Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018 14:00

H… Αφροδίτη του Μετρό Θεσσαλονίκης

Την «Αφροδίτη του Μετρό Θεσσαλονίκης» το πιο πρόσφατο εύρημα ανάμεσα στα 300.000 που ήρθαν στο φως κατά τη διάρκεια των αρχαιολογικών ανασκαφών του Μετρό Θεσσαλονίκης, αποκάλυψε με ανάρτησή του στο facebook, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος.

Όπως ανέφερε, η ακέφαλη Αφροδίτη βρέθηκε στο εργοτάξιο της Αγ. Σοφίας, πολύ κοντά στο εντυπωσιακό Κρηναίο οικοδόμημα.

 


Ο μεγαλειώδης Ακροκόρινθος, ένα μνημείο της Ελλάδας


 

afrodite.jpeg

 

Την Παρασκευή η «Αττικό Μετρό» και η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με θέμα «Και αρχαία και μετρό» στο Μουσείο Αρχαίας Αγοράς.

 

Εν αρχή ην ο λόγος - αλλά ποιος μίλησε πρώτος και πότε; Παραμένει άγνωστο, αν και οι περισσότεροι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ομιλία εμφανίσθηκε μετά την εξέλιξη του «έμφρονος ανθρώπου» (Homo sapiens) πριν από περίπου 350.000 χρόνια και θεωρούν ότι πιθανότατα έχει ιστορία μικρότερη των 200.000 ετών

Όμως μερικοί διαφωνούν, θεωρώντας ότι η ομιλία είναι πολύ παλαιότερη και μάλιστα υποστηρίζουν πως η γλώσσα ήταν αναγκαία για τα θαλασσινά ταξίδια. Σύμφωνα με τη νέα επίμαχη θεωρία, ήταν το είδος που είχε προηγηθεί, ο «όρθιος άνθρωπος» (Homo erectus) αυτός που 'εφηύρε' τον λόγο και τον χρησιμοποίησε, μεταξύ άλλων, για να κυνηγήσει, αλλά επίσης προκειμένου πρώτος να μαγειρέψει και να φτιάξει πλοία, που του επέτρεψαν να επεκταθεί σε πολλά νησιά ανά τον κόσμο, ένα από τα οποία ήταν και η Κρήτη.


O ελέφαντας των Χανίων ζούσε σε αυτό το σπήλαιο πριν από 60.000 χρόνια (vid)


 

 

homo-erectus-with-skull-562598257-581a5dde5f9b581c0be67cba.jpg

 

Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ένωσης για την Προώθηση της Επιστήμης (AAAS) στο Όστιν του Τέξας, ο καθηγητής γλωσσολογίας και ανθρωπολογίας Ντάνιελ Έβερετ του Πανεπιστημίου Μπέντλεϊ της Μασαχουσέτης, συγγραφέας του βιβλίου «Πώς ξεκίνησε η γλώσσα», υποστήριξε ότι μέχρι σήμερα έχουν υποτιμηθεί οι ικανότητες του Homo erectus. Μολονότι και άλλοι επιστήμονες δεν έχουν αποκλείσει ο Erectus να έφτιαχνε κάποιου είδους πλεούμενα, ο Έβερετ είναι ο πρώτος που συνδέει αυτές τις ικανότητες ναυπήγησης και ναυσιπλοΐας με την εμφάνιση της γλώσσας.

Όπως είπε, ίχνη του Erectus έχουν βρεθεί σε διάφορα μέρη χωρίς σύνδεση με την Αφρική, την «κοιτίδα» του σύγχρονου ανθρώπου, όπως η νήσος Φλόρες της Ινδονησίας και η Κρήτη. Οπότε προκύπτει το ερώτημα πώς έφθασε εκεί. «Οι Erectus ταξίδεψαν με πλοίο έως την Κρήτη και διάφορα άλλα νησιά. Το έκαναν από πρόθεση», είπε ο Έβερετ.

«Όλοι λένε ότι ο Homo erectus ήταν ένα πιθηκοειδές χαζό πλάσμα, αλλά εγώ θέλω να δώσω έμφαση στο ότι ήταν αντίθετα το εξυπνότερο πλάσμα που περπάτησε ποτέ στη Γη. Είχε ικανότητες σχεδιασμού. Έφτιαξε εργαλεία και τα πιο απίστευτα από αυτά ήσαν σκάφη που διέπλεαν τον ανοιχτό ωκεανό. Οι ωκεανοί ποτέ δεν αποτέλεσαν εμπόδιο για τα ταξίδια του Erectus. Ταξίδεψε σε όλον τον κόσμο σε ομάδες τουλάχιστον των 20 ατόμων», δήλωσε ο Έβερετ, σύμφωνα με τις βρετανικές «Τέλεγκραφ» και «Γκάρντιαν».

 

3823.jpg

 

Όπως τόνισε, δεν είναι δυνατό να κάνει κάποιος τέτοια ταξίδια στη θάλασσα, χωρίς να μπορεί να επικοινωνήσει. «Δεν μπορείς να ταξιδέψεις απλώς πάνω σε ένα κορμό που επιπλέει. Πρέπει να κάνεις κουπί. Και όταν κωπηλατείς, πρέπει να είσαι σε θέση να πεις "κάνε κουπί προς τα εκεί" ή "σταμάτα το κουπί". Χρειάζεσαι επικοινωνία με σύμβολα και όχι με μουγκρητά» υποστήριξε.

Ο «όρθιος άνθρωπος» εμφανίσθηκε στην Αφρική πριν από περίπου 1,8 εκατ. χρόνια και θεωρείται ο πρώτος που άφησε την «μαύρη» ήπειρο για να μεταναστεύσει σε άλλες. Ήταν ουσιαστικά το πρώτο μέλος του γένους «άνθρωπος» (Homo), δηλαδή το πρώτο ανθρώπινο είδος και είχε τον μεγαλύτερο εγκέφαλο (γύρω στα 950 κυβικά εκατοστά) από όλα τα έως τότε προανθρώπινα είδη. Σύμφωνα με τον Έβερετ, ζούσε σε εξελιγμένους οικισμούς, με χωριστά τμήματα για τα φυτά, τα ζώα, τη διαμονή του και τις κοινοτικές δραστηριότητες. 

«Ο Homo erectus μίλησε και εφηύρε το αντίστοιχο μοντέλο-Τ της Ford για τη γλώσσα. Εμείς μιλάμε πια τη μορφή Tesla της γλώσσας, αλλά το μοντέλο-Τ δεν ήταν μια πρωτο-γλώσσα, ήταν μια πραγματική γλώσσα. Ο Homo erectus αξίζει περισσότερο σεβασμό...Απλώς κληρονομήσαμε τον γλωσσικό κόσμο που εφηύρε για εμάς», ανέφερε ο αμερικανός επιστήμων.

Όμως άλλοι επιστήμονες δεν έδειξαν εξίσου πρόθυμοι να αποδεχθούν αυτή τη θεωρία. Ο επιφανής καθηγητής παλαιοανθρωπολογίας Κρις Στρίνγκερ του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου δήλωσε: «Δεν δέχομαι ότι ο Erectus έφτιαξε βάρκες για να φθάσει στη νήσο Φλόρες. Μάλλον τα τσουνάμι θα μετέφεραν τους πρώτους ανθρώπους πάνω σε σχεδίες από βλάστηση. Όσο για τη γλώσσα, ο "άνθρωπος της Χαϊδελβέργης" (Homo heidelbergensis), που έζησε πριν από 600.000 έως 300.000 χρόνια, είχε αρκετά πολύπλοκη ζωή για να αποκτήσει την ικανότητα ομιλίας, αν και όχι στο επίπεδο της σύγχρονης γλώσσας. Για τον Erectus δεν είμαι και τόσο σίγουρος...». 

Προσέθεσε ότι η κατασκευή και η χρήση εργαλείων δεν αποτελούν πειστικό επιχείρημα ότι συνοδεύθηκαν από τη γλώσσα. Όπως είπε, «οι χιμπατζήδες και τα κοράκια φτιάχνουν και χρησιμοποιούν εργαλεία, χωρίς να έχουν μια ανθρώπινη μορφή της γλώσσας».

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» εγκαινίασε, το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπιος Παυλόπουλος, στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού, στη Σπάρτη.

Πρόκειται για τον πρώτο σταθμό της περιοδεύουσας έκθεσης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου (ΕΑΜ), η οποία στη συνέχεια θα μεταφερθεί στο Μουσείο Αργυροτεχνίας (Ιωάννινα) και στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας (Τήνος) του Δικτύου Μουσείων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ).

Στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει διαχρονικά ο πολιτισμός, αλλά και στα οφέλη από τη λειτουργία της έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου», και του Μουσείου Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού, του ΠΙΟΠ στη Σπάρτη, αναφέρθηκαν οι ομιλητές κατά τη διάρκεια της τελετής των εγκαινίων.


Μουσείο Τσαλαπάτα: Πολυχώρος Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μοναδικός στην Ελλάδα (vid)


 

 

2375521.jpg

 

Από την πλευρά της, η διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Μαρία Λαγογιάννη ανέφερε: «Η σημερινή ημέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, καθώς αποτελεί μία ακόμα απόδειξη της εξωστρέφειας και της προσπάθειάς μας να καταστήσουμε τις συλλογές του πρώτου Μουσείου της χώρας ευρύτερα προσβάσιμες και ελκυστικές, προβάλλοντάς τες με εναλλακτικούς ερμηνευτικούς τρόπους».

Επίσης, είπε ότι «η περιοδεύουσα έκθεση, καρπός της αγαστής συνεργασίας μας με το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, εντάσσεται στο σκεπτικό της δημιουργίας δορυφορικών εκθέσεων σε θεματική συνάφεια με την κεντρική περιοδική έκθεση που κάθε φορά παρουσιάζεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο».

«Η σημαντική αυτή συνεργασία», συνέχισε η κα Λαγογιάννη, «μεταξύ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς επισφραγίζει την πρόθεση των φορέων μας να προσφέρουν στις τοπικές κοινωνίες τη δυνατότητα να απολαύσουν αντιπροσωπευτικά έργα των μοναδικών συλλογών του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, λειτουργώντας με τον τρόπο αυτό και ως μία ανοιχτή πρόσκληση και πρόκληση για συμπληρωματικές εξερευνήσεις στις μόνιμες και περιοδικές εκθέσεις».

 

mouseioeliassparti.jpeg

 

Στην ομιλία της η πρόεδρος του ΠΙΟΠ, Σοφία Στάικου, τόνισε ότι «το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, υπηρετεί εδώ και χρόνια, με αφοσίωση, σταθερότητα, αίσθημα ευθύνης και αγάπη τον πολιτισμό» και πρόσθεσε: «Το πολύχρονο και πολυσήμαντο έργο μας, με τις ερευνητικές, εκδοτικές, εκπαιδευτικές, επιστημονικές και άλλες δημιουργικές συνιστώσες του, κορυφώθηκε με την ίδρυση και λειτουργία του Δικτύου Θεματικών Μουσείων. Ενός Δικτύου πυρήνων πολιτισμού στην ελληνική περιφέρεια, που εστιάζει στην παράδοση, χωρίς όμως να γυρίζει την πλάτη στο σύγχρονο πολιτιστικό γίγνεσθαι μέσα από σημαντικές πολιτιστικές δράσεις. Πάντα σε πνεύμα εξαιρετικής συνεργασίας με τους συναρμόδιους φορείς και την τοπική κοινωνία».

Αναφερόμενη στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, η κα Στάικου επεσήμανε: «Το Πολιτιστικό Ίδρυμα είναι ένας κατ' εξοχήν εξωστρεφής οργανισμός με ανοιχτούς ορίζοντες και πίστη στις συνέργειες. Την πεποίθηση αυτή την αποδεικνύουν όλες μας οι δράσεις από την πρόσφατη συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Μετάξης της Κίνας έως τη σημερινή. Η σύμπραξη μας με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, εκτός από υπερηφάνεια, μας γεμίζει αισιοδοξία για τη συνέχεια και το έργο όλων μας. Γιατί, για μια ακόμη φορά, επιβεβαιώνονται περίτρανα οι δυνατότητες του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα όταν γίνονται συνοδοιπόροι. Επιβεβαιώνεται η σημασία της συνένωσης των δυνάμεων, η κοινή θέληση γενικότερα και τα συλλογικά οφέλη, εν προκειμένω για τον πολιτισμό. Συνεχίζουμε λοιπόν, το έργο μας με πίστη και αποφασιστικότητα».

 

Sights_Of_Interest_Museum_of_the_Olive_and_Greek_Olive_Oil_09.jpg

 

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Σπάρτης Βαγγέλης Βαλιώτης τόνισε στον χαιρετισμό του ότι «το Μουσείο είναι ένα κόσμημα για την πόλη μας και προσελκύει κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες, συμβάλλοντας σημαντικά στην αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής μας». Τέλος, ευχαρίστησε το ΠΙΟΠ, για την στήριξη που προσφέρει στην πόλη της Σπάρτης.

 

«Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου»

 

Η περιοδεύουσα έκθεση ακολουθεί το σκεπτικό της ομότιτλης μεγάλης περιοδικής έκθεσης, που θα εγκαινιαστεί τον Μάιο στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Η έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του ωραίου» επιδιώκει να καταγράψει τη συνεχή προσπάθεια του ανθρώπου, στο πέρασμα των αιώνων, να αναζητήσει το Ωραίο και να το εντάξει στην καθημερινότητά του, αποτυπώνοντάς το σε έργα τέχνης, αντικείμενα καλλωπισμού και σκεύη καθημερινής χρήσης.

Στο πλαίσιο της διετούς συνεργασίας του ΕΑΜ με το ΠΙΟΠ, επιλέχθηκαν σαράντα αρχαιότητες από τις Συλλογές του ΕΑΜ, που χρονολογούνται από τους προϊστορικούς έως και τους ρωμαϊκούς χρόνους, αρκετές από τις οποίες παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό και συνιστούν σύντομα σχόλια-αναφορές σε κάποιες από τις όψεις του Ωραίου. Το κριτήριο επιλογής τους βασίστηκε στις θεματικές των μουσείων του ΠΙΟΠ, που θα φιλοξενήσουν την περιοδεύουσα έκθεση.

 

cover_Sparti001.jpg

 

Έτσι, στη Σπάρτη προβάλλεται ο καλλωπισμός του σώματος με έλαια και αρώματα, στα Ιωάννινα θα πρωταγωνιστούν τα περίτεχνα κοσμήματα, ενώ στην Τήνο θα αναδεικνύονται μαρμάρινα έργα του Κυκλαδικού πολιτισμού.

Ένα αγαλμάτιο της θεάς Αφροδίτης πλαισιωμένης από φτερωτούς Έρωτες καλωσορίζει τον επισκέπτη της έκθεσης, ο οποίος αφού περιηγηθεί στις ενότητες με τα κυκλαδικά ειδώλια, τα χρυσά κοσμήματα και την κεραμική, θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει συνταγές μυροπωλών της αρχαιότητας. Ξεχωριστή θέση στην έκθεση της Σπάρτης κατέχουν η πινακίδα Γραμμικής Β γραφής με το ιδεόγραμμα του ελαίου, μυκηναϊκοί ψευδόστομοι αμφορείς, καθώς επίσης αγγεία που εικονογραφούν την ομορφιά θεών και ανθρώπων και προορίζονταν για τη φύλαξη αρωμάτων και αρωματικών ελαίων.

Ειδική σήμανση στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Ελιάς και Ελληνικού Λαδιού συμβάλλει ώστε ο επισκέπτης να κατανοήσει τη νοηματική συνάφεια μεταξύ των αρχαιοτήτων του ΕΑΜ και των μόνιμων εκθεμάτων του Μουσείου.

Απώτερος στόχος της συνεργασίας μεταξύ του ΕΑΜ και του ΠΙΟΠ είναι οι εκθέσεις αυτές στην ελληνική περιφέρεια να λειτουργήσουν ως «δορυφόροι» του πρώτου μουσείου της χώρας, δίνοντας τη δυνατότητα στις τοπικές κοινωνίες να απολαύσουν έργα-τεκμήρια του αρχαιοελληνικού πολιτισμού από τις μοναδικές συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Η περιοδεύουσα έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου», η οποία θα διαρκέσει έως τις 15 Απριλίου, εντάσσεται στις δράσεις του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.

Με τα «μπουλούκια» καρναβαλιστών να δίνουν τον τόνο, πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο οι αποκριάτικες εκδηλώσεις στη Λάρισα.

Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι της θεσσαλικής πόλης διοργάνωσαν αποκριάτικα έθιμα και με χορούς και τραγούδια ανέβασαν το κέφι στα ύψη. Από το πρωί τα «μπουλούκια» ξεκίνησαν τα δρώμενα τους από διάφορες συνοικίες της Λάρισας, έκαναν μια στάση στην Πλατεία Ταχυδρομείου και έπειτα κατέληξαν στη κεντρική πλατεία όπου στήθηκε ένα μεγάλο γλέντι.

Η πρόεδρος του Συλλόγου Μικρασιατών νομού Λάρισας Δέσποινα Θεοδώρου, περιέγραψε πως ο σύλλογος αναβίωσε το παραδοσιακό γαϊτανάκι και το παλιό έθιμο της καμήλας, ενώ ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Χορίαμβος, Νίκος Σαμαρίνας, αναφέρθηκε στο παραδοσιακό γάμο που αναβίωσε ο σύλλογός του.


Όσα είδαμε στην υπέροχη χριστουγεννιάτικη Λάρισα (vid)


Στις αποκριάτικες εκδηλώσεις συμμετείχαν: Πολιτιστικός Σύλλογος Χορίαμβος, Πολιτιστικός Σύλλογος Μικρασιατών ν. Λάρισας, Σύλλογος Αργιθεατών Ν. Λάρισας, Σύλλογος Ποντίων Λάρισας, Εξωραϊστική Μορφωτική Λέσχη Φιλιππούπολης, Μ.Ε.Σ Αβέρωφ, ΜΕΣ Πέρα Μαχαλά, Μορφωτικός Σύλλογος Γιάννουλης, Πολιτιστικός Σύλλογος Αμπελοκήπων, Λέσχες Πολιτισμού Δήμου Λαρισαίων.

 

video by Βοϊακή Παράδοση, e-Πύλη Εκπαίδευσης

Το κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος γιορτάζει και φέτος την Αποκριά με πολλές εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους! Το εορταστικό του πρόγραμμα θα κορυφωθεί στις 18 Φεβρουαρίου! Tην Καθαρά Δευτέρα, όπως και πέρσι, οι επισκέπτες θα γιορτάσουν τα Κούλουμα, με έθιμα από όλη την Ελλάδα, παραδοσιακή μουσική και φυσικά το καθιερωμένο πέταγμα του χαρταετού.

 

Κυριακή της Αποκριάς

Την Κυριακή της Αποκριάς (18/02) το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος κινείται σε ρυθμούς καρναβαλιού, από τις 11.00 μέχρι και τις 16.00 με DJ set, λατινοαμερικάνικους ήχους και ορχήστρες κρουστών. Παράλληλα, εργαστήρια face painting περιμένουν τους επισκέπτες στο Ξέφωτο και τον Πευκώνα για να τους μεταμορφώσουν, ενώ παιδιά και γονείς θα παίζουν παραδοσιακά αποκριάτικα παιχνίδια, αναβιώνοντας έθιμα από όλη την Ελλάδα, προσπαθώντας να βρουν τον βασιλιά Καρνάβαλο.

Το σήμα της έναρξης δίνει στο Ξέφωτο ο DJ Panama Cardoon, προσκαλώντας το κοινό να χορέψει και δίνοντας μια τροπική χροιά σε διαφορετικά είδη μουσικής, όπως World Electronic, Global Bass, Hip Hop και Breaks.

Στη συνέχεια οι Malabi Tropical έρχονται από το Ισραήλ με κύρια όργανα το ακορντεόν, το charango, το σαξόφωνο, την κιθάρα κι ένα σετ τυμπάνων, και ανεβαίνουν στη σκηνή, συνδυάζοντας τις μελωδίες της Μέσης Ανατολής με τον δυναμικό ρυθμό των ήχων της Λατινικής Αμερικής, για ένα δυνατό μουσικό ταξίδι.

Επίσης, οι Βloco Swingueira επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά στο Ξέφωτο του ΚΠΙΣΝ με ένα μουσικοχορευτικό show, όπου ποικίλοι τύποι κρουστών και εντυπωσιακές χορογραφίες συνθέτουν μια εορταστική οπτικοακουστική εμπειρία!


 Σαββατοκύριακα... δραστηριοτήτων στο τεχνητό κανάλι του ΚΠΙΣΝ (vid)


kpisn_gegen_708.jpg

 

Κούλουμα στο Πάρκο

Φέτος την Καθαρά Δευτέρα, το ΚΠΙΣΝ γιορτάζει τα Κούλουμα με το καθιερωμένο πέταγμα του χαρταετού, έθιμα από όλη την Ελλάδα και ήχους παραδοσιακής μουσικής.

Το Ξέφωτο του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος γεμίζει με την Ελληνική Κλασική Δημοτική Μουσική  της Βασιλικής Καρακώστα, η οποία μαζί με μια ομάδα εξαίρετων μουσικών προσκαλεί σε ένα μουσικό ταξίδι με παραδοσιακούς στίχους, ρυθμούς και μελωδίες από όλη την Ελλάδα.

 

Παραδοσιακά έθιμα

Σε συνεργασία με τον Δήμο Καλλιθέας, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν δυο έθιμα να ζωντανεύουν.

Το Ελληνικό Σωματείο Διάσωσης & Διάδοσης της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς, Οι Μωμόγεροι, αναβιώνει το αποκριάτικο έθιμο Γενίτσαροι και Μπούλες της Νάουσας που χάνεται στα βάθη των αιώνων, ενώ η πολιτιστική εταιρεία ορχηστρικής τέχνης Βάκχαι θα παρουσιάσει το έθιμο του Μπέη από τη Βόρειο Ελλάδα, ένα έθιμο που έχει τις ρίζες του στην Τουρκοκρατία.

Τα παραδοσιακά αυτά δρώμενα θα ακολουθήσουν μια αποκριάτικη διαδρομή προς και από το Δημοτικό Πάρκο Καλλιθέας.

Την Καθαρά Δευτέρα, το Πάρκο Σταύρος Νιάρχος, θα γεμίσει με χαρταετούς και σούπερ ήρωες.

 

kathara_deytera890_0.jpg

 

Οι μικρότεροι επισκέπτες θα μπορέσουν να κατασκευάσουν τη δική τους στολή και όχημα, το οποίο θα μετατρέψουν και στο δικό τους σούπερ χαρταετό. Παράλληλα, σ’ ένα εργαστήριο που απευθύνεται σε όλους, μικρούς και μεγάλους, οι επισκέπτες θα γνωρίσουν την Κυρά Σαρακοστή, ένα παλιό αυτοσχέδιο ημερολόγιο για τη μέτρηση των εβδομάδων μέχρι και την Κυριακή του Πάσχα, από τις 11.30 έως τις 14.30 στο Παιδικό Εργαστήριο της ΕΒΕ.

Οι Αποκριάτικες εκδηλώσεις του ΚΠΙΣΝ, καθώς και το σύνολο του προγραμματισμού του, πραγματοποιούνται με ελεύθερη είσοδο χάρη στην αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Με νέο λογότυπο και νέα εταιρική ταυτότητα ξεκινά η σεζόν για το εφετινό 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Η εφετινή διοργάνωση θα διεξαχθεί 13-22 Ιουλίου, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της χορογράφου και χορεύτριας Λίντας Καπετανέα.

Με κεντρικό άξονα το KDF, τα αρχικά της ονομασίας του Φεστιβάλ, η νέα εταιρική ταυτότητα επικοινωνεί τις αξίες του χορού ως βασική ανθρώπινη ανάγκη αλλά και ως αναπόσπαστο στοιχείο της ανθρώπινης έκφρασης και ανάπτυξης.

Παράλληλα, η νέα ταυτότητα επιδιώκει να δημιουργήσει έναν σταθερό αναγνωριστικό χαρακτήρα για τον θεσμό που θα διέπει όλη την επικοινωνία. O σχεδιασμός της νέας ταυτότητας έχει πολλές εφαρμογές κατά τρόπο ώστε να δείχνει πάντα λίγο διαφορετική, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνονται κάποια σταθερά στοιχεία.

Τη νέα ταυτότητα υπογράφει ο Graphic Designer, Photographer & film-maker, Mike Rafail.

 

image.ashx.jpeg

 

Όπως ο ίδιος αναφέρει: «Θέλαμε ένα λογοτυπο δυναμικό, που να μπορεί να μεταμορφώνεται όπως ακριβώς το ανθρώπινο σώμα, που παρά τα γενικά του γνωρίσματα, πλάθεται, πιέζεται, τρέχει, στέκει ακίνητο, αγωνίζεται, κοιμάται, αισθάνεται, αναπνέει, ζει, φθείρεται, καταστρέφεται, αναγεννάται… Τα τρία γράμματα του KDF εμμένουν στη φύση του χορού ως μορφή γλώσσας. Ταυτόχρονα αποτελούν ένα σταθερό σύνολο από το οποίο πηγάζει η ελευθερία για ανεξάντλητες δυνατότητες εφαρμογών στο σύνολο του επικοινωνιακού υλικού σε ό,τι αφορά τη μορφή, τη διάταξη, τα χρώματα, την καθαρότητα, τη λάμψη, την υφή, το βάθος.»

 2367867.jpg

 

Η ανακοίνωση του προγράμματος του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα γίνει τον Μάρτιο.

 

Sting, Bill Murray και Calexico έρχονται Αθήνα… Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου με 87 παραστάσεις και εκδηλώσεις που θα καθηλώσουν το ελληνικό κοινό.


 

Ο κλασικός προσανατολισμός με ιδιαίτερη έμφαση στις μεγάλες ορχήστρες και τους διάσημους σολίστ στο Ηρώδειο, σύγχρονη αισθητική και νέες τάσεις στο θέατρο και στον χορό με μετακλήσεις ομάδων της διεθνούς πρωτοπορίας και αναθέσεις σε ταλαντούχους Έλληνες καλλιτέχνες στην Πειραιώς 260, είναι οι άξονες που θα κινηθεί το φετινό φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

«Φέτος πετύχαμε να ετοιμάσουμε τον προγραμματισμό μας πολύ νωρίτερα από ότι άλλες χρονιές. Όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα. (..) Η εμπειρία του προηγούμενου χρόνου και η κριτική μάς βοήθησε να οργανώσουμε πιο σωστά τη διάχυση των παραστάσεων θεάτρου, χορού και μουσικής. Μειώσαμε και τον αριθμό των παραστάσεων θεάτρου, χορού και μουσικής: από 127 πέρυσι σε 87 φέτος» τόνισε κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης ο καλλιτεχνικός διευθυντής της διοργάνωσης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.

Σημειώνεται ότι φέτος, πέραν από τις παραστάσεις των δύο θεάτρων της Επιδαύρου, όλες οι ελληνικές παραστάσεις της Πειραιώς 260 θα έχουν αγγλικούς υπέρτιτλους καθώς και ελληνικούς υπέρτιτλους για κωφούς.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα στο Ηρώδειο θ΄ανοίξει με τη νέα παραγωγή του βερντιανού «Ναμπούκο» από την Εθνική Λυρική Σκηνή, ενώ ξεχωρίζουν η συναυλία της περίφημης Ορχήστρας Φιλαρμόνια του Λονδίνου υπό τον Εσα Πέκα Σάλονεν, η σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με την κορυφαία πιανίστρια Μάρτα Αργκεριχ (εκδήλωση η οποία είχε αναβληθεί πέρυσι), η εμφάνιση του σούπερ σταρ του βιολιού Νάιτζελ Κένεντι, το σύνολο Il Pomo d' Oro.

 Από τη διεθνή μουσική σκηνή στο Ηρώδειο θα υποδεχτούμε επίσης τους εκπληκτικούς Calexico της Αριζόνα και τον Sting καθώς και τον διάσημο Αμερικανό κωμικό ηθοποιό Bill Murray, ο οποίος θα συμμετέχει στη μουσική παράσταση "New Worlds".

 


Ο Sting έρχεται για δύο μοναδικές συναυλίες στο Ηρώδειο


 

Το πρόγραμμα:


ΗΡΩΔΕΙΟ

Εθνική Λυρική Σκηνή, Ναμπούκκο

Νίκος Κυπουργός, Τα μυστικά της Εγνατίας

Il Pomo d’Οro - Maxim Emelyanychev, The Handel             Mythology

Ελευθερία Αρβανιτάκη - ΤΑΚΙΜ, Την ίδια στιγμή

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών - Βύρων Φιδετζής, Περουζέ

Bill Murray, Jan Vogler & friends, New Worlds

Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ, Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής

Sting

Αφιέρωμα στον Λευτέρη Παπαδόπουλο

Tchaikovsky Symphony Orchestra -Vladimir Fedoseyev

Καμεράτα - Joseph Calleja - Ramon Tebar

ΘΟΚ - Άρης Μπινιάρης, Πέρσες

Philarmonia Orchestra - Esa-Pekka Salonen

Calexico

Νάνα Μούσχουρη, Ένα μύθο θα σας πω

Καμεράτα - Γιώργος Πέτρου, Company

Αιμίλιος Χειλάκης - Μανώλης Δούνιας, Αντιγόνη

ΚΟΑ - Μάρτα Άργκεριχ - Θεοδοσία Ντόκου

ΚΟΘ - Ζωή Τσόκανου - Daniel Müller-Schott

Ταινιοθήκη της Ελλάδας - Δάφνις και Χλόη - Φ.Τσαλαχούρης

Nigel Kennedy, Bach meets Kennedy meets Gershwin

Εθνική Λυρική Σκηνή, Κάρμεν

 

ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ - ΑΘΗΝΑ

 Chloé Moglia, Horizon (και στην Πειραιώς)

 

 Εθνικός κήπος

Θοδωρής Γκόνης, Εθνικός Kήπος

 

 

Αυλή του Μιετ

Χριστίνα Μαξούρη, 20+1 λαϊκά μεταπολεμικά τραγούδιa

Duo Aura, Classic Without Frontiers

Βασίλης Ρακόπουλος, Affection

 

Ωδείο Αθηνών

Young Greek Classics, Αφιέρωμα: Ντεμπυσσύ 

Aqua Jazz Athens

 

Θερινός Κινηματογραφος Λαϊς & άλλοι χώροι

Σοφία Ντώνα, Σοφία Μπέμπεζα, Βασιλεία Στυλιανίδου,         AMOQA, Beaver, Αφροδίτη

Ομάδα Ραφή - Αμάλια Μπένετ, Ιδομενέας

Χριστίνα Γαρμπή, Ζεμφύρα

Δάφνη Κοκκίνη, Αγαθόφρων, Ο άτλας του συλλέκτη

ομάδα.pelma.Lia Haraki, The Performance Shop

Reverend Billy & the Stop Shopping Choir

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Πολιτιστικοί περίπατοι

 

ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Μπουκαπορτες πλοιων Αθανασία Αγοράκη, Γιούλη          Καρναχωρίτη, Μυρτώ Πανάγου, Γέρος - έρως

Ιχθυοσκαλα Κερατσινιου Ομάδα Salvia Divinorum,          Ίσαλος γραμμή: μια ωδή στη φθίση

Πλατεια Κοραη Καλλιτεχνική κολεκτίβα Influx (Xάρης        Πεxλιβανίδης, Κορίνα Βασιλειάδου), Blind Date 

ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260

 

ΣΥΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Δημήτρης Κουρτάκης, Αποτυχημένες απόπειρες αιώρησης στο εργαστήριό μου  (σύνθεση Μπέκετ)

Θωμάς Μοσχόπουλος, Φαρενάιτ 451 (Μπράντμπουρυ - Τρυφώ)                                                                       

Κωνσταντίνος Ρήγος, Πορνοστάρ της Έλενας Πέγκα

Elephas tiliensis, Οδυσσέας (επεισ. 11 & 18 Τζαίημς Τζόυς)

Ανέστης Αζάς - Πρόδρομος Τσινικόρης, Ελλάς Μονάχoυ

Άντζελα Μπρούσκου, Άγγελος εξολοθρευτής (Μπουνιουέλ)

blindspot theater group, Βρικόλακες (βασισμένο στον Ίψεν)

                                            

Νεοι δημιουργοι

Violet Louise, Παράξενες ιστορίες (Έντγκαρ Άλλαν Πόε)

Μάρθα Μπουζιούρη, Αμάρυνθος                                            

Ελίζα Σόρογκα, Ρίζες

Αφιερωμα Λουλα Αναγνωστακη

Αναδρομική έκθεση - Εργαστήριο - Ημερίδα

Γιάννης Μόσχος, Η Πόλη

Ρούλα Πατεράκη, Εργοτάξιο Λούλα Αναγνωστάκη. Μέρες ανάγνωσης

 

Ημερίδα Ένωσης Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου

«Θεατρική Πρωτοπορία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα»

 

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ

Nature Theater of Oklahoma, To κυνήγι της ευτυχίας

Timofey Kulyuabin, Τρεις αδελφές

Proton Theatre - Kornél Mundruczó, Απομίμηση ζωής

Jaha Coo, Cuckoo

Mapa Teatro, Ο αποχαιρετισμός

Nowy Teatr - Krzysztof Warlikowski, We Are Leaving

 

Στο Μεγαρο μουσικής:

Toneelgroep - Ivo van Hove, Μετά την πρόβα / Περσόνα

Julien Gosselin, 1993

 

ΧΟΡΟΣ

Arkadi Zaides, Talos

Χριστίνα Γουζέλη & Paul Blackman, Τhe Art of Dying

Bruno Beltrão, Inoah

Marlene Monteiro Freitas, οf ivory and flesh (DNA)

Ηρώ Αποστολέλλη & Αγνή Παπαδέλη-Ρωσσέτου, Δωμάτια

El conde de Torrefiel, LA PLAZA

Γιάννης Μανταφούνης & Manon Parent, Sing the Positions

Boris Charmatz, enfant

Σταύρος Γασπαράτος, Rage Park

Ολοήμερη δράση: Μια μέρα γεμάτη χορό

 

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Παντελής Μάκκας, Αντιστολή

ΚΗΠΟΣ & ΠΡΟΑΥΛΙΟ

six d.o.g.s, ADD 2018

Leon of Athens, Xenos  

Apurimac - Μαρίζα Ρίζου - Μάρθα Μορελεόν, Latin Party

Γιάννης Μπέζος - Ηρώ Μπέζου, Κρατώντας μια σπίθα...

Αthens Open Air Film Festival

Κρατική Ορχήστρα ΑθηνώνMartha Argerich - Θεοδοσία Ντόκου / Τιμητική προσκεκλημένη: Ντόρα Μπακοπούλου

Κρατική Ορχήστρα ΑθηνώνMartha Argerich - Θεοδοσία Ντόκου / Τιμητική προσκεκλημένη: Ντόρα Μπακοπούλου

 

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Κώστας Τσιάνος, Αχαρνείς του Αριστοφάνη

Τσέζαρις Γκραουζίνις, Αγαμέμνων του Αισχύλου

Εθνικό Θέατρο - Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, Πλούτος του Αριστοφάνη

Εθνικό Θέατρο - Θ. Παπακωνσταντίνου, Ηλέκτρα του Σοφοκλή

Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη

ΚΘΒΕ - Γιάννης Αναστασάκης, Ορέστης του Ευριπίδη

Κώστας Φιλίππογλου, Βάτραχοι  του Αριστοφάνη

Γιάννης Κόκκος, Οιδίπους επί Κολωνώ του Σοφοκλή

 

ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΡΧ. ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Ομάδα Vasistas - Αργυρώ Χιώτη, Χοηφόροι

Κωνσταντίνος Ντέλλας, Αντιγόνη

Μάρθα Φριντζήλα, Προμηθέας Δεσμώτης

 

ΑΡΧΑΙΟ ΣΤΑΔΙΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Στεφανία Γουλιώτη, Ευμενίδες

 

ΛΥΚΕΙΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Διεθνές θερινό σχολείο αρχαίου δράματος

Παραστάσεις με τη συμμετοχή των σπουδαστών

Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Πατρίσια Απέργη / Αερίτες

 

Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου

Ιωάννα Πορτόλου, Γιάννης Νικολαΐδης, Σεσίλ Μικρούτσικου / Ομάδα Griffon

Εκπαιδεύοντας το  κοινό στο αρχαίο δράμα

Δημιουργική απασχόληση για παιδιά στην Επίδαυρο

 

Δείτε αναλυτικά εδώ

 

Η ιστορική «Νεράιδα» του Γιάννη Λάτση βρίσκεται ελλιμενισμένη στη Μαρίνα Φλοίσβου και η είσοδος είναι δωρεάν…

Πρόκειται για ένα ναυπηγικό κόσμημα, με πλούσια ιστορία. Μετατράπηκε σε πλωτό μουσείο που είναι ανοιχτό για μικρούς και μεγάλους καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Μία βόλτα θα σας μαγέψει, μια ξενάγηση αξίζει. Εντάξτε την πρότασή μας στα πλάνα σας…


Το mygreekholiday στη Νεράιδα…


 

neraidathalamigos.jpgΗ θαλαμηγός συνέδραμε στη χολιγουντιανή παραγωγή «Το Παιδί και το Δελφίνι» του Jean Negulesco, με πρωταγωνιστές τη Sophia Loren, τον Ladd και τον Webb

neraidafloisvos.jpgΑκόμη πιο όμορφη και επιβλητική από τα παρακείμενα "δεμένα" σύγχρονα σκάφη

neraidalatsis.jpgΣτην πινακίδα, έξω από το πλοίο θα διαβάσετε σχετικές πληροφορίες 

neraidamuseum.jpgΕπιβλητική μαγνητίζει τα βλέμματα στη μαρίνα του Φλοίσβου

 


Η ιστορία της θαλαμηγού


 

Ο Γιάννης Λάτσης αγόρασε το Laurana τον Δεκέμβριο του 1949 από μαλτέζικη ακτοπλοϊκή εταιρεία και στις αρχές του επόμενου έτους σάλπαρε για πρώτη φορά στον Αργοσαρωνικό με το όνομα που είχε λάβει από τους Ιταλούς ιδιοκτήτες της δέκα περίπου χρόνια πριν.

Βαπτίστηκε «Νεράιδα» από τον Νικόλαο Πλαστήρα (Καρδίτσα), σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι της Ύδρας και μετά από ονομαστική ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε εν πλω. Στα 25 περίπου χρόνια των δρομολογίων του στον Αργοσαρωνικό είχε την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, σε πλήθος ελληνικών ταινιών αλλά και το 1957 στη χολιγουντιανή παραγωγή «Το Παιδί και το Δελφίνι» του Jean Negulesco, με πρωταγωνιστές τη Sophia Loren, τον Alan Ladd και τον Clifton Webb. 

 

3-2.jpgΙστορική φωτό από την Ύδρα το 1960

 jhdfjkhfkdjshf.jpg

 


Η θαλαμηγός του Τίτο που λάτρεψαν Τέιλορ και Λόρεν θα γίνει Μουσείο


 

Συνηθέστερο δρομολόγιο του πλοίου ήταν Πειραιάς-Αίγινα-Μέθανα-Πόρος-Ύδρα-Ερμιόνη-Σπέτσες, ενώ πολλές φορές έδενε στο Λεωνίδιο και τη Μονεμβασιά, αλλά και στην Επίδαυρο. Εκτός από τα τακτικά δρομολόγια, στο κατάστρωμα του Νεράιδα φιλοξενήθηκαν κοινωνικές εκδηλώσεις, νυχτερινές κρουζιέρες και χοροεσπερίδες.

 bill.jpgΤο συμβόλαιο αγοραπωλησίας με το οποίο ο Γιάννης Λάτσης αγόρασε το Laurana από τη Malta Steamship Company Limited το 1949

 

Μετά τον παροπλισμό του, παρέμεινε στη στεριά για περίπου 35 χρόνια, χωρίς να οδηγηθεί στη διάλυση, καθώς ο ιδιοκτήτης του Γιάννης Λάτσης θεωρούσε το Νεράιδα ως το τυχερό του καράβι. Το 2007, τέσσερα χρόνια μετά τον θάνατο του καραβοκύρη του και μετά από απόφαση της οικογένειάς του, το Νεράιδα μεταφέρθηκε στο ναυπηγείο NCP στο Sibenik της Κροατίας, προκειμένου να μετατραπεί σε πλωτό μουσείο. Οι εργασίες τέθηκαν υπό την επίβλεψη και τον συντονισμό του Σπύρου Λάτση και ολοκληρώθηκαν το 2010, οπότε το πλοίο επέστρεψε στην Ελλάδα.

Το καλοκαίρι του 2013 το πλοίο ύψωσε και πάλι την Ελληνική σημαία. Με αυτή επέστρεψε, τον Σεπτέμβριο, στους παραδοσιακούς του προορισμούς, Σπέτσες, Ερμιόνη, Ύδρα, Πόρο, Μέθανα, Αίγινα. Εκεί υποδέχθηκε χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες των περιοχών αυτών, παρουσιάζοντας την ιστορία του ιδιοκτήτη του και του ίδιου του πλοίου, που αποτελεί ένα από τα λιγοστά μνημεία της χρυσής εποχής της ελληνικής ακτοπλοΐας που σώζονται στις μέρες μας.


INFO: Το Πλωτό Μουσείο Νεράιδα βρίσκεται ελλιμενισμένο στη Μαρίνα Φλοίσβου.

 photo_2_19.jpgAπό το εσωτερικό του

Ωράριο Λειτουργίας

Παρασκευή: 17:00-20:30 (τελευταία προσέλευση 20:00)

Σάββατο: 11:00-18:00 (τελευταία προσέλευση 17:30)

Κυριακή: 12:00-18:00 (τελευταία προσέλευση 17:30)

Η είσοδος είναι δωρεάν


Το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ. Λάτση υπεύθυνο για:

α) την ανάδειξη της ιστορίας του πλοίου «ΝΕΡΑΪΔΑ» από τη ναυπήγησή του το έτος 1939, τη δραστηριότητά του ως διασωστικού πλοίου κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τη δρομολόγησή του από τον Ιωάννη Σ. Λάτση ως επιβατηγού πλοίου στη γραμμή Αργοσαρωνικού και ακολούθως τη μετατροπή του σε πλωτό μουσείο

β) τη συγκέντρωση, διαφύλαξη και συντήρηση κειμηλίων και αντικειμένων ιστορικού ενδιαφέροντος για την ακτοπλοϊκή και ποντοπόρο ναυτιλία και τη ναυτιλιακή και γενικότερη ιστορία του Ιωάννη Σ. Λάτση

γ) η έκθεση σε μόνιμη βάση των κειμηλίων και αντικειμένων ιστορικού ενδιαφέροντος στο πλωτό Μουσείο και στην οργάνωση περιοδικών εκθέσεων και παρουσίαση των εκθέσεων σε λιμένες της Ελλάδας ή του εξωτερικού

δ) τη χρηματοδότηση και διοργάνωση, στους χώρους του Μουσείου ή και αλλού, διαλέξεων, ξεναγήσεων, οργανωμένων επισκέψεων μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών, προβολών, συνεδρίων, ταξιδίων επιστημονικού, ερευνητικού, πολιτιστικού, ενημερωτικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα, καθώς και άλλων επιστημονικών, πολιτιστικών και φιλανθρωπικών εκδηλώσεων και προγραμμάτων και ειδικότερα εκείνων που αναφέρονται στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας, την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος και την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα


Περισσότερα στο Νeraida.org

φωτό μακέτας: hydra-hydrea-hydroussa.blogspot

Στην τελική ευθεία μπαίνει η δεύτερη φάση της αναστήλωσης του αρχαίου θεάτρου της Δωδώνης, ενός δημιουργήματος του 3ου αιώνα π.Χ. επί βασιλείας Πύρρου που χωρούσε 18.000 θεατές και ήταν το μεγαλύτερο της εποχής του.

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης της Περιφέρειας Ηπείρου, με έγγραφό της προς την Εφορεία Αρχαιοτήτων, διατυπώνει την θετική της γνώμη για τα σχέδια των τευχών διακήρυξης και τη διαδικασία σύμφωνα με την οποία θα προκηρυχθεί το υποέργο «Μίσθωση ανυψωτικών τροχοφόρων μηχανημάτων».

Πρόκειται για ένα από έργα της πράξης «Συντήρηση, αποκατάσταση, ανάδειξη του θεάτρου και των άλλων μνημείων του Ιερού της Δωδώνης», απαραίτητο για την έναρξη των εργασιών αναστήλωσης στο αρχαίο θέατρο.

 


Στο αρχαίο θέατρο Δωδώνης εγκαινιάστηκε το 1ο "Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος" στην Ήπειρο


 

Το έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνει εργασίες στερέωσης και αποκατάστασης τμήματος του κοίλου, στα τμήματα των κερκίδων 7, 8 και 9 του πρώτου διαζώματος και τις αντίστοιχες κλίμακες ανόδου και τμήματα των κεντρικών κερκίδων του θεάτρου 4, 5 και 6 του δευτέρου διαζώματος, επίσης με τις αντίστοιχες κλίμακες ανόδου.

Ακόμη προβλέπονται εργασίες συντήρησης σε τμήμα του νοτιοδυτικού αναλημματικού τοίχου του θεάτρου. Στο πλαίσιο του υποέργου θα πραγματοποιηθούν αποξηλώσεις – απομακρύνσεις του αρχαίου υλικού, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συντηρήσεις και στερεώσεις. Θα ακολουθήσουν οι απαιτούμενες συγκολλήσεις και συμπληρώσεις του δομικού υλικού με τεχνητό λίθο, κατά περίπτωση, ή αντικατάσταση των ελλειπόντων δομικών μελών με νέα από φυσικό λίθο.

Θα προηγηθεί ανασκαφική διερεύνηση του υποβάθρου και στη συνέχεια κατάλληλη διαμόρφωση της υπόβασης, ώστε να πραγματοποιηθεί η τελική ανασύνθεση και ανάταξη του αρχαίου υλικού

Επίσης θα γίνουν εργασίες συντήρησης επιφάνειας δομικού υλικού του οπίσθιου τοίχου της δυτικής στοάς, του εξωτερικού περιβόλου του ιερού.

 

INFO: Το θέατρο καταστράφηκε και επισκευάστηκε δυο φορές. Την πρώτη φορά το κατέστρεψαν οι Αιτωλοί με τον βασιλιά Δωρίμαχο το 219 π.Χ., αλλά την επόμενη χρονιά ο βασιλιάς Φίλιππος Ε' της Μακεδονίας άρχισε τις επισκευές. Το 167 π.Χ., ο Ρωμαίος στρατηγός Αιμίλιος Παύλος το κατέστρεψε ξανά ώσπου το 31 π.Χ. το επισκεύασε πάλι ο Ρωμαίος Αυτοκράτορας Οκταβιανός Αύγουστος για να χρησιμοποιηθεί ως αρένα για θηριομαχίες από τους Ρωμαίους. Ο τοίχος που υπάρχει μπροστά από τα πρώτα καθίσματα χτίστηκε αυτή την εποχή για την προστασία των θεατών από τα θηρία.

 

Πηγή: epiruspost.gr, wikipedia.org

 

Κυριακή, 04 Φεβρουαρίου 2018 13:15

Η συναυλία των εκπλήξεων στο Καλλιμάρμαρο

Για πρώτη και τελευταία της φορά η ιστορική μπάντα θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Καλλιμάρμαρο για μία μοναδική συναυλία….

Ο λόγος για τους Scorpions που διοργανώνουν μια επετειακή συναυλία σε μια βραδιά που θα ενωθούν το rock με την κλασική μουσική.


Ο Sting έρχεται για δύο μοναδικές συναυλίες στο Ηρώδειο


 

Το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων του υπουργείο Πολιτισμού παραχώρησε το Καλλιμάρμαρο στάδιο γνωμοδοτώντας θετικά, με την πιο πιθανή ημερομηνία διεξαγωγής να είναι η 16η Ιουλίου.

Οι Scorpions εμφανίστηκαν για τελευταία φορά στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2016. 

 scorpions.jpg

 

Μία καλοκαιρινή βραδιά υποσχόμενη πολλά….

Σελίδα 1 από 10

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ 

                  

 

NEWSLETTER