Άνοιξε τις πύλες του το Αγροτικό Μουσείο Μενελάου Παρλαμά (ΑΜΜΠ) - Συλλογή Υφαντών Θεανώς Μεταξά-Κανακάκη της Εταιρείας Κρητικών Ιστορικών Μελετών. Το Μουσείο θα δέχεται τους επισκέπτες του ως τον Οκτώβριο του 2018.

Εκτός από την επιστημονικά τεκμηριωμένη ανάδειξη του πολιτισμού της κρητικής υπαίθρου, στόχος της Ε.Κ.Ι.Μ. είναι, επίσης, η βιωματική και η διαδραστική εμπειρία των επισκεπτών όλων των ηλικιών και εθνικοτήτων. Για το 2018, στο «Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς», η Ε.Κ.Ι.Μ. έχει προγραμματίσει δράσεις με άξονες το Μουσείο ως χώρο μάθησης και την εναλλακτική τοπική μουσική από νέους επαγγελματίες μουσικούς. Οι παραπάνω δράσεις θα ανακοινώνονται σταθερά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των Μουσείων της Ε.Κ.Ι.Μ. και στα Μ.Μ.Ε. 


Αβδού: Το μινωικό χωριό του Ηρακλείου με την πρωτότυπη ιδέα (vid)


 

47de2623ce8390eef6389ab385d31de44682ff35.jpg

 

«Ημέρα της Ευρώπης»

 

Εργαστήριο γαστρονομίας

 

Τετάρτη, 9 Μαΐου 2018, ώρα 16.00΄

 

Η πρώτη δράση στο Α.Μ.Μ.Π. αφορά στην κρητική διατροφή και θα πραγματοποιηθεί, την Τετάρτη, 9 Μαΐου, «Ημέρα της Ευρώπης». Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν, με το εισιτήριο του Μουσείου, ένα δίωρο διαδραστικό εργαστήριο, που θα ξεκινήσει στις 16.00΄, στον χώρο της φάμπρικας. Εκ μέρους της Cretan Miracle, η κυρία Ελένη Μαραγκάκη θα παρουσιάσει στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα τη θεματική ενότητα «Το μαγικό ζυμάρι της Κρήτης». Η παρουσίαση εστιάζει στην απλότητα των τοπικών πρώτων υλών και στην εφευρετικότητα των νοικοκυρών, που καλούνταν να ετοιμάσουν ποικίλες συνταγές για να εξυπηρετήσουν την καθημερινότητα ή το γιορτινό τραπέζι της οικογένειάς τους. Οι επισκέπτες θα συμμετάσχουν στην παρασκευή επιλεγμένων τοπικών εδεσμάτων [πιτάκια (γλυκά και αλμυρά), μακαρόνια σκιουφιχτά, σαρικοπιτάκια, τηγανίτες, ξεροτήγανα], τα οποία στο τέλος θα απολαύσουν με ρακή ή αναψυκτικό βασισμένο στα βότανα της Κρήτης και φρούτο.

Το Αγροτικό Μουσείο Πισκοπιανού είναι παράρτημα του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης και βρίσκεται 3 χλμ. νότια του Λιμένα Χερσονήσου, στην καρδιά του παραδοσιακού οικισμού Πισκοπιανού. Ιδρύθηκε από την Εταιρεία Κρητικών Ιστορικών Μελετών το 1988 και στεγάζεται σε πετρόκτιστη φάμπρικα του 19ου αι. και διώροφο οίκημα, δωρεές της οικογένειας Παρλαμά.

Οι Συλλογές του Μουσείου, με εκθέματα που χρονολογούνται από τον όψιμο 19ο μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα, εκτείνονται σε εκθεσιακή επιφάνεια 500 τ.μ. και προσφέρουν στον επισκέπτη ένα πανόραμα της εξέλιξης της καθημερινής ζωής και των εργαστηρίων της προβιομηχανικής Κρήτης. 

 

S1.jpg

 

Τα εκθέματα υποστηρίζονται από δίγλωσσο (ελληνικά και αγγλικά) εποπτικό υλικό και σύγχρονα ψηφιακά μέσα που επιτρέπουν στον επισκέπτη να έχει πρόσβαση σε επιπλέον πληροφορία και τεκμηρίωση ανά εκθεσιακή ενότητα. Το ανακαινισμένο κτήριο της φάμπρικας είναι αφιερωμένο στα παραδοσιακά επαγγέλματα και τις αγροτικές και καθημερινές ασχολίες των κατοίκων της υπαίθρου. Η νεότερη πτέρυγα του Μουσείου είναι αφιερωμένη στην κρητική υφαντική και περιλαμβάνει σπάνια εκθέματα από τις Συλλογές της κυρίας Θεανώς Μεταξά-Κανακάκη. Στις Συλλογές του Μουσείου έχει ενταχθεί μία επιπλέον θεματική ενότητα, η δαντελοπλεκτική, με επιλεγμένες δαντέλες από τα προικώα αγαθά της πρόωρα χαμένης δημοσιογράφου Μαρίας Παπουτσάκη, με καταγωγή από το Πισκοπιανό Χερσονήσου, δωρεά του συζύγου της, κυρίου Μιχάλη Αλεξανδρίδη. 

 

fdjfhksdfd.jpg

 

Η αίθουσα υποδοχής διαθέτει μικρό πωλητήριο και οι βεράντες του Μουσείου προσφέρουν πανοραμική θέα στον κόλπο της Χερσονήσου και στο βουνό Χάρακα. Όλοι οι χώροι του Μουσείου είναι προσβάσιμοι στα Α.Μ.Ε.Α.

 

Διεύθυνση/Αγροτικό Μουσείο: Πλατεία Αγροτικού Μουσείου 4, Πισκοπιανό Χερσονήσου, Κρήτη

Επικοινωνία

T.: 28970-23303 | E.: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Περίοδος λειτουργίας

Μάιος - Οκτώβριος


Ώρες λειτουργίας

Δευτέρα, Τετάρτη-Σάββατο

10:00΄ - 18:00΄

Κυριακή, Τρίτη & Αργίες

Κλειστό


Εισιτήρια

Γενική είσοδος

€4,00

Μειωμένο

Μαθητές και φοιτητές (με κάρτες), επισκέπτες άνω των 65 ετών

€3,00

Παιδιά έως 12 ετών

Ελεύθερη είσοδος

 

Tο μεγαλύτερο φεστιβάλ πολιτισμού για νέους θα υποδεχτεί τις επόμενες μέρες η Θεσσαλονίκη, με πλήθος δράσεων, στις οποίες συμπράττουν όλοι οι κρατικοί φορείς της πόλης μαζί με μεμονωμένες και αυτόνομες καλλιτεχνικές - δημιουργικές ομάδες νέων, εντός και εκτός Ελλάδας, κυρίως από χώρες του ευρωπαϊκού νότου. 

Στόχος του είναι η τέχνη να κατακλύσει τους δημόσιους χώρους της πόλης, ακόμη και αρχαιολογικούς, ή μνημεία, όπως η Ροτόντα, το Γεντί Κουλέ και η Ρωμαϊκή Αγορά, αλλά και να δώσει τη δυνατότητα έκφρασης και συνάντησης των καλλιτεχνών και απόλαυσης από το κοινό.

 

jdhsjdf.jpeg

 

Το πρώτο αυτό φεστιβάλ, με όλων των ειδών τις τέχνες, ονομάζεται «SKG Bridges: Uprising Art & Culture Festival» και θα διεξαχθεί στο πενθήμερο από τις 9 έως τις 13 Μαΐου, με πρωτοβουλία και διοργάνωση του γραφείου Κοινωνικών Πολιτικών της γενικής γραμματείας του Πρωθυπουργού, με έδρα την Αθήνα, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού, που χρηματοδοτεί για την υλοποίηση των δράσεων του φεστιβάλ τους εποπτευόμενους πολιτιστικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, δηλαδή του Κρατικού Θεάτρου, του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, της Κρατικής Ορχήστρας, του Κρατικού Ωδείου, του Μεγάρου Μουσικής, του Μουσείου Φωτογραφίας και του Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ κινείται σε τρεις άξονες, με τα πρωινά να πραγματοποιούνται εργαστήρια, τα απογεύματα μουσικές εκδηλώσεις και τα βράδια να εκτυλίσσεται η πλειοψηφία των εκδηλώσεων μουσικής, σινεμά, θεάτρου, χορού, φωτογραφίας, performances, καλές τέχνες, από άκρη σε άκρη της πόλης. Οι εκδηλώσεις θα φιλοξενούνται συνολικά σε 22 χώρους της Θεσσαλονίκης, όπως το λιμάνι, παλιά και νέα παραλία, ΜΜΘ, Βασιλικό Θέατρο, ΚΘΒΕ, δημαρχείο, πεζόδρομος Αγίας Σοφίας, Ροτόντα, Μπέη Χαμάμ, Ρωμαϊκή Αγορά, πλατεία Εμπορίου, ΚΩΔ, Επταπύργιο, πλατείες Κορδελιού και Νεάπολης και Μονή Λαζαριστών.

INFO: Το πλήρες πρόγραμμα μπορεί κανείς να βρει στην ιστοσελίδα skgbridgesfestival.com

Εκπρόσωποι των κρατικών φορέων πολιτισμού που συμπράττουν στο φεστιβάλ, χαρακτήρισαν σημαντική την πρωτοβουλία, καθώς μπορεί πράγματι να καταργήσει σύνορα και να δημιουργήσει γέφυρες ανάμεσα στο σήμερα και το αύριο, αλλά και για συναντήσεις και νέες δημιουργίες, όπως, επίσης, να δώσει την ευκαιρία στο κοινό να «βλέπει» τέχνη στους δρόμους της πόλης.

Μία δράση του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και του Ιστορικού Αρχείου ΕΚΠΑ στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου», διάκριση που έλαβε ο δήμος Αθηναίων από την UNESCO για μια χρονιά, από τις 23 Απριλίου 2018 μέχρι τις 22 Απριλίου 2019.

Τι συνδέει την Καπνικαρέα με τα Προπύλαια; Ποια τεκμήρια ιστορίας μπορεί να δει κανείς στο Ιστορικό Αρχείο και ποια στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου; Έχετε επισκεφτεί τη Βιβλιοθήκη της Νομικής και το κτίριο του Παλαιού Χημείου; Πόσες φορές έχετε περάσει μπροστά από τη Φοιτητική Λέσχη χωρίς να το ξέρετε; Γνωρίζετε την ομάδα Δίκαιο και Τέχνη και το μουσικό σύνολο Μέλος;

Με αφορμή και αφετηρία την έκθεση «180 Χρόνια Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών: ο θεσμός – οι άνθρωποι» το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία και το Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, σας προσκαλούν την Κυριακή 6 Μαΐου, σε μια ημέρα δράσης και περιήγησης σε σημεία της πανεπιστημιακής πόλης μέσα στην πόλη μας.

 

w26-172950-720x400.jpg

 

Η ημέρα ξεκινάει το πρωί, στην Ερμού, για να γνωρίσουμε την Καπνικαρέα, με τις βυζαντινές αγιογραφίες και τις εικόνες του Φώτη Κόντογλου. Η επόμενη στάση μας είναι το Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου και τα σπάνια τεκμήριά του για την ιστορία του ιδρύματος και τους Έλληνες λογοτέχνες. Στη συνέχεια στο κτίριο του Παλαιού Χημείου, στο οποίο στεγάζεται η Βιβλιοθήκη της Νομικής, η Ομάδα Δίκαιο και Τέχνη θα μας συστήσει λογοτέχνες που πέρασαν από τα έδρανα της Νομικής, ενώ θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε την οπτικοακουστική εγκατάσταση The Primary fact, του Hikaru Fujii, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Onassis Fast Forward Festival 5 – Athens. Στο Μέγαρο της Βουλής θα ξεναγηθούμε στην ιστορία του Πανεπιστημίου αλλά και στα εκθέματα των πανεπιστημιακών μουσείων που εκτίθενται στο Περιστύλιο της Βουλής.  Το απόγευμα θα γνωρίσουμε τη Φοιτητική Λέσχη με ξεναγούς μας και ερμηνευτές κειμένων για το Πανεπιστήμιο Αθηνών φοιτητές και φοιτήτριες του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών. Αμέσως μετά, θα συναντηθούμε στα Προπύλαια για να γνωρίσουμε την αρχιτεκτονική, τη ζωγραφική και τη γλυπτική ενός από τα πιο γνώριμα κτίρια της πόλης. Η ημέρα θα ολοκληρωθεί στο Μουσείο Ιστορίας, στην Πλάκα, για να παρακολουθήσουμε συναυλία μελοποιημένης ποίησης, την ώρα που δύει ο ήλιος!

 

newsletter.jpg

 

 

Σας περιμένουμε!

Για δήλωση ενδιαφέροντος και συμμετοχή σε μία ή σε περισσότερες δράσεις, επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 210-3735253 ή στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Για περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τα σημεία συνάντησης, δείτε το συνημμένο πρόγραμμα ή επισκεφτείτε τις ιστοσελίδες του Ιδρύματος της Βουλής και του Ιστορικού Αρχείου ΕΚΠΑ

 

Οι σταθμοί

Καπνικαρέα (Οδός Ερμού)

Ξενάγηση στον ναό με εστίαση στην ιστορία του και τη σχέση του με το Πανεπιστήμιο Αθηνών: τα ιστορικά και αρχαιολογικά στοιχεία του, οι αγιογραφίες και οι φορητές εικόνες του Φώτη Κόντογλου, το πνευματικό και λειτουργικό του έργο.

Ώρες ξεναγήσεων 10.30, 11.30 (διάρκεια 30’)

Ιστορικό Αρχείο ΕΚΠΑ (Σκουφά 45, www.archive.uoa.gr)

Ξενάγηση στο Ιστορικό Αρχείο του Πανεπιστημίου και στην έκθεση με σπάνια τεκμήρια από τη ζωή και τη δράση Ελλήνων λογοτεχνών στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, τον 19ο και 20ό αιώνα.

Ώρες επίσκεψης 12.00-16.00

Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής (Μαυρομιχάλη 17-19 και Σόλωνος 104, http://law.lib.uoa.gr)

1. Επίσκεψη στο κτίριο του Παλαιού Χημείου και στη Βιβλιοθήκη της Νομικής Σχολής.

Ώρες επίσκεψης: 12.00-19.00

Οργανωμένες ξεναγήσεις: 12..00, 14.30

2. Δράση με θέμα: «Μεταξύ νομικής και λογοτεχνίας» στο Μεγάλο Αμφιθέατρο του κτιρίου. Μέλη της ομάδας «Δίκαιο και Τέχνη»  της Νομικής θα παρουσιάσουν  ένα αναλόγιο  με σύντομα αποσπάσματα έργων κορυφαίων Ελλήνων λογοτεχνών που πέρασαν από τα έδρανα της  Σχολής.

Ώρα 13.30 (διάρκεια 30')

3. Στον 3ο όροφο του κτιρίου οπτικοακουστική εγκατάσταση του Hikaru Fujii με τίτλο The Primary fact που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Onassis Fast Forward Festival 5 – Athens.

http://www.sgt.gr/gre/SPG2133

Βουλή των Ελλήνων (είσοδος από Βασιλίσσης Σοφίας, www.parliament.gr)

Ξενάγηση στην περιοδική έκθεση του Ιδρύματος της Βουλής με τίτλο: Πανεπιστήμιο

Ώρες ξεναγήσεων: 14.00, 16.00 (, διάρκεια 60’)

Πανεπιστημιακή Λέσχη (Ιπποκράτους 15 και Ακαδημίας, www.lesxi.uoa.gr)

Στο αναγνωστήριο της Πανεπιστημιακής Λέσχης, σε ένα από τα επιβλητικότερα κτίρια της Αθήνας του 20ού αιώνα, μέλη του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών διαβάζουν αποσπάσματα από λογοτεχνικά έργα και ημερολογιακές καταγραφές που αφορούν την πανεπιστημιακή και φοιτητική ζωή, από την ίδρυση του ΕΚΠΑ, το 1837, έως σήμερα.

Ώρα δράσης: 17.00 (διάρκεια 60’)

Προπύλαια Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30, www.uoa.gr)

Ξενάγηση από τον αναπληρωτή καθηγητή του ΕΚΠΑ Δημήτρη Παυλόπουλο στο επιβλητικό κεντρικό κτίριο του Πανεπιστήμιου. Η ξενάγηση περιλαμβάνει την ανάδειξη της αρμονικής συστοιχίας τριών τεχνών (αρχιτεκτονικής ζωγραφικής, γλυπτικής). Η αρχιτεκτονική και η ζωγραφική υπηρέτησαν ένα αφηγηματικό πλαίσιο που συνέδεε στενά τις ιστορικές περιόδους της ελληνικής εθνικής ιστορίας, ενώ το  γλυπτό πρόγραμμά του επικεντρώθηκε στην πρόσφατη ιστορία: ανδριάντες σημαντικών προσώπων της νεότερης ελληνικής ιστορίας και στήλες πεσόντων στους πολέμους, έργα Ελλήνων γλυπτών. 

Ώρα ξενάγησης: 18.00 (διάρκεια 60’)

Μουσείο Ιστορίας του ΕΚΠΑ (Θόλου 5, www.historymuseum.uoa.gr)

1. Γνωριμία με το χώρο του πρώτου κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών

Ώρα περιήγησης 19.30 (διάρκεια 60’)

2. Συναυλία μελοποιημένης ποίησης από το σύνολο ΜΕΛΟΣ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ σε μουσική Μάνου Χατζηδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Λένας Πλάτωνος, Σάκη Παπαδημητρίου, Δαυίδ Νταούλα, κ.ά.

Έναρξη: 20.30 (διάρκεια 60’)

Κατά τη διάρκεια της Κατοχής (1941-44) το Γερμανικό Φρουραρχείο, γνωστό ως Κομαντατούρα, στεγαζόταν στο κτήριο της οδού Κοραή 4. 

Εδώ οδηγούνταν όσοι Έλληνες συλλαμβάνονταν κατά τη διάρκεια αντιστασιακών κινητοποιήσεων, μετά από εφόδους γερμανικών και ελληνικών Σωμάτων Ασφαλείας σε εργοστάσια, πανεπιστήμια και συνοικίες και κατά τη διάρκεια των κατοχικών μπλόκων. 

 

kom0.jpg

 

Η Κομαντατούρα λειτουργούσε ως κέντρο μεταγωγής, όπου μετά από ολιγοήμερη κράτηση και ανακρίσεις, οι συλληφθέντες οδηγούνταν, ανάλογα με το παράπτωμα, στα γραφεία των Ες-Ες της οδού Μέρλιν, στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Χαϊδαρίου ή στις φυλακές των ελληνικών Σωμάτων Ασφαλείας. 

 

komantatour-korai.jpg

 

Στα υπόγεια του κτηρίου ήταν τα κρατητήρια, ενώ στους ορόφους τα ανακριτικά γραφεία και οι υπηρεσίες του Φρουραρχείου.

 

korai4.jpg

 

Η ιστορία του κτηρίου

 

Τον Αύγουστο του 1894 η νεοσυσταθείσα Εταιρία Γενικών Ασφαλειών «Η ΕΘΝΙΚΗ» αγοράζει την οικία Rossels, στην οδό Κοραή 4 όπου και εγκαθίσταται. Σαράντα χρόνια αργότερα, ανακοινώνεται στα πρακτικά του Δ.Σ της Εταιρίας η απόφαση για ανοικοδόμηση του κτηρίου. Τρεις επίλεκτοι αρχιτέκτονες-μηχανικοί, οι Μ. Λυκούδης, Ι. Αξελός και Α. Κριεζής αναλαμβάνουν να εκπονήσουν σχέδια και μελέτες «…περί ανοικοδομήσεως των επί της οδού Κοραή Κτημάτων της Εταιρίας…».

 

pic-eth-88.jpg

 

Οι προδιαγραφές που τέθηκαν ανταποκρίνονταν στο κύρος, την εμβέλεια και την 40χρονη μέχρι τότε πορεία της Εθνικής Ασφαλιστικής: υπερσύγχρονη κατασκευή, άριστης ποιότητας υλικά και ανέσεις που ξεπερνούσαν τα μέχρι τότε ελληνικά δεδομένα (κεντρική θέρμανση, υδραυλική εγκατάσταση, ανελκυστήρες κ.λ.π) και το απαραίτητο για την εποχή αντιαεροπορικό καταφύγιο.

Στις 11 Ιουνίου 1936 ξεκινούν οι εργασίες ανέγερσης από τους αρχιτέκτονες Α. Μεταξά και Ε. Κριεζή και ολοκληρώνονται στις 30 Δεκεμβρίου του 1938, σε μια πανηγυρική τελετή.

Στις 12 Οκτωβρίου 1944 τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής αποχώρησαν από την Αθήνα, και ενώ η Εθνική Ασφαλιστική ετοιμαζόταν να εγκατασταθεί στο κτήριο, στις 31 Οκτωβρίου του ίδιου έτους, το Μέγαρο επιτάχθηκε για τρίτη φορά από το ΕΑΜ. Στις αρχές Ιανουαρίου 1945 βρίσκονται «ήδη στρατωνισμέναι προσωρινώς Αγγλικαί στρατιωτικαί δυνάμεις» και μόλις αυτές αποχωρούν το κτήριο ξαναεπιτάσεται από την Ελληνική Κυβέρνηση για να στεγασθούν «αι Ηλεκτρικαί Εταιρίαι Μεταφορών και Διανομής».

Στα επόμενα χρόνια η Εθνική Ασφαλιστική ανέλαβε έργα για τη διάσωση και επισκευή του Μεγάρου, από τις φθορές που είχε υποστεί από τις συνεχιζόμενες επιτάξεις.

 

Σήμερα…

 

12633645_568800913295340_767492127934350915_o.jpg

 

Το 1991, στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την ίδρυσή από την ίδρυση της Εθνικής Ασφαλιστικής και ύστερα από αίτησή της στο Υπουργείο Πολιτισμού, ο χώρος κηρύχθηκε Ιστορικό Διατηρητέο Μνημείο. Τα κρατητήρια αναστηλώθηκαν και συντηρήθηκαν ώστε να αναδειχθούν τα ακιδογραφήματα και τα μηνύματα των κρατουμένων στις μεταλλικές πόρτες, στους τοίχους και τα παράθυρα. Κείμενα, ονόματα, χρονολογίες, σκίτσα κ.λ.π διασώθηκαν και τα δύο υπόγεια παραδόθηκαν στο κοινό ως επισκέψιμοι χώροι.

Αξίζει να αναδειχθεί ως αξιοθέατο της πόλης αυτό το ιστορικό κτήριο...

 

Δεκάδες έργα τέχνης-τοιχογραφίες υλοποίησε η Urbanact και στην πόλη του Βόλου τα τελευταία χρόνια, σε σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια και σημαίνοντες χώρους στον αστικό ιστό. 

Με τη συμμετοχή δεκάδων επώνυμων καλλιτεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό και τη συνεργασία-στήριξη φορέων, ιδρυμάτων, ιδιωτών κ.α.

Το 2017 ξεκίνησε  ένας νέος κύκλος παρεμβάσεων, βασισμένος στη κληρονομιά και στη δυναμική των δράσεων που έχουν υιοθετήσει και αγαπήσει οι πολίτες:  το φεστιβάλ δημόσιων τοιχογραφιών «CityCall» που φέτος μπήκε στη δεύτερη του έκδοση.


Διασκέδαση, κουλτούρα, τέχνη, πολιτισμός; Κάντε μία βόλτα στο πάρκο του Αναύρου


 

Η Urbanact ολοκλήρωσε τη τρίτη τοιχογραφία της στη πόλη του Βόλου για τo 2018, στα πλαίσια του "CityCall", σε ιδιωτικό κτίριο πλησίον της εισόδου του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου.

 

2.jpgΦωτ. thenewspaper

 

Συμμετείχαν οι καλλιτέχνες Jamer και Sive, το δίδυμο των καλλιτεχνών που είχε υλοποιήσει προ ετών τη σύνθεση στην κεντρική είσοδο των Υπεραστικών ΚΤΕΛ Μαγνησίας που έγινε γρήγορα τοπόσημο για τη πόλη.

 

201508170907381010.jpgφωτ. Ploumistos

 

Η φετινή τους τοιχογραφία έχει θεματική την «Άνοιξη». Το "CityCall" vol2 συνεχίζεται καθ όλο το έτος. Ακολουθεί η τοιχογραφία στο 6ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας από τον καλλιτέχνη Same84 και η συνέχεια της τοιχογραφίας στην περίφραξη του ΟΣΕ που "βλέπει" προς το Μουσείο της Πόλης.

 

urban_act-2.jpg

 

 

Για το 2018, το «CityCall» φιλοξενεί τους καλλιτέχνες:

Pupet ο οποίος υλοποίησε ήδη τη εξαιρετική του τοιχογραφία σε ιδιωτικό κτίριο στη περιοχή του Πανεπιστημίου (πρώην Ματσάγκος), Taxis με τοιχογραφία που θα υλοποιήσει στο 6ο Λύκειο Βόλου, Same84 με τοιχογραφία που θα υλοποιήσει στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας και στη περίφραξη του ΟΣΕ στο Μουσείο Πόλης, Sive και Jamer σε ιδιωτικό κτίριο πλησίον του Νοσοκομείου της πόλης, Live2 και Apset ανατοιχογράφιση της παλιάς τοιχογραφίας τους στο Καρτάλειο, Kez στο 5ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας και οι ξένοι προσκεκλημένοι Waone Interesni Kazki από την Ουκρανία, Nicolas AlfaAlfa, Florencia Duran και Camilo Nunez από τη Βενεζουέλα και SokarUno από τη Γερμανία.

 

2017_SOKARUNO.jpg

 

INFO: www.urbanact.gr  & www.facebook.com/Urbanactgr-236183123181556

Ένα νέο πρόγραμμα δράσεων για τη γνωριμία με τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της πόλης, με τίτλο «Ανοιχτά μνημεία», εγκαινιάζει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Όπως ενημερώνει το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού με ανακοίνωσή του, «διαδρομές στον χώρο και τον χρόνο της Θεσσαλονίκης, μέσα από επισκέψεις σε εμβληματικά μνημεία και χώρους - τοπόσημα της σύγχρονης πόλης, με εμψυχωτές αρχαιολόγους και αρχιτέκτονες της Εφορείας θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος που θα διαρκέσει όλη τη χρονιά».

 

anaktora-galeriou-1-min.jpg

 

Η πρώτη φάση, μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2018, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

 

α) Παρασκευή στο Λουτρό: Συναντήσεις γνωριμίας με το Μπέη Χαμάμ (Λουτρά Παράδεισος) και την έκθεση «1917. Μνημεία στις φλόγες» στις 27 Απριλίου, 18 και 25 Μαΐου, 22 και 29 Ιουνίου 2018. Ώρες: 11.00-13.00.

β) Σάββατο στην Αγορά: Συναντήσεις γνωριμίας με τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Αρχαίας Αγοράς στις 28 Απριλίου, 5 Μαΐου και 2 Ιουνίου 2018. Ώρες: 11.00-13.00.

γ) Κυριακή στο Ανάκτορο: Συναντήσεις γνωριμίας με το Γαλεριανό Ανακτορικό Συγκρότημα στις 29 Απριλίου, 13 Μαΐου και 17 Ιουνίου 2018. Ώρες: 11.00-13.00.

δ) Κυριακή στη Ροτόντα: Συναντήσεις γνωριμίας με τη Ροτόντα στις 20 Μαΐου και 24 Ιουνίου 2018. Ώρες: 11.00-13.00.

ε) Σάββατο στο Επταπύργιο: Συναντήσεις γνωριμίας με το Επταπύργιο στις 5, 26 Μαΐου και 9 Ιουνίου 2018. Ώρες: 11.00-13.00.

Η είσοδος στα μνημεία για τους συμμετέχοντες στη δράση θα είναι ελεύθερη. Ο αριθμός των συμμετεχόντων θα είναι περιορισμένος και θα απαιτείται προηγούμενη δήλωση κράτησης. Δηλώσεις συμμετοχής θα γίνονται με αποστολή μηνύματος στην ηλεκτρονική διεύθυνση του προγράμματος:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. (θέμα: Ανοιχτά μνημεία - …),

 

καθώς και τηλεφωνικά:

 

α) Για το Μπέη Χαμάμ (Λουτρά Παράδεισος) στο 2310226931 (καθημερινά 10:00 -13:00).

β) Για τη Ρωμαϊκή Αγορά στο 2310221266 (καθημερινά, εκτός Δευτέρας: 10.00-13.00).

γ) Για το Γαλεριανό Συγκρότημα στο 2310269622 (καθημερινά, εκτός Δευτέρας: 10.00-13.00).

δ) Για τη Ροτόντα στο 2310204868 (καθημερινά, εκτός Δευτέρας: 10.00-13.00).

ε) Για το Επταπύργιο στο 2313310400 (καθημερινά 10:00 -13:00).

Ο Θορικός, στο σημερινό Λαύριο, ήταν ένας από τους αρχαιότερους οικισμούς της Αττικής: Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, κατοικείται πιθανότατα από την τέταρτη χιλιετία προ Χριστού. 

Στον αρχαιολογικό χώρο Θορικού, πολύ κοντά στη Λεωφόρο Λαυρίου, βρίσκεται το αρχαιότερο σωζόμενο θέατρο στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στη δυτική πλαγιά του λόφου Βελατούρι βρίσκεται το κέντρο του αρχαίου δημου Θορικού. Από τον αρχαίο δήμο σήμερα σώζονται το θέατρο, μέρη του οικισμού και των εγκαταστάσεων όπου γινόταν η επεξεργασία των μετάλλων, ένας τετράγωνος πύργος του 4ου αιώνα π.Χ., τα νεκροταφεία και το ιερό της Δήμητρας και της κόρης. Ο οικισμός γνωστός ως βιομηχανική πόλη εκτείνεται στη βραχώδη κατηφορική πλαγιά του λόφου Βελατούρι. 


Σε ποιους αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία χρειάζεται ηλεκτρονικό εισιτήριο;


 

Το θέατρο του Θορικού θεωρείται το αρχαιότερο στον ελλαδικό χώρο και μοναδικό για το ιδιόμορφο ελλειψοειδές σχήμα του. Κατασκευάστηκε στη φυσική αμφιθεατρική πλαγιά στα τέλη του 6ου αιώνα π.Χ. Στα μέσα του 5ου αι. π.Χ. η ορχήστρα επεκτάθηκε και στα μέσα του 4ου αι. π.Χ. κατασκευάστηκε το άνω διάζωμα με ένα μνημειώδη αναλημματικό τοίχο. Δίπλα στη δυτική πάροδο ιδρύθηκε ο μικρός ναός του Διονύσου. Στην ανατολική πλευρά του υπάρχει μία μεγάλη αίθουσα με θρανίο λαξευμένο στο βράχο, που ήταν πιθανώς τόπος συγκέντρωσης. Δίπλα στο δυτικό διάζωμα του θεάτρου υπήρχε ένα σπίτι με πεντάκλινο ανδρώνα (δωμάτιο συμποσίων) και αυλή. Το χωρίζει από το θέατρο ένα στενό μονοπάτι που ανηφορίζει στην πλαγιά. 

 

90575000.jpg

 

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός, ότι ακριβώς νότια της ορχήστρας του θεάτρου και σύγχρονα με αυτό δημιουργήθηκε ένα νεκροταφείο που ήταν σε χρήση από τον 6ο αι. π.Χ. έως τα μέσα του 4ου αι. π.Χ. . Στη δυτική πλαγιά του λόφου οι περισσότεροι τάφοι χρονολογούνται στη γεωμετρική (1100 - 700 π.Χ.) και αρχαϊκή (700 - 480 π.Χ.) περίοδο, ενώ λιγότερες είναι οι ταφές των μέσων του 5ου και 4ου αιώνα π.Χ. Στη νότια πλαγιά οι τάφοι που χρονολογούνται στον 7ο, 6ο και 4ο αι. π.Χ. ανήκαν σε νεαρά άτομα και παιδιά. Βόρεια του θεάτρου βρέθηκαν τάφοι του 8ου - 7ου αι. π.Χ. 

Σπίτια, εργαστήρια και στοές γύρω από το θέατρο αποτελούν έναν οικισμό και δείχνουν την πυκνότητα της κατοίκησης και την ποικιλία των δραστηριοτήτων των αρχαίων κατοίκων του Θορικού. 

Στη γειτονική χερσόνησο του Αγίου Νικολάου με τους μικρούς όρμους Φραγκολίμανο και Πόρτο Μαντρί ήταν το λιμάνι του αρχαίου Θορικού, που οχυρώθηκε στη διάρκεια του Πελοποννησιακού πολέμου. Μέσα στο φρούριο σώζεται ένας μικρός οικισμός των κλασικών χρόνων, ενώ τοίχοι είναι ορατοί μέσα στη θάλασσα νότια της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου. 

Στην πεδιάδα νότια του οικισμού, σώζεται ένα μεγάλο μαρμάρινο δωρικό οικοδόμημα σε σχήμα διπλής στοάς, του 5ου αι. π.Χ., που έχει γίνει γνωστό ως "ναός της Δήμητρας και Κόρης" από επιγραφή που βρέθηκε στην περιοχή. 

 

video by nt51 

 

Πηγή: http://odysseus.culture.gr

Συντάκτης, Μαρία Οικονομάκου, αρχαιολόγος

Το Ωδείο των Αθηνών αποτελεί το αρχαιότερο μουσικοθεατρικό εκπαιδευτικό ίδρυμα της νεώτερης Ελλάδας

Οι χώροι πολιτισμού του εμβληματικού κτιρίου του Ωδείου Αθηνών, δημιουργήματος του μεγάλου πρωτοπόρου του μοντερνισμού, αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου, εκσυγχρονίζονται σταδιακά, προκειμένου να αποδοθούν σε χρήσεις πολιτισμού και εκπαίδευσης, πάνω από σαράντα χρόνια μετά την διακοπή της κατασκευής τους το 1976. 

Ο αρχιτέκτονος έβαλε τη σφραγίδα του επίσης στα εξής έργα: Σχολικό συγκρότημα στην Ακαδημία Πλάτωνος, Νοσοκομείο Σωτηρία, Σανατόριο Αρκαδίας στην Τρίπολη, Δημοτικά λουτρά Χίου κ.α.

 

odeio-athinon-notia-opsh.jpg

83590-168336.jpg


Η εμβληματική πολυκατοικία-σύμβολο του μοντερνισμού στην Αθήνα


 

Λίγα λόγια για το διαμάντι της πόλης:

Διακρίθηκε για την ποιότητα, το εύρος του έργου του και την προσφορά του στη μουσική και θεατρική παιδεία του τόπου. 

Στον σχεδόν ενάμιση αιώνα λειτουργίας του, στο Ωδείο Αθηνών σπούδασαν ή δίδαξαν μουσικές προσωπικότητες διεθνούς εμβέλειας όπως ο Σπύρος Σαμάρας, ο Δημήτρης Μητρόπουλος, ο Νίκος Σκαλκώτας, η Μαρία Κάλλας, η Τζίνα Μπαχάουερ, η Αλεξάνδρα Τριάντη, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Λουκάς Καρυτινός, ο Δημήτρης Σγούρος και πολλοί άλλοι. 

 

Odeion-historical.jpg

 

Εδώ εκπαιδεύτηκε επίσης πλήθος άξιων μουσικών που στελέχωσαν τις συμφωνικές ορχήστρες της χώρας, ενώ η ίδια η σημερινή Κρατική Ορχήστρα Αθηνών αποτελεί την ιστορική μετεξέλιξη της Συμφωνικής Ορχήστρας του Ωδείου Αθηνών. Σημαντική υπήρξε η ιστορική συμβολή του Ωδείου Αθηνών στη διδασκαλία και καλλιέργεια της Βυζαντινής μουσικής, μέσα από την ίδρυση, το 1903, της Σχολής Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής, με σκοπό τη διάδοση και ανάπτυξη της μουσικής παράδοσης του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στον Ελλαδικό χώρο. Η Σχολή αυτή, που συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι τις μέρες μας, αναγνωρίστηκε το 1936 ως η μόνη ‘επίσημος της Εκκλησίας και του Κράτους Σχολή Βυζαντινής Μουσικής’.

Αλλά και στον τομέα της Δραματικής Τέχνης, το Ωδείο Αθηνών προσέφερε πολλά από το 1871 μέχρι σήμερα, μέσα από τη λειτουργία της πρώτης και αρχαιότερης Δραματικής Σχολής της χώρας, στην οποία δίδαξαν κατά καιρούς επιφανείς θεατράνθρωποι, όπως ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Δημήτρης Ροντήρης, ο Κώστας Μουσούρης, ο Δημήτρης Μυράτ κ.ά.

 

Απόσπασμα από την εκπομπή "Αστικό Τοπίο" για το κανάλι της Βουλής

video by Laskaris Agorastos

 

Σήμερα το Ωδείο Αθηνών συνεχίζει να προσφέρει καλλιτεχνική εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα σημαντικές προκλήσεις σε ένα ιδιαίτερα δυσμενές οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον. 

Πράγματι, η συστηματική μείωση της ετήσιας κρατικής ενίσχυσης που δια νόμου λαμβάνει το Ωδείο Αθηνών, η οποία άρχισε ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 ενώ επιδεινώθηκε σημαντικά στα χρόνια της οικονομικής κρίσης, δημιούργησε πολλές δυσχέρειες. 

 

OdeionAthinon-maketa-5.png

aris-garoufalis-aithousa-994x500-994x500.jpg

 

Ελπίζουμε να συνεχίζει να διαφωτίζει τις νέες γενεές…

Περισσότερα για το Ωδείο εδώ

Η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, διοργανώνει εκδήλωση  στο Ζάππειο Μέγαρο για την Ηπειρώτικη Λαογραφία, το Σάββατο και την Κυριακή 28 και 29 Απριλίου 2018.

Είναι μια κατάθεση των αποδήμων Ηπειρωτών της ΠΣΕ σε όλο τον κόσμο, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου, με το Ζάππειο Μέγαρο και την αρωγή του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων, του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Πειραιώς, του Μουσείου επαναστατικής Περιόδου και Αλή Πασσά, του Σωματείο των Ασημουργών Ιωαννίνων, του Λαογραφικού Συλλόγου ''Ρίζες'', της Λέσχη Αρχιμαγείρων, της Χορωδίας παραδοσιακής μουσικής της ΠΣΕ, τους λαϊκούς τραγουδιστές και οργανοπαίκτες, τα χορευτικά συλλόγων μελών της ΠΣΕ και άλλους.

 

DSC_0810_1024x681.jpg

 

Η εκδήλωση για την Ηπειρώτικη Λαογραφία, παρουσιάζεται σε τρεις άξονες:

1) Λαογραφική έκθεση επιλεγμένων μουσειακών και συλλεκτικών αντικειμένων της Ηπειρώτικης Λαογραφίας.

2) Επιστημονική ερμηνεία - εξειδικευμένες εισηγήσεις διαλέξεις για την Ηπειρώτικη Λαογραφία και την δυναμική φυσική συνέχεια της.

3) Εκτίμηση της συλλεκτικής σημασίας δημιουργημάτων Ηπειρώτικης Λαογραφίας. Σκοπός είναι η παρουσίαση της μοναδικής και  ιδιαίτερης πολιτιστικής κληρονομίας της Ηπειρώτικης Λαογραφίας, μιας ζώσας και δυναμικής υπόθεσης των Αποδήμων Ηπειρωτών ανά τον κόσμο.

Ο Μάρκος Βαμβακάρης, πατριάρχης του ρεμπέτικου, από την Άνω Σύρο, γίνεται χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων για να μας διηγηθεί την ομολογουμένως κινηματογραφική ζωή του μέσα από μία stop – motion animation μεγάλου μήκους ταινία με claymation (δηλαδή ταινία κινουμένων σχεδίων με τεχνική καρέ-καρέ και χαρακτήρες φτιαγμένους από πηλό) με τίτλο «ΜΑΡΚΟΣ».

Δημιουργός της ταινίας ένας Ιταλός που αγάπησε το ρεμπέτικο και συγκεκριμένα τον «Πατριάρχη» του, ο Thomas Kunstler. Ο νεαρός καλλιτέχνης σπούδασε Film Production με εξειδίκευση στο ντοκιμαντέρ στο Farnham University for the Creative Arts στο Κεντ της Αγγλίας. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του έτυχε να συγκατοικήσει με Έλληνες και ήταν εκείνοι που του έδωσαν το βάπτισμα του πυρός στον μυστικιστικό κόσμο του ρεμπέτικου τραγουδιού.

 

 

 

«Συγκατοικούσα με δύο Έλληνες, τον Αντώνη και το Δημήτρη. Πριν από αυτό δεν ήξερα καν πως είναι η ελληνική γλώσσα. Ήξερα “kalimera”, “kalispera” και “malaka”. Ζώντας με τους Έλληνες μοιραζόμασταν πολλά, το φαγητό, ανέκδοτα και πολλή μουσική. Βρισκόμουν σε μία φάση που είχα βαρεθεί τη “δυτική μουσική” κάτι που με ώθησε να ανακαλύψω άλλους ήχους. Όταν οι φίλοι μου μού έβαλαν να ακούσω ρεμπέτικο μου ακούστηκε πολύ φρέσκο και νέο. Αλλά δεν είναι μόνο το ρεμπέτικο, η Ελλάδα έχει μία συγκλονιστική μουσική παράδοση. Από τον Χατζιδάκι στον Αττίκ, στον Καζαντζίδη» θυμάται ο Thomas που εδώ και τέσσερις μήνες ζει στην Αθήνα, την οποία ωστόσο επισκέπτονταν συχνά τα τελευταία τέσσερα χρόνια για διακοπές ή για να δουλέψει πάνω σε διάφορα πρότζεκτ και ντοκιμαντέρ και έπειτα επέστρεφε πίσω στη γενέτειρά του, τη Ρώμη.

Περιγράφει την πρώτη του επαφή με το ρεμπέτικο τραγούδι μέσα από μία συγκινητική αναπόληση. «Νομίζω ότι το πρώτο κομμάτι που άκουσα ήταν “Το μινόρε της Αυγής”. Έμεινα εμβρόντητος από την όμορφη λύπη του τραγουδιού αυτού. Η χορωδία… Κι ας μην καταλάβαινα τους στίχους. Θυμάμαι ότι το αγάπησα τόσο που έγραψα τους στίχους σε ένα χαρτί και το κόλλησα στον τοίχο για να τους μάθω απ’ έξω και να μπορώ να το τραγουδήσω».


Σύρος: H σαγηνευτική παραλία που παίνεψε μέχρι ο Βαμβακάρης στην Φραγκοσυριανή (vid)


 

Ο Thomas έφτιαχνε τα πρώτα του βίντεο – μικρού μήκους ταινίες με claymotion χρησιμοποιώντας το κινητό του που διέθετε και κάμερα. Όταν έδειξε το αποτέλεσμα στον πατέρα του, εκείνος του χάρισε την κάμερά του και από τότε δεν έχει σταματήσει στιγμή να δημιουργεί. Σήμερα κάνει μια ταινία μεγάλου μήκους για τη ζωή του Μάρκου Βαμβακάρη που τόσο τον συνεπήρε, μέσα από μία σειρά πολύ τρυφερών γεγονότων. Συνδυάζοντας δύο από τα πάθη του, ο Thomas έφτιαξε μία μέρα ένα animation ταινιάκι με τίτλο “REMPETIKO” «για χάρη ενός όμορφου κοριτσιού», όπως λέει ο ίδιος και το ανέβασε στο κανάλι του.

«Ξύπνησα και το βίντεο είχε γίνει viral μέσα σε μια νύχτα. 

 

vamvakaris.jpg

 

«Βλέποντας πόσο εκτιμάται η δουλειά μου, θέλησα να την πάω σε ένα επόμενο στάδιο. Γιατί επέλεξα τον Μάρκο για αυτόν τον σκοπό; Επειδή είναι ο σημαντικότερος ρεμπέτης, τον ξέρουν όλοι και αν διαβάσεις για τη ζωή του είναι γεμάτη γεγονότα. Υπάρχει αγάπη, πόνος, χαρά, ό,τι ακριβώς χρειάζεσαι για μία ταινία. Πραγματικά, η ζωή του Μάρκου έχει τόσα συμβάντα που το κάνει εξαιρετικά δύσκολο να αποφασίσεις ποια θα κρατήσεις και ποια θα αφήσεις εκτός. 

 

Πηγή: Athensvoice

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ