Έντεκα αρχοντικά, από τα σπουδαιότερα της πόλης της Καστοριάς, θα ανοίξουν τις πόρτες τους στο κοινό, στο πλαίσιο του «Ευρωπαϊκού έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018».

Με αυτό τον τρόπο θα ανακαλύψουν οι επισκέπτες τα στοιχεία πολιτιστικής κληρονομιάς που συνδέονται με την ιστορία και την εξέλιξη της πόλης από το 1700 έως σήμερα.

Πρόκειται για πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρίας Περιβάλλοντος και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με τη European Historic Houses Association, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ανοικτών Κτιρίων Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ου πραγματοποιείται σε όλη την Ευρώπη. Στις εκδηλώσεις της εβδομάδας, όπως δήλωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Καστοριάς, Λεωνίδας Παπαδημητρίου, «η πόλη συμμετέχει από τις 25 έως τις 27 Μαΐου με τα σημαντικότερα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς που διαθέτει».

 


Καστοριά: Στο ιστορικό αυτό αρχοντικό λειτουργεί το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα


 

Το ενδιαφέρον στοιχείο στην πρωτοβουλία του δήμου είναι ότι στο πρόγραμμα «επισκέψιμα αρχοντικά» οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να θαυμάσουν για πρώτη φορά, αρχοντικά που ανήκουν σε ιδιώτες, οι οποίοι ανοίγουν για πρώτη φορά στο κοινό τις πόρτες των κτιρίων που έχουν συντηρηθεί.

 

wrologopoulou.jpg

 

Μεταξύ αυτών, το «αρχοντικό Μπατρίνου», από τα παλαιότερα της πόλης, που κτίστηκε 1770 και κατοικείται ανελλιπώς από τους κληρονόμους της οικογένειας έως σήμερα.

 

wrologopoulou.jpg

 

Επίσης το «αρχοντικό Ωρολογόπουλου» των αρχών του 20ου αιώνα και το «αρχοντικό Βέργουλα» του 19ου αιώνα, που μετά την ανακαίνισή τους λειτουργούν σήμερα ως ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών, θα ανοίξουν τους χώρους τους για τους επισκέπτες και το κοινό της πόλης.

 

neratzi.jpg

 

Ανοικτό για το κοινό θα είναι και το «Αρχοντικό Νεράντζη Αϊβαζή» που κατασκευάστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και στεγάζει από το 1975 το Λαογραφικό Μουσείο Καστοριάς.

 

emmanouil.jpg

 

Το «Αρχοντικό των αδελφών Εμμανουήλ» από το 18ο αιώνα ανήκε στην οικογένεια Εμμανουήλ. Το κληρονόμησαν τα αδέλφια Παναγιώτης και Ιωάννης Εμμανουήλ, οι οποίοι ήταν στενοί συνεργάτες του Ρήγα Φεραίου στη Βιέννη. Ο εικοσιτετράχρονος τότε Ιωάννης, φοιτητής Ιατρικής, και ο έμπορος αδελφός του Παναγιώτης, 22 ετών, συνελήφθησαν από την Αυστριακή αστυνομία και στραγγαλίστηκαν από τους Οθωμανούς μαζί με τον Ρήγα στις 24 Ιουνίου του 1798 στο κάστρο Νεμπόϊσα στο Βελιγράδι. Σήμερα στο σπουδαίο αυτό κτίσμα στεγάζεται το Ενδυματολογικό Μουσείο Καστοριάς.

 

pyxaion.jpg

 

Το «Αρχοντικό Πηχεών» που ανήκε στον εκπαιδευτικό Αναστάσιο Πηχεών, που έλαβε μέρος στην εξέγερση του 1878, με διασωσμένη την αρχική αρχιτεκτονική του μορφή, σήμερα στεγάζει το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα της Καστοριάς. Επίσης, τις πόρτες τους θα ανοίξουν το «Αρχοντικό Μπασάρα» του 19ου αιώνα και το «Αρχοντικό Τσιατσιαπά» του 1754 που επισκευάστηκε και ανακαινίστηκε με εκτενείς εργασίες υπό την ευθύνη του Υπουργείου Πολιτισμού και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καστοριάς.

 

 newsletter.jpg

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Eλληνικό ντοκιμαντέρ που έχει ως θέμα του τον Ανωγειανό γάμο στο γνωστό χωριό του Ψηλορείτη, παντρεύει με μοναδικό τρόπο το σύγχρονο με το παλιό χρησιμοποιώντας ανέκδοτο αρχειακό υλικό.

Με το βραβείο «Ειδικής Mνείας», το «Odysseus Award», βραβεύτηκε το ντοκιμαντέρ «Καλώς ήρθατε συμπεθέροι», στην τελετή απονομής του 11oυ London Greek Film Festival, που πραγματοποιήθηκε στην βρετανική πρωτεύουσα. 


 Κρήτη: Το υπόγειο καταφύγιο, μουσείο ιστορικής μνήμης (vid)


5f6db-anogi.jpg

 

Η παραγωγή απέσπασε καλές κριτικές στο London Greek film festival, οι οποίες το έφεραν στον τελικό του διαγωνισμού αντιμέτωπο με παραγωγές απ' όλον τον κόσμο.

Στα Ανώγια της Κρήτης τα ήθη και τα έθιμα παίζουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα των κατοίκων του Ψηλορείτη.

Μια από τις ξεχωριστές τους συνήθειες και γιορτές που στήνονται με μεγάλη επιτυχία είναι ο ανωγιανός γάμος. Τότε που όλο το χωριό γιορτάζει, όλοι οι κάτοικοι μαγειρεύουν, όλοι οι νεαροί βοηθούν στην προετοιμασία και το χωριό στήνει ένα μεγάλο γλέντι για να ενώσει το παρελθόν με το παρόν μέσα από την κρητική κουλτούρα.

 

hqdefault.jpg

 

Από το ντελάλη που θα αναγγείλει το γάμο μέχρι το ψήσιμο των γαμοκουλουριών από τις γυναίκες του χωριού. Από τα λεγόμενα κανίσκια (καλάθια με δώρα) ως την προετοιμασία των φαγητών στα καζάνια και το σφάξιμο των ζώων.

Ξεχωριστή είναι η μέρα που μεταφέρουν τα προικιά της νύφης στο σπίτι του γαμπρού με μαντινάδες και χορούς. 

Μια ολόκληρη εβδομάδα το χωριό του Ψηλορείτη ζεις τους ρυθμούς της γιορτινής ατμόσφαιρας συνοδεύοντας τις νύχτες τον γαμπρό και την παρέα του σε γλέντι έξω από το σπίτι του.

Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζονται ο τραγουδοποιός και λυράρης Βασίλης Σκουλάς αλλά και ο Μανόλης Καλομοίρης, οι οποίοι συμμετείχαν στα γυρίσματά του, δίνοντας ξεχωριστό βάρος στην παραγωγή. Στα γυρίσματα έλαβαν μέρος όλοι οι κάτοικοι του χωριού των Ανωγείων, μικροί, μεγάλοι και ηλικιωμένοι.

 

Το σχετικό τρέιλερ

 

video by sceptic production

 

Σενάριο/Σκηνοθεσία: Μαρία Γιαχνάκη Επιμέλεια-Απόδοση στην Αγγλική: Πέπη Οικονομάκη

Διεύθυνση φωτογραφίας: Κώστας Ματίκας

Μοντάζ: Κοσμάς Φιλιούσης

Ήχος: Σπύρος Χατζίκος

Τεχνική κάλυψη: Studio Pixel

Παραγωγή: sceptic production

Διάρκεια 43 λεπτά

Το εγχείρημα πουλιά καλεί τον κόσμο που ζει στα Εξάρχεια ν’ ανέβει στην ταράτσα της πολυκατοικίας που διαμένει, την ώρα της δύσης του ήλιου και της ανατολής του φεγγαριού, να ελευθερώσει την φαντασία του και να μετατρέψει την ταράτσα του σε «ταράτσα-τόπο» ή να παρακολουθήσει ελεύθερα την εκδήλωση από συγκεκριμένο σημείο στον λόφο του Στρέφη, αν δεν είναι κάτοικος της περιοχής.

Στόχος είναι να πραγματοποιηθεί μία ιδιαίτερη εκδήλωση/γιορτή μαζί με τους κατοίκους και τους ανθρώπους που αγαπούν τη γειτονιά, που θα ολοκληρωθεί μέσα σε μια μέρα, την ώρα του ηλιοβασιλέματος. 

Tο βίωμα βασίζεται στην συγχρονισμένη κίνηση προς τις ταράτσες, απ’ όπου αφουγκραζόμενοι την πόλη θ’ αναστοχαστείτε τη θέση σας μέσα σ’ αυτήν μέσω της έκφρασης.


Το ιστορικό κτίριο της Φωκίωνος Νέγρη, δείγμα αθηναϊκού μοντερνισμού, που παραλίγο να κατεδαφιστεί


newsletter.jpg

 

Αμέσως μετά την εκδήλωση θα γίνει συνάντηση στο σινεμά «ΒΟΞ» για να μοιραστείτε την εμπειρία, να συζητήσετε για την γειτονιά μ’ ένα εορταστικό κλείσιμο.

 

in__13931_5afd46ca7b553.jpg

 

Ομάδα διοργάνωσης «Τα πουλιά»:

 

Πάρης Λεγάκης, ιδέα και καλλιτεχνική κατεύθυνση (εκ-κινητής),

Δάφνη Σοφιανοπούλου, Ελένη Μαστρογεωργοπούλου, Πανδώρα Γιαμαλίδου

 

opwspalia18.jpg

 

Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

20:11 -Έναρξη

21:11 – Λήξη

21:41 – Συνάντηση στo σινεμά «ΒΟΞ»

Με αφετηρία το ερώτημα του ρόλου της ποίησης στη φαινομενική πεζότητα και πρακτικότητα της καθημερινής ζωής, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά διοργανώνει ένα κύκλο τριών δράσεων με θέμα «Ένα ποίημα είναι μια πόλη». Την Τετάρτη 23.5.2018.

Καθ’ οδόν, εν μέσω επιβατών, οχτώ σύγχρονοι ποιητές θα διαβάσουν ποιήματα από τις πρόσφατες ποιητικές συλλογές τους, μπολιάζοντας τη στοχευμένη γραμμική μετακίνηση του λεωφορείου με μια διαδρομή εσωτερική, πολυδαίδαλη και ελεύθερη: τη συνειρμική μετα-κίνηση της φαντασίας. 

 

bus_out.png.jpeg

 

Ποια είναι σήμερα η σχέση της ποίησης με τον αστικό χώρο; Μπορεί η ποίηση, ως αισθητικό μήνυμα και αφορμή προβληματισμού, να εμβολίσει ή να συνοδεύσει με κάποιον τρόπο τους καταιγιστικούς ρυθμούς της καθημερινότητας; Ψυχή και φαντασία επιτρέπεται να διεγείρονται και να συγ-κινούνται, καθώς το μετακινούμενο σώμα διεκπεραιώνει το πρόγραμμα της ημέρας; Αλλάζει με κάποιον τρόπο η εξωτερική μας τροχιά όταν κάτι μας καλεί σε διάλογο με τον ψυχισμό μας;

 

thumb__DSC11690.jpg

 

Την Τετάρτη λοιπόν 23.5.2018, επιβιβαστείτε στην ιστορική γραμμή 040 (Πειραιάς–Σύνταγμα), που εδώ και πολλές δεκαετίες συνδέει τις δύο πόλεις με τα λεγόμενα πράσινα λεωφορεία. Τα δρομολόγια, κατά τη διάρκεια των οποίων θα γίνουν οι ποιητικές αναγνώσεις, ξεκινούν εναλλάξ από το Σύνταγμα (το τέρμα της γραμμής 040 επί της Οδού Φιλελλήνων/Αθήνα) και από τον Πειραιά (την αφετηρία της γραμμής στην Ακτή Μιαούλη).


Το σπάνιο λεωφορείο από την ταινία η «Αρχόντισσα και ο Αλήτης» στους δρόμους της Αθήνας


Αναλυτικά το πρόγραμμα:

11.14 Μαρία Κουλούρη (Καθημερινά Κρεβάτια) Σύνταγμα–Πειραιάς

12.25 Έλενα Πολυγένη (Τα δευτερόλεπτα των ζωντανών στιγμών) Πειραιάς–Σύνταγμα

 

13.40 Αλέξιος Μάινας (Το ξυράφι του Όκαμ) Σύνταγμα–Πειραιάς

14.55 Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη (Η επιστροφή των νεκρών) Πειραιάς–Σύνταγμα

17.05 Θωμάς Τσαλαπάτης (Άλμπα) Σύνταγμα–Πειραιάς

18.15 Χαράλαμπος Γιαννακόπουλος (Τι κοιτάζει στ’ αλήθεια ο ποιητής) Πειραιάς–Σύνταγμα

19.35 Παυλίνα Μάρβιν (Ιστορίες απ’ όλον τον κόσμο μου) Σύνταγμα–Πειραιάς

20.40 Θοδωρής Ρακόπουλος (Η συνωμοσία της πυρίτιδας) Πειραιάς–Σύνταγμα

Η Αθήνα φιλοξένησε για πρώτη φορά στις 18 και 19 Μαΐου, μια διήμερη φαντασμαγορική γιορτή, το Athens Military Music Festival

Κορυφαίες στρατιωτικές ορχήστρες, δεκάδες «ένστολοι» μουσικοί, σολίστ, χορευτές και χορωδίες από διάφορες χώρες του κόσμου θα προσφέρουν ένα μοναδικό θέαμα υψηλών προδιαγραφών.

To Zάππειο φωτίστηκε στα μπλε και υποδέχτηκε εκατοντάδες θεατές...


Athens Tattoo Convention: Το mygreekholiday σε ένα από τα καλύτερα Tatoo Festival


mil2.jpg

 

Άρωμα Ελλάδος στο Athens Military Music Festival έδωσε και ο διεθνούς φήμης πιανίστας και συνθέτης Στέφανος Κορκολής

video by Rcnk In Greece

 

festivalzappeio.jpg

 

Με φόντο το εμβληματικό Ζάππειο Μέγαρο, στην καρδιά της Αθήνας, στήθηκε μια «μουσική παρέλαση», ένα πρωτόγνωρο Φεστιβάλ που συνδύασε την στρατιωτική, κλασσική, παραδοσιακή, ποπ και ροκ μουσική με εντυπωσιακές παρελάσεις, ιδιαίτερες χορογραφίες, φαντασμαγορικούς φωτισμούς και χιλιάδες πυροτεχνήματα.

 

To mygreekholiday.gr παρών σε ένα ακόμη event παρουσιάζει:

 

 

 

Τα μουσικά σύνολα που συμμετείχαν στο 1ο Athens Military Music Festival.

 

2819102.jpg

 

Η Επίσημη Μπάντα του Προέδρου του Καζακστάν αποτελείται από ένα συγκρότημα χάλκινων, μία συμφωνική ορχήστρα και μία χορευτική ομάδα λαϊκών παραδοσιακών χορών. Πήρε σάρκα και οστά το 1992 και με ένα ρεπερτόριο πλούσιο και πολυποίκιλο – συνθέσεις κλασικής μουσικής, οι εθνικοί ύμνοι όλων των κρατών, στρατιωτικά μαρς, παραδοσιακή αλλά και ποπ μουσική- εμφανίζεται σε όλες τις επίσημες εκδηλώσεις εντός Καζακστάν αλλά και σε πολλές χώρες του εξωτερικού, όπως στην Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ, Αυστρία, Βέλγιο, Μαλαισία, Ινδία, Αίγυπτο, Μπαχρέιν και αλλού.

Το συγκρότημα «Yerevan Drums» μας έρχεται από την Αρμενία και ιδρύθηκε το 2009. Η σύνθεση της μπάντας είναι άκρως πρωτότυπη: αποτελείται από 15 τυμπανίστριες, που επιλέχθηκαν από μουσικά σχολεία του Ερεβάν. Τα κορίτσια της μπάντας, 15 έως 25 ετών, έχουν μουσική παιδεία και καταπληκτική αίσθηση του ρυθμού. Το καλλιτεχνικό θέαμα που παρουσιάζουν θα ενθουσιάσει και θα ξεσηκώσει τους θεατές του 1ου Athens Military Music Festival.

«Moscow Cossack Choir» –μόλις εμφανιστεί στη σκηνή η Χορωδία των Κοζάκων της Μόσχας ένα «ρεύμα από φωτεινή ενέργεια» θα διαπεράσει τους θεατές του φεστιβάλ. Έρχονται στο Athens Military Band Festival με ένα «οπλοστάσιο» πολύ πλούσιο: Κλασικά αλλά και παραδοσιακά μουσικά όργανα -ακορντεόν, κιθάρα, τύμπανα, μπάσο, μπαλαλάικα, τρομπέτα, τρομπόνι, ζαλέϊκα, φλάουτο, τύμπανα – ! Ενθουσιώδη παραδοσιακά ρωσικά λαϊκά τραγούδια! Ρωμαλέοι Κοζάκικοι χοροί! Τα περίφημα ακροβατικά με το σπαθί και το σαγόνι, που κόβουν την ανάσα – flankirovkoy! Οι μόνοι χαρακτηρισμοί που μπορούν να δοθούν στο θέαμα που προσφέρουν, είναι: Εκπληκτικό! Συναρπαστικό! Φαντασμαγορικά!

 

newsletter.jpg

 

Η National Guard Band της Ρωσίας πρωτοδημιουργήθηκε το 1926. Στη διάρκεια του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου σχημάτισαν μία τζαζ μπάντα που έπαιζε για τους στρατιώτες του Ερυθρού Στρατού των Εργατών και των Αγροτών. Το συγκρότημα δίνει το παρών σε όλες τις σημαντικές κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές δημόσιες εκδηλώσεις, όπως η υποδοχή ξένων αντιπροσωπειών και τα φεστιβάλ στρατιωτικής μουσικής.

Το συγκρότημα των Σημαιοφόρων της πόλης Κόρι ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του έτους 1976 από νέους ενθουσιώδεις θιασώτες που ήθελαν να αναπαραστήσουν τη μεσαιωνική τέχνη παιχνιδιών με σημαίες. Είναι ένα από τα πιο διάσημα Λαογραφικά Συγκροτήματα στην Ιταλία και ένα από τα πιο περιζήτητα στο εξωτερικό. Τα λαμπερά κοστούμια, η μουσική, το πέταγμα σημαιών μπροστά από το ακροατήριο, αναπαριστούν την ατμόσφαιρα περασμένων εποχών. Η ομάδα αποτελείται από κήρυκα, σαλπιγκτές, τυμπανιστές και σημαιοφόρους.

Το συγκρότημα σημαιοφόρων του Δουκάτου Καετάνι από την πόλη Σερμονέτα ιδρύθηκε το 1996. Με την παράστασή τους απεικονίζουν την επιστροφή στην πόλη του Ονοράτου Καετάνι (Δούκα της Σερμονέτας) μετά τη μεγάλη μάχη του Λεπάντο, που απάλλαξε τον χριστιανικό κόσμο από τον κίνδυνο να κατακτηθεί από τους Τούρκους μουσουλμάνους. Η αναπαράσταση δείχνει τη μετάβαση από τον πόλεμο στην ειρήνη, την παράδοση των όπλων και την έπαρση των σημαιών του νικητή.

Οι σημαιοφόροι του Κόρι και της Σερμονέτα χρησιμοποιούν σημαίες με ξύλινο ιστό – αντί για ατσάλινο – στοιχείο που τους επιτρέπει να τις εκτοξεύουν σε μεγαλύτερο ύψος σε σχέση με άλλες ομάδες Ιταλών σημαιοφόρων.

Η παιδική χορωδία ROSARTE, η οποία έχει 15 χρόνια πορείας υπό τη διεύθυνση της Ρόζης Μαστροσάββα, αποτελείται από 230 επίλεκτα παιδιά ηλικίας 6 έως 19 ετών. Λειτουργεί ως φυτώριο ικανότατων και πεπειραμένων χορωδών, με δεκάδες συναυλίες ετησίως στο ενεργητικό της. Είναι η μόνη ελληνική χορωδία που έχει κερδίσει δύο φορές χρυσό μετάλλιο σε Ολυμπιάδες Χορωδιών (το 2008 & το 2014). Τον Δεκέμβριο του 2016 η Rosarte και η Μαέστρος της, Ρόζη Μαστροσαββα είχαν την ύψιστη τιμή να βραβευτούν από την Ακαδημία Αθηνών για την προσφορά στις τέχνες και τον πολιτισμό. Τον Ιούλιο του 2018 η Rosarte θα συμμετάσχει στους 10ους Ολυμπιακούς Χορωδιακούς Αγώνες στο Tshwane της Ν. Αφρικής. Αυτή η συμμετοχή τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε του Προέδρου Της Δημοκρατίας κου Προκοπίου Παυλοπούλου.


INFO: Σε ολόκληρο τον κόσμο πραγματοποιούνται εδώ και χρόνια μεγαλειώδη φεστιβάλ στρατιωτικής μουσικής, τα επονομαζόμενα, Military Tattoo Festival. Δεκάδες στρατιωτικές ορχήστρες προσφέρουν στους χιλιάδες θεατές ένα μοναδικό θέαμα που «κόβει την ανάσα». Το πρόγραμμα συνδυάζει στρατιωτική, κλασική, παραδοσιακή, ποπ και ροκ μουσική με εντυπωσιακές παρελάσεις και επιδείξεις. Ο όρος tattoo προέρχεται από την ολλανδική φράση doe den tap toe (turn off the tap), παράγγελμα που έπαιζαν, κατά τη διάρκεια του Τριακονταετή Πολέμου, οι Ολλανδοί τυμπανιστές και τρομπετίστες προκειμένου οι εστιάτορες να σταματήσουν να σερβίρουν μπύρα στους στρατιώτες και αυτοί να επιστρέψουν στο στρατόπεδο.


Η χθεσινή βραδιά έκλεισε με δεκάδες πυροτεχνήματα που φώτισαν τον ουρανό…

Πριν από κάμποσο καιρό είχε προσελκύσει τα βλέμματα των περαστικών -και όχι μόνο- όταν με μία μοναδική τοιχογραφία του, είχε απεικονίσει, ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα που ανέδειξε ποτέ η χώρα, τον Γιάννη Αντετοκούνμπο, στο πρώτο γήπεδο που αγωνίστηκε, στα Σεπόλια. 

 

p1b9b0nn7c1ed11i8b16kg128f18f323_738x351.jpg

 


Διασκέδαση, κουλτούρα, τέχνη, πολιτισμός; Κάντε μία βόλτα στο πάρκο του Αναύρου


Πέρσι, ο Same84 συνεργάστηκε με την ομάδα Urbanact, προκειμένου να «γεμίσει» με την τέχνη του, ο άδειος τοίχος του Δημοτικού Κολυμβητηρίου, στο Βόλο.

Μία πολύ όμορφη και κοπιαστική δουλειά από την ομάδα URBANACT και τον καλλιτέχνη SAME84 στο κολυμβητήριο του Βόλου. 

 

voloskolim.jpg

 

 

Το έργο ξεκίνησε στις 26 και ολοκληρώθηκε στις 28 Ιουλίου 2017. Η Aerial.gr κάλυψε αυτήν την προσπάθεια να μπει χρώμα στις ελληνικές πόλεις.

 

video by Aerial gr

 

13381014_256724868018635_954670699_n.jpg

O Same84 είναι από την Καλλιθέα και του αρέσει να δημιουργεί.  Για την ακρίβεια είναι ένας σούπερ graffiti artist…

Βρίσκεται 8 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης, έχει μήκος 200 μ. και 13 θαλάμους. Εκεί, στον Άνω Πλατανιά, ξυπνούν μνήμες από την περίοδο της γερμανικής κατοχής στην Κρήτη.

Πρόκειται για ένα μοναδικό μουσείο ιστορικής μνήμης, που διαμορφώθηκε από εθελοντές και ιδιώτες- με τη βοήθεια της τοπικής ενορίας του Αγίου Δημητρίου και με δωρεές πολλών, μεταξύ των οποίων και του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού- σε χώρο που αποτελούσε υπόγειο καταφύγιο των Γερμανών μετά την περίοδο της Μάχης της Κρήτης.


Ανοίγει τις πύλες του για το κοινό το Αστεροσκοπείο του Σκίνακα στον Ψηλορείτη


katafygio.20.5.1_iefimerida.jpg

 

Στις υπόγειες στοές, που κατασκεύασαν Κρητικοί οι οποίοι εργάστηκαν σε καταναγκαστικά έργα, οι Γερμανοί κατακτητές φύλασσαν τα όπλα και τα πυρομαχικά τους. Από το 1942 έως και το 1945 μέσα από αυτές τις στοές έφταναν στα σημεία όπου υπήρχαν οι βάσεις τους για την αντιαεροπορική κάλυψη της περιοχής.

 

katafygio.20.5.3_iefimerida.jpg

 

Μετά το τέλος της γερμανικής κατοχής, το υπόγειο καταφύγιο χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη από τους κατοίκους του Πλατανιά. Το 2010 μια ομάδα εθελοντών με μπροστάρη τον Κυριάκο Λουρανδάκη κάτοικο του Πλατανιά με τη συμπαράσταση του ιερέα του Αγίου Δημητρίου δίπλα στον οποίο βρίσκεται η είσοδος των στοών, αποφάσισε να ιδρύσει το Πολεμικό Μουσείο του Πλατανιά. «Καταφέραμε και αναδείξαμε ένα θησαυρό. Μια ομάδα ανθρώπων, εθελοντών, βγάλαμε τα χώματα και τα μπάζα, το καθαρίσαμε», δηλώνει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο κ. Λουρανδάκης.

 

katafygio.20.5.2_iefimerida.jpg

 

Οι 13 θάλαμοι του μουσείου- καταφυγίου έχουν διατηρηθεί στην αρχική μορφή τους. Οι επισκέπτες μπορούν να δουν μοναδικά εκθέματα από τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, δωρεές από το εξωτερικό, ιστορικές φωτογραφίες και αντικείμενα της εποχής της Μάχης της Κρήτης.

 

newsletter.jpg

 

Στολές κράνη, οπλισμός, κρεβάτια, τραπέζια, δοχεία που χρησιμοποιούσαν οι Γερμανοί για την αποθήκευση καυσίμων και πολλά ακόμα αντικείμενα εκτίθενται στο χώρο. Τα περισσότερα αντικείμενα προέρχονται από ιδιωτικές συλλογές. Οι δωρητές είναι περίπου 210.

Σε κάποια σημεία υπάρχουν γραμμένα στους τείχους ονόματα Γερμανών στρατιωτικών που υπηρέτησαν στην περιοχή, γερμανικοί σταυροί και η σβάστικα, ενώ στον εξωτερικό χώρο υπάρχει και οπλισμός εκείνης της εποχής όπως βλήματα αντιεροπορικών, δύο νάρκες θαλάσσης, τορπιλοσωλήνες και άλλα.

 

video by CineΜαθήματα / CREDOC

 

 

Η Δημοτική Αγορά της Κυψέλης του δήμου Αθηναίων, κτίσμα του 1935 που ανεγέρθηκε επί δημαρχίας  Κωνσταντίνου Κοτζιά, αποτελεί έξοχο αρχιτεκτόνημα του Μεσοπολέμου και χαρακτηριστικό δείγμα του αθηναϊκού μοντερνισμού. 

Σε πολλές περιπτώσεις που απειλήθηκε η κατεδάφισή της, αυτή αποτράπηκε μετά από παρεμβάσεις και έγγραφες διαμαρτυρίες σημαντικών κατοίκων της περιοχής, όπως του αείμνηστου συγγραφέα Μένη Κουμανταρέα και του επίτιμου αντιπροέδρου του ΣτΕ Μιχάλη Δεκλερή.


Ένα νεοκλασσικό του Τσίλλερ στην Αθήνα κέντρισε το ενδιαφέρον του πρίγκιπα Κάρολου


KYPS.002_November_Program-FIN-web2.jpg

 

Η Δημοτική Αγορά Κυψέλης ανακαινίστηκε από τον δήμο Αθηναίων με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Ακολουθώντας το συμμετοχικό μοντέλο διαχείρισης και αναβίωσης του αστικού τοπίου, ο δήμος Αθηναίων αξιοποιώντας τις συμμετοχικές μεθοδολογίες του συνΑθηνά επέλεξαν μια ανοιχτή διαδικασία που ξεκίνησε το 2015 με δημόσια διαβούλευση, ώστε να εκφραστεί το όραμα της γειτονιάς για την Αγορά. 

 

dimotiki-agora-kipselis_aftodioikisi-735x400.jpg

 

Με βάση αυτό προχώρησαν σε ανοιχτό κάλεσμα όπου φορείς και άτυπες ομάδες της πόλης κλήθηκαν να σχεδιάσουν προτάσεις που αξιοποιούν τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης. Το Impact Hub Athens προκρίθηκε ως ο τελικός φορέας που θα επιμεληθεί την επαναλειτουργία της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης.

 

1826401.jpg

 

Με ιδιοκτήτη τον δήμο Αθηναίων και φορέα διαχείρισης το Impact Hub Athens, η λειτουργία της Αγοράς αποτελεί ένα πρότυπο καινοτόμο μοντέλο με βασικούς άξονες τον πολιτισμό, την εκπαίδευση, την κοινωνική καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Η αρμονική λειτουργία της Αγοράς ελέγχεται από επιτροπή παρακολούθησης που ορίζει ο δήμος. Το νέο μοντέλο συν-διαχείρισης, από τον δήμο Αθηναίων και την κοινωνία των πολιτών, εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε δημόσιο κτίριο και είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

 

Εγκαινιάστηκε σήμερα Παρασκευή 18 Μαΐου η διαδικτυακή συνεργασία των τεσσάρων Αρχαιολογικών Μουσείων της Ηπείρου, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Άρτας, της Ηγουμενίτσας και της Πρέβεζας, ανήμερα της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2018.

Με τίτλο «Τα Μουσεία της Ηπείρου (δια) δικτυώνονται», η δράση αποσκοπεί στη δημιουργία ενός άτυπου δικτύου των τεσσάρων αρχαιολογικών Μουσείων της Ηπείρου, με την ανάπτυξη κοινών δράσεων σε επίπεδο προβολής, με τη δημιουργία κόμβων ενημέρωσης και παράλληλων εκδηλώσεων σε κάθε Μουσείο. Οι προγραμματιζόμενες δράσεις είναι οι εξής:

Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων

- Προβολή οπτικοαστικού υλικού των Αρχαιολογικών Μουσείων Ηγουμενίτσας, Άρτας και Νικόπολης.

 

Αρχαιολογικό Μουσείο Νίκοπολης

 

- Χρήση του Συστήματος Αυτόματης Ξενάγησης στις συλλογές του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων. Ο επισκέπτης με τη χρήση συσκευών αυτόματης ξενάγησης (tablets) αποκτά πρόσβαση σε εβδομήντα (70) επιλεγμένα αντικείμενα των θεματικών συλλογών του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων. Φωτογραφίες, αρχειακό υλικό, ηχογραφημένες πληροφορίες και βίντεο καθίστανται προσβάσιμα στο κοινό και εμπλουτίζουν την εμπειρία της επίσκεψης στο Μουσείο. Η ανάπτυξη του συστήματος, υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ενταγμένου στο ΕΣΠΑ έργου «Πολιτιστικές Υποδομές στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων». Οι συσκευές αυτόματης ξενάγησης διατίθενται στους επισκέπτες στην είσοδο του Μουσείου.

- Χρήση της ψηφιακής εφαρμογής, με τίτλο: «Οι περιπέτειες του Μολοσσίδη: Το ταξίδι του Τιμόδαμου». Η εφαρμογή απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 10 έως 13 ετών και είναι σχεδιασμένη για οθόνη αφής. Στην εφαρμογή περιγράφονται οι περιπέτειες ενός ποντικού, του Μολοσσίδη, ο οποίος ταξιδεύει με τον Τιμόδαμο από τις Συρακούσες στη Δωδώνη. Η ιστορία αντλεί από επιγραφή σε ένα μολύβδινο έλασμα από τη Δωδώνη, το οποίο αυτόν τον καιρό βρίσκεται σε έκθεση που πραγματοποιείται στις Βρυξέλλες. Η εφαρμογή είναι δίγλωσση (ελληνικά-αγγλικά) και διατίθεται δωρεάν, μέσω του διαδικτυακού τόπου www.amio.gr του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων, για τα λειτουργικά συστήματα φορητών συσκευών: Android 4.2 και iOS 7. Η εφαρμογή, ανάλογα με το λογισμικό της εκάστοτε συσκευής είναι διαθέσιμη στο Play Store και στο App Store

 

Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας

 

- Ξενάγηση στην περιοδική έκθεση «Φωτο-ματιές στο Μουσείο». Η έκθεση, η οποία γίνεται σε συνεργασία με ομάδες ερασιτεχνών φωτογράφων των Ιωαννίνων (Φωτογραφική Ομάδα Ιωαννίνων, Φωτογραφικός Σύλλογος Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Φωτογραφιστές Φωτόραση – Λέσχη Δημιουργικής Φωτογραφίας), θα διαρκέσει έως 20 Μαΐου 2018. Αποσκοπεί στην ενίσχυση της διασύνδεσης του Μουσείου με την τοπική κοινωνία. Σαράντα επτά πολίτες που αγαπούν και εκφράζονται μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας δίνουν τις δικές τους ερμηνείες, οπτικές και βλέμματα πάνω στο περιεχόμενο, τη δομή και τον τρόπο της μόνιμης έκθεσης, του κτηρίου-κελύφους και εν γένει του Αρχαιολογικού Μουσείου Ιωαννίνων ως τοπόσημου.

Αρχαιολογικός Χώρος Εσωτερικής Ακρόπολης Κάστρου Ιωαννίνων

Στο χώρο της εσωτερικής ακρόπολης του Κάστρου των Ιωαννίνων (Ιτς Καλέ) θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Μουσείο Αργυροτεχνίας του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς, παιχνίδι χαμένου θησαυρού, με τίτλο: Ιτς Καλέ: κρυμμένοι μύθοι και ιστορίες, το οποίο θα απευθύνεται σε σχολικές ομάδες Γυμνασίου και Λυκείου. Στην εκπαιδευτική-ψυχαγωγική αυτή δράση περιλαμβάνονται σταθμοί σε επιλεγμένα μνημεία της ακρόπολης και σε εκθέματα του Μουσείου Αργυροτεχνίας, του Βυζαντινού Μουσείου και του Φετιχιέ Τζαμιού. Οι σταθμοί επιλέχθηκαν με γνώμονα την αποκάλυψη όψεων της ιστορικής διαδρομής της ακρόπολης του Ιτς Καλέ, και της ίδιας της πόλης, με τρόπο εύληπτο και ελκυστικό για τις ηλικιακές κατηγορίες των εφήβων.

Οι μαθητές, με τη βοήθεια ψηφιακής εφαρμογής θα περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο και στις συλλογές των μουσείων, και θα μετέχουν σε δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες θα ανακαλύψουν ιστορίες και μύθους, που κρύβονται πίσω από τα κτήρια και τα εκθέματα.

Θα πραγματοποιηθούν πέντε προγράμματα των 45’ με τη συμμετοχή έως 30 μαθητών ανά πρόγραμμα. Ώρα έναρξης των δράσεων: 9.00 π.μ.

Η συμμετοχή στη δράση είναι δωρεάν. Απαιτείται η δήλωση συμμετοχής. Η είσοδος στα Μουσεία είναι ελεύθερη για το κοινό.

Με πληροφορίες από epiruspost.gr

 

Tο αρχαιότερο από τα σωζόμενα κλειστά θέατρα των νεότερων χρόνων και το εντυπωσιακότερο αρχιτεκτονικό στολίδι της Πάτρας είναι το περίφημο Θέατρο Απόλλων που δεσπόζει στην πολυσύχναστη πλατεία Γεωργίου.

Κεντρική Σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας είναι το Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, ιστορικό κτίριο σε σχέδια του Γερμανού Αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ, που βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της πόλης.


Πάτρα: Έναέριο… ταξίδι στην πόλη με το μεσογειακό ταμπεραμέντο (vid)


 

p19uost45vh5eh1d4rt1sh8ik04_900.jpg

 

Το θέατρο θεμελιώθηκε στις 11 Φεβρουαρίου  1871 και ολοκληρώθηκε το 1872. Το κόστος κατασκευής του ήταν 148.542 δραχμές ενώ ο Δήμος συμμετείχε με ποσοστό 33,61 %. Ο φάκελος των μετοχών διασώζεται στο αρχείο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης της Πάτρας.

 

p19uost4601a3018511cafk7k4r7_900.jpg

 

Η πρώτη παράσταση ήταν το έργο του Giuseppe Verdi Un ballo in Maschera  και δόθηκε στις 10 Οκτωβρίου 1872 από ιταλικό θίασο.

Αργότερα ονομαστοί θίασοι επισκέφτηκαν την Πάτρα με σημαντικούς  ηθοποιούς της εποχής ως θιασάρχες, με ρεπερτόριο του ευρωπαικού θεάτρου . Στις αρχές του 20ου αιώνα η κρίση στην αγορά σταφίδας έφερε το τέλος σε παραστάσεις ιταλικού μελοδρλάματος και από το 1910 στην σκηνή του Απόλλωνα κυριαρχούν ελληνικοί θίασοι όπως του Ανδρονόπουλου, Κοτοπούλη, Βερώνη, Ταβουλάρη, Παρασκευοπούλου, Λεκατσά κ.α.

 

pl-gewrgioy-a-thumb-large.jpg

 

Το θέατρο έχει δυναμικότητα 250 θέσεων. Κατά τη διάρκεια του έτους, εκτός των θεατρικών παραγωγών του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Πάτρας, φιλοξενούνται και άλλα θεατρικά και μουσικά σχήματα.

 

video by ionian channel

 

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ