Το βίντεο ξεκινά ένα απόγευμα στα Χανιά που τα μαγαζιά είναι κλειστά. Τα περισσότερα αμάξια είναι αμερικάνικα. Υπάρχουν επίσης κάποια 3τροχα αυτοκίνητα. Αλλά υπάρχουν και άλογα στους δρόμους.

Το συγκεκριμένο φιλμ από τον Γιάννη Σουκλάρη έχει κάποιες εκπληκτικές σκηνές από τη ζωή γύρω από τη Δημοτική Αγορά αλλά και σκηνές από τους δρόμους της πόλης.

Όμως υπάρχουν εικόνες και από το Παλιό Λιμάνι και από την Χαλέπα… Η ζωή κυλά με πιο αργούς ρυθμούς, τα αμάξια είναι λιγότερα, όμως το Παλιό Λιμάνι είναι ασυντήρητο και σε κακή κατάσταση.

Στους δρόμους περνά ένας πραματευτής, αυτοί οι γυρολόγοι που κουβαλούσαν από υφάσματα, κάλτσες και κλωστές, ως τσατσάρες, αλλά και λάχανα, ψάρια, ότι μπορούσαν να πουλήσουν, στις συνοικίες της πόλης και στα χωριά. Σήμερα πλέον, είναι πολλοί λιγότεροι και κυκλοφορούν με οχήματα.

 

video by John Sooklaris

 

Τα Χανιά είναι μια άλλη πόλη, που λίγο μοιάζει με τη σημερινή εικόνα της.

 

Πηγή: http://agonaskritis.gr/

Όσο σήμερα και αν φαίνεται παράδοξο για τους νεώτερους, κάποτε στη συνοικία των Παλαιών του Βόλου υπήρχε οθωμανικό τζαμί, όπως και στα Λεχώνια Πηλίου. Οι παλαιότεροι και μεγαλύτεροι κάτοικοι της περιοχής του Βόλου πιθανόν να το θυμούνται, καθώς αυτό (το τζαμί) διατηρήθηκε μέχρι τη δεκαετία του '60.

Μετά την κατάκτηση της Θεσσαλίας από τους Οθωμανούς το 1423, στο κάστρο που αποτελούσε το βασικό πυρήνα της πόλης, εγκαταστάθηκε τουρκική φρουρά, με αποτέλεσμα πολλοί χριστιανοί να καταφύγουν στα χωριά του Πηλίου.

Η νέα οθωμανική πόλη που δημιουργήθηκε ήταν οριοθετημένη στα όρια του βυζαντινού τείχους του φρουρίου, ο περίβολος του οποίου σχημάτιζε ένα τέλειο τετράπλευρο, που ήταν ενισχυμένο στις τρεις πλευρές του με τετράγωνους οχυρωματικούς πύργους.


Ο Βολιώτης αρχιτέκτονας του Παρισιού και ο ξάδερφος που έφτιαξε τους ναούς του Βόλου


Τον 17ο αιώνα παρατηρείται σημαντική εμπορική δραστηριότητα στην πόλη, καθώς ιδρύονται εμπορικά μαγαζιά, τελωνείο και παζάρι. Η οθωμανική πόλη με τις δύο πύλες αρχίζει σιγά-σιγά να διαμορφώνεται και να οργανώνεται, συγκεντρώνοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συναντώνται στις οθωμανικές πόλεις, όπως αδιέξοδα στενά δρομάκια, κατοικίες πυκνά διατεταγμένες και τα βασικά κοινοτικά κτίρια που ήταν τα διοικητήρια, το λουτρό, οι στρατώνες, οι τρεις κρήνες και το τζαμί.

Η περιοχή του κάστρου συγκεντρώνει σήμερα τα παλαιότερα σωζόμενα μνημεία που αποτελούν αξιόλογα τεκμήρια για την ιστορία της πόλης. Κάποια από αυτά τα κατάλοιπα του παρελθόντος δεν υπάρχουν πια, καθώς καταστράφηκαν για διάφορους λόγους το καθένα μέσα στο πέρασμα των χρόνων.

 

245.jpg

 

Το παλαιό τούρκικο τζαμί ήταν κτισμένο στο λόφο των Αγίων Θεοδώρων, σε περίοπτη θέση, ώστε να ξεχωρίζει από μακριά με τον ψηλό μιναρέ του. Η τοιχοδομία του, σύμφωνα με τον Ν. Γιαννόπουλο, αποτελούταν από μεγάλους ισοδομικούς λίθους, οι οποίοι ήταν καλά κατεργασμένοι και ήταν συνδεδεμένοι με διπλές σειρές τετράγωνων απτών πλίθων και παχύ στρώμα ασβέστου, σύμφωνα με το βυζαντινό σύστημα τοιχοποιίας.

Η χρονολόγηση του τζαμιού είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια, όπως όμως πιθανολογεί ο Ν. Γιαννόπουλος, το οθωμανικό τζαμί πρέπει να κτίστηκε κατά τον 16ο αιώνα, την περίοδο δηλαδή που χρονολογούνταν και τα περισσότερα τζαμιά στην τουρκοκρατούμενη Θεσσαλία.

Το 1651, το τζαμί υπέστη την πρώτη του καταστροφή από τον ενετικό στρατό και συγκεκριμένα από την επίθεση του Μοραζίνι, ο οποίος βομβάρδισε με τα κανόνια του το κάστρο, δημιουργώντας τεράστιες ζημιές. Οι Τούρκοι όμως κατά τη διάρκεια του τουρκοενετικού πολέμου και μέχρι το τέλος του 17ου αιώνα, κατάφεραν να επισκευάσουν και να ανακατασκευάσουν ξανά το κάστρο, το οποίο ήταν κατεστραμμένο ως τα θεμέλια και να κτίσουν πάλι το τζαμί.

 

247.jpg

 

Από εκείνη την περίοδο και μετά το τζαμί παρέμεινε στη θέση του και ύστερα από την ένταξη του Βόλου στο ελληνικό κράτος (1881) και την κατεδάφιση του τείχους του φρουρίου (1889). Το 1936, το τζαμί θα χάσει την κορυφή του, η οποία θα κοπεί από τους ισχυρούς ανέμους που έπληξαν τότε την περιοχή και θα διατηρηθεί έτσι ως το 1955. Τον Απρίλιο του 1955, οι δυνατοί σεισμοί και μετασεισμοί στον Βόλο, θα δημιουργήσουν πολλές ρωγμές και βλάβες στο τζαμί, έτσι ώστε το κτίσμα (όπως και πολλά άλλα σημαντικά κτίρια) θα κριθεί από τη δημοτική αρχή της πόλης κατεδαφιστέο.

Έτσι, μια δεκαετία περίπου αργότερα, επί δικτατορίας, το τζαμί καταστρέφεται ολοσχερώς, καθώς δεν υπήρχε εκείνη την περίοδο η σχετική νομοθεσία περί προστασίας και συντήρησης των ιστορικών μνημείων, που θα μπορούσε να παρεμποδίσει μία τέτοια ενέργεια, με αποτέλεσμα ο Βόλος να χάσει για πάντα ένα πολύτιμο ιστορικό κτίσμα που αποτελούσε βασικό τεκμήριο της οθωμανικής ιστορίας της πόλης.

Σήμερα, πληροφορίες για το τζαμί μπορούμε να πάρουμε μόνο από βιβλιογραφικές πηγές, καθώς το κτίσμα δεν υφίσταται πια. Με το τζαμί έχουν ασχοληθεί ο Κ. Λιάπης (ερευνητής) σε μελέτη του σχετικά με το κάστρο του Βόλου, καθώς και οι βυζαντινοί αρχαιολόγοι Ν. Γιαννόπουλος και Α. Ντίνα.

 

487618_415939531864773_835311411_n.jpg

 

Πολύ σημαντικό είναι ακόμη και το φωτογραφικό υλικό που έχει διασωθεί από το αρχείο του φωτογράφου Κ. Ζημέρη, ο οποίος αποτύπωσε στον φωτογραφικό του φακό το τζαμί, με τον κολοβωμένο μιναρέ του, όπως σώζονταν το 1944. Το αρχείο του Κ. Ζημέρη υπάρχει σήμερα στο δημοτικό κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου.

Το τζαμί μας είναι επίσης γνωστό και από την εικόνα του συγγράμματος του Coronelli, το οποίο είχε εκδοθεί στο Παρίσι το 1686, ενώ απεικόνισή του υπάρχει και σε ένα καρτ-ποστάλ από τη συλλογή του Σταύρου Μπατουδάκη, που χρονολογείται το 1930.

Το οθωμανικό τζαμί που έκτισαν οι Τούρκοι μέσα στο κάστρο της πόλης συνδέθηκε με την ανθρώπινη δραστηριότητα και ζωή, που αναπτύχθηκε στην περίοδο της τουρκοκρατίας στην πόλη του Βόλου. Με την πάροδο του χρόνου το κτίσμα ενσωματώθηκε στην ιστορία της πόλης και έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της. Αν σήμερα το τζαμί υπήρχε, θα αποτελούσε αδιαμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά τεκμήρια του παρελθόντος και της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς του τόπου μας.

 

lexoniatzami.jpg

 

Το τζαμί στα Λεχώνια ήταν χτισμένο στο πάνω μέρος του χωριού δυτικά του αρχοντικού Νικολαΐδη- Κασιόπουλου, στη γωνία σήμερα των οδών Ιατρίδη με Κοκοσλήδων. Στον περίβολο του τεμένους υπήρχε και ο τάφος του τελευταίου μουφτή των Λεχωνίων.Το τζαμί σήμερα δεν υπάρχει αφού ερειπώθηκε από τους σεισμούς του 1955 και γκρεμίστηκε μετά.

 

Πηγή: http://nikaskostas.blogspot.gr-http://anolehonia.blogspot.gr

Το Καλλίθηρο (υψόμ. 170μ) απέχει από την Καρδίτσα 10 χλμ.. Αποτελεί τοπική κοινότητα και έδρα της Δημοτικής Ενότητας Ιτάμου. 

Ως Σέκλιζα υπάρχει από τα χρόνια του Βυζαντίου, ενώ ο σύγχρονος οικισμός είναι χτισμένος πάνω στα ερείπια αρχαίας πόλης του 4ου π.Χ αιώνα. 

Μάλιστα, εντός του οικισμού υπάρχουν τρεις ημιυπαίθριοι αρχαιολογικοί χώροι, προσιτοί στον επισκέπτη. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο λόφος του Αγίου Αθανασίου, όπου η ομώνυμη εκκλησία του 1857. Εδώ βρισκόταν το φρούριο της αρχαίας πόλης με το Ιουστινιάνειο κάστρο και τους τέσσερις πύργους.


Το Βυζαντινό κάστρο με την μακρόχρονη Ιστορία στέκεται αγέρωχο στην Καρδίτσα (vid)


 

image.jpeg

Τα ερείπια…

Το κάστρο του Καλλιθήρου κτισμένο στην νοτιοανατολική πλευρά του λόφου του Αγίου Αθανασίου βρίσκεται νοτιοδυτικά της Καρδίτσας και νότια του ομώνυμου χωριού Καλλίθηρο (Σέκλιζα). 

Το κάστρο σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες υπήρξε η ακρόπολη της αρχαίας πόλης Καλλιθήρα που εντοπίζεται στη θέση του σημερινού χωριού. Η χρήση του κάστρου συνεχίστηκε κατά την παλαιοχριστιανική και βυζαντινή περίοδο αλλά η ζωή σε αυτό δεν ξεπέρασε τον 10ο μ.Χ. αι. Τα νομισματικά ευρήματα χρονολογούνται στην εποχή του Ιουστινιανού Α΄(527-565). Η επιλογή της συγκεκριμένης θέσης για την ίδρυση κάστρου δεν ήταν τυχαία, όπως φαίνεται από τη γεωμορφολογία της περιοχής. Ο λόφος αυτός ήλεγχε το φυσικό πέρασμα από την θεσσαλική πεδιάδα στον ορεινό όγκο της Πίνδου.

 

86_big.jpg

 

Ο περίβολος του κάστρου περικλείει την επιφάνεια της κορυφής του λόφου, μια έκταση 11,1 στρεμμάτων.Το πάχος του τείχους είναι περίπου δύο μέτρα. Το κάστρο έχει καταρρεύσει σχεδόν εξ΄ολοκλήρου. Σώζονται μόνο οι κατώτερες σειρές των λίθων σε καλή κατάσταση και σε όλο του το μήκος. Η μορφή της τοιχοποιίας δηλώνει ότι το κάστρο οικοδομήθηκε πιθανώς στην παλαιοχριστιανική εποχή ή λίγο αργότερα με επανάχρηση οικοδομικού υλικού των τειχών της αρχαίας ακρόπολης. Το τείχος περιλαμβάνει πύργους στις τέσσερις γωνίες και από έναν ενδιάμεσο πύργο στην βόρεια, την ανατολική και τη δυτική πλευρά.

 

de-kallithirou-03.jpg

de-kallithirou-08.jpg

 

Το Καλλίθηρο είναι ένας εντυπωσιακός οικισμός με καλή ρυμοτομία και ωραιότατη πλατεία, γύρω από την οποία υπάρχει πληθώρα καταστημάτων με ζωηρή κίνηση. Οι δραστήριοι και φιλοπρόοδοι κάτοικοι αναπτύσσουν έντονη πολιτιστική δραστηριότητα που είναι γνωστή και έξω από τα όρια του νομού. 

 

Πληροφορίες: Εφορεία Αρχαιοτήτων Καρδίτσας

Φωτό: Mapio.net/Wikimapia

Το Open House Athens 2018 έρχεται στην Κηφισιά!

Ιστορικά κτήρια των Βορείων Προαστίων ανοίγουν τις πύλες τους δωρεάν για το κοινό στη μεγαλύτερη γιορτή της αρχιτεκτονικής.


OPEN HOUSE Athens 2018: 95 αρχιτεκτονικά διαμάντια ανοίγουν δωρεάν στους πολίτες


 

Δείτε ποια είναι:

 

ΟΙΚΙΑ ΒΙΛΕΛΜ ΝΤΕΡΠΦΕΛΝΤ

site2018-oikiadorpfeld2-800x533.jpg

 

Η κατοικία του Γερμανού αρχαιολόγου και αρχιτέκτονα Βίλελμ Ντέρπφελντ, που χτίστηκε σε σχέδια του ίδιου το 1891.

ΩΡΑΡΙΟ

31/03 10:00-14:00

01/04  

 

 

ΕΠΑΥΛΗ ΖΟΥΡΑ

site2018-epavlizoura2-800x533.jpg

Εντυπωσιακή προαστιακή έπαυλη του 1872 στο Στροφύλι της Κηφισιάς.

ΩΡΑΡΙΟ

31/03 10:00-14:00

01/04 10:00-14:00

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ

site2018-goulandri1-800x533.jpg

 

Το μουσείο απαρτίζεται από το Μέγαρο Ρετσίνα, νεοκλασικό κτίριο του 1875, και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης ΓΑΙΑ, κτίριο του 1999,  σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Μιχάλη Φωτιάδη.

ΩΡΑΡΙΟ

31/03 10:00-14:30

01/04  

 

ΒΙΛΑ ΚΑΖΟΥΛΗ

vila_kazouli_2.jpg

 

Η Βίλα Καζούλη είναι μια εξοχική παραθεριστικού τύπου κατοικία του τέλους του 19ου αιώνα, η οποία αποκαταστάθηκε πλήρως το 2000.

ΩΡΑΡΙΟ

31/03 10:00-14:00

01/04 10:00-14:00


Το Open House αποτελεί ένα σημαντικό διεθνή θεσμό ανάδειξης και προώθησης της αρχιτεκτονικής, ο οποίος ξεκίνησε από το Λονδίνο το 1992 και μέχρι σήμερα έχει διαδοθεί σε περισσότερες από 30 πόλεις ανά την υφήλιο. Η δράση Open House προσκαλεί το ευρύ κοινό να εξερευνήσει και να κατανοήσει την αξία της αρχιτεκτονικής και του δομημένου περιβάλλοντος.

Κάθε χρόνο, για ένα διήμερο, δημόσια και ιδιωτικά κτίρια με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό δωρεάν και η πόλη μετατρέπεται σε ένα ανοιχτό μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτήρια και την αρχιτεκτονική τους.

Περισσότερα εδώ http://www.openhouseathens.gr/buildings/all-2018/

Λιγότερο από ένας μήνας έμεινε για την πραγματοποίηση του διεθνή αρχιτεκτονικού θεσμού, ο όποιος κλείνει φέτος τα 5 χρόνια παρουσίας του στην πόλη της Αθήνας. Το δημοφιλέστερο σημείο συνάντησης χιλιάδων Αθηναίων –και όχι μόνο– μας δίνει ραντεβού και φέτος την άνοιξη, με δωρεάν ξεναγήσεις σε δημόσια και ιδιωτικά κτίρια: κατοικίες, εκπαιδευτικούς και επαγγελματικούς χώρους, χώρους πολιτισμού, ξενοδοχεία κα.

Στο φετινό ανανεωμένο πρόγραμμα του OPEN HOUSE Athens οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να ξεναγηθούν σε 95 κτίρια από τους 500 εθελοντές!

 

OHA2018_poster-A3-full_preview.jpeg

 

Πέρα από την κυρίως εκδήλωση, το OPEN TOURS, το πρόγραμμα του OPEN HOUSE Athens απαρτίζεται από ένα πλήθος παράλληλων δράσεων, με στόχο να απευθυνθεί σε ακόμα μεγαλύτερο κοινό. Οι παράλληλες εκδηλώσεις, που θα πλαισιώσουν το OPEN HOUSE Athens 2018, θα ξεκινήσουν από την Πέμπτη 29 Μαρτίου, που και θα ανοίξει το ενημερωτικό σημείο (OPEN BOX) μπροστά στο βιβλιοπωλείο IANOS, στη Σταδίου 24.

Την Πέμπτη 29 Μαρτίου για δεύτερη συνεχή χρονιά επανέρχεται η δράση OPEN EMBASSY*. Το ΟΗΑ 2018 σε συνεργασία με τις Πρεσβείες της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νορβηγίας και Ολλανδίας, δίνει την δυνατότητα στο κοινό να γνωρίσει από κοντά τα 3 αυτά σημαντικά κτίρια που διακρίνονται για την αρχιτεκτονική τους. Το καθιερωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα OPEN SCHOOL*, με ξεναγήσεις που απευθύνονται σε μαθητές, σπουδαστές και σε άλλα οργανωμένα εκπαιδευτικά γκρουπ, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 30 Μαρτίου. Επίσης από την Παρασκευή 30 Μαρτίου μέχρι την Κυριακή 1 Απριλίου επανέρχεται το MADE in Αthens, το οποίο περιλαμβάνει ξεναγήσεις σε χώρους όπου δραστηριοποιούνται άνθρωποι που συγκροτούν τη δημιουργική και παραγωγική κοινότητα της πόλης.

 

Epavli Zoura-Elpida Spyrou_preview.jpeg

 

Gennadeio Peiramatiko Lykeio-Christina Avgoustidou_preview.jpeg

Καθ’ όλη την διάρκεια του σαββατοκύριακου 31 Μαρτίου & 1 Απριλίου οι επισκέπτες ακόμα θα έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν την αρχιτεκτονική της πόλης μέσω οργανωμένων ποδηλατικών ξεναγήσεων (OPEN BIKE)*, να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς όπως το OPEN PHOTO και το Finding IKEA, και τέλος να γιορτάσουν τη λήξη των μαραθώνιων ξεναγήσεων το βράδυ της Κυριακής, στο πάρτι λήξης (TIME TO CLOSE Party).

Για τους μικρούς φίλους θα πραγματοποιηθεί το OPEN JUNIOR* το οποίο περιλαμβάνει εργαστήρια με στόχο τη γνωριμία των παιδιών με την αρχιτεκτονική.

Για άλλη μια χρονιά η Σχολή Βακαλό Art Design στο πλαίσιο του ΟΗΑ 2018 διεξάγει τον διαγωνισμό OPEN your portfolio με βραβείο μια πλήρη υποτροφία στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού. Διοργανώνει ακόμα το Σάββατο 21 Απριλίου ένα μονοήμερο workshop (OPEN design workshop) με θέμα τον σχεδιασμό μιας εφήμερης κατασκευής ως information point του OPEN HOUSE Athens. Με το πέρας τη εκδήλωσης το κοινό φέτος θα έχει την ευκαιρία να ψηφίσει διαδικτυακά την αγαπημένη του ξενάγηση για το ΟΗA 2018 (OPEN VOTE).

OPEN HOUSE Athens 2018 | OUR MEETING POINT... υπάρχουν πολλοί τρόποι να γνωρίσει κανείς την Αθήνα, αλλά σίγουρα ο καλύτερος είναι μέσω του OΗΑ! Στο μεταξύ μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας τις αναμνήσεις σας από τα προηγούμενα OPEN HOUSE Athens ανεβάζοντας φωτογραφίες στο instagram και γράφοντας #5yearsOHA

 

Katoikia stin Plaka_ArisVedertsis4_preview.jpeg

 

Μέγας χορηγός της εκδήλωσης είναι η εταιρεία κουφωμάτων SIAS.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα, τις παράλληλες δράσεις και τους διαγωνισμούς του ΟΗΑ 2018 θα βρείτε στο www.openhouseathens.gr

 

*Για τις δράσεις με αστερίσκο απαιτείται κράτηση.

Η Νταμούχαρη έχει γίνει γνωστή και εκτός συνόρων του Νομού Μαγνησίας, ως μία από τις ομορφότερες παραλίες του Πηλίου.

Σε αυτό το μοναδικό φυσικό λιμάνι της Νότιας πλευράς του Πηλίου βρίσκεται μια εντυπωσιακή εξοχική οικία.


Πήλιο: Από τις στάχτες αρχοντικού του 1897 αναδύθηκε ένα διαμάντι...


ntamouxariteliko15.jpg

 

Το ακίνητο ανήκε σε μια οικογένεια που ζούσε χρόνια στην περιοχή και το έκτισε για προσωπική χρήση, χωρίς κάποια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική, στη δεκαετία του '40.

 

ntamouxariteliko20.jpg

 

Τοποθετημένο κάτω και δίπλα από το βράχο, δημιουργεί μια εσωτερική αυλή ανάμεσα στους χώρους και τον βράχου. 

Το μοναδικό τοπίο και η θέση του, είναι αυτά που οδήγησαν στην επαναχρησιμοποίησή του ως εξοχικό κατάλυμα, με την υποδομή πλέον να συνδυάζει την άνεση και την πολυτέλεια, αλλά παράλληλα να προσφέρει και μια ασκητική ατμόσφαιρα. 

 

ntamouxariteliko14.jpg

 

Το Genius loci [Το πνεύμα του τόπου] ήταν η βασική αρχή του σχεδιασμού από το αρχιτεκτονικό γραφείο Urban Sooul Project.

Tο σπίτι του Πάτρικ Λη Φέρμορ στην Καρδαμύλη συγκαταλέγεται στη λίστα με τα ομορφότερα ακίνητα της Ελλάδας. Το 1996, ο Πάτρικ και η φωτογράφος, σύζυγός του Τζοάν Λι Φέρμορ δώρισαν εν ζωή το ακίνητο αυτό, στο Μουσείο Μπενάκη.

Σύμφωνα με την εκφρασμένη επιθυμία τους και με το Συμβόλαιο Δωρεάς το σπίτι μπορεί να χρησιμοποιείται για τη φιλοξενία συγγραφέων, ερευνητών, ποιητών και καλλιτεχνών, οι οποίοι αναζητούν έναν ήσυχο και φιλόξενο χώρο για να εργαστούν.


Καρδαμύλη: Το παραμυθένιο διαμάντι της μεσσηνιακής Μάνης 


Προβλέπεται όμως επίσης η δυνατότητα ενοικίασης του ακινήτου για τρεις μήνες κάθε χρόνο προκειμένου να εξασφαλίζονται τα έξοδα της λειτουργίας του.

 

upl578c72d63c31b.jpg

 Το σήμερα και το τότε...OB-UR231_mag101_J_20120920222643.jpg

 

 

H μαγική μεσσηνιακή Μάνη

Το σπίτι, τοποθετημένο σε μια πραγματικά μαγική τοποθεσία, περιτριγυρίζει ένας μεσογειακός κήπος που φτάνει ως τη θάλασσα, γεμάτος κυπαρίσσια, ελιές, σκίνους, άσπρες πικροδάφνες και αγριολούλουδα. Κρυμμένα σχεδόν στον κήπο, βρίσκονται τρία πετρόκτιστα κτίσματα: η κυρίως κατοικία, ο χώρος εργασίας του συγγραφέα και ένα ακόμα μικρό σπίτι. 

 

392347CA6612BAD01EA097B6DD50F439.jpg

 

Ο Φέρμορ, γνωστός ως Paddy, ήταν μια από τις πιο χαρισματικές, γοητευτικές και περιπετειώδεις προσωπικότητες του 20ού αιώνα. Συγγραφέας, λόγιος και παρασημοφορημένος ήρωας πολέμου, θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς συγγραφείς της γενιάς του. Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην Αντίσταση της Κρήτης ως μέλος της Βρετανικής αποστολής. Θαύμαζε απεριόριστα και αγαπούσε την Ελλάδα. Στη δεκαετία του 1960, με τη σύζυγο του Τζον αποφάσισαν να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στην Ελλάδα και να χτίσουν το σπίτι τους, με μεγάλη αγάπη και πολύ μεράκι, στο μοναδικό αυτό σημείο, στην Καρδαμύλη. 

 

spitifermor.jpg

 

Αυτήν την εποχή, πραγματοποιούνται οι εργασίες της επισκευής στα κτίσματα και προχωράει η σχολαστική φροντίδα του κήπου, ώστε να διατηρηθεί σωστά η αρχική μορφή. Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με την Aria Hotels θα ξεκινήσει το 2020.

Πολύ καλό για την περαιτέρω διαφήμιση μιας εξαιρετικής περιοχής...

Το Μουσείο Πλαστήρα, τμήμα του Κέντρου Ιστορικών Μελετών «Ν.Πλαστήρας», το οποίο δημιουργήθηκε το 1994 προς τιμήν του θρυλικού «Μαύρου Καβαλάρη», φιλοξενεί σπάνια ντοκουμέντα και φωτογραφίες από την ζωή και το έργο του. 

Διαθέτει επίσης αξιόλογη βιβλιοθήκη και έντυπο αρχειακό υλικό.

 

220px-Νικόλαος_Πλαστήρας.jpg

 

Στο χωριό Μορφοβούνι το Μουσείο Πλαστήρα, αφιερωμένο στο έργο και τη ζωή του μαύρου καβαλάρη, παρέχει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γνωρίσει, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ζωής του Νικολάου Πλαστήρα.

 

si-03-04.jpg

 


Η θρυλική «Νεράιδα», που βαφτίστηκε από τον Πλαστήρα, περιμένει τους επισκέπτες


Συγκεκριμένα φιλοξενούνται:

 

-75 εφημερίδες με πρωτοσέλιδα άρθρα για τον Ν. Πλαστήρα και τις προεκλογικές ομιλίες του το '51.

-123 προπολεμικά άρθρα που ξεκινούν απ' το '22.

-Μια σειρά από εφημερίδες σε ένα φύλλο, με άρθρα για το Ν. Πλαστήρα, για τα Δεκεμβριανά γεγονότα και το διάγγελμα του ως πρωθυπουργού τον Ιανουάριο του 45.

-45 γελοιογραφίες από 1949-50 που δείχνει με γλαφυρό τρόπο το κλίμα της εποχής.

 

mouseio-plastira.jpg

 

Όλο το υλικό εκτίθεται στο Μουσείο και για τις γελοιογραφίες υπάρχει η σκέψη να εκδοθούν σε ειδικό λεύκωμα.

 Unknown.jpeg

 

Φωτό: seattleclouds.com

Το 1932 οικοδομείται το Δημοτικό Σχολείο στους πρόποδες του Λυκαβηττού (14ο Δημοτικό σχολείο Αθηνών) το οποίο θεωρείται σπουδαίο έργο, ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του Μοντερνισμού στην Ελλάδα

 

pikionis5.jpg

 

Πρωτεργάτης ο Δημήτρης Πικιώνης. Υπήρξε αρχιτέκτονας, ζωγράφος, ποιητής, στοχαστής. Μελετητής της λαϊκής τοπικής και αρχαίας παράδοσης του ελληνισμού, μία πολυσχιδής προσωπικότητα, ένας διανούμενος της αποκαλούμενης «Γενιά του ‘30» η οποία γονιμοποίησε τα αισθητικά ρεύματα του μοντερνισμού και του σουρεαλισμού με στοιχεία της ελληνικής παράδοσης.

 

pikioniso_idios660.png

 


Η μοναδική θέα από το υψηλότερο κτήριο της Αθήνας και της Ελλάδας


Το σχολικό κτίριο, άλλωστε, αντανακλά τη φιλοσοφία του Πικιώνη, που ήθελε το κτίσμα να προσαρμόζεται στο έδαφος. Λέγεται, μάλιστα, ότι ο κορυφαίος αρχιτέκτονας ακολούθησε την κλίση του λόφου και έκτισε το σχολείο αμφιθεατρικά, με προτροπή του Παρθένη. Η αρμονική σύνθεση των καθαρών γεωμετρικών όγκων που διατάσσονται κλιμακωτά περιβάλλει τον κεντρικό υπαίθριο χώρο, ο οποίος χωρίζεται σε τρία επίπεδα. Η διαμόρφωση των όγκων είναι λιτή με σαφείς επιδράσεις από το Mοντέρνο Kίνημα. Στις όψεις κυριαρχούν οι τοίχοι από λευκό σοβά και τα μεγάλα ξύλινα υαλοστάσια. 

  

36.jpg

 

36b.jpg

Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια από τότε, το σχολείο επηρεάστηκε και κατά διαστήματα κινδύνευσε λόγω έλλειψης κονδυλίων για εργασίες αποκατάστασης. Ας ελπίσουμε να ξεπεραστούν τα προβλήματα για ένα ιστορικό κτήριο και να αναδειχθεί η ιστορία του ακόμη περισσότερο στους κατοίκους του λεκανοπεδίου.

 

pikionis660sos.png

 

 

Το βίντεο αυτό δημιουργήθηκε στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος "Με τον τρόπο του Δημήτρη Πικιώνη"

Φωτό: culture2000.tee.gr

Πληροφορίες: blogs.sch.gr

Nέα εποχή για τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, καθώς ετοιμάζονται να δεχθούν και αυτά με τη σειρά τους το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

 

greece1--8-thumb-large.jpg

 

Αρχικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπως τονίστηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, θα εφαρμοστεί σε 11 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία…

 

dorean-sunaulia-tis-els-sto-olumpieio-kai-proskliseis-gia-ta-epidauria.jpg

 

Το Ολυμπιείο θα κάνει την αρχή τον Μάιο και από 1η Ιουνίου να ακολουθούν οι υπόλοιποι χώροι, δηλαδή Ακρόπολη και κλιτύες, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Κεραμεικός, Λύκειο Αριστοτέλους, Αρχαιολογικός Χώρος και Μουσείο Αρχαίας Μεσσήνης, Κνωσός και Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.


Τουρίστας επέστρεψε… πέτρες που κουβάλησε από την Ακρόπολη


 

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ