Το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του για την ανάπτυξη της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής, διοργανώνει την έκθεση της 9ης Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου στις 8.00 μμ και η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό μέχρι τις 25 Νοεμβρίου. Στις Biennale, μία από τις πρώτες δραστηριότητες του ΕΙΑ που θεσμοθετήθηκε το 1995, έχουν συμμετάσχει εκατοντάδες αρχιτέκτονες με διαφορά μεταξύ τους μεγαλύτερη από μία γενιά.

Η 9η Biennale έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς τα έργα που παρουσιάζονται αποτελούν, ως ένα βαθμό, δείκτη της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής παραγωγής στην περίοδο της κρίσης. Στην 9η Biennale υπεβλήθησαν 139 συμμετοχές, από τις οποίες οι 58 είναι υλοποιημένες. Η συντριπτική πλειοψηφία νέων κτηρίων βρίσκεται διάσπαρτη στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, και ορισμένα επίσης εκτός Ελλάδας.

 

nkyhtvhq_iefimerida.jpg

 

Στην εφετινή Biennale το Ε.Ι.Α. επιδίωξε να εκθέσει μαζί με τα έργα και την πολύπλευρη οπτική της επιτροπής επιλογής, προσκαλώντας τα μέλη της – Κωνσταντίνα Κάλφα, Ηλία Κωνσταντόπουλο, Θεώνη Ξάνθη, Πάνο Τσακόπουλο και Κώστα Τσιαμπάο – να επιλέξουν, ο καθένας ξεχωριστά, εκείνα που θεωρεί ως τα πλέον αξιόλογα.

 

zgqs834a_iefimerida.jpg

 

Λόγω του υψηλού επιπέδου των συμμετοχών συνολικά επελέγησαν 72 έργα, η κλίμακα των οποίων κυμαίνεται από μία ελάχιστη καλύβα θερινής διαμονής μέχρι ένα θεματικό πάρκο χιλιάδων στρεμμάτων. Το ένα τρίτο των έργων αποτελούν οι κατοικίες, ενώ απουσιάζουν υλοποιημένα δημόσια και μεγάλης κλίμακας έργα, παρά τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού μελετών από νεώτερους αρχιτέκτονες που έχουν διακριθεί σε πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς.

 

tdrdnivg_iefimerida.jpg

 

Την επιμέλεια της έκθεσης είχαν οι Χριστίνα Παπαδημητρίου, Μαριάννα Μηλιώνη, Ηλίας Κωνσταντόπουλος, και τον σχεδιασμό του συνοδευτικού καταλόγου η Ιωάννα Κωστίκα – finedesign.

Με την ευκαιρία των εφετινών Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου και την Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018, η είσοδος στο Μουσείο Ακρόπολης θα είναι ελεύθερη.

Οι επισκέπτες θα μπορούν να περιηγηθούν στους εκθεσιακούς χώρους της μόνιμης συλλογής, αλλά και να απολαύσουν την περιοδική έκθεση «Από την απαγορευμένη πόλη: αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong», δωρεάν, από τις 5 μ.μ. έως τις 8 μ.μ.

 

4550194_iefimerida.jpg

 

Οι Ευρωπαϊκές Ημέρες πολιτιστικής Κληρονομιάς (EHD) είναι μια κοινή δράση του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην οποία συμμετέχουν και οι 50 χώρες που έχουν υπογράψει την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Σύμβαση, με το σύνθημα, Ευρώπη: η κοινή μας κληρονομιά.

 

pavlopoulos1.jpg

 

Το ετήσιο πρόγραμμα προσφέρει ευκαιρίες για να επισκεφθούμε κτήρια, μνημεία και τοποθεσίες, πολλές από τις οποίες δεν είναι προσβάσιμες καθημερινά στο κοινό.

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018 11:16

Κέρκυρα: Η μουσική ενώνει (vid)

Κέρκυρα, Κυριακή των Βαΐων 2018. Οι τρεις φιλαρμονικές της πόλης, Φιλαρμονική Ένωση Κέρκυρας (Παλαιά), Φιλαρμονική Ένωση Μάντζαρος (Μπλε) και Φιλαρμονική Ένωση Καποδίστριας σε κοινή εμφάνιση.

Το μήνυμα ότι η μουσική ενώνει κάνουν πράξη οι μπάντες των τριών Φιλαρμονικών της πόλης της Κέρκυρας την Κυριακή ... των Βαΐων, 1 Απριλίου 2018. Μετά την ολοκλήρωση της λιτανείας που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη της πασχαλινής περιόδου οι τρεις μπάντες των Φιλαρμονικών ενωμένες σε ενιαίο μουσικό σώμα πρόκειται να παρελάσουν ακολουθώντας τη διαδρομή Μποσκέτο-Παλάτι-Λιστόν-Νικηφόρου Θεοτόκη-Πίνια.


Τα πανηγύρια της Κέρκυρας είναι διήμερα και τελειώνουν μόνο όταν χαράξει


 

Πρόκειται για μια συμβολική κίνηση, η οποία επιβεβαιώνει τη συνεχή ανοδική πορεία των μουσικών σωμάτων, καθώς και τη συνεργασία και την ευγενή άμιλλα μεταξύ τους.

Κοινές εμφανίσεις των μουσικών σωμάτων της Παλαιάς Φιλαρμονικής και της “Μαντζάρου” είχαν πραγματοποιηθεί πριν από σχεδόν είκοσι έτη, σε συνέχεια ανάλογων κινήσεων κατά την προπολεμική περίοδο. Επίσης, κατά τη διάρκεια των πάλαι ποτέ μπαντιστικών φεστιβάλ της δεκαετίας του 1990 με αφορμή τους εορτασμούς της 21ης Μαΐου τα ίδια μουσικά σύνολα απέδιδαν από κοινού εμβληματικά μουσικά έργα.

 

video by studiotexnorama

 

Ένα ζωντανό κομμάτι της ιστορίας της Λάρισας που συνδέει τη μακρόχρονη σχέση της θεσσαλικής πόλης με την παραγωγή των σιτηρών αποτελεί ο Μύλος του Παππά. Πρόκειται για ένα κτίσμα όπου το 1893 λειτούργησε ο πρωτοποριακός για την εποχή ατμόμυλος. Οι ιδρυτές του ήταν ο Κωνσταντίνος Παππάς, μαζί με τους συνεργάτες του, Κωνσταντίνο Σκαλιώρα και Χρήστο Δημητριάδη.

Ο Μύλος του Παππά κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας πορείας του αποτελούσε τον κύριο τροφοδότη αλεύρου ολόκληρης της Θεσσαλίας, μέχρι και το τέλος της λειτουργίας του τη δεκαετία του 1980. Το κτίριο το 1988 αγοράζεται από τον δήμο Λάρισας, ενώ το 1989 χαρακτηρίζεται διατηρητέο από το υπουργείο Πολιτισμού σαν αξιόλογο και αντιπροσωπευτικό δείγμα παραδοσιακής βιομηχανικής εγκατάστασης του 20ου αιώνα.

 

2515216.jpg

 

Το 2002 μια πυρκαγιά ξεσπάει, με αποτέλεσμα ο Μύλος του Παππά να καταστραφεί και μεγάλη μερίδα των μηχανημάτων και των εγκαταστάσεών του να γίνουν στάχτη.

Ο δήμος Λαρισαίων προχώρησε βέβαια στην αποκατάσταση του κτιρίου μετατρέποντας μέρος του Μύλου σε ένα κέντρο πολιτισμού, όπου φιλοξενεί πολιτιστικές δραστηριότητες. Στον χώρο στεγάζονται σήμερα και λειτουργούν το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, σχολή χορού, εργαστήρια εικαστικών τεχνών, μικρό θέατρο χωρητικότητας 150 ατόμων, η φιλαρμονική του δήμου, κινηματογραφική λέσχη, κουκλοθέατρο.

Η ιστορία του Μύλου του Παππά όμως δεν σταματάει εδώ, καθώς στον παλιό βιομηχανικό αλευρόμυλο ξεκίνησε η λειτουργία ενός μουσείου με βασικό θέμα το σιτάρι και το αλεύρι.

 

5c38830db7d2cc0ee85f1c76dc7d49f94d912e5b.200.113.661202186.4fa5d6e752e4aa5015e6815971b386787e92b2e9-191-660x330-12-660x330.jpg

 

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Πάνος Σάπκας «με το Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων συμπληρώνεται η λειτουργία του Μύλου του Παππά ως κυττάρου πολιτισμού.» Ο κ. Σάπκας τόνισε πως το μουσείο έχει ήδη ανοίξει τις πόρτες του και δέχεται επισκέπτες, ενώ τα επίσημα εγκαίνια του αναμένονται να γίνουν το φθινόπωρο.

Στο Μουσείο Σιτηρών και Αλεύρων ο επισκέπτης αποκτά μια ολοκληρωμένη εικόνα για τη διαδικασία επεξεργασίας του σιταριού από την παραγωγή, τη συγκέντρωση έως την άλεση και την παραγωγή του αλεύρου.

 

mylos-pappa.jpg

 

Παρουσιάζονται η καλλιέργεια του σιταριού, ο τρόπος και η μέθοδος συλλογής και αποθήκευσής του με τα παραδοσιακά μέσα, το αλεύρι και το δρεπάνι μέχρι τις σύγχρονες θεριζοαλωνιστικές μηχανές.

Επίσης, στις θεματικές του μουσείου ο επισκέπτης μπορεί να έρθει σε επαφή με τη διαδικασία της επεξεργασίας του σιταριού και την άλεσή του από τις μυλόπετρες έως τις μηχανές και τους σύγχρονους αλευρόμυλους. Κείμενα, φωτογραφίες και διαγράμματα που υπάρχουν στον χώρο βοηθούν τους επισκέπτες και τους εξηγούν τη λειτουργία του συγκεκριμένου αλευρόμυλου.

Στον χώρο υπάρχουν εκθέσεις μηχανημάτων ή τμημάτων μηχανών που σώθηκαν από το παλιό εργοστάσιο του Μύλου του Παππά μετά την πυρκαγιά του 2002. Επίσης στο χώρο υπάρχει παρουσίαση με φωτογραφίες καλλιεργειών σιταριού στις διάφορες εποχές του χρόνου στον θεσσαλικό κάμπο. Επίσης υπάρχουν φωτογραφίες των παλιών μηχανημάτων στις παλιές θέσεις τους με επεξήγηση του ρόλου και τρόπου λειτουργίας τους.

Μεταξύ άλλων στο μουσείο γίνεται προβολή ντοκιμαντέρ σε μεγάλες επίπεδες οθόνες για την καλλιέργεια του σιταριού και την παραγωγή αλεύρου, βίντεο με συνεντεύξεις από εργαζόμενους στην παλιά αλευροβιομηχανία, αλλά και από μέλη της οικογένειας Παππά.

Σημειώνεται ότι σε ειδικές αίθουσες του μουσείου γίνεται παρουσίαση της ιστορίας της πόλης μέσα από παλιές φωτογραφίες του σημαντικού φωτογράφου της πόλης Τάκη Τλούπα, αλλά και έκθεση μακέτας του κτιρίου όπου φαίνεται όλη η παραγωγική διαδικασία.

 

Θεωρείται το καλύτερο των καλύτερων από τους ταξιδιώτες του TripAdvisor… Πρόκειται για το γαλλικό Μουσείο Ορσέ στο ρομαντικό Παρίσι…


Αυτοί είναι οι κορυφαίοι αρχαιολογικοί χώροι στην Ελλάδα


Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα των κορυφαίων:

 

musee-d-orsay-interieur1.1000w.jpg

 

Musée d'Orsay

 

Μνημείο 11ης Σεπτεμβρίου

Νέα Υόρκη

 

Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης

Νέα Υόρκη

 

Βρετανικό Μουσείο

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

 

Μουσείο Πράντο

Μαδρίτη, Ισπανία

 

Μουσείο Ακρόπολης

Αθήνα, Ελλάδα

 

f375cc8179d5156229fa6e9b6cd552b0_XL.jpg

 

Μουσείο του Λούβρου

Παρίσι, Γαλλία

 

Εθνικό Μουσείο Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Νέα Ορλεάνη, Λουιζιάνα

 

Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας (Museo Nacional de Antropologia)

Πόλη του Μεξικό, Μεξικό

 

Μουσείο Πολεμικών Καταλοίπων (Nha Trung Bay Toi Ac Chien Tranh)

Πόλη Χο Τσι Μιν, Βιετνάμ

 

 

Το Μουσείο Ορσέ (γαλλ. Musée d'Orsay) είναι Γαλλικό εθνικό μουσείο στο 7ο διαμέρισμα (VIIe arrondissement) της πόλης του Παρισιού, στην αριστερή όχθη (rive gauche) του ποταμού Σηκουάνα (la Seine) και κατά μήκος της ομώνυμης αποβάθρας. Σε αυτό εκτίθενται έργα ζωγραφικής και γλυπτικής δημιουργημένα από το 1848 έως το 1914, ενώ παράλληλα φιλοξενεί και περιοδικές εκθέσεις.

Το κτήριο του μουσείου σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Βικτόρ Λαλού (Victor Laloux) και κατασκευάσθηκε με την επίβλεψή του καθώς και των αρχιτεκτόνων Λυσιέ Μάν(ι) (Lucien Magne) και Εμίλ Μπενάρ (Émile Bénard). Άρχισε να κατασκευάζεται το 1898 και χρησιμοποιήθηκε, από το 1900[6] έως το 1939, ως κτήριο του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της σιδηροδρομικής εταιρείας Παρισιού - Ορλεάνης (Chemin de fer de Paris à Orléans) επί 39 χρόνια. Το μήκος που είχαν οι πλατφόρμες του, όμως, κατέστησαν το σταθμό ακατάλληλο για τα μεγάλου μήκους τρένα της εποχής. Έτσι, ο σταθμός άρχισε να χρησιμοποιείται μόνο από τους συρμούς του προαστιακού, ενώ ένα τμήμα του, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως ταχυδρομικό γραφείο αλλά και ως σταθμός μεταφοράς κρατουμένων στη Γερμανία. Ο σταθμός χρησιμοποιήθηκε, επίσης, για τη μεταφορά των επαναπατριζόμενων Γάλλων από τα Στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Μετά τον Πόλεμο χρησίμευσε ως στούντιο για το γύρισμα αρκετών ταινιών (όπως η Δίκη του Φραντς Κάφκα σε σκηνοθεσία Όρσον Γουέλς) και ως κέντρο δημοπρασιών, καθώς το κτήριο των δημοπρασιών (Hôtel Drouot) ανακατασκευαζόταν. Το κτήριο σταμάτησε οριστικά να χρησιμοποιείται το 1973.

Το 1977 η Γαλλική Κυβέρνηση αποφάσισε τη μετατροπή του κτηρίου σε μουσείο αφιερωμένου αρχικά στην τέχνη του 19ου αιώνα, ενώ 

το 1978 χαρακτηρίστηκε ως εθνικό μνημείο. Την αναμόρφωση ανέλαβαν οι αρχιτέκτονες Ρενό Μπαρντόν, Πιέρ Κολμπόκ και Ζαν-Κλώντ Φιλιππόν, ενώ την αναμόρφωση των εσωτερικών χώρων η Ιταλίδα αρχιτέκτονας Γκαέ Αουλέντι (Gae (Gaetana) Aulenti). Οι εργασίες άρχισαν το 1983 και ολοκληρώθηκαν το 1986. Κατασκευάστρια εταιρεία ήταν η Γαλλική Bouygues. Η αναμόρφωση περιλάμβανε, ουσιαστικά, την ανακατασκευή των δαπέδων και των τεσσάρων ορόφων του κτίσματος και, φυσικά, τη συντήρηση των διακοσμητικών στοιχείων του. Το νέο μουσείο εγκαινιάσθηκε από τον τότε Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν την 1η Δεκεμβρίου 1986 και άνοιξε για το κοινό στις 9 του ίδιου μήνα.

Το κτήριο έχει συνολικό μήκος 173 μ. και πλάτος 75 μ. Η συνολική επιφάνεια των αιθουσών του φθάνει τις 57.000 τ.μ., ενώ οι επιφάνειες των εκθεσιακών χώρων καταλαμβάνουν 16.900 τμ. περίπου, (κατανεμημένων σε 80 ξεχωριστές αίθουσες). 1.200 τ.μ καταλαμβάνουν το εστιατόριο και η καφετέρια, 570 τ.μ/ η αίθουσα διαλέξεων και 1.850 τ.μ περίπου οι αίθουσες των περιστασιακών εκθέσεων.

 

Πηγές: TripAdvisor/Wikipedia

 

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μάριος Ιορδάνου ανεβάζει το αριστουργηματικό έργο του Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου σε μία θεατρική διασκευή, όπου οι στίχοι του Ρίτσου συναντούν επί σκηνής στίχους των Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Πάμπλο Νερούδα, Χαλίλ Γκιμπράν και Ερνέστο Τσε Γκεβάρα.

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος ανεβαίνει για πρώτη φορά με νέα σε ηλικία ηθοποιό, τη Σοφία Καζαντζιάν (ηθοποιός, χορογράφος, γλωσσολόγος) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. 

 

sonata athens1.jpg

 

Η παράσταση πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, στην Ιρλανδία, σε ένα από τα ιστορικότερα Πανεπιστήμια του κόσμου με απόφοιτους όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ και ο Σάμιουελ Μπέκετ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας. 


Η Σονάτα του Σεληνόφωτος (Venceremos)" σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου, που θα συνεχιστεί για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη την περίοδο 28/10- 9/12

Στη συνέχεια, ανέβηκε στο Παρίσι, στην αίθουσα Rossini του Δημαρχείου της Γαλλικής πρωτεύουσας. Η ελληνική της πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του Γιάννη Ρίτσου, στη Μονεμβασιά, λίγα μέτρα από το σπίτι του ποιητή υπό την αιγίδα του Δήμου Μονεμβασίας.

 

sonata athens4.jpg

 

Ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν, που υπογράφει τη θεατρική διασκευή και τις χορογραφίες, έχουν βραβευτεί από την  Unesco για την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό έχοντας στο ενεργητικό τους μία ευρωπαϊκή πορεία με τις παραστάσεις τους “Δε φοβάμαι. Δεν ελπίζω. Είμαι...” για τον Νίκο Καζαντζάκη (Βερολίνο, Ζυρίχη, Παρίσι, Μόσχα) και “Ο Κρητικός (Ύμνος εις τον Έρωτα)” για τον εθνικό ποιητή της Ελλάδας, Διονύσιο Σολωμό, που παρουσιάστηκε στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης, στην Αίθουσα Καλλιτεχνών στο Μόναχο, στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών και στο Great Hall στο Λονδίνο.

 

sofiakazantizan.jpg

 

 


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 


"Μία παράσταση ποίημα! Θέατρο αμέτρητων καρατίων!" Νίκος Παναγιωτάρας (Ερτopen)

 

"Έρμηνείες χείμαρρος που κατακτούν απ' άκρη σ' άκρη τη σκηνή σαγηνεύοντας το κοινό." Ολυμπία Τσίπηρα (Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων/ Ανταπόκριση Παρίσι)

 

"Ψυχή εν κινήσει. Η ποίηση αποκτά σκηνική φωνή σε μία Σονάτα που όλοι πρέπει να δουν!" Λυδία Τριγώνη (Artic.gr)

 

"Ο Μάριος Ιορδάνου έστρωσε το διάβα της Σοφίας Καζαντζιάν με στίχους ποιητών/αγωνιστάδων, πλάθοντας ένα φτερούγισμα στο έγκατο του θεατή που του κλέβει την ανάσα." Άτζελα Υζεϊράι (Koitamagazine)

 

"Ποτέ άλλοτε η ποίηση δεν υπήρξε τόσο μαγευτική και ενδιαφέρουσα." Ελένη Αναγνωστοπούλου (Trito koudouni)

 

"Μία μεγαλειώδης προσέγγιση του έργου, όπου ο Γιάννης Ρίτσος ως άλλος Άμλετ συναντά στίχους των σπουδαίων Λόρκα, Νερούδα, Γκιμπράν και Γκεβάρα, φωνάζοντάς μας "Venceremos" κι έτσι, σε μία εποχή που η ανθρωπότητα κατρακυλά μας θυμίζει πως θα νικήσουμε." Nτίνα Καρρά (Θεατρο.gr)

 

"Μία καταπληκτική παράσταση! Μία πραγματικά πολύτιμη εμπειρία που ξεγυμνώνει την ψυχή μας!" Μαίρη Ζαρακοβίτη (Noizy.gr)

 

"Συγκλονιστική θεατρική διασκευή του αριστουργήματος του Γιάννη Ρίτσου" Ξένια Κουσινιόρη (Citylovers Θέατρο)

 


Λίγα λόγια για την παράσταση:

hfhgfg.jpg

 

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής ποίησης ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θέατρο, έχοντας ως κεντρικό “χαρακτήρα” την ψυχή της ηρωίδας του Γιάννη Ρίτσου... την καρδιά της, που ελεύθερη από τους περιορισμούς που βάζει το σώμα και ο χρόνος... ζει, αναπνέει, ερωτεύεται, γελά, χορεύει και τραγουδάει σε μία προσπάθεια να ενωθεί με το φεγγάρι. Ο χρόνος καταργείται. Το παρόν συναντά το παρελθόν, η μοναξιά τον έρωτα και το φυσικό το μεταφυσικό. Η Σοφία Καζαντζιάν ερμηνεύει, χορεύει και τραγουδά με τον Μάριο Ιορδάνου να τη σκηνοθετεί αλλά και να συμμετέχει κι ο ίδιος σε μία διαφορετική Σονάτα του Σεληνόφωτος, όπου ο άνθρωπος ξεπερνάει τα εμπόδια, τα προσωπικά του όρια και βγαίνει νικητής φωνάζοντας “Venceremos”.

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία / Μουσική επιμέλεια: Μάριος Ιορδάνου

Θεατρική Διασκευή / Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν

Ερμηνεύουν: Σοφία Καζαντζιάν, Μάριος Ιορδάνου

Ενδυματολογία: Ελευθερία Τώρα

Σκηνογραφία: Βαλεντίνο Βαλάσης

Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Παπαγιάννη

 

Xoρηγός επικοινωνίας: mygreekholiday.gr

Ζωγράφος, γλύπτης, αρχιτέκτονας, εφευρέτης, μηχανικός, ανατόμος, γεωμέτρης, αστρονόμος, ο ιδιοφυής Λεονάρντο ντα Βίντσι -δημιουργός μεταξύ άλλων της Μόνα Λίζα και του εμβληματικού Μυστικού Δείπνου- υπήρξε η προσωποποίηση του Αναγεννησιακού ανθρώπου.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 500 ετών από τον θάνατο του (1452 – 1519), η Λάβρυς παρουσιάζει σε συνεργασία με τη Grande Exhibitions, το Leonardo Da Vinci - 500 Years of Genius.

Τρεις μεγάλες εκθέσεις για τη ζωή και το έργο του Λεονάρντο Nτα Βίντσι ενώνονται στην Αθήνα για πρώτη φορά, δημιουργώντας μία έκθεση – σταθμό από τις 30 Νοεμβρίου 2018 έως τις 30 Μαρτίου 2019.

H εταιρεία παραγωγής Λάβρυς, μετά τη διαδραστική έκθεση Van Gogh Alive – The Experience που θαύμασαν περισσότεροι από 200.000 επισκέπτες στην Αθήνα, επανέρχεται και παρουσιάζει, σε συνεργασία με τη Grande Exhibitions, το Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius.

Ένα εμβληματικό κτήριο του κέντρου της Αθήνας, το Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι, μεταμορφώνεται για να φιλοξενήσει αυτή τη μοναδική εμπειρία. Με τη συνδρομή του Μουσείου Leonardo da Vinci στη Ρώμη, του Ινστιτούτου Lumiere Technology στο Παρίσι, αλλά και ειδικών από Ιταλία και Γαλλία, το Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius επιδεικνύει το πλήρες φάσμα των επιτευγμάτων του Λεονάρντο, τιμώντας έτσι τη μεγαλύτερη διάνοια όλων των εποχών, 500 χρόνια μετά τον θάνατό του.


Athens Street Food Festival: Talk of the Town το φεστιβάλ γεύσεων (vid)


Τρείς εκθέσεις ενώνονται στην πιο ολοκληρωμένη έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που έγινε ποτέ στον κόσμο, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να θαυμάσουν:

 

Τις μηχανικές εφευρέσεις του Λεονάρντο 

 

fdsjfld.jpeg

 

75 μοντέλα των εφευρέσεών του, αναπαραγωγές σε φυσικό μέγεθος, διαδραστικές μηχανές, αντίγραφα των περίφημων κωδίκων του και συνολικά πάνω από 200 εκθέματα σχεδιασμένα σε συνεργασία με το Μουσείο Leonardo da Vinci της Ρώμης.

 

Da Vinci Alive – The Experience

 

Μία καθηλωτική οπτικοακουστική, βιωματική εμπειρία που παρουσιάζει τη ζωή και το έργο αυτού του μεγάλου καλλιτέχνη και εφευρέτη.

 

 jdlsakjfksaj.jpeg

 

Τα Μυστικά της Μόνα Λίζα

 

Τα μυστικά του πιο διάσημου έργου τέχνης στον κόσμο, αποκαλύπτονται για πρώτη φορά από τον Pascal Cotte και το Lumiere Technology Institute. Μία λεπτομερής επιστημονική ανάλυση και παρουσίαση του αινιγματικού αυτού πίνακα.

 

fjkjdshjfs.jpeg

 


 

Η έκθεση με μια ματιά:

 

Περισσότερα από 200 μοναδικά εκθέματα του Μουσείου Leonardo da Vinci της Ρώμης

75 αντίγραφα των μηχανικών εφευρέσεων του Ντα Βίντσι

17 θεματικές ενότητες όπου αναδεικνύεται το πλήρες φάσμα του έργου του Λεονάρντο

Διαδραστικές εμπειρίες που ενθαρρύνουν τη γνώση διά της αφής

Κατανοητές επεξηγήσεις των θεωριών και των έργων του Ντα Βίντσι

Ανάλυση και ιστορικό περιεχόμενο των βασικών έργων του Ντα Βίντσι με τη χρήση διαδραστικών και διασκεδαστικών τεχνολογιών

Αντιπαραβολή ανάμεσα στο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και στις σύγχρονες τεχνολογίες και μηχανικές εφαρμογές.

Εισιτήρια - Προπώληση

Προπώληση: www.viva.gr | 11876 ¦ Από 8€ έως 15€

Κανονικές Τιμές:

Ενήλικες: 15€

Παιδιά / Φοιτητές / Άνεργοι / 65+: 12€

Η είσοδος στην έκθεση επιτρέπεται σε παιδιά άνω των τεσσάρων ετών. Για ομαδικές κρατήσεις καλέστε στο 210 7258510.

Πακέτα εισιτηρίων:

Family 1: 4 ατόμων: 1 ενήλικας + 3 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 45€

Family 2: 4 ατόμων: 2 ενήλικες + 2 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 48€

Family Max: 5 ατόμων: 2 ενήλικες + 3 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 59€

Family Plus: 6 ατόμων: 2 ενήλικες + 4 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 70€

Ένα ταξίδι στη Σλοβενία έδωσε μία εξαιρετική ιδέα στον γνωστό παρουσιαστή Σάκη Τανιμανίδη και τον φίλο του Μίλτο Καμπουρίδη που πήρε σάρκα και οστά στο κέντρο της Αθήνας

Είναι γεγονός το πρώτο Μουσείο Ψευδαισθήσεων που περιμένει ψύχραιμους, περίεργους να το ανακαλύψουν.

Το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων βρίσκεται επί της Ερμού σε έναν χώρο κατάλληλο για κοινωνικές και ψυχαγωγικές περιηγήσεις για όλες τις ηλικίες. Ενα μέρος για να κερδίσεις νέες εμπειρίες και να διασκεδάσεις με τους φίλους και την οικογένειά σου μιας και είναι για όλες τις ηλικίες.

Μπες στο συναρπαστικό κόσμο των ψευδαισθήσεων που θα τρελάνει τις αισθήσεις σου και θα σε εντυπωσιάσει. Σε έναν κόσμο που θα σε μπερδέψει εντελώς και ταυτόχρονα θα σε εκπαιδεύσει… 

Δοκίμασε να μπεις στην ψευδαίσθηση με την Περιστρεφόμενη Σήραγγα (Vortex Tunnel), που θα σε ξετρελάνει και θα σε κάνει να πιστέψεις ότι είσαι ικανός να περπατήσεις μέσα σε έναν περιστρεφόμενο κύλινδρο – σε μια τόσο στερεή και επίπεδη επιφάνεια! Αλλοίωσε την εικόνα σου στο Δωμάτιο με τους Καθρέφτες (Mirror Room), απελευθερώσου στο Δωμάτιο του Απείρου (Infinity Room), αψήφησε τους νόμους της βαρύτητας και των διαστάσεων και βγάλε φωτογραφίες σε ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΗ ΠΟΖΑ!

 

mouseioermou.jpg

 

Απόλαυσε τη συλλογή με τα ολογράμματα, κοίταξε από κοντά κάθε οφθαλμαπάτη και παρατήρησε μέσα από κάθε κατασκευή μας. Πρόκειται για μια ευφυή και παιχνιδιάρικη υπενθύμιση ότι η αντίληψη που έχουμε για τον κόσμο δεν είναι, συχνά, παρά ένα κάτοπτρο ψευδαισθήσεων!

 

illusionsmuseum.jpg

 

Τα αυθεντικά εκθέματα θα σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό!

 

illusionmuseum.jpg

 

Μέσα από διασκεδαστικά και εντυπωσιακά κόλπα θα μάθεις πολλά για την όραση, την αντίληψη, τον ανθρώπινο εγκέφαλο και την επιστήμη και θα κατανοήσεις γιατί τα μάτια σου βλέπουν πράγματα που ο εγκέφαλός σου δεν μπορεί να καταλάβει. Σίγουρα πρέπει να επισκεφτείς το δωμάτιο με τα εντυπωσιακά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και παζλ. Θα σου κεντρίσουν τον εγκέφαλο, θα διασκεδάσεις και θα μπερδευτείς!

 

dsfgdgg.jpg

 

Ζήσε το αδύνατο. Βεβαιώσου ότι η κάμερά σου είναι πλήρως φορτισμένη και με κενό χώρο στην κάρτα μνήμης, πριν μας επισκεφτείς! Όπως και να έχει, φέρε μαζί σου κάμερα!

Για πέμπτη χρονιά ο πολιτιστικός οργανισμός ΝΕΟΝ ανοίγει κλειστούς κήπους, δημόσιους και ιδιωτικούς μέσω της σύγχρονης τέχνης, στην καρδιά της Αθήνας. Εφέτος είναι ο υπέροχος κήπος της Βρετανικής Σχολής Αθηνών (Σουηδίας 52, στο Κολωνάκι) που για πρώτη φορά γίνεται ελεύθερα προσβάσιμος στους κατοίκους της πόλης και τους επισκέπτες της, ώστε να μπορέσουν να απολαύσουν έναν περίπατο ανάμεσα στον καταπράσινο, γεμάτο ελληνικά φυτά και εσπεριδοειδή κήπο και τα μονοπάτια του, και να ανακαλύψουν τα έργα που διακριτικά έχει τοποθετήσει στον χώρο ο γλύπτης Ανδρέας Λόλης.

Λιτές, «ρεαλιστικές» κατασκευές από μάρμαρο, δεν γίνονται εκ πρώτης αντιληπτές, γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός τους. Όπως οι δύο μεγάλες σακκούλες σκουπιδιών από μαύρο μάρμαρο Βελγίου που είναι στιβαγμένες έξω από την Βρετανική Σχολή. Αν ήταν πραγματικές και παρέμεναν για μία-δύο μέρες δεν θα προκαλούσαν κάποια αντίδραση. Αν έμεναν παραπάνω, σίγουρα ναι. Κι είναι αυτή η σιωπηλή υπόσταση των έργων, καθημερινών και ανεπιθύμητων, καμωμένων από υλικό μνημειώδες και ανθεκτικό, που με τη μαεστρία του καλλιτέχνη μοιάζουν «να συγκρούονται με την εξιδανικευμένη δυτική αντίληψη περί αρχαιοελληνικής κλασικής κληρονομιάς, εγκατεστημένα με τρόπο που τα κάνει σαν να ήταν εκεί από πάντα, εγκαταλελειμμένα αντικείμενα που διαρρηγνύουν προηγούμενες βουκολικές προσλήψεις του αστικού κήπου και της αρμονικής ισορροπίας της κλασικής αρχιτεκτονικής του 1886, χρονιά που ιδρύθηκε η Βρετανική Σχολή στην Αθήνα» εξηγεί η επιμελήτρια Νάγια Γιακουμάκη.

Το έργο στην πόλη 2018 που ανέθεσε ο ΝΕΟΝ στον Ανδρέα Λόλη για την έκθεση «Prosaic Origins», αντιγράφει την απωθημένη καθημερινότητα και την παραδοξότητα της: χαρτοκιβώτια και φελιζόλ (από μάρμαρο) χωρίς να είναι σαφές αν πρόκειται να παραμείνουν ή να μετακινηθούν, μια σκάλα ξαπλωτή σε αδράνεια αλλά και εν δυνάμει σε χρήση σε μια γωνιά του κήπου, ένα κατασκευασμένο παγκάκι με μια μαρμάρινη κουβέρτα κάτω από ένα δέντρο - αίσθηση ρομαντισμού, για άλλους απώθησης, ή για κάποιους ανακούφιση. Μια συστάδα από καλαμιές, που αν και μαρμάρινες (από μάρμαρο του Μαρόκο) κινούνται με τον αέρα. Τα έργα του Ανδρέα Λόλη είναι διάσπαρτα στον κήπο της Βρετανικής Σχολής, όπως και στο εσωτερικό του κτηρίου.

 

bretaniki-sxoli-kipos3_iefimerida.jpg

 

«Ανοίγουμε πρώτη φορά τον κήπο σαν εκθεσειακό χώρο» χαιρέτησε σήμερα την έκθεση ο διευθυντής της Βρετανικής Σχολής, Τζον Μπένετ. «Είχα βρει πολύ ελκυστική την ιδέα, ήδη από την έκθεση του ΝΕΟΝ στον κήπο της Γαλλικής Σχολής πριν λίγα χρόνια. Και πάντα είχα κατά νου να γίνει κι εδώ κάτι ανάλογο. Ευτυχώς ευοδώθηκε κι ελπίζω το Έργο στην Πόλη του Ανδρέα Λόλη να ενθαρρύνει και νέους επισκέπτες στην Βρετανική Σχολή εκτός από τους παλιούς. Ο κήπος της Βρετανικής Σχολής είναι μια όαση στο κέντρο της Αθήνας».

 

bretaniki-sxoli-kipos1_iefimerida.jpg

 

Η έκθεση «Prosaic Origins» θα διαρκέσει έως τις 14 Νοεμβρίου.

 

bretaniki-sxoli-kipos2_iefimerida.jpg

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Μετά τη documenta14 το κοινό στην Αθήνα είναι πλέον υποψιασμένο και δέχεται με ενθουσιασμό παρεμβάσεις καλλιτεχνών στο κέντρο του. Η 6η Μπιενάλε της Αθήνας ΑΝΤΙ, παρουσιάζει το πρώτο της έργο στο δημόσιο χώρο, στο κέντρο της Αθήνας.

Για έξι ημέρες, από τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου έως το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου, μια κινητή μονάδα δροσιάς θα περιμένει τους Αθηναίους σε διάφορα κεντρικά σημεία της πόλης.

Πρόκειται για το Microclimatic Heat Shelter, την κινητή μονάδα «καταφύγιο» που κατασκευάζει η ομάδα The Laboratory for Microclimates από την Ολλανδία, των καλλιτεχνών Annechien Meier και Gert-Jan Gerlach.

Από το 2012 όταν και ιδρύθηκε, το Laboratory for Microclimates ερευνά τη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με το αστικό ή αγροτικό περιβάλλον.

Στα έργα τους στο δημόσιο χώρο, όπως κινητοί κήποι σε κεντρικές πλατείες μεγάλων πόλεων, μελετούν τοπία αστικού περιβάλλοντος σε σχέση με το πώς ζει και εργάζεται σ΄ αυτά ο σύγχρονος άνθρωπος. Κεντρικό θέμα στα έργα τους αποτελεί το κλίμα και το μικροκλίμα με μια ευρύτερη έννοια.

Τα έργα τους έχουν διπλή λειτουργία: αφενός εμφανίζουν τα χαρακτηριστικά ενός μικροκλίματος, για παράδειγμα ενός προστατευμένου κήπου δίπλα σε ένα κτήριο, και αφετέρου αναλαμβάνουν το ρόλο ενός "κοινωνικού μικροκλίματος" καλώντας ανθρώπους με κοινό στόχο να αποτελέσουν ένα πυρήνα μέσα στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Ήδη από το 2017 ξεκίνησαν την έρευνά τους στο κέντρο της Αθήνας εξετάζοντας διαφορετικές παραμέτρους όπως η θερμοκρασία, ο αέρας, το νερό και η βλάστηση, οι κοινωνικές και αστικές δομές. Επισκέφθηκαν αρμόδιους φορείς και συζήτησαν με Έλληνες επιστήμονες.

 

microclimatic_heat_shelter_708.jpg

 

Ο βοτανολόγος Διονύσης Μέρμηγκας από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, επεσήμανε ότι εξαιτίας της αλλαγής του κλίματος ορισμένα είδη εγχώριων φυτών πιθανότατα θα έχουν εξαφανιστεί μέχρι το 2050, καθώς και ότι ο αριθμός των πολύ θερμών ημερών θα αυξηθεί.

Η Δρ. Δήμητρα Φούντα, ερευνήτρια του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, υπογράμμισε ότι η Αθήνα, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, θα υποφέρει όλο και περισσότερο από καύσωνες τη θερινή περίοδο.

Για να αναδείξουν το "αθηναϊκό πρόβλημα" οι δύο καλλιτέχνες κατέληξαν στην ιδέα της κατασκευής μιας κινητής μονάδας δροσιάς, για όλους τους πολίτες της Αθήνας, η οποία λειτουργεί με "πράσινη" τεχνολογία προσφέροντας ένα δροσερό μικροκλίμα, μερικούς βαθμούς Κελσίου πιο δροσερό από το εξωτερικό περιβάλλον. Η εγκατάσταση κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και φυσικούς πόρους.

Το Microclimatic Heat Shelter λειτουργεί επίσης και ως ένα κοινωνικό μικροκλίμα, όπου οι Αθηναίοι μπορούν να συναντηθούν, να χαλαρώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες.

Στόχος της εγκατάστασης είναι να εμπνεύσει τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση προκειμένου να μειώσουν τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, αλλάζοντας το δικό τους προσωπικό περιβάλλον.

Σημεία και ώρες λειτουργίας:

Το  Microclimatic Heat Shelter σας περιμένει από το μεσημέρι (12 μ.μ.) έως το απόγευμα (6 μ.μ.) στα εξής σημεία:

- Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου στην αφετηρία των λεωφορείων στην οδό Ακαδημίας

- Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Βικτωρίας

- Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Κυψέλης

- Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Κοτζιά

- Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου στην αρχή του πεζόδρομου Διονυσίου Αρεοπαγίτου (προτομή Μελίνας Μερκούρη)

- Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ