Kάθε Αύγουστο, οι εικαστικές τέχνες και η μουσική, βρίσκουν έναν δικό τους «δρόμο».

Στον οικισμό Τσόπελας Πραμάντων, στα 900 μετρά υψόμετρο, από τις 4 έως τις 17 Αυγούστου τα τελευταία 15 χρόνια γεννιέται μία «Εικαστική διαδρομή», που ζωντανεύει την περιοχή, αναδεικνύει την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου και ανοίγει τους ορίζοντες των νέων.

 

1962626-.jpgEUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

 

Στο παλιό σχολείο, στο καφενείο, στους ξενώνες ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Πνευματικό Κέντρο Τσόπελα – Πραμάντων», υπό την αιγίδα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων, εκθέτει από τις 4 Αυγούστου και για δύο εβδομάδες, έργα 14 καλλιτεχνών από την περιοχή και άλλα μέρη της Ελλάδας.

Παράλληλα, το παλιό Σχολείο, γίνεται Εικαστικό Εργαστήρι για μικρούς και μεγάλους. Με δασκάλους, τους εικαστικούς Κώστα Τσώλη και Ευφροσύνη Μυτιληναίου, τη συμμετοχή φοιτητών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 13:30, μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου από την περιοχή αλλά και μεγαλύτεροι που «θήτευσαν» τα περασμένα χρόνια, επιδίδονται σε πολιτιστική δημιουργία.

 

dsc08725_iefimerida.jpg

 

Η «Εικαστική Διαδρομή», κορυφώνεται με την έκθεση των έργων που δημιουργούν αυτές τις δύο εβδομάδες τα παιδιά. Οι ντόπιοι καλλιτέχνες οι οποίοι λαμβάνουν μέρος είναι, οι Γιώργος Πολύζος, Βαγγέλης Πολύζος, Βασίλης Γεροδήμος, Ασπασία Πολύζου, Δημήτρης Μεράντζας, Χρήστος Καλόγηρος και Μάης Πολύζος. Οι φίλοι καλλιτέχνες είναι, οι Κώστας Τσώλης, Ευφροσύνη Μυτιληναίου, Τζένη Αργυρίου, Νίκος Χατζής, Κων/νος Μουχταρίδης, Μαριάνθη Γιαννοπούλου και Νατάσσα Πουλαντζά.

 

16 χρόνια εικαστικό εργαστήρι

Στην αυλή του εργαστηρίου, συναντήσαμε τους καλλιτέχνες μόλις τελείωσαν το μάθημα.

Ο Κώστας Τσώλης και η Ευφροσύνη Μυτιληναίου μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τα 16 χρόνια του Εικαστικού Σχολείου στον Τσόπελα. Όπως ανέφεραν, κάθε χρόνο υπάρχει μια θεματική ενότητα που δουλεύουν με τα παιδιά. Υπάρχουν δύο τμήματα, για μικρότερα και πιο μεγάλα παιδιά ακόμη και ενήλικες. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση λένε πως στα παιδιά υπάρχει διάθεση, είναι δημιουργικά από μόνα τους, και συνεχίζουν: «Μας ενδιαφέρει τα παιδιά να βρουν τον τρόπο να εκφραστούν.

Το εργαστήρι, τούς δίνει δύναμη, αυτοπεποίθηση. Έρχονται στο σχολείο για να δουλέψουν κάθε καλοκαίρι. Σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς κανονίζουν τις διακοπές τους βάσει του προγράμματος του Σχολείου.

Αρχίζουν και ανοίγονται, δουλεύουν με τις αφορμές που παίρνουν από εμάς. Είναι μια γνώση που μπορεί κάποια στιγμή να την αξιοποιήσουν Είναι ένας παιδαγωγικός δρόμος για τη ζωή τους. Υπάρχουν και νήπια που τα υποστηρίζουμε για να έρθουν.

Οι αφηρημένες γραμμές που κάνουν είναι πολύ σημαντικές. Εμείς τις ψάχνουμε μεγαλώνοντας. Ο Τσόπελας, είναι οικισμός στον δήμο Βορείων Τζουμέρκων και ανήκει στον νομό Ιωαννίνων. Διακρίνεται για τις υψηλού επιπέδου πολιτιστικές εκδηλώσεις και τη σχέση του με τις εικαστικές τέχνες και τη μουσική. Για τους λόγους αυτούς, αποκαλείται στην περιοχή και ως «χωριό της τέχνης».

Δύο σύντομα βίντεο, ένα από το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας και ένα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων, είναι μεταξύ των 12 φιναλίστ που διεκδικούν το βραβείο Museums in Short 2018.
 
Εφέτος, πέμπτος χρόνος λειτουργίας του ευρωπαϊκού διαγωνισμού, συμμετείχαν συνολικά 49 μουσεία από 20 ευρωπαϊκές πόλεις.
 
38201811493224550566987.jpg
 
 
Τα φιλμ που σχετίζονται με τα δύο ελληνικά μουσεία επιλέχθηκαν στη βραχύβια λίστα μαζί με άλλα δέκα που αντιπροσωπεύουν μουσεία από τη Δανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, τη Σλοβενία, τη Λιθουανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη και τη Σουηδία. 
 
Οι νικητές θα ανακοινωθούν στην τελετή απονομής στο Πιράν της Σλοβενίας την 31η Αυγούστου 2018, όπως επίσης και το φιλμ που απέσπασε την προτίμηση του κοινού (η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες από την ιστοσελίδα του Museums in Short 2018.
 
Τους 12 φιναλίστ, που επέλεξε μια κριτική επιτροπή αποτελούμενη από μουσεία, ΜΜΕ και επαγγελματίες βίντεο, μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στην ιστοσελίδα του Museum in Short στο 

 

 
Η τελική κατάταξη διαρθρώνεται σε τρεις κατηγορίες, που αφορούν την προώθηση, τα εκθέματα και το αφήγημα. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των εκθεμάτων (exhibits) περιλαμβάνονται βίντεο από το Μουσείο Den Gamle By στο Ααρχους (Δανία), το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ (Ολλανδία) και το Μουσείο Tirpitz στην πόλη Blavand (Δανία). Στην κατηγορία της προώθησης (promotional) διαγωνίζονται ταινίες από το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στη Βαλένθια (Ισπανία), το Μουσείο Κουκλοθέατρου στη Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), το Μουσείο Αυτοκινήτου της Ρίγας (Λιθουανία), το Palazzo dei Diamanti στη Φεράρα (Ιταλία) και το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας (Ελλάδα).
 
Στην κατηγορία του αφηγήματος (storytelling) ανήκουν τα φιλμ από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων (Ελλάδα), το Μουσείο Πολιτισμών της Ευρώπης και της Μεσογείου στη Μασσαλία (Γαλλία), το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας στην Μπάνια Λούκα (Βοσνία και Ερζεγοβίνη) και το Μουσείο Hallwyl στη Στοκχόλμη (Σουηδία).
 
 
to-arxaiologiko-mouseio-kuthiron-1.jpg
 
 
Ο διαγωνισμός Museums in Short ξεκίνησε από το Μουσείο Βιομηχανίας και Εργασίας (musil) και το Ίδρυμα Μουσείων Μπρέσια (Fondazione Brescia Musei) στην Ιταλία, την Ευρωπαϊκή Μουσική Ακαδημία (ΕΜΑ) και το Φόρουμ Σλαβικών Πολιτισμών. Τα βραβεία Museums in Short παρουσιάζονται σε ιδρύματα, συγγραφείς ή παραγωγούς που χρησιμοποιούν βίντεο με σκοπό να βελτιώσουν την επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων και να προσελκύσουν το κοινό. Τα πρότζεκτ μπορεί να περιλαμβάνουν ντοκιμαντέρ, animations, τρέιλερ ή οπτικές εγκαταστάσεις.
 
 
diaxroniko.jpg
 

Το βίντεο του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας έχει τίτλο «Tracing the footsteps of human society» («Εντοπίζοντας τα ίχνη της Ανθρώπινης Κοινωνίας»)

Ψηφιδωτό δάπεδο, από τον 4ο π.X. αιώνα, που κοσμεί τον κυκλικό χώρο ενός λουτρού έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, κατά τις ανασκαφικές εργασίες του έργου «Εργασίες ανάδειξης και διαμόρφωσης του αρχαιολογικού χώρου του Μικρού Θεάτρου της αρχαίας Αμβρακίας» που εκτελείται από τη Εφορεία Αρχαιοτήτων Αρτας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το βοτσαλωτό δάπεδο έχει κυκλικό σχήμα και καλύπτει το κεντρικό τμήμα χώρου του λουτρού που προϋπήρχε στην ίδια θέση, όπου αργότερα κατασκευάστηκε το Μικρό Θέατρο.

 

3081_P1000040-e1533710159972.jpg

 

Αποτελείται από μικρά λευκά, φαιοκίτρινα και σκουρόχρωμα ποταμίσια βότσαλα που απεικονίζουν σκηνές που σχετίζονται με το υγρό στοιχείο. Η διακόσμηση, περιλαμβάνει τρέχουσα σπείρα που οριοθετεί την παράσταση, στην οποία απεικονίζονται σκηνές ερωτιδέων που παίζουν διάφορα παιχνίδια με κύκνους, ερωτιδέας που ιππεύει δελφίνι, κύκνος που πετά, ψάρια, υδρόβια πτηνά και ένα χταπόδι.

Το βοτσαλωτό συνδέεται με ένα παρόμοιο δάπεδο, το οποίο εντοπίστηκε σε παλαιότερη ανασκαφή τη δεκαετία του '70 και ήταν μερικώς καλυμμένο από το ανατολικό τμήμα του κοίλου του Μικρού Θεάτρου. Το δάπεδο αυτό είχε αποκολληθεί κατά τις ανασκαφές του 1976. Το παλαιότερο αυτό βοτσαλωτό απεικονίζει ανάλογες παραστάσεις με φτερωτούς ερωτιδείς, κύκνους και δελφίνια και βρίσκεται σήμερα στις αποθήκες του Αρχαιολογικού Μουσείου Αρτας.

 

arta-psifidoto-aiona-px-efere-arxaiologiki-skapani.jpg

 

Βάσει της αρχιτεκτονικής του μνημείου και των βοτσαλωτών των δαπέδων, που μοιάζουν με ανάλογο λουτρικό συγκρότημα από την αρχαία Κόρινθο, το Λουτρό του Κενταύρου, το ψηφιδωτό χρονολογείται γύρω στα μέσα του 4ου αι. π.Χ.

Στην ανακοίνωση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρτας, αναφέρεται ότι η ανασκαφική έρευνα γίνεται από το μόνιμο εργατοτεχνικό προσωπικό της Υπηρεσίας, τους Χρ. Νασιούλα, Π. Κατσαρό, και Β. Καραγιάννη, υπό την επίβλεψη του δρ αρχαιολόγου κ. Νεκτάριου - Πέτρου Γιούτσου. Τα πρώτα μέτρα προστασίας του ψηφιδωτού ελήφθησαν από τους συντηρητές της Υπηρεσίας, Κωνσταντίνο Υψηλό, Κατερίνα Μπασιάκου και Γεώργιο Μπισμπίκη, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει τη σύνταξη μελέτης για τη συντήρηση και στερέωσή του.


H κρυφή "Ατόλη" του Αμβρακικού με τις μαγευτικές παραλίες (vid)


Η Αρτα είναι μια πόλη που κατοικήθηκε αδιάλειπτα από την αρχαιότητα έως σήμερα και τα επάλληλα ίχνη των προηγούμενων οικήσεων είναι ορατά σε διάφορα σημεία του σύγχρονου πολεοδομικού ιστού δημιουργώντας ένα παλίμψηστο τοπίο, όπου ενυπάρχουν παρελθούσες στιγμές και μορφές, προβολές των προηγούμενων οικήσεών της, αλλά και παλαιότερες και νεότερες ιστορικές μνήμες.

Ο χώρος του Μικρού Θεάτρου στο κέντρο της πόλης αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της. Στόχος του έργου τής ανάδειξής του είναι να ενσωματωθεί ο νέος αυτός αρχαιολογικός χώρος στο σύγχρονο αστικό τοπίο και στην καθημερινότητά των κατοίκων.

Στους πρόποδες του Αρδηττού, στο οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Αρδηττού, Θωμοπούλου, Κεφάλου και Κούτουλα στο Μετς, στεκόταν κάποτε ο Ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδος.

Όπως έγραψε το Βήμα ο Ναός αποτελεί σταυροδρόμι ιστορίας και Θρησκειών για την πόλη των Αθηνών. Αρχαία Ελλάδα, Αθήνα, Δωδεκάθεο και Ορθοδοξία έχουν διασταυρωθεί και συγκρουστεί στο συγκεκριμένο ιστορικά σημείο και στα απομεινάρια ενός Αρχαίου Ναού τόσο σημαντικού για την πόλη των Αθηνών όσο και η Ακρόπολη και η στήλες του Ολυμπίου Διός  Σήμερα απειλείται με οριστική εξαφάνιση.


Μία άγνωστη υπόγεια πόλη, με στοές και κρύπτες, κάτω από την Αθήνα (vid)


Μπορεί οι απαίσιοι τσίγκοι να το κρατούν καλά κρυμμένο από το ευρύ κοινό και οι ταμπέλες που οδηγούν σε αυτόν να γεμίζουν με απορία τα εκατομμύρια επισκεπτών της Αθήνας όταν ακολουθώντας της ταμπέλες προς τον Ναό που υπάρχουν είτε στις στήλες είτε στο Καλλιμάρμαρο καταλήγουν σε ένα περιφραγμένο οικόπεδο και σκαρφαλώνουν επάνω σε τσιμεντένια τοιχία που υπάρχουν προκειμένου να τους λυθεί η απορία τραβώντας φωτογραφίες. 

 

 

Ιστορική αναδρομή

Ήταν περίπτερος ναός ιωνικού ρυθμού, κτισμένος το 448 π.Χ., ίσως από τον Καλλικράτη. Ομοιάζει με τον Ναό της Απτέρου Νίκης. Τον αναφέρουν ο Πλάτων και ο Παυσανίας[1], ενώ κατά τον Πλούταρχο στην περιοχή αυτή τελούνταν τα Μικρά Ελευσίνια Μυστήρια. Συνδέεται άμεσα με την νίκη των Αθηναίων στη Μάχη του Μαραθώνα. Εδώ τελούταν ετήσιες θυσίες και γιορτές προς τιμή της θεάς Αρτέμιδας εκπληρώνοντας έτσι το τάμα των Αθηναίων για να την ευχαριστήσουν για τη νίκη τους στη Μάχη.

 

art-up-708.jpg

 

Μετατράπηκε αργότερα σε χριστιανικό ναό με νεκροταφείο και διευρύνθηκε κατά τον 17ο αιώνα με τρούλο, ενώ ονομάστηκε «Παναγιά στην Πέτρα». Κατεδαφίστηκε το 1778 για να κτιστεί το τείχος γύρω από την Ακρόπολη. Σήμερα είναι αρχαιολογικός χώρος ανάμεσα στις οικοδομές. Δεν έχει διατηρηθεί κανένα αρχιτεκτονικό στοιχείο το οποίο να μπορεί να μας δώσει μια εικόνα της μορφής του ναϊκού οικοδομήματος, ενώ θραύσματα της ζωφόρου του, βρίσκονται σε μουσεία της Αθήνας, της Βιέννης και του Βερολίνου.

Η πρώτη ανασκαφή του ναού έγινε το 1897 από την Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία υπό του Ανδρέα Σκιά. Νωρίτερα είχε μελετηθεί από αρκετούς αρχαιολόγους, όπως ο Βίλελμ Ντέρπφελντ, Αναστάσιος Ορλάνδος, ενώ οι περιηγητές Τζέιμς Στούαρτ και Νίκολας Ρεβέττ, αποτύπωσαν τα σχέδια του ναού τη περίοδο 1751-1753. Το 1962 ο Ιωάννης Τραυλός ανακαλύπτει τον αναληματικό τοίχο στα βορειοδυτικά του ναού.

Πηγή: Up Drones

Τρίτη, 07 Αυγούστου 2018 11:55

ΔΕΘ μετά μουσικής και celebrities...

Κορυφαία ονόματα της ελληνικής – και όχι μόνο- μουσικής σκηνής θα βρεθούν και φέτος στη σκηνή των Music Events της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Έκθεση θα φιλοξενήσει ένα πλούσιο συναυλιακό πρόγραμμα από τις 10-17 Σεπτεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

«Κάθε μέρα και μια συναυλία». Με το μότο αυτό η 83η ΔΕΘ προσκαλεί τον κόσμο να απολαύσει αγαπημένους καλλιτέχνες στην καθιερωμένη πλέον σκηνή των music events της διοργάνωσης.

Σε καθημερινή βάση τραγουδιστές του ελληνικού και ξένου πενταγράμμου θα δίνουν το «παρών» μετά τις 21:30 στην Πύλη Τόξο του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας τον μουσικό παλμό της Έκθεσης.

Το «μενού» είναι και φέτος ιδιαίτερα πλούσιο, με μερικά από τα γνωστότερα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής και όχι μόνο. Μάλιστα, η φετινή ΔΕΘ επιφυλλάσσει και μια μεγάλη έκπληξη, αφού φέρνει στη σκηνή των music events τους γνωστούς Blues Brothers, απευθείας από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με το thestival, το πρόγραμμα των music events της 83ης ΔΕΘ ανοίγει με τον καλύτερο τρόπο την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου, με το δημοφιλές συγκρότημα «Μέλιsses» και τον αγαπημένο λαϊκό τραγουδιστή, Βασίλη Καρρά.

Τη σκυτάλη παίρνουν τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου η σημαντική λαϊκή τραγουδίστρια, Νατάσα Θεοδωρίδου και ο Γιώργος Παπαδόπουλος με τη βελούδινη φωνή του.

Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου τέσσερις εξαιρετικοί Έλληνες τραγουδιστές, οι Γιάννης ΚότσιραςΔημήτρης ΜπάσηςΓιώτα Νέγκα και Μίλτος Πασχαλίδης, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα μουσικό αφιερώμα για τον γνωστό μουσικοσυνθέτη Μάριο Τόκα.

Την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου στη σκηνή των music events ανεβαίνουν για να μαγέψουν το κοινό η διαχρονικά αγαπημένη Άλκηστις Πρωτοψάλτη και ο εξαιρετικός Σταύρος Ξαρχάκος.

Μία ημέρα αργότερα, την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου, ο δημοφιλής στη νεολαία Κωνσταντίνος Αργυρός έρχεται για να παρασύρει τον κόσμο με τις μουσικές του επιτυχίες, ενώ την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου η μεγάλη σταρ Άννα Βίσση παίρνει τη σκυτάλη και μαζί με το αγαπημένο συγκρότημα των νέων, «Onirama», θα ταξιδέψει το κοινό σε όμορφα, μουσικά μονοπάτια.

Το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου η εκρηκτική Ελένη Φουρέιρα, με τον αέρα της δεύτερης θέσης στη Eurovision, θα βάλει «φωτιά» στη σκηνή. Το μουσικό πρόγραμμα της 83ης ΔΕΘ θα κλείσει την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου, με το «The Blues Brothers Approved Show», που θα φέρει αμερικάνικο «αέρα» στα music events της Έκθεσης, όπου τιμώμενη χώρα είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο κόσμος θα μπορεί να παρακολουθεί τις συναυλίες με το εισιτήριο εισόδου της 83ης ΔΕΘ...

«Στόχος μας είναι να αναδειχθεί η Αμφίπολη ως ένας ακόμη αρχαιολογικός προορισμός στη χώρα μας αλλά και να συμβάλει στην οικονομική ενίσχυση της περιοχής», τονίζει, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε ανακοίνωσή του σχετικά με την εξέλιξη των εργασιών στον Λόφο Καστά.

«Συνεπές το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει θέσει σε απόλυτη προτεραιότητα την προστασία, αποκατάσταση του σημαντικού μνημείου στην Αμφίπολη στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ανάδειξης του μνημείου και της αρχαίας πόλης της Αμφίπολης στη βάση της επιστημονικής δεοντολογίας της διεπιστημονικής συνεργασίας με σταθερά βήματα, συντεταγμένο τρόπο και χωρίς βιασύνη, όπως απαιτεί ένα σύνθετο έργο υψηλής εξειδίκευσης», τονίζει το ΥΠΠΟΑ και προσθέτει:

 

katarreei-i-allote-diasimi-amfipoli-apo-egkataleipsi_13.w_l.jpg

 

«Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αρκετές φορές κατά το παρελθόν έχει ενημερώσει για την πρόοδο των εργασιών στο ταφικό μνημείο που αποκαλύφθηκε κατά το 2014 στον Λόφο Καστά και αποτελεί μνημείο μεγάλης αξίας και μεγάλης κλίμακας και υψηλών απαιτήσεων ως προς τη διαχείρισή του. Για άλλη μια φορά υπενθυμίζεται ότι το μνημείο, μετά την ανασκαφή του, βρέθηκε εκτεθειμένο στους μηχανισμούς φθοράς, με κυριότερο πρόβλημα τα φορτία που δεχόταν από τα υπερκείμενα εδάφη και τον περιβάλλοντα χώρο του», διευκρινίζει το ΥΠΠΟΑ, το οποίο πληροφορεί για τις εργασίες που έγιναν, αλλά και για εκείνες που πρόκειται να υλοποιηθούν:

«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου στις 10 Ιουλίου τρέχοντος έτους δημοσιεύθηκε η διακήρυξη του Τεχνικού Συμβούλου του Έργου με κατατακτήρια ημερομηνία στις 9 Αυγούστου, ώστε τον Σεπτέμβριο να εκκινήσουν οι εργασίες ανασχηματισμού της στερεωτικής διάταξης του Ταφικού Μνημείου. Παράλληλα και σε άμεση προτεραιότητα θα γίνει η αναδιαμόρφωση του εργοταξιακού χώρου με την προμήθεια και τοποθέτηση οικίσκων και containers και η διευθέτηση και ομαδοποίηση των πώρινων διασπάρτων αρχιτεκτονικών μελών που προέρχονται από την ανασκαφή του ταφικού μνημείου», σημειώνει το ΥΠΠΟΑ, προσθέτοντας ότι «παράλληλα, ολοκληρώνεται η αρχιτεκτονική μελέτη και η μελέτη δομικής παθολογίας του Μνημείου και προετοιμάζονται οι χωματουργικές διαμορφώσεις με την πραγματοποίηση αρχαιολογικών τομών στις επιχώσεις, που θα ξεκινήσουν την 1η Αυγούστου τρέχοντος έτους».

 

1831dadad1ed91c4d0cb5fc4e121fb70_XL.jpg

 

Εξάλλου, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΠΟΑ, «εντός των αμέσως επόμενων ημερών θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου “Ιntegrating Bulgaria - Greece cross-border significance historical and archeological assets into one sustainable thematic tourist destination - BORDERLESS CULTURE” (“Ολοκλήρωση των ιστορικών και αρχαιολογικών πόρων διασυνοριακής σπουδαιότητας Βουλγαρίας - Ελλάδας σε έναν βιώσιμο θεματικό τουριστικό προορισμό”) ενταγμένο στο πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Συνεργασίας “ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020”. Από τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου, που ανέρχεται στο ποσό των 1.316.886 ευρώ, έχουν εγκριθεί 276.000 ευρώ για έργα στον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, που θα εκτελεστούν από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία δικτύου διαδρομών περιήγησης επισκεπτών στα περισσότερα από τα ανασκαμμένα μνημεία στην κεντρική περιοχή του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Αμφίπολης (η οποία περιλαμβάνει την Χριστιανική Ακρόπολη, καθώς και δύο ξεχωριστές υποενότητες της πόλης, πλησίον και νοτίως της Ακρόπολης)», πληροφορεί το υπουργείο Πολιτισμού.

«Από το 2015 και μέχρι σήμερα η προστασία και η αποκατάσταση του μνημείου έχει τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα από το ΥΠΠΟΑ με σαφή και αυστηρά ιεραρχημένο προγραμματισμό δράσεων», αναφέρει η ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία ως τώρα έχουν γίνει οι εξής εργασίες:

- Ηλεκτροδοτήθηκε το μνημείο και πραγματοποιήθηκαν εργασίες εξασφάλισης των πρανών του λόφου και προσωρινής διευθέτησης απορροής των υδάτων με κατάλληλα μέτρα.

- Έγιναν σωστικές επεμβάσεις στον τομέα της συντήρησης και ελήφθησαν μέτρα αντιστήριξης του περιβόλου, ενώ σταθερά παρακολουθούνται μέσω κατάλληλων συστημάτων οι μεταβολές της θερμοκρασίας και της υγρασίας καθώς και οι μικρομετακινήσεις στο εσωτερικό του ταφικού μνημείου. Για τις εργασίες αυτές εκπονήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες, οι οποίες και εξετάστηκαν και εγκρίθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

- Βελτιώθηκε η πρόσβαση στο χώρο, και υλοποιήθηκαν περιφράξεις και υποδομές ασφάλειας και φύλαξης και προωθήθηκαν οι απαιτούμενες διαδικασίες για την αναγκαστική απαλλοτρίωση ων όμορων ιδιοκτησιών πέριξ του μνημείου. Επιπλέον, εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο οι απαιτούμενες μελέτες για την προστασία, αποκατάσταση και ανάδειξή του.

- Πραγματοποιήθηκε ένας μακρόπνοος σχεδιασμός για τη μόνιμη προστασία, αποκατάσταση και ανάδειξη του σημαντικού μνημείου σύμφωνα με την επιστημονική δεοντολογία.

«Όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις εξειδικευμένες μελέτες που εκπονούνται στα διάφορα στάδια», συμπληρώνει το ΥΠΠΟΑ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2018 13:29

Φεστιβάλ ρεμπέτικου στη Σύρο

Το 3ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου «Η Σύρα του Μάρκου Βαμβακάρη» διεξάγεται αυτό το τριήμερο στη Σύρο.

Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, υπό την αιγίδα και την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και περιλαμβάνει ένα πλήρες πρόγραμμα εκδηλώσεων (συναυλίες, σεμινάρια, έκθεση λαϊκών μουσικών οργάνων κλπ) με θέμα τη λαϊκή μας μουσική το «ρεμπέτικο», υπό το πρίσμα της σχέσης του Μάρκου Βαμβακάρη με τη Σύρο.


Ο Μάρκος Βαμβακάρης γίνεται animation από Ιταλό που γοητεύτηκε από το ρεμπέτικο


 

Στη φετινή διοργάνωση γίνεται για πρώτη φορά ένα «άνοιγμα» στο εξωτερικό, με συμμετοχή σχημάτων από την Ιταλία και την Κύπρο, γεγονός που ενισχύει τη «διεθνή» διάσταση του Φεστιβάλ. Αλλωστε το ρεμπέτικο, πλέον εγγεγραμμένο στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (UNESCO) είναι μία μουσική που κερδίζει τους τουρίστες  που κάθε χρόνο σπεύδουν στο νησί του Μάρκου Βαμβακάρη.

 

thumbnail_markos.jpg

 

«Στον φάκελο που κατατέθηκε στην UNESCO, η Σύρος αναφέρεται ως μια από τις πόλεις που συνδέονται στενά με το ρεμπέτικο, την λαϊκή μας μουσική που την αντιμετωπίζουμε ως κάτι που παραμένει ενεργό, επίκαιρο και ζωντανό και όχι ως μουσειακό έκθεμα» αναφέρουν οι διοργανωτές.

 

Το 3ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου του 2018, περιλαμβάνει ένα πλήρες πρόγραμμα εκδηλώσεων με θέμα τη λαϊκή μας μουσική, το «ρεμπέτικο» και οπωσδήποτε υπό το πρίσμα της σχέσης του Μάρκου Βαμβακάρη με τη Σύρο.

Ο Μάρκος ο Συριανός, είναι μια ιδιαίτερη μορφή. Τα τραγούδια του και τα ταξίμια του, απόσταγμα της ανυπόταχτης γεμάτης πάθους ζωής του και του «βράχου» όπου γεννήθηκε,

της Σύρας.

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συναυλίες, σεμινάρια και έκθεση χειροποίητων λαϊκών μουσικών οργάνων.

Στέκεται αγέρωχο μπροστά στον χρόνο. Τι κι αν μετρά ήδη πάνω από 120 χρόνια ζωής. Ίσως και παραπάνω. Η σεμνή επιγραφή στο πλάι καλωσορίζει τον επισκέπτη: Λαογραφικό Μουσείο Κερασόβου.

Ενα πέτρινο κτίριο- δημιούργημα των περίφημων κτιστάδων των Μαστοροχωρίων στην περιοχή, είναι το καμάρι του Κερασόβου (Αγίας Παρασκευής), του μεγαλύτερου χωριού του δήμου Κόνιτσας. Το Λαογραφικό Μουσείο δημιούργησαν οι ίδιοι οι κάτοικοι του χωριού πριν από οκτώ χρόνια με την ενίσχυση του Δήμου Κόνιτσας. Όλες οι οικογένειες του χωριού είχαν κάτι να προσφέρουν στο μουσείο τους: Παλιούς αργαλειούς, υπέροχες παραδοσιακές στολές, πατροπαράδοτα σκεύη, αλλά και αιωνόβιες επιστολές από τα ξενιτεμένα αδέλφια στην Αμέρικα- στη φτωχομάνα Ήπειρο τα συρτάρια στα χωριά είναι γεμάτα από δακρυσμένα γράμματα...

 

laogr_mouseio_iefimerida.jpg

 

«Φτιάξαμε το μικρό αυτό μουσείο για να στεγάσουμε την ιστορία μας, τις αναμνήσεις, τους καημούς μας, αλλά και τη λεβεντιά του χωριού μας» λέει στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της κοινότητας του Κερασόβου Παντελής Γαλάνης. «Δεν υπάρχει οικογένεια που να μην έφερε κάτι δικό της, κάτι ξεχωριστό, αντικείμενα πολύτιμα για την ίδια που ίσως για κάποιους ξένους να μην λένε τίποτα. Στο μουσείο μας καταθέσαμε τις καρδιές μας».

 

 

laog_mouseio_2_iefimerida.jpg

 

Ίσως τα λόγια του Παντελή Γαλάνη να ακούγονται γλαφυρά, υπερβολικά, «χωριάτικα», θα έλεγαν κάποιοι κακεντρεχείς. Τοκτίσμα όμως που φιλοξενεί το Λαογραφικό Μουσείο Κερασόβου κρύβει μια μοναδική ιστορία. Μια ιστορία που θυμίζει την ιστορία του τόπου μας. «Χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα όταν η Ήπειρος και το Κεράσοβο ήταν υπό Οθωμανική κατοχή» λέει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ η Λίτσα Τζίνα, που μας ξεναγεί στο Μουσείο. «Το έχτισε ο τότε Οθωμανός μπέης ως διοικητήριο (Κούλα). Με την απελευθέρωση της περιοχής της Κόνιτσας από τους Τούρκους, τον Φεβρουάριο του 1913, οι εξεγερμένοι κάτοικοι μετέτρεψαν το Οθωμανικό Διοικητήριο σε σχολείο. Το πρώτο ελεύθερο σχολείο της περιοχής» λέει με υπερηφάνεια η Λίτσα Τζίνα.

Τα χρόνια πέρασαν, η ιστορία του τόπου μας πέρασε μέσα από συμπληγάδες. Ήρθε η γερμανο-ιταλική κατοχή. Το σχολείο έδωσε τη θέση του σε ένα κολαστήριο: Έγινε η έδρα της ιταλικής κατοχικής διοίκησης όπου κρατούνταν και βασανίζονταν οι συλληφθέντες Κερασοβίτες αντάρτες. Ανταρτοχώρι το Κεράσοβο έμελε να τιμωρηθεί για την απελευθερωτική δράση των κατοίκων του. Αλλά και μετά την απελευθέρωση, η «λειτουργία» του κτίσματος δεν άλλαξε στα χρόνια του εμφυλίου. Διαβάζουμε στην επιγραφή που βρίσκεται στην είσοδο του Λαογραφικού Μουσείου: «Στα σκοτεινά χρόνια του εμφυλίου, από το 1944 ως το 1949, το κτίριο συνέχισε να λειτουργεί ως φυλακή και βασανιστήριο για τους Αριστερούς και τους συγγενείς τους».

 

laog_mouseio_1_iefimerida.jpg

 

Μετά το τέλος του εμφυλίου το κτίριο έγινε και πάλι σχολείο ως το 1953 και μετά ...αποθήκη της Αγροτικής Τράπεζας για να εγκαταλειφθεί στην τύχη του, βορά στη φθορά του χρόνου. Σχεδόν 35 χρόνια μετά, το 1987, η νεολαία του Κερασόβου έριξε την ιδέα της αποκατάστασης του ιστορικού κτιρίου.

Η Αδελφότητα των Κερασοβιτών σε συνεργασία με τον τοπικό Συνεταιρισμό ξεκίνησαν τις εργασίες ανοικοδόμησης του κτιρίου με έργα τοιχοποιίας εν μέσω μεγάλων δυσκολιών, λόγω εδαφολογικών προβλημάτων, κατολισθήσεων κλπ. Οι εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώθηκαν με τη βοήθεια του Δήμου Κόνιτσας το 2009 και έναν χρόνο αργότερα εγένετο Λαογραφικό Μουσείο. Η ιστορία ενός μουσείου διαφορετικού από όλα τα άλλα...

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφίες: konitsa.gr

 

Το συγκρότημα του γένους των ΤρουπάκηδωνΜούρτζινων, μια τυπική οχυρωμένη κατοικία καπετάνιου της Εξω Μάνης της εποχής της Τουρκοκρατίας στην παλαιά Καρδαμύλη, αποκαταστάθηκε πρόσφατα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, φιλοδοξώντας να αποτελέσει ταυτόχρονα χώρο εκπαίδευσης, αλλά και αναλογισμού της κοινωνικής συγκρότησης της περιοχής στη διάρκεια μιας μακράς περιόδου.

Βασικός άξονας της έκθεσης αποτελεί η διευρυμένη αποκωδικοποίηση των εννοιών που περικλείει ο όρος “Οχυρό”. 


Καρδαμύλη: Το παραμυθένιο διαμάντι της μεσσηνιακής Μάνης


pirgos-mourtzinon.jpg

 

Στόχος του εγχειρήματος είναι η διερεύνηση των επιμέρους δομών (αρχιτεκτονικών, κοινωνιολογικών και ανθρωπολογικών) που σχετίζονται με την ιστορική γενεαλογία του οικισμού και η μεταφορά τους σε σύγχρονες εικαστικές προτάσεις (ζωγραφική, γλυπτική, εγκαταστάσεις, video, φωτογραφία, επιτελέσεις, αρχειακές παραθέσεις). 

Η οχύρωση, απαραίτητη αμυντική μέθοδος έναντι του επαπειλούμενου κινδύνου, συνυφασμένη με την γεωπολιτική και γεωλογική ιδιαιτερότητα της τοποθεσίας, συγκροτεί ένα ενιαίο σύνολο από υπέργεια και υπόγεια έργα που συνδέονται μεταξύ τους με πλέγματα πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων. Η βιοπολιτική της οχύρωσης ως πράξη άμυνας σε συνδυασμό με το ενέργημα του καταφυγίου ως χωρικότητα προστατευμένης διαβίωσης, συνθέτουν μια σειρά από υβριδικά μοντέλα που αναλύουν τον καθημερινό βίο στο πλαίσιο μιας επισφαλούς ανθρωπογεωγραφίας.

 

p6040878site.1200x800.jpg

 

Ζητήματα όπως η οικιστική αυτονομία, η πατριαρχική οικογένεια ως κυρίαρχη κοινωνική δομή της εποχής, τα φεουδαρχικά κρησφύγετα, οι αμυντικοί μηχανισμοί, η σύνθετη αρχιτεκτονική τυπολογία του συγκροτήματος και οι ύστερες επεμβάσεις αποκατάστασης αποτελέσαν μερικά από τα διεπιστημονικά δεδομένα που συνέθεσαν το πεδίο έρευνας και έμπνευσης για τους 16 συμμετέχοντες εικαστικούς καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες. Οι προσκεκλημένοι καλλιτέχνες φιλοξενήθηκαν για 4 ημέρες στην Καρδαμύλη από την Πέμπτη 12 έως την Κυριακή 15 Απριλίου. Εκεί ενημερώθηκαν από την έφορο, αρχαιολόγους, ιστορικούς μελετητές και αρχιτέκτονες που συμμετείχαν στην αποκατάσταση και σημερινή χρήση του μνημείου. Η εργαστηριακού τύπου διαμονή (residency) ήταν προσβάσιμη από την τοπική κοινωνία της Μάνης ώστε το κοινό να συμμετέχει ενεργά στις συζητήσεις και στην ερευνητική μεθοδολογία των καλλιτεχνών.

 

43DFE149D8A02ED7FE54950B0E4618D7.jpg

 

Kardamili Project

Το “Kardamili Project” είναι μια πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης που δραστηριοποιείται συστηματικά στην ευρύτερη περιοχή της Καρδαμύλης Μεσσηνίας. Με ερευνητικό πεδίο το συγκεκριμένο χωριό της Μάνης κάθε διοργάνωση επικεντρώνεται σε θεματικές που προσφέρουν αλληλεπιδράσεις με την ιδιαιτερότητα του τοπίου, το οικιστικό συμβάν, την κοινωνική συνοχή, την τοπική ανθρωπογεωγραφία. Η πλατφόρμα ιδρύθηκε το 2006 με πρωτεργάτη τον εικαστικό καλλιτέχνη Θεόδωρο Ζαφειρόπουλο, επίκουρο καθηγητή ΕΜΠ, τελεί υπό την αιγίδα των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του Δήμου Δυτικής Μάνης και υποστηρίζεται από φορείς, ιδιώτες και κατοίκους της περιοχής. Συνεργαζόμενο με καλλιτέχνες, επιμελητές, αρχιτέκτονες, θεωρητικούς και πολιτικούς επιστήμονες το “Kardamili Project” είναι ένα πειραματικό πολιτιστικό εγχείρημα που με εκθεσιακές δραστηριότητες και προγράμματα φιλοξενίας (residency) επιχειρεί να συστήσει και να δημιουργήσει υπέρ-τοπικούς επικοινωνιακούς διαύλους με την σύγχρονη καλλιτεχνική πρακτική.

Μέχρι σήμερα στο πλαίσιο του “Kardamili Project” έχουν γίνει οι εξής διοργανώσεις σύγχρονης τέχνης: Το 2006 διοργανώθηκε η έκθεση με τίτλο “Opposite Choice / Αντίστροφη επιλογή” (επιμέλεια: Λίνα Τσίκουτα) στο παλιό δημοτικό σχολείο Καρδαμύλης Το 2007 διοργανώθηκε η έκθεση- περίπατος με τίτλο “TransMission / ΕκΠομπή” (επιμέλεια: Μαρίνα Λαγού) στο παλιό δημοτικό σχολείο Καρδαμύλης και σε πολλά σημεία μέσα στο χωριό (καταστήματα, εστιατόρια, ξενοδοχεία, ερειπωμένα κτήρια). Το 2010 διοργανώθηκε το residency – έκθεση με τίτλο “Legitimate Possession / Θεμιτή Κατοχή” (επιμέλεια: Θεόδωρος Ζαφειρόπουλος) σε κεντρικό εγκαταλελειμμένο ζαχαροπλαστείο με σειρά υπαίθριων διαλέξεων και επιτελεστικών ομιλιών.

Το 2012 διοργανώθηκε από την ομάδα “Φιλοπάππου” το residency με τίτλο “OffShore” στην βραχονησίδα Μερόπη που βρίσκεται 400 μ. από την ακτή της Καρδαμύλης. Η έκθεση με τίτλο “Οχυρό” αποτελεί το 5ο μέρος μιας σειράς καλλιτεχνικών δράσεων με στόχο την προβολή, την ανάπτυξη, την έρευνα και τον πολιτιστικό αναστοχασμό, με πρωτογενές υλικό την επιθυμία επιστροφής σε μια μικρή κοινότητα της μεθορίου.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες:

Αρβανίτης Νίκος, Βελώνης Κωστής, Γεροδήμος Βασίλης, Γιαννίση Φοίβη, Γρηγοριάδης Γιάννης, Γυπαράκης Γιώργος, Ισιδώρου Γιάννης, Ιωαννίδης Κώστας, Κοτιώνης Ζήσης, Μπασσάνος Κώστας, Παπακωνσταντίνου Νίνα, Παππά Νίνα, Τσώλης Κώστας, Χανδρής Παντελής, Χριστόπουλος Κώστας, Ψυχούλης Αλέξανδρος.

Πηγή: www.culturenow.gr

Συνολικά 1.290 αρχαία αντικείμενα που χρονολογούνται από την τελική Νεολιθική Εποχή (περίπου 3000 π.Χ.) ως τον 10ο αιώνα μ.Χ., θα αποτελούν τη μόνιμη έκθεση των κινητών ευρημάτων στη στάθμη -1 του Μουσείου Ακρόπολης.

Aυτό έγινε γνωστό στο Συμβούλιο Μουσείων, τα μέλη του οποίου έδωσαν ομόφωνα το «πράσινο φως» στη σχετική μουσειολογική και μουσειογραφική μελέτη.

 

Αγάλματα θεοτήτων, πορτρέτα, προτομές αθλητών

 

mouseioakropolis.jpg

 

Η παρουσίασή τους σε μια ειδική προθήκη-«σχισμή» που θα περιτρέχει τους τοίχους του υπογείου για περίπου 35 μέτρα, αλλά και οι εκπλήξεις που θα συναντούν οι επισκέπτες κατά την περιήγησή τους στον χώρο της ανασκαφής, (όπως η προθήκη - προσομοίωση ενός μεταλλικού και διάτρητου πηγαδιού με τα αντικείμενα, όπως ακριβώς βρέθηκαν στο αυθεντικό πηγάδι ή η ημιϋπαίθρια «αίθουσα» επιφάνειας 76 τ.μ. όπου θα παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, αγάλματα θεοτήτων, πορτρέτα και προτομές αθλητών, φιλοσόφων και εύπορων αστών), υπόσχονται να δώσουν προστιθέμενη αξία στο περίφημο μουσείο.

Κι αυτό γιατί θα αναδεικνύει, πέρα από τα αριστουργήματα της αρχαϊκής και κλασικής περιόδου που εκτίθενται στις αίθουσές του, την καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής που έζησαν σε διάφορες εποχές. Με άλλα λόγια την πραγματική ζωή που συντελέστηκε σε αυτήν.

 

Ενσωματώνεται η ανασκαφή στο Μουσείο

 

mouseiou-akropolhs-4.jpg

 

«Δεν έχουμε μια ανασκαφή την οποία στεγάσαμε. Έχουμε ενσωματώσει μια ανασκαφή στην αρχιτεκτονική του Μουσείου ως έκθεμα. Είναι μια ολίγον ασυνήθιστη αντίληψη, η οποία όμως δεν είναι σχήμα λόγου, αλλά ήταν αναγκαίο να γίνει για να μπορεί η ανασκαφή να δεθεί με το Μουσείο Ακρόπολης», δήλωσε ο πρόεδρός του, Δημήτρης Παντερμαλής, που παραβρέθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Μουσείων, μαζί με τους συνεργάτες του, αρχαιολόγο Σταματία Ελευθεράτου και αρχιτέκτονα Ελένη Σπάρτση.

«Όταν είχαμε παρουσιάσει το συνολικό εκθεσιακό πρόγραμμα του μουσείου είχαμε πει ότι μπορεί η ανασκαφή να ήταν ένα τεράστιο εμπόδιο για την πρόοδο των εργασιών, στο τέλος όμως απέβη μια ευλογία, διότι το μουσείο στεγάζει κυρίως αριστουργήματα, αλλά η ζωή δεν αποτελείται μόνο από τις μεγάλες στιγμές της αρχαϊκής και της κλασικής Αθήνας. Είναι κι αυτά τα ταπεινά ευρήματα της καθημερινότητας που δίνουν μια ανάγλυφη εικόνα» ανέφερε ο κ. Παντερμαλής.

«Με τα 1.290 ευρήματα, δεν βομβαρδίζεις τον επισκέπτη. Tου δίνεις μια εντύπωση. Η αντίληψή μας ήταν να μην δημιουργηθεί μέσα στην ανασκαφή ένας παραδοσιακός εκθεσιακός χώρος, αλλά ένας ανοιχτός εκθεσιακός χώρος, ο οποίος να είναι συμβατός με την ανασκαφή και να επιτρέπει στον επισκέπτη να κάνει αυτή την εναλλαγή. Να βλέπει δηλαδή τα ερείπια και μετά να κάνει τον περίπατο σε αυτή τη ‘σχισμή', που δεν θα είναι μια βιτρίνα από πάνω ως κάτω, αλλά ένα ‘άνοιγμα', στο οποίο μπορεί να ρίχνει ‘ματιές' που αποκαλύπτουν τι είχε αυτή η ανασκαφή».

«Είναι ένα ωραίο αποτέλεσμα. Έχουμε ένα μουσείο που όλοι καμαρώνουμε και τώρα, συμπληρωμένο με τον χώρο της ανασκαφής, θα μετρήσει ακόμα περισσότερο για το μέλλον», τόνισε από την πλευρά της η γενική γραμματέας του ΥΠΠΟΑ, Μαρία Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη, προσθέτοντας ότι «αυτό που φάνηκε ως μειονέκτημα, καταφέρατε να το κάνετε συγκριτικό πλεόνασμα. Κάποιος που θα επισκεφτεί το Μουσείο Ακρόπολης - και ίσως δεν θα του φτάνει μια μέρα - θα βλέπει από ψηλά τους θεούς και τις λατρείες και μετά θα κατεβαίνει στην καθημερινή ζωή. Γιατί δεν καλύπτονται μόνο τα χριστιανικά χρόνια, αλλά τονίζονται επίσης η κλασική αρχαιότητα και ψήγματα της αρχαϊκής και της μυκηναϊκής περιόδου».

 

mus-acr.jpg

 

Όπως έχει ορίσει και η υπουργική απόφαση που ακολούθησε την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) τον περασμένο Μάρτιο, και αφορούσε την ανάδειξη και διαμόρφωση της εν λόγω ανασκαφής σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο, για την περιήγηση των επισκεπτών θα χρησιμοποιηθούν αρχαίοι δρόμοι (οι οποίοι δεν διατηρούν τα αυθεντικά οδοστρώματά τους), γεγονός που θα ενισχύει τη βιωματική εμπειρία, μεταλλικοί διάδρομοι και μεταλλικές εξέδρες, μέσω των οποίων θα κατευθύνονται στα σημαντικότερα οικοδομήματα και στην έκθεση κινητών ευρημάτων.

Εποπτικό υλικό και κείμενα θα διευκολύνουν την παρακολούθηση της εκθεσιακής αφήγησης, που διακρίνεται σε δύο μεγάλες εκθεσιακές/χρονολογικές ενότητες και ακολούθως σε 21 θεματικές ενότητες.

 

  • Στην πρώτη εκθεσιακή/χρονολογική ενότητα με τίτλο «Πριν από την ένταξη στην πόλη» παρουσιάζεται η περιοχή από το 3000 π.Χ. περίπου, εποχή που έχουμε τις πρώτες ενδείξεις ανθρώπινης παρουσίας, έως το 480 π.Χ., περίοδο ένταξης της περιοχής στο τειχισμένο τμήμα της πόλης και της πολεοδομικής της οργάνωσης.
  • Η 2η εκθεσιακή/χρονολογική ενότητα ονομάζεται «Από τη ζωή στην πόλη» και δείχνει όψεις της καθημερινής ζωής των κατοίκων που έζησαν στην αρχαία γειτονιά από τα τέλη του 5ου αι. π.Χ., εποχή πολεοδομικής οργάνωσης της αρχαίας Αθήνας, έως και τις αρχές του 13ου αι. μ.Χ., οπότε εγκαταλείφθηκε οριστικά.

Ο κ. Παντερμαλής διευκρίνισε, τέλος, ότι δεν θα υπάρχει διακριτό εισιτήριο για τη στάθμη -1 του Μουσείου, αλλά το πιθανότερο είναι να αυξηθεί λίγο το εισιτήριο (που τώρα είναι 5 ευρώ) ώστε να περιλαμβάνει όλους τους χώρους, συμπεριλαμβανομένης της ανασκαφής. Η οποία, σύμφωνα με δηλώσεις που είχε κάνει ο ίδιος στα όγδοα γενέθλια του Μουσείου Ακρόπολης, αναμένεται να εγκαινιαστεί ως ένας επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος στα αμέσως επόμενα γενέθλια, δηλαδή τον Ιούνιο του 2019.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Σελίδα 1 από 22

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ 

                  

 

NEWSLETTER