Το βίντεο ξεκινά ένα απόγευμα στα Χανιά που τα μαγαζιά είναι κλειστά. Τα περισσότερα αμάξια είναι αμερικάνικα. Υπάρχουν επίσης κάποια 3τροχα αυτοκίνητα. Αλλά υπάρχουν και άλογα στους δρόμους.
Το συγκεκριμένο φιλμ από τον Γιάννη Σουκλάρη έχει κάποιες εκπληκτικές σκηνές από τη ζωή γύρω από τη Δημοτική Αγορά αλλά και σκηνές από τους δρόμους της πόλης.
Όμως υπάρχουν εικόνες και από το Παλιό Λιμάνι και από την Χαλέπα… Η ζωή κυλά με πιο αργούς ρυθμούς, τα αμάξια είναι λιγότερα, όμως το Παλιό Λιμάνι είναι ασυντήρητο και σε κακή κατάσταση.
Στους δρόμους περνά ένας πραματευτής, αυτοί οι γυρολόγοι που κουβαλούσαν από υφάσματα, κάλτσες και κλωστές, ως τσατσάρες, αλλά και λάχανα, ψάρια, ότι μπορούσαν να πουλήσουν, στις συνοικίες της πόλης και στα χωριά. Σήμερα πλέον, είναι πολλοί λιγότεροι και κυκλοφορούν με οχήματα.
video by John Sooklaris
Τα Χανιά είναι μια άλλη πόλη, που λίγο μοιάζει με τη σημερινή εικόνα της.
Πηγή: http://agonaskritis.gr/
Όσο σήμερα και αν φαίνεται παράδοξο για τους νεώτερους, κάποτε στη συνοικία των Παλαιών του Βόλου υπήρχε οθωμανικό τζαμί, όπως και στα Λεχώνια Πηλίου. Οι παλαιότεροι και μεγαλύτεροι κάτοικοι της περιοχής του Βόλου πιθανόν να το θυμούνται, καθώς αυτό (το τζαμί) διατηρήθηκε μέχρι τη δεκαετία του '60.
Μετά την κατάκτηση της Θεσσαλίας από τους Οθωμανούς το 1423, στο κάστρο που αποτελούσε το βασικό πυρήνα της πόλης, εγκαταστάθηκε τουρκική φρουρά, με αποτέλεσμα πολλοί χριστιανοί να καταφύγουν στα χωριά του Πηλίου.
Η νέα οθωμανική πόλη που δημιουργήθηκε ήταν οριοθετημένη στα όρια του βυζαντινού τείχους του φρουρίου, ο περίβολος του οποίου σχημάτιζε ένα τέλειο τετράπλευρο, που ήταν ενισχυμένο στις τρεις πλευρές του με τετράγωνους οχυρωματικούς πύργους.
Ο Βολιώτης αρχιτέκτονας του Παρισιού και ο ξάδερφος που έφτιαξε τους ναούς του Βόλου
Τον 17ο αιώνα παρατηρείται σημαντική εμπορική δραστηριότητα στην πόλη, καθώς ιδρύονται εμπορικά μαγαζιά, τελωνείο και παζάρι. Η οθωμανική πόλη με τις δύο πύλες αρχίζει σιγά-σιγά να διαμορφώνεται και να οργανώνεται, συγκεντρώνοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συναντώνται στις οθωμανικές πόλεις, όπως αδιέξοδα στενά δρομάκια, κατοικίες πυκνά διατεταγμένες και τα βασικά κοινοτικά κτίρια που ήταν τα διοικητήρια, το λουτρό, οι στρατώνες, οι τρεις κρήνες και το τζαμί.
Η περιοχή του κάστρου συγκεντρώνει σήμερα τα παλαιότερα σωζόμενα μνημεία που αποτελούν αξιόλογα τεκμήρια για την ιστορία της πόλης. Κάποια από αυτά τα κατάλοιπα του παρελθόντος δεν υπάρχουν πια, καθώς καταστράφηκαν για διάφορους λόγους το καθένα μέσα στο πέρασμα των χρόνων.
Το παλαιό τούρκικο τζαμί ήταν κτισμένο στο λόφο των Αγίων Θεοδώρων, σε περίοπτη θέση, ώστε να ξεχωρίζει από μακριά με τον ψηλό μιναρέ του. Η τοιχοδομία του, σύμφωνα με τον Ν. Γιαννόπουλο, αποτελούταν από μεγάλους ισοδομικούς λίθους, οι οποίοι ήταν καλά κατεργασμένοι και ήταν συνδεδεμένοι με διπλές σειρές τετράγωνων απτών πλίθων και παχύ στρώμα ασβέστου, σύμφωνα με το βυζαντινό σύστημα τοιχοποιίας.
Η χρονολόγηση του τζαμιού είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια, όπως όμως πιθανολογεί ο Ν. Γιαννόπουλος, το οθωμανικό τζαμί πρέπει να κτίστηκε κατά τον 16ο αιώνα, την περίοδο δηλαδή που χρονολογούνταν και τα περισσότερα τζαμιά στην τουρκοκρατούμενη Θεσσαλία.
Το 1651, το τζαμί υπέστη την πρώτη του καταστροφή από τον ενετικό στρατό και συγκεκριμένα από την επίθεση του Μοραζίνι, ο οποίος βομβάρδισε με τα κανόνια του το κάστρο, δημιουργώντας τεράστιες ζημιές. Οι Τούρκοι όμως κατά τη διάρκεια του τουρκοενετικού πολέμου και μέχρι το τέλος του 17ου αιώνα, κατάφεραν να επισκευάσουν και να ανακατασκευάσουν ξανά το κάστρο, το οποίο ήταν κατεστραμμένο ως τα θεμέλια και να κτίσουν πάλι το τζαμί.
Από εκείνη την περίοδο και μετά το τζαμί παρέμεινε στη θέση του και ύστερα από την ένταξη του Βόλου στο ελληνικό κράτος (1881) και την κατεδάφιση του τείχους του φρουρίου (1889). Το 1936, το τζαμί θα χάσει την κορυφή του, η οποία θα κοπεί από τους ισχυρούς ανέμους που έπληξαν τότε την περιοχή και θα διατηρηθεί έτσι ως το 1955. Τον Απρίλιο του 1955, οι δυνατοί σεισμοί και μετασεισμοί στον Βόλο, θα δημιουργήσουν πολλές ρωγμές και βλάβες στο τζαμί, έτσι ώστε το κτίσμα (όπως και πολλά άλλα σημαντικά κτίρια) θα κριθεί από τη δημοτική αρχή της πόλης κατεδαφιστέο.
Έτσι, μια δεκαετία περίπου αργότερα, επί δικτατορίας, το τζαμί καταστρέφεται ολοσχερώς, καθώς δεν υπήρχε εκείνη την περίοδο η σχετική νομοθεσία περί προστασίας και συντήρησης των ιστορικών μνημείων, που θα μπορούσε να παρεμποδίσει μία τέτοια ενέργεια, με αποτέλεσμα ο Βόλος να χάσει για πάντα ένα πολύτιμο ιστορικό κτίσμα που αποτελούσε βασικό τεκμήριο της οθωμανικής ιστορίας της πόλης.
Σήμερα, πληροφορίες για το τζαμί μπορούμε να πάρουμε μόνο από βιβλιογραφικές πηγές, καθώς το κτίσμα δεν υφίσταται πια. Με το τζαμί έχουν ασχοληθεί ο Κ. Λιάπης (ερευνητής) σε μελέτη του σχετικά με το κάστρο του Βόλου, καθώς και οι βυζαντινοί αρχαιολόγοι Ν. Γιαννόπουλος και Α. Ντίνα.
Πολύ σημαντικό είναι ακόμη και το φωτογραφικό υλικό που έχει διασωθεί από το αρχείο του φωτογράφου Κ. Ζημέρη, ο οποίος αποτύπωσε στον φωτογραφικό του φακό το τζαμί, με τον κολοβωμένο μιναρέ του, όπως σώζονταν το 1944. Το αρχείο του Κ. Ζημέρη υπάρχει σήμερα στο δημοτικό κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου.
Το τζαμί μας είναι επίσης γνωστό και από την εικόνα του συγγράμματος του Coronelli, το οποίο είχε εκδοθεί στο Παρίσι το 1686, ενώ απεικόνισή του υπάρχει και σε ένα καρτ-ποστάλ από τη συλλογή του Σταύρου Μπατουδάκη, που χρονολογείται το 1930.
Το οθωμανικό τζαμί που έκτισαν οι Τούρκοι μέσα στο κάστρο της πόλης συνδέθηκε με την ανθρώπινη δραστηριότητα και ζωή, που αναπτύχθηκε στην περίοδο της τουρκοκρατίας στην πόλη του Βόλου. Με την πάροδο του χρόνου το κτίσμα ενσωματώθηκε στην ιστορία της πόλης και έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της. Αν σήμερα το τζαμί υπήρχε, θα αποτελούσε αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά τεκμήρια του παρελθόντος και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας.
Το τζαμί στα Λεχώνια ήταν χτισμένο στο πάνω μέρος του χωριού δυτικά του αρχοντικού Νικολαΐδη- Κασιόπουλου, στη γωνία σήμερα των οδών Ιατρίδη με Κοκοσλήδων. Στον περίβολο του τεμένους υπήρχε και ο τάφος του τελευταίου μουφτή των Λεχωνίων.Το τζαμί σήμερα δεν υπάρχει αφού ερειπώθηκε από τους σεισμούς του 1955 και γκρεμίστηκε μετά.
Πηγή: http://nikaskostas.blogspot.gr-http://anolehonia.blogspot.gr
Το Καλλίθηρο (υψόμ. 170μ) απέχει από την Καρδίτσα 10 χλμ.. Αποτελεί τοπική κοινότητα και έδρα της Δημοτικής Ενότητας Ιτάμου.
Ως Σέκλιζα υπάρχει από τα χρόνια του Βυζαντίου, ενώ ο σύγχρονος οικισμός είναι χτισμένος πάνω στα ερείπια αρχαίας πόλης του 4ου π.Χ αιώνα.
Μάλιστα, εντός του οικισμού υπάρχουν τρεις ημιυπαίθριοι αρχαιολογικοί χώροι, προσιτοί στον επισκέπτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο λόφος του Αγίου Αθανασίου, όπου η ομώνυμη εκκλησία του 1857. Εδώ βρισκόταν το φρούριο της αρχαίας πόλης με το Ιουστινιάνειο κάστρο και τους τέσσερις πύργους.
Το Βυζαντινό κάστρο με την μακρόχρονη Ιστορία στέκεται αγέρωχο στην Καρδίτσα (vid)
Τα ερείπια…
Το κάστρο του Καλλιθήρου κτισμένο στην νοτιοανατολική πλευρά του λόφου του Αγίου Αθανασίου βρίσκεται νοτιοδυτικά της Καρδίτσας και νότια του ομώνυμου χωριού Καλλίθηρο (Σέκλιζα).
Το κάστρο σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες υπήρξε η ακρόπολη της αρχαίας πόλης Καλλιθήρα που εντοπίζεται στη θέση του σημερινού χωριού. Η χρήση του κάστρου συνεχίστηκε κατά την παλαιοχριστιανική και βυζαντινή περίοδο αλλά η ζωή σε αυτό δεν ξεπέρασε τον 10ο μ.Χ. αι. Τα νομισματικά ευρήματα χρονολογούνται στην εποχή του Ιουστινιανού Α΄(527-565). Η επιλογή της συγκεκριμένης θέσης για την ίδρυση κάστρου δεν ήταν τυχαία, όπως φαίνεται από τη γεωμορφολογία της περιοχής. Ο λόφος αυτός ήλεγχε το φυσικό πέρασμα από την θεσσαλική πεδιάδα στον ορεινό όγκο της Πίνδου.
Ο περίβολος του κάστρου περικλείει την επιφάνεια της κορυφής του λόφου, μια έκταση 11,1 στρεμμάτων.Το πάχος του τείχους είναι περίπου δύο μέτρα. Το κάστρο έχει καταρρεύσει σχεδόν εξ΄ολοκλήρου. Σώζονται μόνο οι κατώτερες σειρές των λίθων σε καλή κατάσταση και σε όλο του το μήκος. Η μορφή της τοιχοποιίας δηλώνει ότι το κάστρο οικοδομήθηκε πιθανώς στην παλαιοχριστιανική εποχή ή λίγο αργότερα με επανάχρηση οικοδομικού υλικού των τειχών της αρχαίας ακρόπολης. Το τείχος περιλαμβάνει πύργους στις τέσσερις γωνίες και από έναν ενδιάμεσο πύργο στην βόρεια, την ανατολική και τη δυτική πλευρά.
Το Καλλίθηρο είναι ένας εντυπωσιακός οικισμός με καλή ρυμοτομία και ωραιότατη πλατεία, γύρω από την οποία υπάρχει πληθώρα καταστημάτων με ζωηρή κίνηση. Οι δραστήριοι και φιλοπρόοδοι κάτοικοι αναπτύσσουν έντονη πολιτιστική δραστηριότητα που είναι γνωστή και έξω από τα όρια του νομού.
Πληροφορίες: Εφορεία Αρχαιοτήτων Καρδίτσας
Φωτό: Mapio.net/Wikimapia
Το Open House Athens 2018 έρχεται στην Κηφισιά!
Ιστορικά κτήρια των Βορείων Προαστίων ανοίγουν τις πύλες τους δωρεάν για το κοινό στη μεγαλύτερη γιορτή της αρχιτεκτονικής.
OPEN HOUSE Athens 2018: 95 αρχιτεκτονικά διαμάντια ανοίγουν δωρεάν στους πολίτες
Δείτε ποια είναι:
ΟΙΚΙΑ ΒΙΛΕΛΜ ΝΤΕΡΠΦΕΛΝΤ
Η κατοικία του Γερμανού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Βίλελμ Ντέρπφελντ, που χτίστηκε σε σχέδια του ίδιου το 1891.
ΩΡΑΡΙΟ
31/03 10:00-14:00
01/04 –
ΕΠΑΥΛΗ ΖΟΥΡΑ
Εντυπωσιακή προαστιακή έπαυλη του 1872 στο Στροφύλι της Κηφισιάς.
ΩΡΑΡΙΟ
31/03 10:00-14:00
01/04 10:00-14:00
ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ
Το μουσείο απαρτίζεται από το Μέγαρο Ρετσίνα, νεοκλασικό κτίριο του 1875, και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης ΓΑΙΑ, κτίριο του 1999, σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Μιχάλη Φωτιάδη.
ΩΡΑΡΙΟ
31/03 10:00-14:30
01/04 –
ΒΙΛΑ ΚΑΖΟΥΛΗ
Η Βίλα Καζούλη είναι μια εξοχική παραθεριστικού τύπου κατοικία του τέλους του 19ου αιώνα, η οποία αποκαταστάθηκε πλήρως το 2000.
ΩΡΑΡΙΟ
31/03 10:00-14:00
01/04 10:00-14:00
Το Open House αποτελεί ένα σημαντικό διεθνή θεσμό ανάδειξης και προώθησης της αρχιτεκτονικής, ο οποίος ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα έχει διαδοθεί σε περισσότερες από 30 πόλεις ανά την υφήλιο. Η δράση Open House προσκαλεί το ευρύ κοινό να εξερευνήσει και να κατανοήσει την αξία της αρχιτεκτονικής και του δομημένου περιβάλλοντος.
Κάθε χρόνο, για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα ανοιχτό μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτήρια και την αρχιτεκτονική τους.
Περισσότερα εδώ http://www.openhouseathens.gr/buildings/all-2018/
Λιγότερο από ένας μήνας έμεινε για την πραγματοποίηση του διεθνή αρχιτεκτονικού θεσμού, ο όποιος κλείνει φέτος τα 5 χρόνια παρουσίας του στην πόλη της Αθήνας. Το δημοφιλέστερο σημείο συνάντησης χιλιάδων Αθηναίων –και όχι μόνο– μας δίνει ραντεβού και φέτος την άνοιξη, με δωρεάν ξεναγήσεις σε δημόσια και ιδιωτικά κτίρια: κατοικίες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς χώρους, χώρους πολιτισμού, ξενοδοχεία κα.
Στο φετινό ανανεωμένο πρόγραμμα του OPEN HOUSE Athens οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να ξεναγηθούν σε 95 κτίρια από τους 500 εθελοντές!
Πέρα από την κυρίως εκδήλωση, το OPEN TOURS, το πρόγραμμα του OPEN HOUSE Athens απαρτίζεται από ένα πλήθος παράλληλων δράσεων, με στόχο να απευθυνθεί σε ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Οι παράλληλες εκδηλώσεις, που θα πλαισιώσουν το OPEN HOUSE Athens 2018, θα ξεκινήσουν από την Πέμπτη 29 Μαρτίου, που και θα ανοίξει το ενημερωτικό σημείο (OPEN BOX) μπροστά στο βιβλιοπωλείο IANOS, στη Σταδίου 24.
Την Πέμπτη 29 Μαρτίου για δεύτερη συνεχή χρονιά επανέρχεται η δράση OPEN EMBASSY*. Το ΟΗΑ 2018 σε συνεργασία με τις Πρεσβείες της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νορβηγίας και Ολλανδίας, δίνει την δυνατότητα στο κοινό να γνωρίσει από κοντά τα 3 αυτά σημαντικά κτίρια που διακρίνονται για την αρχιτεκτονική τους. Το καθιερωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα OPEN SCHOOL*, με ξεναγήσεις που απευθύνονται σε μαθητές, σπουδαστές και σε άλλα οργανωμένα εκπαιδευτικά γκρουπ, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 30 Μαρτίου. Επίσης από την Παρασκευή 30 Μαρτίου μέχρι την Κυριακή 1 Απριλίου επανέρχεται το MADE in Αthens, το οποίο περιλαμβάνει ξεναγήσεις σε χώρους όπου δραστηριοποιούνται άνθρωποι που συγκροτούν τη δημιουργική και παραγωγική κοινότητα της πόλης.
Καθ’ όλη την διάρκεια του σαββατοκύριακου 31 Μαρτίου & 1 Απριλίου οι επισκέπτες ακόμα θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική της πόλης μέσω οργανωμένων ποδηλατικών ξεναγήσεων (OPEN BIKE)*, να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς όπως το OPEN PHOTO και το Finding IKEA, και τέλος να γιορτάσουν τη λήξη των μαραθώνιων ξεναγήσεων το βράδυ της Κυριακής, στο πάρτι λήξης (TIME TO CLOSE Party).
Για τους μικρούς φίλους θα πραγματοποιηθεί το OPEN JUNIOR* το οποίο περιλαμβάνει εργαστήρια με στόχο τη γνωριμία των παιδιών με την αρχιτεκτονική.
Για άλλη μια χρονιά η Σχολή Βακαλό Art Design στο πλαίσιο του ΟΗΑ 2018 διεξάγει τον διαγωνισμό OPEN your portfolio με βραβείο μια πλήρη υποτροφία στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. Διοργανώνει ακόμα το Σάββατο 21 Απριλίου ένα μονοήμερο workshop (OPEN design workshop) με θέμα τον σχεδιασμό μιας εφήμερης κατασκευής ως information point του OPEN HOUSE Athens. Με το πέρας τη εκδήλωσης το κοινό φέτος θα έχει την ευκαιρία να ψηφίσει διαδικτυακά την αγαπημένη του ξενάγηση για το ΟΗA 2018 (OPEN VOTE).
OPEN HOUSE Athens 2018 | OUR MEETING POINT... υπάρχουν πολλοί τρόποι να γνωρίσει κανείς την Αθήνα, αλλά σίγουρα ο καλύτερος είναι μέσω του OΗΑ! Στο μεταξύ μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τις αναμνήσεις σας από τα προηγούμενα OPEN HOUSE Athens ανεβάζοντας φωτογραφίες στο instagram και γράφοντας #5yearsOHA
Μέγας χορηγός της εκδήλωσης είναι η εταιρεία κουφωμάτων SIAS.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις παράλληλες δράσεις και τους διαγωνισμούς του ΟΗΑ 2018 θα βρείτε στο www.openhouseathens.gr
*Για τις δράσεις με αστερίσκο απαιτείται κράτηση.
Η Νταμούχαρη έχει γίνει γνωστή και εκτός συνόρων του Νομού Μαγνησίας, ως μία από τις ομορφότερες παραλίες του Πηλίου.
Σε αυτό το μοναδικό φυσικό λιμάνι της Νότιας πλευράς του Πηλίου βρίσκεται μια εντυπωσιακή εξοχική οικία.
Πήλιο: Από τις στάχτες αρχοντικού του 1897 αναδύθηκε ένα διαμάντι...
Το ακίνητο ανήκε σε μια οικογένεια που ζούσε χρόνια στην περιοχή και το έκτισε για προσωπική χρήση, χωρίς κάποια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, στη δεκαετία του '40.
Τοποθετημένο κάτω και δίπλα από το βράχο, δημιουργεί μια εσωτερική αυλή ανάμεσα στους χώρους και τον βράχου.
Το μοναδικό τοπίο και η θέση του, είναι αυτά που οδήγησαν στην επαναχρησιμοποίησή του ως εξοχικό κατάλυμα, με την υποδομή πλέον να συνδυάζει την άνεση και την πολυτέλεια, αλλά παράλληλα να προσφέρει και μια ασκητική ατμόσφαιρα.
Το Genius loci [Το πνεύμα του τόπου] ήταν η βασική αρχή του σχεδιασμού από το αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Sooul Project.
Tο σπίτι του Πάτρικ Λη Φέρμορ στην Καρδαμύλη συγκαταλέγεται στη λίστα με τα ομορφότερα ακίνητα της Ελλάδας. Το 1996, ο Πάτρικ και η φωτογράφος, σύζυγός του Τζοάν Λι Φέρμορ δώρισαν εν ζωή το ακίνητο αυτό, στο Μουσείο Μπενάκη.
Σύμφωνα με την εκφρασμένη επιθυμία τους και με το Συμβόλαιο Δωρεάς το σπίτι μπορεί να χρησιμοποιείται για τη φιλοξενία συγγραφέων, ερευνητών, ποιητών και καλλιτεχνών, οι οποίοι αναζητούν έναν ήσυχο και φιλόξενο χώρο για να εργαστούν.
Καρδαμύλη: Το παραμυθένιο διαμάντι της μεσσηνιακής Μάνης
Προβλέπεται όμως επίσης η δυνατότητα ενοικίασης του ακινήτου για τρεις μήνες κάθε χρόνο προκειμένου να εξασφαλίζονται τα έξοδα της λειτουργίας του.
Το σήμερα και το τότε...
H μαγική μεσσηνιακή Μάνη
Το σπίτι, τοποθετημένο σε μια πραγματικά μαγική τοποθεσία, περιτριγυρίζει ένας μεσογειακός κήπος που φτάνει ως τη θάλασσα, γεμάτος κυπαρίσσια, ελιές, σκίνους, άσπρες πικροδάφνες και αγριολούλουδα. Κρυμμένα σχεδόν στον κήπο, βρίσκονται τρία πετρόκτιστα κτίσματα: η κυρίως κατοικία, ο χώρος εργασίας του συγγραφέα και ένα ακόμα μικρό σπίτι.
Ο Φέρμορ, γνωστός ως Paddy, ήταν μια από τις πιο χαρισματικές, γοητευτικές και περιπετειώδεις προσωπικότητες του 20ού αιώνα. Συγγραφέας, λόγιος και παρασημοφορημένος ήρωας πολέμου, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς συγγραφείς της γενιάς του. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην Αντίσταση της Κρήτης ως μέλος της Βρετανικής αποστολής. Θαύμαζε απεριόριστα και αγαπούσε την Ελλάδα. Στη δεκαετία του 1960, με τη σύζυγο του Τζον αποφάσισαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στην Ελλάδα και να χτίσουν το σπίτι τους, με μεγάλη αγάπη και πολύ μεράκι, στο μοναδικό αυτό σημείο, στην Καρδαμύλη.
Αυτήν την εποχή, πραγματοποιούνται οι εργασίες της επισκευής στα κτίσματα και προχωράει η σχολαστική φροντίδα του κήπου, ώστε να διατηρηθεί σωστά η αρχική μορφή. Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με την Aria Hotels θα ξεκινήσει το 2020.
Πολύ καλό για την περαιτέρω διαφήμιση μιας εξαιρετικής περιοχής...
Το Μουσείο Πλαστήρα, τμήμα του Κέντρου Ιστορικών Μελετών «Ν.Πλαστήρας», το οποίο δημιουργήθηκε το 1994 προς τιμήν του θρυλικού «Μαύρου Καβαλάρη», φιλοξενεί σπάνια ντοκουμέντα και φωτογραφίες από την ζωή και το έργο του.
Διαθέτει επίσης αξιόλογη βιβλιοθήκη και έντυπο αρχειακό υλικό.
Στο χωριό Μορφοβούνι το Μουσείο Πλαστήρα, αφιερωμένο στο έργο και τη ζωή του μαύρου καβαλάρη, παρέχει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γνωρίσει, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ζωής του Νικολάου Πλαστήρα.
Η θρυλική «Νεράιδα», που βαφτίστηκε από τον Πλαστήρα, περιμένει τους επισκέπτες
Συγκεκριμένα φιλοξενούνται:
-75 εφημερίδες με πρωτοσέλιδα άρθρα για τον Ν. Πλαστήρα και τις προεκλογικές ομιλίες του το '51.
-123 προπολεμικά άρθρα που ξεκινούν απ' το '22.
-Μια σειρά από εφημερίδες σε ένα φύλλο, με άρθρα για το Ν. Πλαστήρα, για τα Δεκεμβριανά γεγονότα και το διάγγελμα του ως πρωθυπουργού τον Ιανουάριο του 45.
-45 γελοιογραφίες από 1949-50 που δείχνει με γλαφυρό τρόπο το κλίμα της εποχής.
Όλο το υλικό εκτίθεται στο Μουσείο και για τις γελοιογραφίες υπάρχει η σκέψη να εκδοθούν σε ειδικό λεύκωμα.
Φωτό: seattleclouds.com
Το 1932 οικοδομείται το Δημοτικό Σχολείο στους πρόποδες του Λυκαβηττού (14ο Δημοτικό σχολείο Αθηνών) το οποίο θεωρείται σπουδαίο έργο, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του Μοντερνισμού στην Ελλάδα.
Πρωτεργάτης ο Δημήτρης Πικιώνης. Υπήρξε αρχιτέκτονας, ζωγράφος, ποιητής, στοχαστής. Μελετητής της λαϊκής τοπικής και αρχαίας παράδοσης του ελληνισμού, μία πολυσχιδής προσωπικότητα, ένας διανούμενος της αποκαλούμενης «Γενιά του ‘30» η οποία γονιμοποίησε τα αισθητικά ρεύματα του μοντερνισμού και του σουρεαλισμού με στοιχεία της ελληνικής παράδοσης.
Η μοναδική θέα από το υψηλότερο κτήριο της Αθήνας και της Ελλάδας
Το σχολικό κτίριο, άλλωστε, αντανακλά τη φιλοσοφία του Πικιώνη, που ήθελε το κτίσμα να προσαρμόζεται στο έδαφος. Λέγεται, μάλιστα, ότι ο κορυφαίος αρχιτέκτονας ακολούθησε την κλίση του λόφου και έκτισε το σχολείο αμφιθεατρικά, με προτροπή του Παρθένη. Η αρμονική σύνθεση των καθαρών γεωμετρικών όγκων που διατάσσονται κλιμακωτά περιβάλλει τον κεντρικό υπαίθριο χώρο, ο οποίος χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Η διαμόρφωση των όγκων είναι λιτή με σαφείς επιδράσεις από το Mοντέρνο Kίνημα. Στις όψεις κυριαρχούν οι τοίχοι από λευκό σοβά και τα μεγάλα ξύλινα υαλοστάσια.
Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια από τότε, το σχολείο επηρεάστηκε και κατά διαστήματα κινδύνευσε λόγω έλλειψης κονδυλίων για εργασίες αποκατάστασης. Ας ελπίσουμε να ξεπεραστούν τα προβλήματα για ένα ιστορικό κτήριο και να αναδειχθεί η ιστορία του ακόμη περισσότερο στους κατοίκους του λεκανοπεδίου.
Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος "Με τον τρόπο του Δημήτρη Πικιώνη"
Φωτό: culture2000.tee.gr
Nέα εποχή για τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, καθώς ετοιμάζονται να δεχθούν και αυτά με τη σειρά τους το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Αρχικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως τονίστηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, θα εφαρμοστεί σε 11 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία…
Το Ολυμπιείο θα κάνει την αρχή τον Μάιο και από 1η Ιουνίου να ακολουθούν οι υπόλοιποι χώροι, δηλαδή Ακρόπολη και κλιτύες, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Κεραμεικός, Λύκειο Αριστοτέλους, Αρχαιολογικός Χώρος και Μουσείο Αρχαίας Μεσσήνης, Κνωσός και Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.
Τουρίστας επέστρεψε… πέτρες που κουβάλησε από την Ακρόπολη
Ολοκληρωμένη προώθηση των δραστηριοτήτων του KOUZINA 2018 πραγματοποιήθηκε το δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου στην Κρήτη, η οποία αποτελεί τον τιμώμενο ελληνικό προορισμό της διοργάνωσης του 2018.
Πιο συγκεκριμένα, μέλη του Αγροτουριστικού Συνεταιρισμού Γυναικών Βαρβάρας «Δρυάδες» έλαβαν μέρος στο Φεστιβάλ Κρητικής Κουζίνας, που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο στις 10 & 11 Μαρτίου ως εκπρόσωποι – μέλη του Π.Ο.Τ. αλλά και του μοναδικού γυναικείου συνεταιρισμού, ο οποίος εδρεύει στο Αριστοτελικό Όρος αξιοποιώντας την πρωτογενή παραγωγή του ομώνυμου δάσους (φρούτα, καρπούς, βότανα, γάλα, σιτάρι).
Η Κρήτη μέσα από τα μάτια ενός Ιταλού blogger (vid)
Ως προσκεκλημένες της διοργάνωσης οι εκπρόσωποι του Συνεταιρισμού, αφού παρουσίασαν το έργο του KOUZINA, επιδόθηκαν σε επίδειξη παρασκευής χειροποίητων ζυμαρικών, η σύσταση των οποίων αποτελείται από ντόπιο γίδινο γάλα, χωριάτικα αυγά και αλεύρι. Η ίδια εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί (στο πλαίσιο διεξαγωγής του φεστιβάλ) στη Βαρβάρα στις 19 Μαΐου, κατά τη διάρκεια της οποίας μέλη του Συλλόγου Γυναικών Επισκοπής Ηρακλείου Κρήτης «Εργάνη» θα παρουσιάσουν τον τρόπο δημιουργίας κρητικών ζυμαρένιων εδεσμάτων, επισφραγίζοντας την πιο δημιουργική ελληνική συνεργασία του KOUZINA 2018!
Επιπρόσθετα στην Κρήτη παρουσιάσθηκε ο τρόπος με τον οποίο η γαστρονομία αποτέλεσε «όχημα τουριστικής ανάπτυξης ολόκληρης της Ανατολικής Χαλκιδικής». Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στις 19 Μαρτίου στο συνεδριακό κέντρο της Περιφέρειας Κρήτης από τη Διευθύντρια Marketing & Επικοινωνίας του Π.Ο.Τ. Μαρία Πάππα, η οποία μετέβη στο Ηράκλειο ως προσκεκλημένη του Συλλόγου Γυναικών Επισκοπής Δήμου Χερσονήσου «ΕΡΓΑΝΗ». Την ίδια ήμερα οι δύο φορείς ακολούθησαν στοχευμένο πρόγραμμα δημοσιότητας της πρωτοβουλίας μέσω παράθεσης συνεντεύξεων σε τοπικούς τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η Πρόεδρος Δ.Σ. του εν λόγω συλλόγου Σεβαστή Κρασανάκη δήλωσε μεταξύ άλλων: «η συμμετοχή σε αυτήν την εξωστρεφή δραστηριότητα δίνει τη δυνατότητα στα μέλη μας να «ταξιδέψουν» την κρητική κουζίνα στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στη Χαλκιδική, όπου στις 18 & 19 Μαΐου δίνουμε δυναμικό «KOUZINA παρόν» στην Αρναία και στη Βαρβάρα, πρωταγωνιστώντας σε δύο πολύ σημαντικές εκδηλώσεις του φεστιβάλ».
«Ένας τόπος φυσικά και ιστορικά ευνοημένος αλλά (μέχρι πρότινος) προωθητικά αδικημένος» είπε κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Κρητικής Κουζίνας η επικεφαλής chef του KOUZINA Ντίνα Νικολάου «αποτελεί σήμερα κορυφαίο και ολοκληρωμένο γαστρονομικό προορισμό διακοπών. Μετά από οκτώ χρόνια συνεργειών της τοπικής κοινωνίας, σύσσωμης της τουριστικής οικογένειας και δεκάδων φορέων της ελληνικής και ευρωπαϊκής επικράτειας, το KOUZINA κατάφερε να συνδυάσει το υψηλό προωθητικό και οργανωτικό επίπεδο της δομής του με την παράδοση και τη γαστρονομική κληρονομιά ολόκληρης της Ανατολικής Χαλκιδικής. Αν όμως με ρωτήσετε σχετικά με το σπουδαιότερο επίτευγμά του θα σας πω «με το χέρι στη καρδιά» ότι αυτό που το KOUZINA πέτυχε περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι η δύναμη της συνέπειας με την οποία κάτοικοι, επαγγελματίες, φορείς, νοικοκυρές, μικροί και μεγάλοι κινούνται γύρω από έναν επικοινωνιακό θεσμό, που ενώνει τους ντόπιους στον πιο εξωστρεφή άξονα της δραστηριότητάς τους: στην προώθηση του τόπου τους στα πέρατα του κόσμου! Ναι, οι άνθρωποι της Ανατολικής Χαλκιδικής το πέτυχαν αποτελεσματικά και μετρήσιμα. Σήμερα είναι δικό τους. Τους ανήκει και μπράβο τους»!
Σημειώνεται ότι το KOUZINA 2018 ανοίγει τις πύλες του την Τρίτη 15 Μαΐου 2018 στην Αρναία και σε συνεργασία με δεκάδες τοπικούς φορείς και επαγγελματίες, πραγματοποιεί τριάντα δύο γαστρονομικές εκδηλώσεις – κάθε βράδυ στις 8 μέχρι και τις 15 Ιουνίου!
Η Εστία Νέας Σμύρνης συμμετέχει στο εφετινό Open House Athens και ανοίγει τις πύλες του Μεγάρου της στο κοινό το Σάββατο 31 Μαρτίου!
Το Open House είναι ένας από τους σημαντικότερους διεθνείς θεσμούς για την ανάδειξη και προώθηση της αρχιτεκτονικής. Κάθε χρόνο, για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτήρια ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα μεγάλο μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτήρια και την αρχιτεκτονική της. Στην Αθήνα πραγματοποιείται κάθε άνοιξη και εφέτος, για τέταρτη χρονιά, το Σαββατοκύριακο 31 Μαρτίου και 1η Απριλίου 2018.
Εφέτος, η Εστία Νέας Σμύρνης συμμετέχει στη διοργάνωση, ανοίγοντας τους χώρους του Μεγάρου της στο κοινό. Στην οδό Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, στον αριθμό 1, το περικαλλές κτήριο 2.000 τ.μ. της ΕΣΤΙΑΣ, στην πλατεία Χρυσοστόμου Σμύρνης, ένα κόσμημα, όχι μόνο του Δήμου Νέας Σμύρνης, αλλά ολόκληρης της πόλης των Αθηνών ανοίγει τις πόρτες του και περιμένει τους επισκέπτες για να τους αφηγηθεί την ιστορία του! Να τους μιλήσει για τη λαμπρή ιστορία του προσφυγικού κόσμου, για την ολοκλήρωση του οποίου χρειάστηκε σχεδόν μισός αιώνας και η συνδρομή δεκάδων ανθρώπων, καθοδηγούμενων από το όραμα του Πάνου Χαλδέζου.
Tο Μουσείο της Ακρόπολης γιορτάζει την Εθνική Επέτειο με ελεύθερη είσοδο
Ελάτε το Σάββατο 31 Μαρτίου και ώρες 10.00 -14.00 για μία ξενάγηση στους χώρους του Μεγάρου της Εστίας Νέας Σμύρνης και μάθετε όλα τα μυστικά του.
Το οικόπεδο, στο οποίο υψώνεται το Μέγαρο της Εστίας, αρχικά προοριζόταν για την Αστυνομία. Ωστόσο, το 1938, και κατόπιν εισηγήσεως του τότε Προέδρου, Πάνου Χαλδέζου, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Νέας Σμύρνης Θάνος Καρύλλος, αποφάσισε να παραχωρήσει την πλήρη κυριότητα στην Εστία. Μόλις ένα χρόνο μετά, στις 23 Απριλίου του 1939, πραγματοποιήθηκε η συμβολική θεμελίωση του Μεγάρου από τον Βασιλιά Γεώργιο Β’. Ωστόσο τα έργα ανέγερσης διακόπηκαν για παραπάνω από 10 χρόνια λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, της Κατοχής και στη συνέχεια του Εμφυλίου.
Τελικά, στις 12 Ιουνίου του 1955, πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη επισημότητα, η πραγματική θεμελίωση του Μεγάρου, με τη συμβολική τοποθέτηση ενός κουτιού με χώμα από το Στάδιο του Πανιωνίου Γυμναστικού Συλλόγου και του Κοιμητηρίου της Σμύρνης. Το όνειρο απείχε μόλις λίγα χρόνια από το να γίνει πραγματικότητα.
Επιφανείς, φιλογενείς Αρχιτέκτονες και Πολιτικοί Μηχανικοί δούλεψαν αφιλοκερδώς για την ανέγερση του περικαλλούς νεοκλασικού ρυθμού Μεγάρου όπως ο Βασίλης Ραφτόπουλος και Ιωάννης Μεσκούρης μαζί µε τους Εµµανουήλ Λαζαρίδη και Ιωάννη Παυλίδη.
Κεντρική θέση στο Μέγαρο της Εστίας, καταλαμβάνει η μεγαλοπρεπής Αίθουσα εκδηλώσεων, τα διακοσμητικά στοιχεία της οποίας ανέλαβε ο σκηνογράφος και διακοσμητής του Εθνικού Θεάτρου, Μάριος Αγγελόπουλος. Ο ίδιος ανέλαβε και τη διακόσμηση της Κεντρικής Κλίμακας του Μνημειώδους Μεγάρου, το οποίο υπήρξε το επιστέγασμα του λαμπρού εθνωφελούς και κοινωφελούς έργου της 45χρονης τότε Εστίας.
Στο κτήριο της Εστίας Νέας Σμύρνης στεγάζονται, επίσης, τα Μουσεία, η Πινακοθήκη, οι Συλλογές και η Βιβλιοθήκη της, με σκοπό τη διαφύλαξη και την ανάδειξη κειμηλίων των Μικρασιατικών Πατρίδων, καθώς και οι διοικητικές υπηρεσίες και το εντευκτήριο – κυλικείο για τα Μέλη και τους Φίλους της.
Πληροφορίες:
http://www.openhouseathens.gr/building/estia-neas-smyrnis/
Ωράριο:
31/03: 10:00-14:00
Δεν απαιτείται κράτηση.
ΕΣΤΙΑ Νέας Σμύρνης, Κωνσταντίνου Παλαιολόγου 1, Τ.Κ. 17121, Νέα Σμύρνη
Τ: 210 9333702 210 9330274 F: 210 9333694
Η αρχιτεκτονική του Πηλίου είναι ιδιαίτερη. Όταν δε η σύγχρονη ματιά εναρμονίζεται με την παραδοσιακή, τότε το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό…
Σε ένα μεγάλο επικλινές, εντός σχεδίου, οικόπεδο στη θέση Αγ. Κυριακή στην Τσαγκαράδα Πηλίου, ένα υπάρχον οικιστικό συγκρότημα με κυρίαρχο ένα καμένο αρχοντικό του 1897 και νεότερα παράσπιτα συγκροτούν το αφετηριακό σύνολο, με σκοπό τη δημιουργία ενός σύγχρονου συγκροτήματος διακοπών.
Με κεντρικό πυρήνα τους υπαίθριους χώρους διημέρευσης και την ανοιχτή κολυμβητική δεξαμενή συγκροτείται ένα νέο σενάριο χρήσης, με έμφαση στο στοιχείο της ιδιωτικότητας των επιμέρους κατασκευών.
Πρωταρχικό στόχο της σχεδιαστικής επεξεργασίας αποτέλεσε ο σεβασμός και η ανάδειξη των ήδη υπαρχόντων υλικών και δομικών στοιχείων με το ελάχιστο της αλλοίωσης τους καθώς και η αρμονική ένταξή τους σε ένα σύγχρονο περιβάλλον άνεσης, λειτουργικότητας και δημιουργικής αξιοποίησης του φυσικού τοπίου.
Η Τσαγκαράδα Πηλίου εκτός της ομορφιάς ξεχωρίζει και για τον γηραιότερο πλάτανο της Ευρώπης (vid)
Πάρτε μία γεύση:
Στο παλιό «αρχοντικό», από τα απομεινάρια της διώροφης πέτρας, αναδύεται η νέα κατασκευή, ενισχύοντας την υπάρχουσα λιθοδομή και χρησιμοποιώντας φυσικά και χειροποίητα υλικά με σεβασμό στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής και στο περιβάλλον του βόρειου Πηλίου.
Στοιχεία έργου:
Αρχιτεκτονική μελέτη: Δημήτρης Φιλιππιτζής
Στατική μελέτη: Νίκος Χατζηνικολάου
H/M μελέτη: Παναγιώτης Αδάμος
Επίβλεψη: Δημήτρης Φιλιππιτζής
Τεχνική εταιρεία κατασκευής: Δημήτρης Φιλιππιτζής & Συνεργάτες
Τοποθεσία: Θέση «Αγ. Κυριακή» – Τσαγκαράδα – Πήλιο
Συνολικό εμβαδό κτιρίου: 358,92 m²
Χρόνος μελέτης: 2009
Χρόνος κατασκευής: 2009-2013
Φωτογράφος: Γιάννης Γιαννέλος
Περιφέρεια: Θεσσαλία
Πηγή: ktirio.gr
Την Κυριακή 25 Μαρτίου 2018, το Μουσείο της Ακρόπολης θα γιορτάσει την Εθνική Επέτειο με ελεύθερη είσοδο για όλους τους επισκέπτες τόσο στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου όσο και στην περιοδική έκθεση «Ελευσίνα. Τα μεγάλα μυστήρια». Οι εκθεσιακοί χώροι του Μουσείου θα παραμείνουν ανοιχτοί από τις 9 το πρωί ως τις 8 το βράδυ.
Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν και άλλες παράλληλες δράσεις στο ισόγειο του Μουσείου όπως την παρουσίαση πινάκων ζωγραφικής με θέμα τους Έλληνες του 1821 και τα αρχαία μνημεία, της συλλογής Μιχάλη και Δήμητρας Βαρκαράκη και την παρουσίαση ζωγραφικής και καλλιγραφίας από Κινέζους καλλιτέχνες του Μουσείου της Σαγκάης.
Καλοκαιρινή βραδιά του mygreekholiday στο roof του Μουσείου Ακρόπολης
Την ημέρα αυτή το εστιατόριο του Μουσείου στο δεύτερο όροφο θα σερβίρει «ελληνικό παραδοσιακό πιάτο».
«Οι Έλληνες του 1821 και τα αρχαία μνημεία»
Παρουσίαση πινάκων ζωγραφικής της συλλογής Μιχάλη και Δήμητρας Βαρβαράκη
22 Μαρτίου – 7 Απριλίου 2018
Από την Πέμπτη 22 Μαρτίου έως και το Μεγάλο Σάββατο 7 Απριλίου 2018, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν σε οθόνη στο ισόγειο του Μουσείου μια ειδική προβολή με πίνακες ζωγραφικής με θέμα τους Έλληνες του 1821 και τα αρχαία μνημεία, της συλλογής του Μιχάλη και της Δήμητρας Βαρκαράκη. Στον ίδιο χώρο θα έχουν επίσης την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά την εξαιρετική ελαιογραφία «Άποψη της Αθήνας από τον Ιλισσό» του ζωγράφου J.J. Frey (1813-1865).
Για την είσοδο των επισκεπτών στον χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.
Παρουσίαση ζωγραφικής και καλλιγραφίας από το Μουσείο της Σαγκάης
22 Μαρτίου – 25 Μαρτίου 2018
Στο πλαίσιο της εκθεσιακής δράσης του Μουσείου της Ακρόπολης «Θησαυροί από το Μουσείο της Σαγκάης», από την Πέμπτη 22 Μαρτίου έως και την Κυριακή 25 Μαρτίου 2018, τις ώρες 10 π.μ. έως 12 το μεσημέρι και 1 μ.μ. έως 3 μ.μ., οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δύο Κινέζους καλλιτέχνες από το Μουσείο της Σαγκάης, οι οποίοι θα ζωγραφίζουν έργα με την παραδοσιακή κινεζική τεχνική και θα γράφουν με την περίφημη κινεζική καλλιγραφία. Για την είσοδο των επισκεπτών στο χώρο δεν απαιτείται εισιτήριο.
Επιμελητές Μουσείου Σαγκάης:
Yan Xiaojun, assistant curator of painting and calligraphy, Shanghai Museum
Yuan Qiming, associate curator of the exhibition design department, Shanghai Museum
Zhou Xuwen, assistant of cultural exchange office, Shanghai Museu