Θεωρείται το καλύτερο των καλύτερων από τους ταξιδιώτες του TripAdvisor… Πρόκειται για το γαλλικό Μουσείο Ορσέ στο ρομαντικό Παρίσι…


Αυτοί είναι οι κορυφαίοι αρχαιολογικοί χώροι στην Ελλάδα


Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα των κορυφαίων:

 

musee-d-orsay-interieur1.1000w.jpg

 

Musée d'Orsay

 

Μνημείο 11ης Σεπτεμβρίου

Νέα Υόρκη

 

Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης

Νέα Υόρκη

 

Βρετανικό Μουσείο

Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο

 

Μουσείο Πράντο

Μαδρίτη, Ισπανία

 

Μουσείο Ακρόπολης

Αθήνα, Ελλάδα

 

f375cc8179d5156229fa6e9b6cd552b0_XL.jpg

 

Μουσείο του Λούβρου

Παρίσι, Γαλλία

 

Εθνικό Μουσείο Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Νέα Ορλεάνη, Λουιζιάνα

 

Εθνικό Μουσείο Ανθρωπολογίας (Museo Nacional de Antropologia)

Πόλη του Μεξικό, Μεξικό

 

Μουσείο Πολεμικών Καταλοίπων (Nha Trung Bay Toi Ac Chien Tranh)

Πόλη Χο Τσι Μιν, Βιετνάμ

 

 

Το Μουσείο Ορσέ (γαλλ. Musée d'Orsay) είναι Γαλλικό εθνικό μουσείο στο 7ο διαμέρισμα (VIIe arrondissement) της πόλης του Παρισιού, στην αριστερή όχθη (rive gauche) του ποταμού Σηκουάνα (la Seine) και κατά μήκος της ομώνυμης αποβάθρας. Σε αυτό εκτίθενται έργα ζωγραφικής και γλυπτικής δημιουργημένα από το 1848 έως το 1914, ενώ παράλληλα φιλοξενεί και περιοδικές εκθέσεις.

Το κτήριο του μουσείου σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Βικτόρ Λαλού (Victor Laloux) και κατασκευάσθηκε με την επίβλεψή του καθώς και των αρχιτεκτόνων Λυσιέ Μάν(ι) (Lucien Magne) και Εμίλ Μπενάρ (Émile Bénard). Άρχισε να κατασκευάζεται το 1898 και χρησιμοποιήθηκε, από το 1900[6] έως το 1939, ως κτήριο του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της σιδηροδρομικής εταιρείας Παρισιού - Ορλεάνης (Chemin de fer de Paris à Orléans) επί 39 χρόνια. Το μήκος που είχαν οι πλατφόρμες του, όμως, κατέστησαν το σταθμό ακατάλληλο για τα μεγάλου μήκους τρένα της εποχής. Έτσι, ο σταθμός άρχισε να χρησιμοποιείται μόνο από τους συρμούς του προαστιακού, ενώ ένα τμήμα του, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως ταχυδρομικό γραφείο αλλά και ως σταθμός μεταφοράς κρατουμένων στη Γερμανία. Ο σταθμός χρησιμοποιήθηκε, επίσης, για τη μεταφορά των επαναπατριζόμενων Γάλλων από τα Στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Μετά τον Πόλεμο χρησίμευσε ως στούντιο για το γύρισμα αρκετών ταινιών (όπως η Δίκη του Φραντς Κάφκα σε σκηνοθεσία Όρσον Γουέλς) και ως κέντρο δημοπρασιών, καθώς το κτήριο των δημοπρασιών (Hôtel Drouot) ανακατασκευαζόταν. Το κτήριο σταμάτησε οριστικά να χρησιμοποιείται το 1973.

Το 1977 η Γαλλική Κυβέρνηση αποφάσισε τη μετατροπή του κτηρίου σε μουσείο αφιερωμένου αρχικά στην τέχνη του 19ου αιώνα, ενώ 

το 1978 χαρακτηρίστηκε ως εθνικό μνημείο. Την αναμόρφωση ανέλαβαν οι αρχιτέκτονες Ρενό Μπαρντόν, Πιέρ Κολμπόκ και Ζαν-Κλώντ Φιλιππόν, ενώ την αναμόρφωση των εσωτερικών χώρων η Ιταλίδα αρχιτέκτονας Γκαέ Αουλέντι (Gae (Gaetana) Aulenti). Οι εργασίες άρχισαν το 1983 και ολοκληρώθηκαν το 1986. Κατασκευάστρια εταιρεία ήταν η Γαλλική Bouygues. Η αναμόρφωση περιλάμβανε, ουσιαστικά, την ανακατασκευή των δαπέδων και των τεσσάρων ορόφων του κτίσματος και, φυσικά, τη συντήρηση των διακοσμητικών στοιχείων του. Το νέο μουσείο εγκαινιάσθηκε από τον τότε Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Φρανσουά Μιτεράν την 1η Δεκεμβρίου 1986 και άνοιξε για το κοινό στις 9 του ίδιου μήνα.

Το κτήριο έχει συνολικό μήκος 173 μ. και πλάτος 75 μ. Η συνολική επιφάνεια των αιθουσών του φθάνει τις 57.000 τ.μ., ενώ οι επιφάνειες των εκθεσιακών χώρων καταλαμβάνουν 16.900 τμ. περίπου, (κατανεμημένων σε 80 ξεχωριστές αίθουσες). 1.200 τ.μ καταλαμβάνουν το εστιατόριο και η καφετέρια, 570 τ.μ/ η αίθουσα διαλέξεων και 1.850 τ.μ περίπου οι αίθουσες των περιστασιακών εκθέσεων.

 

Πηγές: TripAdvisor/Wikipedia

 

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μάριος Ιορδάνου ανεβάζει το αριστουργηματικό έργο του Έλληνα ποιητή Γιάννη Ρίτσου σε μία θεατρική διασκευή, όπου οι στίχοι του Ρίτσου συναντούν επί σκηνής στίχους των Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, Πάμπλο Νερούδα, Χαλίλ Γκιμπράν και Ερνέστο Τσε Γκεβάρα.

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος ανεβαίνει για πρώτη φορά με νέα σε ηλικία ηθοποιό, τη Σοφία Καζαντζιάν (ηθοποιός, χορογράφος, γλωσσολόγος) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. 

 

sonata athens1.jpg

 

Η παράσταση πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, στην Ιρλανδία, σε ένα από τα ιστορικότερα Πανεπιστήμια του κόσμου με απόφοιτους όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ και ο Σάμιουελ Μπέκετ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας. 


Η Σονάτα του Σεληνόφωτος (Venceremos)" σε σκηνοθεσία Μάριου Ιορδάνου, που θα συνεχιστεί για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη την περίοδο 28/10- 9/12

Στη συνέχεια, ανέβηκε στο Παρίσι, στην αίθουσα Rossini του Δημαρχείου της Γαλλικής πρωτεύουσας. Η ελληνική της πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του Γιάννη Ρίτσου, στη Μονεμβασιά, λίγα μέτρα από το σπίτι του ποιητή υπό την αιγίδα του Δήμου Μονεμβασίας.

 

sonata athens4.jpg

 

Ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν, που υπογράφει τη θεατρική διασκευή και τις χορογραφίες, έχουν βραβευτεί από την  Unesco για την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό έχοντας στο ενεργητικό τους μία ευρωπαϊκή πορεία με τις παραστάσεις τους “Δε φοβάμαι. Δεν ελπίζω. Είμαι...” για τον Νίκο Καζαντζάκη (Βερολίνο, Ζυρίχη, Παρίσι, Μόσχα) και “Ο Κρητικός (Ύμνος εις τον Έρωτα)” για τον εθνικό ποιητή της Ελλάδας, Διονύσιο Σολωμό, που παρουσιάστηκε στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης, στην Αίθουσα Καλλιτεχνών στο Μόναχο, στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών και στο Great Hall στο Λονδίνο.

 

sofiakazantizan.jpg

 

 


ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 


"Μία παράσταση ποίημα! Θέατρο αμέτρητων καρατίων!" Νίκος Παναγιωτάρας (Ερτopen)

 

"Έρμηνείες χείμαρρος που κατακτούν απ' άκρη σ' άκρη τη σκηνή σαγηνεύοντας το κοινό." Ολυμπία Τσίπηρα (Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων/ Ανταπόκριση Παρίσι)

 

"Ψυχή εν κινήσει. Η ποίηση αποκτά σκηνική φωνή σε μία Σονάτα που όλοι πρέπει να δουν!" Λυδία Τριγώνη (Artic.gr)

 

"Ο Μάριος Ιορδάνου έστρωσε το διάβα της Σοφίας Καζαντζιάν με στίχους ποιητών/αγωνιστάδων, πλάθοντας ένα φτερούγισμα στο έγκατο του θεατή που του κλέβει την ανάσα." Άτζελα Υζεϊράι (Koitamagazine)

 

"Ποτέ άλλοτε η ποίηση δεν υπήρξε τόσο μαγευτική και ενδιαφέρουσα." Ελένη Αναγνωστοπούλου (Trito koudouni)

 

"Μία μεγαλειώδης προσέγγιση του έργου, όπου ο Γιάννης Ρίτσος ως άλλος Άμλετ συναντά στίχους των σπουδαίων Λόρκα, Νερούδα, Γκιμπράν και Γκεβάρα, φωνάζοντάς μας "Venceremos" κι έτσι, σε μία εποχή που η ανθρωπότητα κατρακυλά μας θυμίζει πως θα νικήσουμε." Nτίνα Καρρά (Θεατρο.gr)

 

"Μία καταπληκτική παράσταση! Μία πραγματικά πολύτιμη εμπειρία που ξεγυμνώνει την ψυχή μας!" Μαίρη Ζαρακοβίτη (Noizy.gr)

 

"Συγκλονιστική θεατρική διασκευή του αριστουργήματος του Γιάννη Ρίτσου" Ξένια Κουσινιόρη (Citylovers Θέατρο)

 


Λίγα λόγια για την παράσταση:

hfhgfg.jpg

 

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής ποίησης ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θέατρο, έχοντας ως κεντρικό “χαρακτήρα” την ψυχή της ηρωίδας του Γιάννη Ρίτσου... την καρδιά της, που ελεύθερη από τους περιορισμούς που βάζει το σώμα και ο χρόνος... ζει, αναπνέει, ερωτεύεται, γελά, χορεύει και τραγουδάει σε μία προσπάθεια να ενωθεί με το φεγγάρι. Ο χρόνος καταργείται. Το παρόν συναντά το παρελθόν, η μοναξιά τον έρωτα και το φυσικό το μεταφυσικό. Η Σοφία Καζαντζιάν ερμηνεύει, χορεύει και τραγουδά με τον Μάριο Ιορδάνου να τη σκηνοθετεί αλλά και να συμμετέχει κι ο ίδιος σε μία διαφορετική Σονάτα του Σεληνόφωτος, όπου ο άνθρωπος ξεπερνάει τα εμπόδια, τα προσωπικά του όρια και βγαίνει νικητής φωνάζοντας “Venceremos”.

 

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία / Μουσική επιμέλεια: Μάριος Ιορδάνου

Θεατρική Διασκευή / Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν

Ερμηνεύουν: Σοφία Καζαντζιάν, Μάριος Ιορδάνου

Ενδυματολογία: Ελευθερία Τώρα

Σκηνογραφία: Βαλεντίνο Βαλάσης

Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Παπαγιάννη

 

Xoρηγός επικοινωνίας: mygreekholiday.gr

Ζωγράφος, γλύπτης, αρχιτέκτονας, εφευρέτης, μηχανικός, ανατόμος, γεωμέτρης, αστρονόμος, ο ιδιοφυής Λεονάρντο ντα Βίντσι -δημιουργός μεταξύ άλλων της Μόνα Λίζα και του εμβληματικού Μυστικού Δείπνου- υπήρξε η προσωποποίηση του Αναγεννησιακού ανθρώπου.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 500 ετών από τον θάνατο του (1452 – 1519), η Λάβρυς παρουσιάζει σε συνεργασία με τη Grande Exhibitions, το Leonardo Da Vinci - 500 Years of Genius.

Τρεις μεγάλες εκθέσεις για τη ζωή και το έργο του Λεονάρντο Nτα Βίντσι ενώνονται στην Αθήνα για πρώτη φορά, δημιουργώντας μία έκθεση – σταθμό από τις 30 Νοεμβρίου 2018 έως τις 30 Μαρτίου 2019.

H εταιρεία παραγωγής Λάβρυς, μετά τη διαδραστική έκθεση Van Gogh Alive – The Experience που θαύμασαν περισσότεροι από 200.000 επισκέπτες στην Αθήνα, επανέρχεται και παρουσιάζει, σε συνεργασία με τη Grande Exhibitions, το Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius.

Ένα εμβληματικό κτήριο του κέντρου της Αθήνας, το Παλιό Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι, μεταμορφώνεται για να φιλοξενήσει αυτή τη μοναδική εμπειρία. Με τη συνδρομή του Μουσείου Leonardo da Vinci στη Ρώμη, του Ινστιτούτου Lumiere Technology στο Παρίσι, αλλά και ειδικών από Ιταλία και Γαλλία, το Leonardo Da Vinci – 500 Years of Genius επιδεικνύει το πλήρες φάσμα των επιτευγμάτων του Λεονάρντο, τιμώντας έτσι τη μεγαλύτερη διάνοια όλων των εποχών, 500 χρόνια μετά τον θάνατό του.


Athens Street Food Festival: Talk of the Town το φεστιβάλ γεύσεων (vid)


Τρείς εκθέσεις ενώνονται στην πιο ολοκληρωμένη έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που έγινε ποτέ στον κόσμο, δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να θαυμάσουν:

 

Τις μηχανικές εφευρέσεις του Λεονάρντο 

 

fdsjfld.jpeg

 

75 μοντέλα των εφευρέσεών του, αναπαραγωγές σε φυσικό μέγεθος, διαδραστικές μηχανές, αντίγραφα των περίφημων κωδίκων του και συνολικά πάνω από 200 εκθέματα σχεδιασμένα σε συνεργασία με το Μουσείο Leonardo da Vinci της Ρώμης.

 

Da Vinci Alive – The Experience

 

Μία καθηλωτική οπτικοακουστική, βιωματική εμπειρία που παρουσιάζει τη ζωή και το έργο αυτού του μεγάλου καλλιτέχνη και εφευρέτη.

 

 jdlsakjfksaj.jpeg

 

Τα Μυστικά της Μόνα Λίζα

 

Τα μυστικά του πιο διάσημου έργου τέχνης στον κόσμο, αποκαλύπτονται για πρώτη φορά από τον Pascal Cotte και το Lumiere Technology Institute. Μία λεπτομερής επιστημονική ανάλυση και παρουσίαση του αινιγματικού αυτού πίνακα.

 

fjkjdshjfs.jpeg

 


 

Η έκθεση με μια ματιά:

 

Περισσότερα από 200 μοναδικά εκθέματα του Μουσείου Leonardo da Vinci της Ρώμης

75 αντίγραφα των μηχανικών εφευρέσεων του Ντα Βίντσι

17 θεματικές ενότητες όπου αναδεικνύεται το πλήρες φάσμα του έργου του Λεονάρντο

Διαδραστικές εμπειρίες που ενθαρρύνουν τη γνώση διά της αφής

Κατανοητές επεξηγήσεις των θεωριών και των έργων του Ντα Βίντσι

Ανάλυση και ιστορικό περιεχόμενο των βασικών έργων του Ντα Βίντσι με τη χρήση διαδραστικών και διασκεδαστικών τεχνολογιών

Αντιπαραβολή ανάμεσα στο έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι και στις σύγχρονες τεχνολογίες και μηχανικές εφαρμογές.

Εισιτήρια - Προπώληση

Προπώληση: www.viva.gr | 11876 ¦ Από 8€ έως 15€

Κανονικές Τιμές:

Ενήλικες: 15€

Παιδιά / Φοιτητές / Άνεργοι / 65+: 12€

Η είσοδος στην έκθεση επιτρέπεται σε παιδιά άνω των τεσσάρων ετών. Για ομαδικές κρατήσεις καλέστε στο 210 7258510.

Πακέτα εισιτηρίων:

Family 1: 4 ατόμων: 1 ενήλικας + 3 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 45€

Family 2: 4 ατόμων: 2 ενήλικες + 2 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 48€

Family Max: 5 ατόμων: 2 ενήλικες + 3 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 59€

Family Plus: 6 ατόμων: 2 ενήλικες + 4 Παιδιά

Τιμή Πακέτου: 70€

Ένα ταξίδι στη Σλοβενία έδωσε μία εξαιρετική ιδέα στον γνωστό παρουσιαστή Σάκη Τανιμανίδη και τον φίλο του Μίλτο Καμπουρίδη που πήρε σάρκα και οστά στο κέντρο της Αθήνας

Είναι γεγονός το πρώτο Μουσείο Ψευδαισθήσεων που περιμένει ψύχραιμους, περίεργους να το ανακαλύψουν.

Το Μουσείο των Ψευδαισθήσεων βρίσκεται επί της Ερμού σε έναν χώρο κατάλληλο για κοινωνικές και ψυχαγωγικές περιηγήσεις για όλες τις ηλικίες. Ενα μέρος για να κερδίσεις νέες εμπειρίες και να διασκεδάσεις με τους φίλους και την οικογένειά σου μιας και είναι για όλες τις ηλικίες.

Μπες στο συναρπαστικό κόσμο των ψευδαισθήσεων που θα τρελάνει τις αισθήσεις σου και θα σε εντυπωσιάσει. Σε έναν κόσμο που θα σε μπερδέψει εντελώς και ταυτόχρονα θα σε εκπαιδεύσει… 

Δοκίμασε να μπεις στην ψευδαίσθηση με την Περιστρεφόμενη Σήραγγα (Vortex Tunnel), που θα σε ξετρελάνει και θα σε κάνει να πιστέψεις ότι είσαι ικανός να περπατήσεις μέσα σε έναν περιστρεφόμενο κύλινδρο – σε μια τόσο στερεή και επίπεδη επιφάνεια! Αλλοίωσε την εικόνα σου στο Δωμάτιο με τους Καθρέφτες (Mirror Room), απελευθερώσου στο Δωμάτιο του Απείρου (Infinity Room), αψήφησε τους νόμους της βαρύτητας και των διαστάσεων και βγάλε φωτογραφίες σε ΚΑΘΕ ΠΙΘΑΝΗ ΠΟΖΑ!

 

mouseioermou.jpg

 

Απόλαυσε τη συλλογή με τα ολογράμματα, κοίταξε από κοντά κάθε οφθαλμαπάτη και παρατήρησε μέσα από κάθε κατασκευή μας. Πρόκειται για μια ευφυή και παιχνιδιάρικη υπενθύμιση ότι η αντίληψη που έχουμε για τον κόσμο δεν είναι, συχνά, παρά ένα κάτοπτρο ψευδαισθήσεων!

 

illusionsmuseum.jpg

 

Τα αυθεντικά εκθέματα θα σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό!

 

illusionmuseum.jpg

 

Μέσα από διασκεδαστικά και εντυπωσιακά κόλπα θα μάθεις πολλά για την όραση, την αντίληψη, τον ανθρώπινο εγκέφαλο και την επιστήμη και θα κατανοήσεις γιατί τα μάτια σου βλέπουν πράγματα που ο εγκέφαλός σου δεν μπορεί να καταλάβει. Σίγουρα πρέπει να επισκεφτείς το δωμάτιο με τα εντυπωσιακά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και παζλ. Θα σου κεντρίσουν τον εγκέφαλο, θα διασκεδάσεις και θα μπερδευτείς!

 

dsfgdgg.jpg

 

Ζήσε το αδύνατο. Βεβαιώσου ότι η κάμερά σου είναι πλήρως φορτισμένη και με κενό χώρο στην κάρτα μνήμης, πριν μας επισκεφτείς! Όπως και να έχει, φέρε μαζί σου κάμερα!

Για πέμπτη χρονιά ο πολιτιστικός οργανισμός ΝΕΟΝ ανοίγει κλειστούς κήπους, δημόσιους και ιδιωτικούς μέσω της σύγχρονης τέχνης, στην καρδιά της Αθήνας. Εφέτος είναι ο υπέροχος κήπος της Βρετανικής Σχολής Αθηνών (Σουηδίας 52, στο Κολωνάκι) που για πρώτη φορά γίνεται ελεύθερα προσβάσιμος στους κατοίκους της πόλης και τους επισκέπτες της, ώστε να μπορέσουν να απολαύσουν έναν περίπατο ανάμεσα στον καταπράσινο, γεμάτο ελληνικά φυτά και εσπεριδοειδή κήπο και τα μονοπάτια του, και να ανακαλύψουν τα έργα που διακριτικά έχει τοποθετήσει στον χώρο ο γλύπτης Ανδρέας Λόλης.

Λιτές, «ρεαλιστικές» κατασκευές από μάρμαρο, δεν γίνονται εκ πρώτης αντιληπτές, γιατί δεν είναι αυτός ο σκοπός τους. Όπως οι δύο μεγάλες σακκούλες σκουπιδιών από μαύρο μάρμαρο Βελγίου που είναι στιβαγμένες έξω από την Βρετανική Σχολή. Αν ήταν πραγματικές και παρέμεναν για μία-δύο μέρες δεν θα προκαλούσαν κάποια αντίδραση. Αν έμεναν παραπάνω, σίγουρα ναι. Κι είναι αυτή η σιωπηλή υπόσταση των έργων, καθημερινών και ανεπιθύμητων, καμωμένων από υλικό μνημειώδες και ανθεκτικό, που με τη μαεστρία του καλλιτέχνη μοιάζουν «να συγκρούονται με την εξιδανικευμένη δυτική αντίληψη περί αρχαιοελληνικής κλασικής κληρονομιάς, εγκατεστημένα με τρόπο που τα κάνει σαν να ήταν εκεί από πάντα, εγκαταλελειμμένα αντικείμενα που διαρρηγνύουν προηγούμενες βουκολικές προσλήψεις του αστικού κήπου και της αρμονικής ισορροπίας της κλασικής αρχιτεκτονικής του 1886, χρονιά που ιδρύθηκε η Βρετανική Σχολή στην Αθήνα» εξηγεί η επιμελήτρια Νάγια Γιακουμάκη.

Το έργο στην πόλη 2018 που ανέθεσε ο ΝΕΟΝ στον Ανδρέα Λόλη για την έκθεση «Prosaic Origins», αντιγράφει την απωθημένη καθημερινότητα και την παραδοξότητα της: χαρτοκιβώτια και φελιζόλ (από μάρμαρο) χωρίς να είναι σαφές αν πρόκειται να παραμείνουν ή να μετακινηθούν, μια σκάλα ξαπλωτή σε αδράνεια αλλά και εν δυνάμει σε χρήση σε μια γωνιά του κήπου, ένα κατασκευασμένο παγκάκι με μια μαρμάρινη κουβέρτα κάτω από ένα δέντρο - αίσθηση ρομαντισμού, για άλλους απώθησης, ή για κάποιους ανακούφιση. Μια συστάδα από καλαμιές, που αν και μαρμάρινες (από μάρμαρο του Μαρόκο) κινούνται με τον αέρα. Τα έργα του Ανδρέα Λόλη είναι διάσπαρτα στον κήπο της Βρετανικής Σχολής, όπως και στο εσωτερικό του κτηρίου.

 

bretaniki-sxoli-kipos3_iefimerida.jpg

 

«Ανοίγουμε πρώτη φορά τον κήπο σαν εκθεσειακό χώρο» χαιρέτησε σήμερα την έκθεση ο διευθυντής της Βρετανικής Σχολής, Τζον Μπένετ. «Είχα βρει πολύ ελκυστική την ιδέα, ήδη από την έκθεση του ΝΕΟΝ στον κήπο της Γαλλικής Σχολής πριν λίγα χρόνια. Και πάντα είχα κατά νου να γίνει κι εδώ κάτι ανάλογο. Ευτυχώς ευοδώθηκε κι ελπίζω το Έργο στην Πόλη του Ανδρέα Λόλη να ενθαρρύνει και νέους επισκέπτες στην Βρετανική Σχολή εκτός από τους παλιούς. Ο κήπος της Βρετανικής Σχολής είναι μια όαση στο κέντρο της Αθήνας».

 

bretaniki-sxoli-kipos1_iefimerida.jpg

 

Η έκθεση «Prosaic Origins» θα διαρκέσει έως τις 14 Νοεμβρίου.

 

bretaniki-sxoli-kipos2_iefimerida.jpg

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Μετά τη documenta14 το κοινό στην Αθήνα είναι πλέον υποψιασμένο και δέχεται με ενθουσιασμό παρεμβάσεις καλλιτεχνών στο κέντρο του. Η 6η Μπιενάλε της Αθήνας ΑΝΤΙ, παρουσιάζει το πρώτο της έργο στο δημόσιο χώρο, στο κέντρο της Αθήνας.

Για έξι ημέρες, από τη Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου έως το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου, μια κινητή μονάδα δροσιάς θα περιμένει τους Αθηναίους σε διάφορα κεντρικά σημεία της πόλης.

Πρόκειται για το Microclimatic Heat Shelter, την κινητή μονάδα «καταφύγιο» που κατασκευάζει η ομάδα The Laboratory for Microclimates από την Ολλανδία, των καλλιτεχνών Annechien Meier και Gert-Jan Gerlach.

Από το 2012 όταν και ιδρύθηκε, το Laboratory for Microclimates ερευνά τη σχέση του σύγχρονου ανθρώπου με το αστικό ή αγροτικό περιβάλλον.

Στα έργα τους στο δημόσιο χώρο, όπως κινητοί κήποι σε κεντρικές πλατείες μεγάλων πόλεων, μελετούν τοπία αστικού περιβάλλοντος σε σχέση με το πώς ζει και εργάζεται σ΄ αυτά ο σύγχρονος άνθρωπος. Κεντρικό θέμα στα έργα τους αποτελεί το κλίμα και το μικροκλίμα με μια ευρύτερη έννοια.

Τα έργα τους έχουν διπλή λειτουργία: αφενός εμφανίζουν τα χαρακτηριστικά ενός μικροκλίματος, για παράδειγμα ενός προστατευμένου κήπου δίπλα σε ένα κτήριο, και αφετέρου αναλαμβάνουν το ρόλο ενός "κοινωνικού μικροκλίματος" καλώντας ανθρώπους με κοινό στόχο να αποτελέσουν ένα πυρήνα μέσα στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Ήδη από το 2017 ξεκίνησαν την έρευνά τους στο κέντρο της Αθήνας εξετάζοντας διαφορετικές παραμέτρους όπως η θερμοκρασία, ο αέρας, το νερό και η βλάστηση, οι κοινωνικές και αστικές δομές. Επισκέφθηκαν αρμόδιους φορείς και συζήτησαν με Έλληνες επιστήμονες.

 

microclimatic_heat_shelter_708.jpg

 

Ο βοτανολόγος Διονύσης Μέρμηγκας από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, επεσήμανε ότι εξαιτίας της αλλαγής του κλίματος ορισμένα είδη εγχώριων φυτών πιθανότατα θα έχουν εξαφανιστεί μέχρι το 2050, καθώς και ότι ο αριθμός των πολύ θερμών ημερών θα αυξηθεί.

Η Δρ. Δήμητρα Φούντα, ερευνήτρια του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, υπογράμμισε ότι η Αθήνα, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, θα υποφέρει όλο και περισσότερο από καύσωνες τη θερινή περίοδο.

Για να αναδείξουν το "αθηναϊκό πρόβλημα" οι δύο καλλιτέχνες κατέληξαν στην ιδέα της κατασκευής μιας κινητής μονάδας δροσιάς, για όλους τους πολίτες της Αθήνας, η οποία λειτουργεί με "πράσινη" τεχνολογία προσφέροντας ένα δροσερό μικροκλίμα, μερικούς βαθμούς Κελσίου πιο δροσερό από το εξωτερικό περιβάλλον. Η εγκατάσταση κατασκευάζεται χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και φυσικούς πόρους.

Το Microclimatic Heat Shelter λειτουργεί επίσης και ως ένα κοινωνικό μικροκλίμα, όπου οι Αθηναίοι μπορούν να συναντηθούν, να χαλαρώσουν και να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες.

Στόχος της εγκατάστασης είναι να εμπνεύσει τους ανθρώπους να αναλάβουν δράση προκειμένου να μειώσουν τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος, αλλάζοντας το δικό τους προσωπικό περιβάλλον.

Σημεία και ώρες λειτουργίας:

Το  Microclimatic Heat Shelter σας περιμένει από το μεσημέρι (12 μ.μ.) έως το απόγευμα (6 μ.μ.) στα εξής σημεία:

- Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου στην αφετηρία των λεωφορείων στην οδό Ακαδημίας

- Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Βικτωρίας

- Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Κυψέλης

- Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Κοτζιά

- Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου στην αρχή του πεζόδρομου Διονυσίου Αρεοπαγίτου (προτομή Μελίνας Μερκούρη)

- Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων

Tο κτίριο καπναποθήκης Παπαστράτου στο ανατολικό άκρο του λιμανιού του Βόλου, είναι ένα εμβληματικό κτίριο το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς όχι μόνο για το Πανεπιστήμιο αλλά για την ίδια την πόλη. 

Kτίστηκε το 1935 (δίπλα από το εν λόγω κτίριο υπήρχε μία ακόμη αποθήκη, η οποία κτίσθηκε το 1926 και κατεδαφίστηκε) στο σημείο όπου είναι σήμερα κτισμένο το κτίριο «Αλέξανδρος Δελμούζος». 

 

Pictures5-1024x367.jpg

 

Στο κτίριο της καπναποθήκης γινόταν η αποθήκευση και η μηχανική επεξεργασία του καπνού που περιελάμβανε την ύγρανση των καπνοδεμάτων, την επεξεργασία τους σε καπνόφυλλα, τον καθαρισμό και διαλογή τους, το χαρμάνισμα, το κοσκίνισμα, τη δεματοποίηση και τη διάθεσή του στο εμπόριο. Απασχολούνταν μέχρι 400 άτομα προσωπικό και στα δύο κτίρια. 

 


Tα παλιά αρχιτεκτονικά διαμάντια του Βόλου που κατεδαφίστηκαν...


 

0221-large-detail.jpg

 

Στην εν λόγω παλιά καπναποθήκη της οικογένειας Παπαστράτου, στεγάζονται σήμερα η Διοίκηση και διάφορες Υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

 

15347543021018629623.jpg

Πληροφορίες thenewspaper

Τζαζ μουσική σε έναν ξεχωριστό χώρο, στον υπαίθριο χώρο του Μουσείου Πλινθοκεραμοποιίας στον Βόλο.

Τo Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς και ο Πολυχώρος Τσαλαπάτα συνδιοργανώνουν το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου στις 20:30 το 2ο φεστιβάλ Jazz μουσικής.

Η βραδιά θα είναι αφιερωμένη στον αυτοσχεδιασμό και στον πολυμορφικό ακουστικό ήχο της Jazz. Μετά την περσινή επιτυχία, το φεστιβάλ φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως θεσμός, δίνοντας στο κοινό του Βόλου τη δυνατότητα να απολαύσει σχήματα που καλύπτουν τον ευρύτερο χώρο της Jazz σκηνής, από το κλασικό μέχρι τον μελωδικό ακουστικό.


Μουσείο Τσαλαπάτα: Πολυχώρος Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μοναδικός στην Ελλάδα (vid)


1o_jazz_festival-.jpg

 

Συμμετέχουν τα σχήματα:

-Vibes in Strings duet (Ανδρέας Παπαγιαννακόπουλος κιθάρα, Χρήστος Σιτοκωνσταντίνου βιμπράφωνο-κρουστά).

- Το τρίο με Jazz Manouche ρεπερτόριο (Norbert Bouche, βιολί, Αλέξανδρος Κασαρτζής, τσέλο, Δημήτρης Πολίτης, κιθάρα).

-Aura Str. (Nέστορας Καποδίστριας, κιθάρα, Γιάννης Γούσιος, κιθάρα, Μάουρα Φερτεκλίδη, τρομπέτα, Γιάννης Μπαλντής, μπάσο, Κώστας Μέρος, κρουστά).

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

moyseio_plinthokeramopoiias_-.jpg

 

Το Μουσείο στεγάζεται στο παλιό Εργοστάσιο Πλινθοκεραμοποιίας Νικολάου  & Σπυρίδωνος Τσαλαπάτα, στον Βόλο. Παρουσιάζει την καθημερινή ζωή στο εργοστάσιο, καθώς και όλα τα στάδια της παραγωγής διαφορετικών τύπων τούβλων και κεραμιδιών. Στόχος του είναι αναδείξει την ιστορική ταυτότητα της πόλης του Βόλου και να συμβάλει στη διάσωση και την προβολή της βιομηχανικής κληρονομιάς της.

Τι θα δείτε

Το Εργοστάσιο Πλινθοκεραμοποιίας Ν.  & Σ. Τσαλαπάτα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα του είδους του. Τα εργαστήρια και οι βιομηχανικοί χώροι έχουν αναστηλωθεί και αποτελούν σήμερα σπάνιο δείγμα διασωζόμενου βιομηχανικού συγκροτήματος στον ελληνικό χώρο.

Στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, η παραγωγική διαδικασία έχει ανασυντεθεί βήμα προς βήμα:  βαγονέτα, δεξαμενές αργίλου, τριβεία, πρέσες, κοπτήρες, ξηραντήρια, η επιβλητική κάμινος Hoffmann,  καθώς και τελικά προϊόντα, τούβλα και κεραμίδια διαφόρων τύπων. Έτσι, το Εργοστάσιο Τσαλαπάτα «λειτουργεί» ξανά, ζωντανεύοντας:

  • Όλα τα στάδια της παραγωγής πλίνθων και κεράμων
  • Την καθημερινή ζωή των εργατών που δούλευαν στο εργοστάσιο 

Η γνωριμία με την πλινθοκεραμοποιία γίνεται πιο άμεση με τις μακέτες και το πλούσιο εποπτικό υλικό που διαθέτει.

Στoν κατάλογο με τα 6 καλύτερα μουσεία στον κόσμο για το 2018 συγκαταλέγεται το Μουσείο Ακρόπολης, σύμφωνα με τα Travellers' Choice Awards της Tripadvisor.

Τα βραβεία προκύπτουν από τις προτιμήσεις των εκατομμυρίων ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα σε όλο τον κόσμο. Το Μουσείο Ακρόπολης αναδεικνύεται επίσης το τέταρτο καλύτερο στην Ευρώπη. Καλύτερο μουσείο στον κόσμο αναδείχθηκε το Musée d'Orsay στο Παρίσι και ακολούθησαν το Μνημείο 11ης Σεπτεμβρίου και το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν τα Musée d'Orsay, Βρετανικό Μουσείο και Μουσείο Πράντο στη Μαδρίτη.

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα 10 καλύτερα ελληνικά μουσεία, μαζί με τα σχετικά σχόλια ταξιδιωτών…

1. Μουσείο Ακρόπολης | Αθήνα

«Το καινούργιο κτίριο είναι τόσο εντυπωσιακό όσο και οι θησαυροί που φιλοξενεί. Ένας διάδρομος με διαφανές, γυάλινο δάπεδο αποκαλύπτει τα ερείπια που φέρνουν στο φως οι τρέχουσες ανασκαφές».

2. Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

«Απαραίτητη η επίσκεψη για όσους ενδιαφέρονται, πολλά εκθεματα». 

3. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο | Αθήνα

«Η τεχνη σε πανανθρωπινο επιπεδο». 

4. Μουσείο Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου | Χανιά

«Ενα μουσειο ανελπιστα υπεροχο!!!».

5. Μουσείο Ελιάς Κυκλάδων | Πιτροφός

«Μια επίσκεψη πραγματικά εντυπωσιακή». 

6. Μουσείο Αργυροτεχνίας | Ιωάννινα

«Πολύ ενδιαφέρον!».

7. Δημοτικό Μουσείο Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος | Καλάβρυτα

«Το πρόσφατο παρελθόν μέσα από ένα μουσείο».

8. Αρχοντικό Τοσίτσα Λαογραφικό Μουσείο | Μέτσοβο

«Εξαιρετικό μουσείο!!!»

 9. Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη

«Φανταστικό !!!!!»

10. Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών | Δελφοί

«Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη»

Τον Σεπτέμβριο του 2017, 3.000 χρόνια μετά την ίδρυσή του και έπειτα από αιώνες σιωπής, το Αρχαίο Θέατρο της Καρθαίας στην Κέα ξαναζωντάνεψε. Αφορμή υπήρξε η βράβευση του έργου «Συντήρηση και Ανάδειξη Αρχαίας Καρθαίας Κέας» με το βραβείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Πολιτιστική Κληρονομιά «Βραβείο Europa Nostra 2017».

Φέτος η ορχήστρα της Καμεράτα, που με το διεθνές της όνομα Armonia Atenea έχει κατακτήσει τις σημαντικότερες καλλιτεχνικές διοργανώσεις στην Ευρώπη, θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με υπέροχες ατμοσφαιρικές μουσικές, στο αρχαίο θέατρο της Καρθαίας.


Kέα: Που να πάτε, τι να δείτε


kea1_1.jpg

 

Η ξεχωριστή αυτή συναυλία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου στις 5:30 το απόγευμα.

Θα παρουσιαστούν έργα των G. Puccini, W. A. Mozart, G. Holst, G. F. Händel και B. Bartók από δεκαμελή ορχήστρα, υπό την μουσική διεύθυνση του μαέστρου, κυρίου Γιώργου Παπαδόπουλου και με σολίστ τη σοπράνο, κυρία Μυρσίνη Μαργαρίτη.

Από την πασίγνωστη “Μικρή Νυχτερινή Μουσική” του Β. Α. Μότσαρτ, στους εντυπωσιακούς ρουμάνικους χορούς του Μπ. Μπάρτοκ, το διάσημο ορχηστρικό σύνολο θα μας οδηγήσει σε ένα μαγευτικό μουσικό ταξίδι με εύρος δύο αιώνων.

Θέατρο του 4ου π.Χ. αιώνα

 

Η Καρθαία υπήρξε μία από τις αρχαίες πόλεις-κράτη που αναπτύχθηκαν στη νήσο Κέα, με την επικράτειά της να εκτείνεται σε όλο το ΝΑ τμήμα του νησιού.

Η θέση του θεάτρου εντοπίστηκε το 1812, από τον Δανό περιηγητή Bröndsted, στο πλαίσιο μιας σειράς ανασκαφών της αρχαίας πόλης. Κατά το 1965, η Εφορεία Κυκλάδων, σε μία προσπάθεια καλλωπισμού του αρχαιολογικού χώρου, αφαίρεσε ορισμένα τμήματα από τις ξερολιθιές που κάλυπταν τμήματα του θεάτρου.

 

kea_1.jpg

 

Αποκαλύφθηκαν μικρό μέρος των εδωλίων και μια κλίμακα από το επίπεδο του εδάφους έως το επίπεδο της ορχήστρας.

Το θέατρο της Καρθαίας είναι ένα κτίσμα μικρού μεγέθους, περίπου 800 τ.μ. Παρουσιάζει μια απλή κατασκευή και είναι εξ’ ολοκλήρου κτιστό. Η συνολική χωρητικότητα του θεάτρου ανέρχεται σε 2.000 άτομα.

Η χρονολόγηση του θεάτρου βασίζεται στην κεραμική που έχει βρεθεί στην επίχωση, όπου εδράζονται τα εδώλια και τοποθετείται στον 4ο αι. π.Χ.

 

kea3_1.jpg

 


Η παράσταση έχει ενταχθεί στις εκδηλώσεις εορτασμού για το Ευρωπαϊκό έτος πολιτιστικής κληρονομιάς.

Ολα τα έσοδα θα διατεθούν για τους πυρόπληκτους της Ανατολικής Αττικής.

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ