Διανύοντας 20 και πλέον χρόνια στο θεατρικό προσκήνιο της ελληνικής επικράτειας το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης, αποτελεί αναμφισβήτητα μια σημαντική κοιτίδα πολιτισμού με στόχο τη συνεχή δημιουργία πολιτισμού.

Σε μια προσπάθεια ανανέωσης του Θεατρικού Θεσμού, πιστό στη μέχρι τώρα πορεία του το ΔΗΠΕΘΕ προχωρά σε ριζικές αλλαγές, που επέφεραν την ολοκληρωτική μεταμόρφωση των χώρων του θεάτρου, ώστε να υποδεχτεί με τους καλύτερους οιωνούς το φετινό δραματολόγιο.

Συγκεκριμένα, ανακαινίστηκε πλήρως το φουαγιέ για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του θεατρόφιλου κοινού με σύγχρονο σχεδιασμό καθώς και τη δημιουργία χώρου για την φιλοξενία εκθέσεων.

Στην Κεντρική Σκηνή, χωρητικότητας 500 θέσεων, αντικαταστάθηκαν οι ταπετσαρίες των καθισμάτων, ανακατασκευάστηκαν τα παρασκήνια γύρω από την σκηνή, εξασφαλίζοντας μ’ αυτό τον τρόπο τη λειτουργικότητά τους.

Νέες ταπετσαρίες, άνετα καθίσματα και λειτουργικοί χώροι Νέες ταπετσαρίες, άνετα καθίσματα και λειτουργικοί χώροι 

Πραγματοποιήθηκε η απαραίτητη τοποθέτηση κουϊντών δεξιά και αριστερά της σκηνής και κρεμάσαμε αέρια στη οροφή της σκηνής που δεν υπήρχαν πριν. Εν συνεχεία, επισκευάστηκε το ξύλινο πάτωμα της σκηνής και αγοράσαμε κυκλόραμα, αναβαθμίζοντας σε μεγάλο βαθμό το θέατρό μας. Τέλος, τοποθετήθηκε επισκέψιμη γέφυρα 25 μέτρων πάνω από την πλατεία για την κρέμαση  προβολέων.

Η Κεντρική σκηνή έγινε λειτουργηκή ενώ χωρά 500 θεατές Η Κεντρική σκηνή έγινε λειτουργηκή ενώ χωρά 500 θεατές 

Πάνω από την κεντρική σκηνή τοποθετήθηκε σιδερένια γέφυρα 25μ. ώτε να τοποθετηθούν νέοι προβολείςΠάνω από την κεντρική σκηνή τοποθετήθηκε σιδερένια γέφυρα 25μ. ώτε να τοποθετηθούν νέοι προβολείς

Δημιουργήθηκε έτσι ακόμα ένας νέος χώρος πολιτισμού που έλειπε από την πόλη της Κοζάνης, μια μικρή σκηνή, η Εναλλακτική Σκηνή του ΔηΠεΘε ένα σύγχρονο και άρτιο θέατρο 80 θέσεων, που θα λειτουργήσει φέτος για πρώτη φορά.

Ανακαινίστηκε πλήρως το φουαγιέ με σύγχρονο σχεδιασμό Ανακαινίστηκε πλήρως το φουαγιέ με σύγχρονο σχεδιασμό 
 

Μία συνοπτική ματιά στο φετινό πλούσιο προγραμματισμό του ΔΗΠΕΘΕ

ΕΩΣ – 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Εφηβική Σκηνή «Το θέατρο πάει σχολείο»
Ιδέα: Νίκος Μαθιουδάκης,
Κείμενο Παράστασης – σκηνοθεσία: Κίρκη Καραλή
Ένας κόμπος στη μέση του γαλαξία
Με τους: Γιώργο Κριθάρα, Ευγενία Λαβδά, Αριστείδη Νινίκα.

26-27-28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Κεντρική Σκηνή
Γιώργος Παφίλης
Αισθητικές Χαρές
Κοζανίτικη Οπερέτα

Σκηνοθεσία - σκηνικά: Γιώργος Παφίλης
Κοστούμια: Βενετία Νάση
Μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Δημόπουλος –
Φωνητική διδασκαλία: Έμυ Τσιουρά – Δημοπούλου
Φωτισμοί: Γιάννης Μπαντιάνης
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Καβακίδου – Ρία Δεληογλάνη
Με τους: Σωφρόνη Ευθυμιάδη, Χαρούλα Καλώτα, Δημήτρη Καρατζά, Ραφαέλλα – Μαργαρίτα Κονταξή, Νίκο Κουρού, Βαγγέλη Μαλούτα, Κωνσταντίνα Ματιάκη, Ελένη Μπούρου, Παναγιώτη Νίτσα, Γιώργο Παπαδόπουλο,  Δέσποινα Παπαδοπούλου, Γιώργο Δ. Παφίλη, Γιώργο Χ. Παφίλη, Θέμη Παφίλη, Αντιγόνη Συλλίρη

10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Κεντρική Σκηνή
Ο Γιάννης Πετρίδης ένα βράδυ στην Κοζάνη
Θα προβληθεί και το ντοκυμαντέρ «Once in a Lifetime” της Νικόλ Αλεξανδροπούλου

16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – 30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Κεντρική Σκηνή
Ουίλιαμ Σαίξπηρ
Ρωμαίος και Ιουλιέτα
Συμπαραγωγή με το Istrian Εθνικό Θέατρο της Κροατίας

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία:  Λευτέρης Γιοβανίδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Κινησιολογία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Μουσική: Παναγιώτης Δημόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Ασημάκης Κοντογιάννης
Σκηνική πάλη: Κρις Ραντάνωφ
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Με τους: Χρύσα Ρώπα, Τάκη Μόσχο, Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Παναγιώτη Κλίνη, Πέτρο Σκαρμέα, Ευθύμη Χαλκίδη, Ηλέκτρα Φραγκιαδάκη, Τάκη Συνδουκά. Και οι ηθοποιοί του Εθνικού Θεάτρου της Κροατίας Petar Cvrin, Deni Sankovic, Dominik Bajo. Δυο οικογένειες, μια ελληνική και μια κροατική κάπου στα Βαλκάνια σήμερα.

7-8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Φλώρινα
Λουίτζι Πιραντέλο
Να ντύσουμε τους γυμνούς
Συμπαραγωγή με το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ- ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ

 

Μετάφραση – Απόδοση: Ελένη Γεωργίου, Γιάννος Περλέγκας Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας
Σκηνικά – Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα
Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου

Με τους: Θανάσης Δήμου, Μάγδα Καυκούλα, Στέργιος Κοντακιώτης, Θέμης Πάνου, Γιάννος Περλέγκας, Μαρ. Πρωτόπαππα, Θάν. Τοκάκης

11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Εναλλακτική Σκηνή
Ιστορίες Τρόμου από την Ελληνική Παράδοση
Αφήγηση: Ρένος Χαραλαμπίδης

24 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018
Κεντρική Σκηνή
Χριστουγεννιάτικη Συναυλία
Με το φως των κεριών

12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ – 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019
Παιδική Σκηνή / Κεντρική Σκηνή
Όσκαρ Ουάιλντ
Το φάντασμα του Κάντερβιλ
Συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

Θεατρική διασκευή: Άνδρη Θεοδότου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Δεγαΐτης
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαντώ Ψυχουντάκη
Μουσική: Νίκος Τσέκος
Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Με τους: Αντώνης Βαρθαλίτης, Έφη Κιούκη, Κατερίνα Μηλιώτη, Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης, Μάγδα Πένσου, Σπύρος Πετούσης, Νίκος Τουρνάκης

19 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019
Κεντρική Σκηνή
Βόλφανγκ Αμαντέους Μότσαρτ
Η Μεγαλοψυχία του Τίτου
Συμπαραγωγή με την Εθνική Λυρική Σκηνή
Σκηνοθεσία: Μαρθα Τομπουλίδου

Σύμπραξη των Ωδείων της πόλης με συνεργάτες της Λυρικής Σκηνής.

1 – 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2019
Αίθουσα Φίλιππος
Κώστας Καρανάτσιος
Κοζάνη 2146 μ.Χ. «Λόζιος στ’ Σκ’ρκα»
Σκηνοθεσία: Γιώτης Βασιλειάδης

Μια παράσταση με έντονο το τοπικό ιδίωμα της Κοζάνης

14 ΜΑΡΤΙΟΥ – 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019
Κεντρική Σκηνή
Κωνσταντίνος Θεοτόκης
Ο Κατάδικος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Μουσική: Κώστας Μαγγίνας
Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος
Κίνηση: Πάρης Μαντόπουλος

Με τους: Μαρίνα Καλογήρου, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Γιώργος Παπανδρέου, Τάκης Σακελαρίου, Γιωργής Τσαμπουράκης, Στέλιος Χλιαράς. Ο "Κατάδικος" διεισδύει στην ανθρώπινη σκέψη και φέρνει στην επιφάνεια ενδοψυχικές συγκρούσεις διαχρονικές και πανανθρώπινες.

8 – 12 ΜΑΪΟΥ 2019
Αποθήκη ΟΣΕ
Ερρίκος Ίψεν
Gabler Hedda
Σκηνοθεσία: Ζωή Χατζηαντωνίου
Συμπαραγωγή με το Bios

16-17-18 ΜΑΪΟΥ 2019
Κεντρική Σκηνή
Μολιέρος
Ο Αρχοντοχωριάτης
Παράσταση στην ποντιακή διάλεκτο με ερασιτέχνες ηθοποιούς της πόλης.

 

Ένα δυσάρεστο γεγονός είναι συνδεδεμένο με τη μικρή πολυκατοικία με τη μεγάλη ιστορία, στη λεωφόρο Κηφισίας 4, στους Αμπελόκηπους. 

Στο καφενείο «Παρθενών» του Ανδρέα Γλεντζάκη υπογράφτηκε, στις 27 Απριλίου 1941, η συνθήκη παράδοσης της Αθήνας και του Πειραιά στους Γερμανούς, 21 ημέρες μετά την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα. Το γεγονός αυτό θα γίνεται πλέον γνωστό στους περαστικούς με την πινακίδα που θα αναρτηθεί κατά τη διάρκεια εκδήλωσης, την οποία διοργανώνουν το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 12μ.μ το 56ο Γυμνάσιο Αθήνας και η μη κερδοσκοπική οργάνωση Monumenta, με τη συνεργασία της οικογένειας Γλεντζάκη. Η δημιουργία της πινακίδας είναι αποτέλεσμα της δράσης της Συντακτικής και Φωτογραφικής Ομάδας του Εργαστηρίου Πληροφορικής του 56ου Γυμνασίου η οποία, με τη συνεργασία της Monumenta, κατέγραψε το κτήριο και πήρε συνεντεύξεις που ανέδειξαν την ιστορία του.

«Στην Κηφισίας 4 έχουμε ένα ιστορικό κτήριο. Ο εγγονός του Ανδρέα Γλεντζάκη, στη συνέντευξη που μας παραχώρησε, μετέφερε κάποιες περιγραφές του πατέρα του για την εποχή, ο οποίος θυμόταν το γεγονός της παράδοσης, πόσο πολύ στενοχωρήθηκε ο δικός του πατέρας, ο Ανδρέας Γλεντζάκης, που έγινε στο καφενείο του ένα τόσο δυσάρεστο γεγονός. Θυμόταν ότι από την αγανάκτησή του χτύπησε το τραπέζι, το οποίο και έσπασε», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επικεφαλής της Monumenta, Ειρήνη Γρατσία. Ανατρέχοντας στην ιστοσελίδα του σχολείου (https://www.slideshare.net/goa56tk/ss-31117489) μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερα για την εποχή, αλλά και για το συγκεκριμένο γεγονός.

Η μικρή πολυκατοικία στην Λεωφόρο Κηφισίας 4 (Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ)Η πολυκατοικία στην Λεωφόρο Κηφισίας 4 (Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

«Η εκδήλωση», συμπληρώνει η κ. Γρατσία, «είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας που έχει η Monumenta με το 56ο Γυμνάσιο Αθήνας εδώ και περισσότερο από τρία χρόνια. Έχουμε αναρτήσει πινακίδα και στο σχολείο τους, που είναι ένα από τα σχολεία του '30. Τα παιδιά δούλεψαν με την ιστορία του κτηρίου, έκαναν συνεντεύξεις και μαζί προχωρήσαμε στην καταγραφή, φτιάξαμε την πινακίδα που αναρτήσαμε σε μια εκδήλωση, η οποία συνοδεύεται πάντα και από μια ξενάγηση. Ο πολίτης έτσι ενημερώνεται για το κτήριο που βλέπει, γεγονός που διευρύνει τον ορίζοντα. Δηλαδή, όταν γνωρίζεις κάτι, το αντιμετωπίζεις αλλιώς, το αγαπάς, το προστατεύεις. Αυτός είναι και ο στόχος», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η εκδήλωση όμως δεν γίνεται μόνο για την ανάρτηση της πινακίδας. «Γίνεται και για να γνωρίσουμε το κτήριο, αλλά και για να φανεί η δουλειά που γίνεται από τα σχολεία και τη Monumenta στο πλαίσιο της καταγραφής και της τεκμηρίωσης κτηρίων. Επίσης, για να αρχίσουμε να βλέπουμε τα κτήρια, να κοιτάμε ψηλά. Ομορφαίνει τη ζωή μας η γνωριμία με αυτή την πόλη που είναι ένα ανοικτό μουσείο αρχιτεκτονικής», προσθέτει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η επικεφαλής της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης.

Η πολυκατοικία της λεωφόρου Κηφισίας 4 ξεκίνησε να κτίζεται το 1936, σε μια εποχή κατά την οποία έχουν επικρατήσει πλήρως οι αρχές του μοντέρνου κινήματος στην αρχιτεκτονική. Λιτές όψεις, μεγάλα ανοίγματα, κλειστοί εξώστες (έρκερ), εξωτερικά επιχρίσματα με την τεχνική του αρτιφισιέλ είναι ορισμένα από τα χαρακτηριστικά της αρχιτεκτονικής αυτής που χρησιμοποιεί το οπλισμένο σκυρόδεμα. Το κτήριο, στην αρχική του φάση, περιλάμβανε το ισόγειο, στο οποίο λειτουργούσε το καφενείο «Παρθενών», τον πρώτο όροφο και υπόγειο, στο οποίο είχε διαμορφωθεί πολεμικό καταφύγιο. Σε μεταγενέστερη χρονική περίοδο προστέθηκαν στο κτήριο δύο ακόμη όροφοι.

Στο καφενείο «Παρθενών» του Ανδρέα Γλεντζάκη υπογράφτηκε, στις 27 Απριλίου 1941, η συνθήκη παράδοσης της Αθήνας και του Πειραιά στους Γερμανούς (Φωτογραφία: streetview)

 

Η αποκατάσταση του διατηρητέου κτηρίου είναι σχεδόν έτοιμη και απομένει να ολοκληρωθούν οι εργασίες των δύο τελευταίων ορόφων, έκτου και έβδομου έως τις 30/10/2018 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, για να ξεκινήσει «ταχύτατα η λειτουργία του, μετατρέποντάς το σε έναν κόμβο πολιτισμικής δραστηριότητας» όπως είπε, την Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018, η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά η οποία επέλεξε αυτόν τον χώρο για την πρώτη, χθες συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους.

Το κτήριο του ξενοδοχείου «Acropole Palace» αποτελεί έργο του αρχιτέκτονα Σ. Μαγιάση και κατασκευάστηκε τα έτη 1925-6. Θεωρείται αντιπροσωπευτικό δείγμα αρχιτεκτονικής της Art Nouveaux στην Ελλάδα και χαρακτηρίστηκε ως έργο τέχνης από το ΥΠΠΟ «διότι πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα εναπομείναντα κτήρια της εποχής του μεσοπολέμου... Μαζί με το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» κ.ά. αποτελεί από τυπολογική και κτηριολογική άποψη σημαντικό δείγμα της αρχιτεκτονικής των Grands hotels.

 

4580189_iefimerida.jpg

 

Η αλλαγή χρήσης του από ξενοδοχείο για τη δημιουργία πολιτιστικών υποδομών του ΥΠΠΟΑ εντάxθηκε στο ΕΣΠΑ (2007 - 2013) και οι εργασίες αποκατάστασής του ξεκίνησαν τον Ιούλιο 2013 από την εταιρεία ΕΤΒΟ Α.Τ.Ε. Το 2016 το έργο παραδόθηκε από την ανάδοχο εταιρεία έχοντας ολοκληρώσει κατά το μεγαλύτερο μέρος τις οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες.

Η δεύτερη φάση της αποκατάστασης του κτηρίου με τίτλο «Αποπεράτωση του κτηρίου Acropole Palace επί των οδών Πατησίων, Αβέρωφ και Μάρνη» ιδιοκτησίας ΥΠ.ΠΟ.Α.(με δυνατότητα άσκησης προαίρεσης) δημοπρατήθηκε στις 29.12.2016 και η σύμβαση κατασκευής του με τη νέα ανάδοχο εταιρεία Restore A.T.E. υπογράφηκε στις 11.5.2017. Το έργο χρηματοδοτείται από τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού εξόδων του ΥΠΠΟΑ με προϋπολογισμό 1.012.089,88 ευρώ.

 

4580202_iefimerida.jpg

 

Οι εργασίες του παρόντος έργου αφορούν στην αποπεράτωση των οικοδομικών εργασιών αποκατάστασης του κτιρίου Acropole Palace, για τη δημιουργία πολιτιστικών υποδομών του ΥΠ.ΠΟ.Α. και την ολοκλήρωση των Η/Μ εγκαταστάσεων προκειμένου να καταστεί το κτήριο ολοκληρωμένο προς λειτουργία. Οι παραπάνω εργασίες έχουν περατωθεί σε ποσοστό 75%. Στον 6ο και τον 7ο όροφο θα κατασκευασθούν τα δάπεδα και οι οροφές, τα εσωτερικά χωρίσματα, οι χώροι των WC και οι απαιτούμενες υποδομές για την εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού παρασκευαστηρίου - κουζίνας προκειμένου να λειτουργήσουν ο 6ος και ο 7ος όροφος ως αναψυκτήριο- εστιατόριο.

Το κτήριο πρόκειται να αποπερατωθεί εντός του 2018.

Με την με αριθ. πρωτ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΜΤΕ/ΔΑΝΣΜ/199041/22516/2004/30.7.2014 απόφαση υπουργού έγινε έγκριση των πολιτιστικών χρήσεων του κτηρίου καθώς και των αναγκαίων τροποποιήσεων των εσωτερικών διαρρυθμίσεων για να εξυπηρετηθούν οι χρήσεις αυτές.

 

4580181_iefimerida.jpg

 

Οι πολιτιστικές χρήσεις θα είναι οι ακόλουθες:

 

-Εκθέσεις, περιοδικές και μόνιμες

-Ψηφιακή βιβλιοθήκη

-Υποστήριξη και Εξυπηρέτηση Δράσεων των φορέων Σύγχρονου Πολιτισμού

-Καλλιτεχνικοί και Εικαστικοί Διαγωνισμοί

-Προβολές, διαλέξεις

-Εκπαιδευτικά Προγράμματα

-Αναψυκτήριο-Εστιατόριο

-Πωλητήριο ΤΑΠΑ

 

Το νομικό καθεστώς, κάτω από το οποίο θα λειτουργήσουν οι ανωτέρω χρήσεις θα καθοριστεί από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Μέχρι την περαίωση των εργασιών του έργου της αποπεράτωσης και την παραλαβή του Acropole Palace, την ευθύνη για την φύλαξη του κτηρίου έχει ο ανάδοχος του έργου. Στο κτήριο έχει τοποθετηθεί δίκτυο από κάμερες ασφαλείας που θα ελέγχονται από το γραφείο φύλαξης εντός του κτηρίου. Όλα τα εξωτερικά κουφώματα είναι κατασκευασμένα από κρύσταλλο ασφαλείας τύπου laminate, το οποίο παρουσιάζει αντοχή σε θραύση.

Μετά την οριστική παράδοση-παραλαβή του κτηρίου από την ανάδοχο εταιρεία, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ως ιδιοκτήτης φέρει την ευθύνη για την ασφάλεια και την φύλαξη του κτηρίου.

Φωτό: Eurokinissi/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Το Σάββατο 6 Οκτωβρίου στις 12.00 το μεσημέρι το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης οργανώνει έναν διαφορετικό περίπατο στην Πλάκα, όπου θα γνωρίσουμε τις παλιές ταβέρνες και την ιστορία τους.

Διάσημα στέκια καλλιτεχνών και διανοουμένων, κουτούκια όπου σύχναζαν οι παλιοί Αθηναίοι, ταβέρνες που γνωρίσαμε από τον κινηματογράφο.

Θα μάθουμε ποια είναι η πιο παλιά ταβέρνα της Πλάκας, τα «παθήματα» του Παπαδιαμάντη, τα αγαπημένα στέκια του Ορέστη Μακρή, αλλά και ποιητών όπως ο Γιώργος Σεφέρης.

Θα ανακαλύψουμε ποια ιστορική ταβέρνα δεν έγινε ποτέ σχολείο και έζησε με τον δικό της τρόπο το βράδυ της 21ης Απριλίου

Θα μάθουμε τι ήταν τα τζιερτζίδικα και τι συνέβαινε όταν άνοιγαν τα καινούργια βαρέλια με κρασί στην Πλάκα.

Τελευταία στάση του περιπάτου μας η ιστορική ταβέρνα Πλάτανος, στέκι δεκάδων Ελλήνων λογοτεχνών, όπου όσοι το επιθυμούν θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν -σε ειδική τιμή- τις σπεσιαλιτέ του, ενώ το κρασί θα είναι προσφορά της ταβέρνας.


Η συμμετοχή κοστίζει συνολικά 10 ευρώ και περιλαμβάνει εκτός από τον περίπατο ξενάγηση στο Μουσείο

Για ομάδες των πέντε ατόμων και άνω προβλέπεται έκπτωση 20%

Απαραίτητη η κράτηση θέσεων

Πλη­ρο­φο­ρίες/Κρατήσεις: 210 3250341 / Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Μου­σείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Τριπόδων 23, Πλάκα, Αθήνα

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για την ανάπτυξη της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής, διοργανώνει την έκθεση της 9ης Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου στις 8.00 μμ και η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 25 Νοεμβρίου. Στις Biennale, μία από τις πρώτες δραστηριότητες του ΕΙΑ που θεσμοθετήθηκε το 1995, έχουν συμμετάσχει εκατοντάδες αρχιτέκτονες με διαφορά μεταξύ τους μεγαλύτερη από μία γενιά.

Η 9η Biennale έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τα έργα που παρουσιάζονται αποτελούν, ως ένα βαθμό, δείκτη της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής παραγωγής στην περίοδο της κρίσης. Στην 9η Biennale υπεβλήθησαν 139 συμμετοχές, από τις οποίες οι 58 είναι υλοποιημένες. Η συντριπτική πλειοψηφία νέων κτηρίων βρίσκεται διάσπαρτη στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, και ορισμένα επίσης εκτός Ελλάδας.

 

nkyhtvhq_iefimerida.jpg

 

Στην εφετινή Biennale το Ε.Ι.Α. επιδίωξε να εκθέσει μαζί με τα έργα και την πολύπλευρη οπτική της επιτροπής επιλογής, προσκαλώντας τα μέλη της – Κωνσταντίνα Κάλφα, Ηλία Κωνσταντόπουλο, Θεώνη Ξάνθη, Πάνο Τσακόπουλο και Κώστα Τσιαμπάο – να επιλέξουν, ο καθένας ξεχωριστά, εκείνα που θεωρεί ως τα πλέον αξιόλογα.

 

zgqs834a_iefimerida.jpg

 

Λόγω του υψηλού επιπέδου των συμμετοχών συνολικά επελέγησαν 72 έργα, η κλίμακα των οποίων κυμαίνεται από μία ελάχιστη καλύβα θερινής διαμονής μέχρι ένα θεματικό πάρκο χιλιάδων στρεμμάτων. Το ένα τρίτο των έργων αποτελούν οι κατοικίες, ενώ απουσιάζουν υλοποιημένα δημόσια και μεγάλης κλίμακας έργα, παρά τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού μελετών από νεώτερους αρχιτέκτονες που έχουν διακριθεί σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς.

 

tdrdnivg_iefimerida.jpg

 

Την επιμέλεια της έκθεσης είχαν οι Χριστίνα Παπαδημητρίου, Μαριάννα Μηλιώνη, Ηλίας Κωνσταντόπουλος, και τον σχεδιασμό του συνοδευτικού καταλόγου η Ιωάννα Κωστίκα – finedesign.

Με την ευκαιρία των εφετινών Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου και την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018, η είσοδος στο Μουσείο Ακρόπολης θα είναι ελεύθερη.

Οι επισκέπτες θα μπορούν να περιηγηθούν στους εκθεσιακούς χώρους της μόνιμης συλλογής, αλλά και να απολαύσουν την περιοδική έκθεση «Από την απαγορευμένη πόλη: αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong», δωρεάν, από τις 5 μ.μ. έως τις 8 μ.μ.

 

4550194_iefimerida.jpg

 

Οι Ευρωπαϊκές Ημέρες πολιτιστικής Κληρονομιάς (EHD) είναι μια κοινή δράση του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην οποία συμμετέχουν και οι 50 χώρες που έχουν υπογράψει την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Σύμβαση, με το σύνθημα, Ευρώπη: η κοινή μας κληρονομιά.

 

pavlopoulos1.jpg

 

Το ετήσιο πρόγραμμα προσφέρει ευκαιρίες για να επισκεφθούμε κτήρια, μνημεία και τοποθεσίες, πολλές από τις οποίες δεν είναι προσβάσιμες καθημερινά στο κοινό.

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018 11:16

Κέρκυρα: Η μουσική ενώνει (vid)

Κέρκυρα, Κυριακή των Βαΐων 2018. Οι τρεις φιλαρμονικές της πόλης, Φιλαρμονική Ένωση Κέρκυρας (Παλαιά), Φιλαρμονική Ένωση Μάντζαρος (Μπλε) και Φιλαρμονική Ένωση Καποδίστριας σε κοινή εμφάνιση.

Το μήνυμα ότι η μουσική ενώνει κάνουν πράξη οι μπάντες των τριών Φιλαρμονικών της πόλης της Κέρκυρας την Κυριακή ... των Βαΐων, 1 Απριλίου 2018. Μετά την ολοκλήρωση της λιτανείας που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη της πασχαλινής περιόδου οι τρεις μπάντες των Φιλαρμονικών ενωμένες σε ενιαίο μουσικό σώμα πρόκειται να παρελάσουν ακολουθώντας τη διαδρομή Μποσκέτο-Παλάτι-Λιστόν-Νικηφόρου Θεοτόκη-Πίνια.


Τα πανηγύρια της Κέρκυρας είναι διήμερα και τελειώνουν μόνο όταν χαράξει


 

Πρόκειται για μια συμβολική κίνηση, η οποία επιβεβαιώνει τη συνεχή ανοδική πορεία των μουσικών σωμάτων, καθώς και τη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα μεταξύ τους.

Κοινές εμφανίσεις των μουσικών σωμάτων της Παλαιάς Φιλαρμονικής και της “Μαντζάρου” είχαν πραγματοποιηθεί πριν από σχεδόν είκοσι έτη, σε συνέχεια ανάλογων κινήσεων κατά την προπολεμική περίοδο. Επίσης, κατά τη διάρκεια των πάλαι ποτέ μπαντιστικών φεστιβάλ της δεκαετίας του 1990 με αφορμή τους εορτασμούς της 21ης Μαΐου τα ίδια μουσικά σύνολα απέδιδαν από κοινού εμβληματικά μουσικά έργα.

 

video by studiotexnorama

 

Ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας της Λάρισας που συνδέει τη μακρόχρονη σχέση της θεσσαλικής πόλης με την παραγωγή των σιτηρών αποτελεί ο Μύλος του Παππά. Πρόκειται για ένα κτίσμα όπου το 1893 λειτούργησε ο πρωτοποριακός για την εποχή ατμόμυλος. Οι ιδρυτές του ήταν ο Κωνσταντίνος Παππάς, μαζί με τους συνεργάτες του, Κωνσταντίνο Σκαλιώρα και Χρήστο Δημητριάδη.

Ο Μύλος του Παππά κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας πορείας του αποτελούσε τον κύριο τροφοδότη αλεύρου ολόκληρης της Θεσσαλίας, μέχρι και το τέλος της λειτουργίας του τη δεκαετία του 1980. Το κτίριο το 1988 αγοράζεται από τον δήμο Λάρισας, ενώ το 1989 χαρακτηρίζεται διατηρητέο από το υπουργείο Πολιτισμού σαν αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα παραδοσιακής βιομηχανικής εγκατάστασης του 20ου αιώνα.

 

2515216.jpg

 

Το 2002 μια πυρκαγιά ξεσπάει, με αποτέλεσμα ο Μύλος του Παππά να καταστραφεί και μεγάλη μερίδα των μηχανημάτων και των εγκαταστάσεών του να γίνουν στάχτη.

Ο δήμος Λαρισαίων προχώρησε βέβαια στην αποκατάσταση του κτιρίου μετατρέποντας μέρος του Μύλου σε ένα κέντρο πολιτισμού, όπου φιλοξενεί πολιτιστικές δραστηριότητες. Στον χώρο στεγάζονται σήμερα και λειτουργούν το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, σχολή χορού, εργαστήρια εικαστικών τεχνών, μικρό θέατρο χωρητικότητας 150 ατόμων, η φιλαρμονική του δήμου, κινηματογραφική λέσχη, κουκλοθέατρο.

Η ιστορία του Μύλου του Παππά όμως δεν σταματάει εδώ, καθώς στον παλιό βιομηχανικό αλευρόμυλο ξεκίνησε η λειτουργία ενός μουσείου με βασικό θέμα το σιτάρι και το αλεύρι.

 

5c38830db7d2cc0ee85f1c76dc7d49f94d912e5b.200.113.661202186.4fa5d6e752e4aa5015e6815971b386787e92b2e9-191-660x330-12-660x330.jpg

 

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Πάνος Σάπκας «με το Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων συμπληρώνεται η λειτουργία του Μύλου του Παππά ως κυττάρου πολιτισμού.» Ο κ. Σάπκας τόνισε πως το μουσείο έχει ήδη ανοίξει τις πόρτες του και δέχεται επισκέπτες, ενώ τα επίσημα εγκαίνια του αναμένονται να γίνουν το φθινόπωρο.

Στο Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων ο επισκέπτης αποκτά μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη διαδικασία επεξεργασίας του σιταριού από την παραγωγή, τη συγκέντρωση έως την άλεση και την παραγωγή του αλεύρου.

 

mylos-pappa.jpg

 

Παρουσιάζονται η καλλιέργεια του σιταριού, ο τρόπος και η μέθοδος συλλογής και αποθήκευσής του με τα παραδοσιακά μέσα, το αλεύρι και το δρεπάνι μέχρι τις σύγχρονες θεριζοαλωνιστικές μηχανές.

Επίσης, στις θεματικές του μουσείου ο επισκέπτης μπορεί να έρθει σε επαφή με τη διαδικασία της επεξεργασίας του σιταριού και την άλεσή του από τις μυλόπετρες έως τις μηχανές και τους σύγχρονους αλευρόμυλους. Κείμενα, φωτογραφίες και διαγράμματα που υπάρχουν στον χώρο βοηθούν τους επισκέπτες και τους εξηγούν τη λειτουργία του συγκεκριμένου αλευρόμυλου.

Στον χώρο υπάρχουν εκθέσεις μηχανημάτων ή τμημάτων μηχανών που σώθηκαν από το παλιό εργοστάσιο του Μύλου του Παππά μετά την πυρκαγιά του 2002. Επίσης στο χώρο υπάρχει παρουσίαση με φωτογραφίες καλλιεργειών σιταριού στις διάφορες εποχές του χρόνου στον θεσσαλικό κάμπο. Επίσης υπάρχουν φωτογραφίες των παλιών μηχανημάτων στις παλιές θέσεις τους με επεξήγηση του ρόλου και τρόπου λειτουργίας τους.

Μεταξύ άλλων στο μουσείο γίνεται προβολή ντοκιμαντέρ σε μεγάλες επίπεδες οθόνες για την καλλιέργεια του σιταριού και την παραγωγή αλεύρου, βίντεο με συνεντεύξεις από εργαζόμενους στην παλιά αλευροβιομηχανία, αλλά και από μέλη της οικογένειας Παππά.

Σημειώνεται ότι σε ειδικές αίθουσες του μουσείου γίνεται παρουσίαση της ιστορίας της πόλης μέσα από παλιές φωτογραφίες του σημαντικού φωτογράφου της πόλης Τάκη Τλούπα, αλλά και έκθεση μακέτας του κτιρίου όπου φαίνεται όλη η παραγωγική διαδικασία.

 

Θεωρείται το καλύτερο των καλύτερων από τους ταξιδιώτες του TripAdvisor… Πρόκειται για το γαλλικό Μουσείο Ορσέ στο ρομαντικό Παρίσι…


Αυτοί είναι οι κορυφαίοι αρχαιολογικοί χώροι στην Ελλάδα


Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα των κορυφαίων:

 

musee-d-orsay-interieur1.1000w.jpg

 

Musée d'Orsay

 

Μνημείο 11ης Σεπτεμβρίου

Νέα Υόρκη

 

Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης

Νέα Υόρκη

 

Βρετανικό Μουσείο

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

 

Μουσείο Πράντο

Μαδρίτη, Ισπανία

 

Μουσείο Ακρόπολης

Αθήνα, Ελλάδα

 

f375cc8179d5156229fa6e9b6cd552b0_XL.jpg

 

Μουσείο του Λούβρου

Παρίσι, Γαλλία

 

Εθνικό Μουσείο Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Νέα Ορλεάνη, Λουιζιάνα

 

Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας (Museo Nacional de Antropologia)

Πόλη του Μεξικό, Μεξικό

 

Μουσείο Πολεμικών Καταλοίπων (Nha Trung Bay Toi Ac Chien Tranh)

Πόλη Χο Τσι Μιν, Βιετνάμ

 

 

Το Μουσείο Ορσέ (γαλλ. Musée d'Orsay) είναι Γαλλικό εθνικό μουσείο στο 7ο διαμέρισμα (VIIe arrondissement) της πόλης του Παρισιού, στην αριστερή όχθη (rive gauche) του ποταμού Σηκουάνα (la Seine) και κατά μήκος της ομώνυμης αποβάθρας. Σε αυτό εκτίθενται έργα ζωγραφικής και γλυπτικής δημιουργημένα από το 1848 έως το 1914, ενώ παράλληλα φιλοξενεί και περιοδικές εκθέσεις.

Το κτήριο του μουσείου σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Βικτόρ Λαλού (Victor Laloux) και κατασκευάσθηκε με την επίβλεψή του καθώς και των αρχιτεκτόνων Λυσιέ Μάν(ι) (Lucien Magne) και Εμίλ Μπενάρ (Émile Bénard). Άρχισε να κατασκευάζεται το 1898 και χρησιμοποιήθηκε, από το 1900[6] έως το 1939, ως κτήριο του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της σιδηροδρομικής εταιρείας Παρισιού - Ορλεάνης (Chemin de fer de Paris à Orléans) επί 39 χρόνια. Το μήκος που είχαν οι πλατφόρμες του, όμως, κατέστησαν το σταθμό ακατάλληλο για τα μεγάλου μήκους τρένα της εποχής. Έτσι, ο σταθμός άρχισε να χρησιμοποιείται μόνο από τους συρμούς του προαστιακού, ενώ ένα τμήμα του, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως ταχυδρομικό γραφείο αλλά και ως σταθμός μεταφοράς κρατουμένων στη Γερμανία. Ο σταθμός χρησιμοποιήθηκε, επίσης, για τη μεταφορά των επαναπατριζόμενων Γάλλων από τα Στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Μετά τον Πόλεμο χρησίμευσε ως στούντιο για το γύρισμα αρκετών ταινιών (όπως η Δίκη του Φραντς Κάφκα σε σκηνοθεσία Όρσον Γουέλς) και ως κέντρο δημοπρασιών, καθώς το κτήριο των δημοπρασιών (Hôtel Drouot) ανακατασκευαζόταν. Το κτήριο σταμάτησε οριστικά να χρησιμοποιείται το 1973.

Το 1977 η Γαλλική Κυβέρνηση αποφάσισε τη μετατροπή του κτηρίου σε μουσείο αφιερωμένου αρχικά στην τέχνη του 19ου αιώνα, ενώ 

το 1978 χαρακτηρίστηκε ως εθνικό μνημείο. Την αναμόρφωση ανέλαβαν οι αρχιτέκτονες Ρενό Μπαρντόν, Πιέρ Κολμπόκ και Ζαν-Κλώντ Φιλιππόν, ενώ την αναμόρφωση των εσωτερικών χώρων η Ιταλίδα αρχιτέκτονας Γκαέ Αουλέντι (Gae (Gaetana) Aulenti). Οι εργασίες άρχισαν το 1983 και ολοκληρώθηκαν το 1986. Κατασκευάστρια εταιρεία ήταν η Γαλλική Bouygues. Η αναμόρφωση περιλάμβανε, ουσιαστικά, την ανακατασκευή των δαπέδων και των τεσσάρων ορόφων του κτίσματος και, φυσικά, τη συντήρηση των διακοσμητικών στοιχείων του. Το νέο μουσείο εγκαινιάσθηκε από τον τότε Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν την 1η Δεκεμβρίου 1986 και άνοιξε για το κοινό στις 9 του ίδιου μήνα.

Το κτήριο έχει συνολικό μήκος 173 μ. και πλάτος 75 μ. Η συνολική επιφάνεια των αιθουσών του φθάνει τις 57.000 τ.μ., ενώ οι επιφάνειες των εκθεσιακών χώρων καταλαμβάνουν 16.900 τμ. περίπου, (κατανεμημένων σε 80 ξεχωριστές αίθουσες). 1.200 τ.μ καταλαμβάνουν το εστιατόριο και η καφετέρια, 570 τ.μ/ η αίθουσα διαλέξεων και 1.850 τ.μ περίπου οι αίθουσες των περιστασιακών εκθέσεων.

 

Πηγές: TripAdvisor/Wikipedia

 

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μάριος Ιορδάνου ανεβάζει το αριστουργηματικό έργο του Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου σε μία θεατρική διασκευή, όπου οι στίχοι του Ρίτσου συναντούν επί σκηνής στίχους των Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Πάμπλο Νερούδα, Χαλίλ Γκιμπράν και Ερνέστο Τσε Γκεβάρα.

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος ανεβαίνει για πρώτη φορά με νέα σε ηλικία ηθοποιό, τη Σοφία Καζαντζιάν (ηθοποιός, χορογράφος, γλωσσολόγος) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. 

 

sonata athens1.jpg

 

Η παράσταση πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, στην Ιρλανδία, σε ένα από τα ιστορικότερα Πανεπιστήμια του κόσμου με απόφοιτους όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ και ο Σάμιουελ Μπέκετ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας. 


Η Σονάτα του Σεληνόφωτος (Venceremos)" σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου, που θα συνεχιστεί για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη την περίοδο 28/10- 9/12

Στη συνέχεια, ανέβηκε στο Παρίσι, στην αίθουσα Rossini του Δημαρχείου της Γαλλικής πρωτεύουσας. Η ελληνική της πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του Γιάννη Ρίτσου, στη Μονεμβασιά, λίγα μέτρα από το σπίτι του ποιητή υπό την αιγίδα του Δήμου Μονεμβασίας.

 

sonata athens4.jpg

 

Ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν, που υπογράφει τη θεατρική διασκευή και τις χορογραφίες, έχουν βραβευτεί από την  Unesco για την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό έχοντας στο ενεργητικό τους μία ευρωπαϊκή πορεία με τις παραστάσεις τους “Δε φοβάμαι. Δεν ελπίζω. Είμαι...” για τον Νίκο Καζαντζάκη (Βερολίνο, Ζυρίχη, Παρίσι, Μόσχα) και “Ο Κρητικός (Ύμνος εις τον Έρωτα)” για τον εθνικό ποιητή της Ελλάδας, Διονύσιο Σολωμό, που παρουσιάστηκε στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης, στην Αίθουσα Καλλιτεχνών στο Μόναχο, στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών και στο Great Hall στο Λονδίνο.

 

sofiakazantizan.jpg

 

 


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 


"Μία παράσταση ποίημα! Θέατρο αμέτρητων καρατίων!" Νίκος Παναγιωτάρας (Ερτopen)

 

"Έρμηνείες χείμαρρος που κατακτούν απ' άκρη σ' άκρη τη σκηνή σαγηνεύοντας το κοινό." Ολυμπία Τσίπηρα (Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων/ Ανταπόκριση Παρίσι)

 

"Ψυχή εν κινήσει. Η ποίηση αποκτά σκηνική φωνή σε μία Σονάτα που όλοι πρέπει να δουν!" Λυδία Τριγώνη (Artic.gr)

 

"Ο Μάριος Ιορδάνου έστρωσε το διάβα της Σοφίας Καζαντζιάν με στίχους ποιητών/αγωνιστάδων, πλάθοντας ένα φτερούγισμα στο έγκατο του θεατή που του κλέβει την ανάσα." Άτζελα Υζεϊράι (Koitamagazine)

 

"Ποτέ άλλοτε η ποίηση δεν υπήρξε τόσο μαγευτική και ενδιαφέρουσα." Ελένη Αναγνωστοπούλου (Trito koudouni)

 

"Μία μεγαλειώδης προσέγγιση του έργου, όπου ο Γιάννης Ρίτσος ως άλλος Άμλετ συναντά στίχους των σπουδαίων Λόρκα, Νερούδα, Γκιμπράν και Γκεβάρα, φωνάζοντάς μας "Venceremos" κι έτσι, σε μία εποχή που η ανθρωπότητα κατρακυλά μας θυμίζει πως θα νικήσουμε." Nτίνα Καρρά (Θεατρο.gr)

 

"Μία καταπληκτική παράσταση! Μία πραγματικά πολύτιμη εμπειρία που ξεγυμνώνει την ψυχή μας!" Μαίρη Ζαρακοβίτη (Noizy.gr)

 

"Συγκλονιστική θεατρική διασκευή του αριστουργήματος του Γιάννη Ρίτσου" Ξένια Κουσινιόρη (Citylovers Θέατρο)

 


Λίγα λόγια για την παράσταση:

hfhgfg.jpg

 

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής ποίησης ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θέατρο, έχοντας ως κεντρικό “χαρακτήρα” την ψυχή της ηρωίδας του Γιάννη Ρίτσου... την καρδιά της, που ελεύθερη από τους περιορισμούς που βάζει το σώμα και ο χρόνος... ζει, αναπνέει, ερωτεύεται, γελά, χορεύει και τραγουδάει σε μία προσπάθεια να ενωθεί με το φεγγάρι. Ο χρόνος καταργείται. Το παρόν συναντά το παρελθόν, η μοναξιά τον έρωτα και το φυσικό το μεταφυσικό. Η Σοφία Καζαντζιάν ερμηνεύει, χορεύει και τραγουδά με τον Μάριο Ιορδάνου να τη σκηνοθετεί αλλά και να συμμετέχει κι ο ίδιος σε μία διαφορετική Σονάτα του Σεληνόφωτος, όπου ο άνθρωπος ξεπερνάει τα εμπόδια, τα προσωπικά του όρια και βγαίνει νικητής φωνάζοντας “Venceremos”.

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία / Μουσική επιμέλεια: Μάριος Ιορδάνου

Θεατρική Διασκευή / Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν

Ερμηνεύουν: Σοφία Καζαντζιάν, Μάριος Ιορδάνου

Ενδυματολογία: Ελευθερία Τώρα

Σκηνογραφία: Βαλεντίνο Βαλάσης

Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Παπαγιάννη

 

Xoρηγός επικοινωνίας: mygreekholiday.gr

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ