα. Τα σχέδια φαίνονται να είναι εξίσου κομψά και πρακτικά άχρηστα.

Ο στόχος της Κατερίνας είναι να εξαφανίσει την πρακτικότητα των καθημερινών αντικειμένων και στη συνέχεια να τροποποιήσει τα σχέδια αρκετά ώστε να τα καταστήσει εξωπραγματικά. Η ίδια γράφει στην ιστοσελίδα της ότι θέλει το έργο να βοηθήσει το κοινό να «εκτιμήσει την πολυπλοκότητα και το βάθος των αλληλεπιδράσεων με τα απλούστερα αντικείμενα». Προσπαθεί επίσης να μας κάνει να γελάσουμε, κάτι που κατά πάσα πιθανότητα καταφέρνει.

Το "The Uncomfortable" ξεκίνησε το 2011 μετά την απόφαση της Κατερίνας να μην ολοκληρώσει τις σπουδές της στο βιομηχανικό σχεδιασμό. Αφού δεν είχε τα χρήματα για να δημιουργήσει τα κατάλληλα μοντέλα όλων των εξαιρετικά δύσκολων ιδεών της, επέλεξε να δημιουργήσει τρισδιάστατες απεικονίσεις, προκειμένου να διαδώσει το μήνυμα της παιχνιδιάρικης ιδέας της.

Ευτυχώς, πρόσφατα αποφάσισε να πάρει το ρίσκο και να παράγει τα πραγματικά πρωτότυπα της σειράς με δικά της κεφάλαια. Αντικείμενα που αν υπάρχουν σαν διακόσμηση στο σπίτι σίγουρα θα προκαλούσαν ποικίλες αντιδράσεις και γέλιο.

Τα «μυστικά» της φαρμακευτικής ιστορίας αποκαλύπτονται μέσα από τα 3.000 αντικείμενα αιώνων της συλλογής του Ελληνικού Φαρμακευτικού Μουσείου, το οποίο συμπλήρωσε τα 10 χρόνια της λειτουργίας του. Ένα βιβλίο από χειροποίητο χαρτί που χρονολογείται από το 1598, τα άπαντα του Διοσκουρίδη, κρύβει στις 650 σελίδες τα «μυστικά» των φαρμακευτικών φυτών.

Πρόκειται για το παλαιότερο έκθεμα του μουσείου, το οποίο, μαζί με τα άλλα βιβλία συνταγών, τα διακοσμημένα με λιθογραφίες επιστολόχαρτα φαρμακείων, τα φιαλίδια με τις δραστικές ουσίες, αλλά και τα επιβλητικά και περίτεχνα έπιπλα, οδηγεί τον επισκέπτη σε ένα ταξίδι στην εποχή όπου τα φαρμακεία ήταν ένας πολυχώρος υπηρεσιών υγείας, αλλά και χώρος συνάντησης διανοουμένων. Ο διευθυντής του Φαρμακευτικού Μουσείου, το οποίο είναι το μοναδικό στην Ελλάδα, Βασίλειος Νικόλτσιος, μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αποκάλυψε κάποιες από τις ιστορίες που κουβαλούν τα εκτιθέμενα αντικείμενα.

Το βιβλίο με τα φαρμακευτικά «μυστικά»

«Το παλαιότερο αντικείμενο που έχουμε στο Φαρμακευτικό Μουσείο είναι ένα βιβλίο με τα άπαντα του Διοσκουρίδη, του 16ου αιώνα, το οποίο προέρχεται από τη συλλογή του προέδρου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Κυριάκου Θεοδοσιάδη. Ο Διοσκουρίδης ήταν ο πρώτος στρατιωτικός φαρμακοποιός που ακολουθούσε τον ρωμαϊκό στρατό και όπου πήγαινε κατέγραφε τις δράσεις των φαρμακευτικών φυτών. Όλο αυτό το υλικό το συγκέντρωσε σε αυτό το βιβλίο, στο οποίο περιλαμβάνονται οι φαρμακολογικές παρατηρήσεις, δηλαδή τα μυστικά των φαρμακευτικών φυτών. Η δρόγη, δηλαδή το συγκεκριμένο μέρος του φυτού από το οποίο παίρνουμε τη δραστική, φαρμακολογικά, ουσία, έχει απασχολήσει από την αρχαιότητα τον άνθρωπο και μάλιστα σήμερα υπάρχουν εταιρείες που έχουν στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στα φαρμακευτικά φυτά» αναφέρει ο κ. Νικόλτσιος.

Ένα έπιπλο μια ιστορία

Μια τεράστια σύνθεση με δρύινες βιτρίνες, ύψους 4,90 μέτρων και πλάτους 6,40, που κατασκευάστηκε στη Βιέννη, καθώς και μια περίτεχνη κρυστάλλινη βιτρίνα που σχεδιάστηκε στο Παρίσι και κατασκευάστηκε στη Βιέννη το 1889, ταξιδεύουν τον επισκέπτη σε μια εποχή όπου τα φαρμακεία ήταν πολύ διαφορετικά από τα σημερινά. Στην εποχή που το φαρμακείο ήταν ταυτόχρονα και ιατρείο.

«Τα έπιπλα αυτά προέρχονται από το φαρμακείο "Η Έλαφος" του Ζαφειρίου Σφύρα, από τον Βόλο. Ήταν ένα πολύ μεγάλο και γνωστό φαρμακείο της πόλης, το οποίο απασχολούσε τέσσερις γιατρούς. Τα έπιπλα αυτά, όταν έκλεισε το φαρμακείο του Σφύρα, πέρασαν στα χέρια του φαρμακοποιού Δημήτρη Πάνου και όταν αυτός πέθανε τα μοιράστηκαν τα παιδιά του. Τα συγκεκριμένα τα πήρε στην Ιταλία η κόρη του που είχε παντρευτεί Ιταλό. Τα έπιπλα αυτά έμειναν 30 χρόνια στην αποθήκη. Ο γιος του Δημήτρη Πάνου, ο Μιχάλης, ο οποίος είναι φαρμακέμπορος στη Θεσσαλονίκη, όταν έμαθε ότι σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε Φαρμακευτικό Μουσείο αγόρασε τα έπιπλα από την αδελφή του, τα μετάφερε στην Ελλάδα και τα δώρισε στο μουσείο μαζί με 30.000 ευρώ για την συντήρησή τους» αναφέρει ο κ Νικόλτσιος.

Πώς ήταν ένα φαρμακείο στις αρχές του 20ού αιώνα;

Στις αρχές του 20ού αιώνα τα φαρμακεία ήταν πολύ διαφορετικά απ΄ ότι τα σημερινά. Η εικόνα ενός φαρμακείου του 1904, του φαρμακείου του καθηγητή Δαμβέργη, αποτυπώνεται στον πρώτο όροφο του μουσείου.

«Παλιά το φάρμακο έπρεπε να το φτιάξει ο φαρμακοποιός. Ο γιατρός συνήθως βρισκόταν μέσα στο φαρμακείο. Οι γιατροί μέχρι και τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο δεν είχαν ιδιωτικά ιατρεία. Κάποιος που είχε πρόβλημα έπρεπε να πάει στο φαρμακείο για να βρει εκεί μέσα τον γιατρό να του γράψει τη συνταγή και να απευθυνθεί σε φαρμακοποιό ή να πάει στο σπίτι του γιατρού. Στο φαρμακείο του Σφύρα στο Βόλο υπήρχαν τέσσερις μικροί χώροι με παραβάν και εξεταστικό κρεβάτι και εκεί οι γιατροί εξέταζαν τον ασθενή, του έγραφαν την συνταγή και μετά ο φαρμακοποιός έφτιαχνε το φάρμακο» αναφέρει ο κ Νικόλτσιος.

«Ο Δαμβέργης ήταν καθηγητής πανεπιστημίου και είχε φαρμακείο στην Αθήνα. Έχουμε τον κατάλογο του φαρμακείου του Δαμβέργη, από τον οποίο μαθαίνουμε ότι τα φαρμακεία εκείνης της εποχής, εκτός από τα φάρμακα, πουλούσαν γυαλιά και ιατρικά εργαλεία και επίσης έκαναν τις μικροβιολογικές εξετάσεις και όλες τις αναλύσεις των σωματικών υγρών, διότι τότε δεν υπήρχαν ειδικοί μικροβιολόγοι. Έκαναν ακόμη και ταριχεύσεις νεκρών. Μην ξεχνάμε, ότι ο Καποδίστριας ταριχεύτηκε σε φαρμακείο. Το φαρμακείο του Δαμβέργη είχε και ακτινολογικό μηχάνημα το οποίο το λειτουργούσε ένας ηλεκτρολόγος και στη συνέχεια τις ακτινογραφίες τις έδιναν στον γιατρό για να αποφασίσει για την περαιτέρω θεραπεία. Όλη αυτή η δραστηριότητα του φαρμακοποιού έχει χαθεί πια. Ήρθε η εξειδίκευση και χάθηκε όλη αυτή η δυναμική από το φαρμακείο μέσα σε 100 χρόνια» προσθέτει ο διευθυντής του Φαρμακευτικού Μουσείου.

Τα φαρμακεία χώρος συνάντησης διανοουμένων

Στη συλλογή του Φαρμακευτικού Μουσείου περιλαμβάνεται και το γραφείο του φαρμακοποιού Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη ο οποίος εκτός από φαρμακοποιός ήταν λογοτέχνης ποιητής και ζωγράφος.

«Το γραφείο του Πεντζίκη είναι τεκμηριωμένο με μία φωτογραφία που δείχνει τον ίδιο να κάθεται με τους φίλους του. Το φαρμακείο παλιά δεν ήταν μόνο ένας πολυχώρος υπηρεσιών υγείας. Ήταν κι ένας χώρος συνάντησης διανοουμένων. Και στις μεγάλες πόλεις, αλλά και στις μικρότερες, οι διανοούμενοι δεν πήγαιναν στα καφενεία αλλά στα φαρμακεία για να συναντηθούν και να συζητήσουν» εξηγεί ο κ. Νικόλτσιος.

Παράλληλα, επισημαίνει ότι στα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνεται ένα επιστολικό δελτάριο του Πεντζίκη, το οποίο είχε σχεδιάσει ο Χριστίδης, ο οποίος ήταν ο καλύτερος λιθογράφος της Αθήνας εκείνη την εποχής.

«Στις αρχές του 1900 οι φαρμακοποιοί παράγγελναν στους καλύτερους λιθογράφους τα τιμολόγια και τα επιστολόχαρτά τους. Αυτό δείχνει και το οικονομικό επίπεδο των φαρμακοποιών εκείνης της εποχής» προσθέτει ο κ. Νικόλτσιος.

Στα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνεται ένα φιαλίδιο μουρουνελαίου που πουλούσε το φαρμακείο του Τζιτζικώστα, ο οποίος υπήρξε πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, εγγονός του οποίου είναι ο σημερινός περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν ένα φαρμακείο πολεμικού πλοίου από το 1800 και βιβλία φαρμακευτικής από την εποχή του Όθωνα.

Ψηφιοποιούνται τα βιβλία του Φαρμακευτικού Μουσείου

Το τελευταίο δίμηνο είναι σε εξέλιξη η ψηφιακή αποτύπωση όλων των βιβλίων του μουσείου, η ανάρτηση των οποίων θα γίνει στην ιστοσελίδα του μουσείου που μπορεί κάποιος να βρει στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (www.fsth.gr). Με τον τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα σε όσους ενδιαφέρονται να μελετήσουν αυτά τα βιβλία.

«Μπορεί κάποιος να προσφέρει κειμήλιο ή κειμήλια με παραχώρηση μακράς διάρκειας, που σημαίνει ότι μπορεί να τα πάρει πίσω όποτε θελήσει, αφού προηγουμένως έχει δώσει τη δυνατότητα σε χιλιάδες επισκέπτες να τα θαυμάσουν» λέει ο κ. Νικόλτσιος.

Το Ελληνικό Φαρμακευτικό Μουσείο στεγάζεται στο κτίριο όπου βρίσκονται τα νέα γραφεία του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (οδός Εθνικής Αντιστάσεως 173-175, Φοίνικας), είναι ανοιχτό από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 8 το πρωί έως τις 3 μετά το μεσημέρι και η είσοδος είναι δωρεάν. Σε περίπτωση οργανωμένων ομαδικών επισκέψεων, υπάρχει η δυνατότητα λειτουργίας του και άλλες ημέρες, έπειτα από συνεννόηση και με δωρεάν ξενάγηση. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα 2310-471776 και 6944505120.

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων - φωτογραφίες: https://www.fsth.gr/museum.el.aspx

Με θετικό πρόσημο κλείνει ο απολογισμός του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου για το 2017, όπως ενημέρωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ανακοινώνοντας ότι στο νέο προγραμματισμό του 2018, θα υπάρχει περιορισμός της πληθώρας των θεαμάτων (με σκοπό να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο οι καλλιτεχνικές προτάσεις της διοργάνωσης), θα δοθεί έμφαση στην μουσική, ενώ στα άμεσα σχέδια της γενικής διεύθυνσης είναι η οργάνωση του αρχείου και του βεστιαρίου του θεσμού.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής συνέντευξης Τύπου, που είχε χαρακτήρα ανοικτής συζήτησης για το Φεστιβάλ που πέρασε και για τον προγραμματισμό του 2018, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος έδωσε και κάποια οικονομικά στοιχεία:

«Παρότι το πρόγραμμα ήταν ποσοτικά αυξημένο, οι αρχικοί προϋπολογισμοί του καλλιτεχνικού προγράμματος μειώθηκαν σημαντικά και οι χορηγίες, οι παραχωρήσεις, οι συμπαραγωγές, οι πωλήσεις αναμνηστικών έφεραν, επιπλέον των εισιτηρίων, έσοδα πάνω από 2.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να είμαστε έστω και λίγο πλεονασματικοί».

Επίσης, ενημέρωσε ότι εξοφλήθηκαν στην ώρα τους όλοι οι καλλιτέχνες, ενώ όσον αφορά τον αριθμό των θεατών και τα έσοδα από εισιτήρια, είπε ότι και τα δύο ήταν αυξημένα Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα συγκεντρωτικά στοιχεία από τα ταμεία του φεστιβάλ για το 2017, το σύνολο των θεατών σε Πειραιώς 260, Επίδαυρο και Ηρώδειο, έφτασε τους 203.211 και οι πωλήσεις των εισιτηρίων τις 167.932, με τις συνολικές εισπράξεις να αγγίζουν τα 3.602.534,30 ευρώ.

Στον απολογισμό δεν περιλαμβάνονται οι χιλιάδες θεατές που παρακολούθησαν δωρεάν τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του «Ανοίγματος στην Πόλη» καθώς και τα αντίστοιχα στοιχεία από παραγωγές και συμπαραγωγές του Φεστιβάλ, που παρουσιάστηκαν ανά την επικράτεια και στο εξωτερικό, επειδή δεν έχουν ακόμα συγκεντρωθεί.

Σε ό,τι αφορά τον καλλιτεχνικό απολογισμό του 2017, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέφερε, πως δόθηκε μεγάλη έμφαση στις συμπαραγωγές, κάτι που είναι κανόνας στα ξένα φεστιβάλ. «Ξεκινήσαμε δυναμικά συμπαραγωγές με ΔΗΠΕΘΕ, με ανεξάρτητα ελληνικά και ξένα συγκροτήματα, αλλά και διεθνή φεστιβάλ, κάτι που ευνοεί οικονομικά όλους τους συμβαλλόμενους κι έχει ως αποτέλεσμα να απλώνονται οι παραστάσεις σε όλη την Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό».

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Την ευκαιρία να θαυμάσουν την ομορφιά των εμβληματικών αρχοντικών της Κηφισιάς θα έχουν όσοι βρεθούν την Κυριακή, 15 Οκτωβρίου στην περιοχή.

Τα εμβληματικά οικήματα, τα οποία χρονολογούνται στα τέλη του 19ου με αρχές του 20ου αιώνα, θα ανοίξουν τις πόρτες τους και όσοι βρεθούν στην Κηφισιά θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν μία γεύση από την αρχιτεκτονική μιας άλλης εποχής.

Το ταξίδι στην ιστορία ξεκινάει από την αρχή της Π. Τσαλδάρη, μεσολαβεί η οδός Στροφυλίου, συναντάμε την Πεσματζόγλου και μέσω της Εμμ. Μπενάκη καταλήγουμε στο τέλος του περιπάτου ανακαλύπτοντας μερικά από τα σημαντικότερα αρχοντικά της Κηφισιάς.

Ο Δήμος Κηφισιάς σε συνεργασία με το OPEN HOUSE ATHENS, σας περιμένει την Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017 (10.00 – 14.00) στην μοναδική αυτή περιήγηση – περίπατο.

Για την συμμετοχή είναι απαραίτητη η συμπλήρωση φόρμας συμμετοχής (www.kifissia.gr, τηλέφωνα επικοινωνίας 2132007271-272). Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τα καλύτερα μουσεία του κόσμου ψήφισαν οι ταξιδιώτες στη δημοφιλή πλατφόρμα Trip Advisor.

Η χειρότερη πόλη στον κόσμο για διακοπές

Από την Αμερική και την Ευρώπη μέχρι τη Ρωσία και πέρα ​​από αυτήν, μερικά από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά hotspot έχουν ταξινομηθεί από εκατομμύρια επισκέπτες.

4472704B00000578-4896066-image-a-115_1505750291393.jpg

Για τρίτη συνεχόμενη φορά, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης του Μανχάταν έχει κερδίσει την κορυφαία αναγνώριση στα Βραβεία Ταξιδιωτικών Βραβείων του TripAdvisor.

4472705A00000578-4896066-image-a-117_1505750304879.jpg

Το Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα απαριθμήθηκε στην όγδοη θέση και το Museo Nacional del Prado της Μαδρίτης κατατάχθηκε στην ένατη θέση.

1_943_393_1.jpg

 

mesa.jpg

1. The Metropolitan Museum of Art — New York City, New York

2. The National WWII Museum — New Orleans, Louisiana

3. Musée d'Orsay — Paris, France

4. Art Institute of Chicago — Chicago, Illinois

5. State Hermitage Museum and Winter Palace — St. Petersburg, Russia

6. The National 9/11 Memorial & Museum — New York City, New York

7. National Museum of Anthropology (Museo Nacional de Antropologia) — Mexico City, Mexico

8. Acropolis Museum — Athens, Greece

9. Prado National Museum — Madrid, Spain

10.  V&A – Victoria and Albert Museum – London, UK 

 

 

Σελίδα 1 από 6

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

6907377802

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ 

                  

 

NEWSLETTER