3 – 22 Σεπτεμβρίου

Το Φεστιβάλ Κολωνού αποτελεί πλέον θεσμό του ΟΠΑΝΔΑ δημιουργώντας κάθε Σεπτέμβριο έναν ακόμη δυναμικό πόλο πολιτισμού και ψυχαγωγίας σε μία ιστορική γειτονιά της Αθήνας, για να προσφέρει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις υψηλών προδιαγραφών με ελεύθερη είσοδο ή πολύ χαμηλό αντίτιμο.

Φέτος, από 3  έως  22 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Κολωνού, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) έχει ετοιμάσει ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, με θεατρικές και μουσικές παραστάσεις που συνδυάζουν την αρχαία τραγωδία με σύγχρονα στοιχεία, καθώς και την ποιότητα με την πρωτοτυπία και την ψυχαγωγία.


Ακαδημία Πλάτωνος: Βόλτα στο αρχαιολογικό πάρκο-όαση στην καρδιά της Αθήνας


Kolonos-947x288.jpg

 

Η αυλαία του Φεστιβάλ ανοίγει με την πρώτη παρουσίαση του μουσικού έργου «Προμηθέας» του Λουκά Θάνου (3,4,5/9-είσοδος 5€), λιμπρέτου βασισμένου στην τραγωδία του Αισχύλου, σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, με κορυφαίο τον Ψαραντώνη και τη συμμετοχή της Χορωδίας δήμου Αθηναίων. Η Συμφωνική Ορχήστρα (9/9) υποδέχεται στη σκηνή τη συνθέτη και σολίστ του ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια , σε μία συναυλία με συνθέσεις της καλλιτέχνιδας, αλλά και διεθνή tango, κινηματογραφική μουσική και μελωδίες από τα Βαλκάνια. Η Φιλαρμονική Ορχήστρα (10/9)  μας ταξιδεύει σε ένα μουσικό κινηματογραφικό πανόραμα, το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής (21/9)  και ο ερμηνευτής Ζαχαρίας Καρούνης παρουσιάζουν τις αγαπημένες επιτυχίες του Λευτέρη Παπαδόπουλου σε ένα αφιέρωμα στον κορυφαίο συγγραφέα, ποιητή και στιχουργό, ενώ το κοινό περιηγείται με τους ήχους της Big Band (19/9) στον κόσμο της ελληνικής μουσικής. Οι τενόροι Αντώνης Κορωναίος και Σταμάτης Μπερής (16/9)  σε μία ατμοσφαιρική συναυλία μεταφέρουν τους ακροατές στη νύχτα του Ιουλίου του 1990 με την αξέχαστη συνύπαρξη επί σκηνής των τριών σύγχρονων μύθων, Λουτσιάνο Παβαρόττι, Πλάτσιντο Ντομίνγκο και Χοσέ Καρρέρας. Ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος και ο Λευτέρης Ελευθερίου (20/9)  με το ιδιαίτερο και πληθωρικό χιούμορ τους ξανασυστήνουν πρόσωπα και μουσικές του χθες και του σήμερα, μέσα από τη σάτιρα και τον αυτοσαρκασμό σε μια μουσική παράσταση που θα ενθουσιάσει. Το Φεστιβάλ κλείνει με μια σπουδαία προσωπικότητα της ελληνικής μουσικής σκηνής, το συνθέτη Μίμη Πλέσσα,  ο οποίος συμπράττει με τη Klaudia Delmer και Αντώνη Κορωναίο σε ένα ρεσιτάλ για φωνή και πιάνο (22/9), ξαναζωντανεύοντας τις  στιγμές όπου γεννήθηκαν λατρεμένα τραγούδια, με αποκορύφωμα την παρουσίαση της κοινής δισκογραφικής του δουλειάς με τη χαρισματική ερμηνεύτρια.

 

Festival-Kolonou-2018.jpg

 

Το Φεστιβάλ Κολωνού αποτελεί φέτος την απόλυτη πρόταση και για τους λάτρεις του θεάτρου με ένα πλούσιο πρόγραμμα θεατρικών παραστάσεων από καταξιωμένες και νέες καλλιτεχνικές ομάδες και δημιουργούς, που θα ικανοποιήσουν και τους πιο απαιτητικούς. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει την παράσταση Ίων του Ευριπίδη από το Άλφα Ιδέα Θέατρο με τον Κωνσταντίνο Μπιμπή και τη Δήμητρα Χατούπου (12/9-είσοδος 5€), καθώς και το Ελισαβετιανό δράμα Εδουάρδος ο Β΄ του Μάρλοου από το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη (15/9). Η κωμωδία western Άγρια Δύση του Θοδωρή Αθερίδη από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών & Create4Art (17/9-είσοδος 5€) θα σκορπίσει το γέλιο σε μια παράσταση με φόντο την Κρήτη και τους Γεράσιμο Σκιαδαρέση και Μπέσυ Μάλφα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Το μικρό πόνι (14/9) του Ισπανού συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα, ένα έργο που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, θα ευαισθητοποιήσει το κοινό εστιάζοντας στο θέμα του εκφοβισμού, της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας, ενώ Η νεράιδα του φεγγαριού (8/9)  με τη Σάρα Εσκενάζη, βασισμένη σε μύθο της Ιαπωνίας,  θα συγκινήσει μικρούς και μεγάλους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου | 20:30

Η νεράιδα του φεγγαριού

Μουσικοθεατρική παιδική παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλατζόπουλου, βασισμένη σε μύθο της Ιαπωνίας, για παιδιά και ευαίσθητους... μεγάλους

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλατζόπουλος

Σκηνικά κοστούμια : Μιχάλης Σδούγκος

Μουσική σύνθεση: Γιούρι Στούπελ

Χορογραφίες: Γιάννης Καλατζόπουλος, Γιώργος Πόπορης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Σαββίνα Πετρίδου

Ερμηνεύουν: Σάρα Εσκενάζη, Κώστας Λάσκος, Βασίλης Καμιτσής, Σαββίνα Πετρίδου, Θωμάς Κοτζαμάνης, Βασίλης Παπαστάθης, Γιάννης Απέργης

Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου | 20:30  

Η Ζωή Τηγανούρια συμπράττει με τη Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων

Η Συμφωνική Ορχήστρα συναντά τη συνθέτη και σολίστ ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια σε ένα πρόγραμμα με συνθέσεις της δημιουργού, καθώς και διεθνή tango, κινηματογραφική μουσική και μελωδίες από τα Βαλκάνια

Μουσική διεύθυνση: Ελευθέριος Καλκάνης

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου | 20:30  

Μουσική από τον Παγκόσμιο Κινηματογράφο

Συναυλία με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων

Μουσική Διεύθυνση: Δημήτρης Μίχας

Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου | 20:30

Το μικρό πόνι του Πάκο Μπεθέρα 

Θεατρική παράσταση του Ισπανού συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα  σε σκηνοθεσία Σοφίας Καραγιάννη

Ένα έργο βαθιά κοινωνικό και ευαίσθητο, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ο συγγραφέας, εμπνευσμένος από αληθινά περιστατικά, εξερευνά τις ευθύνες και τα αίτια του εκφοβισμού, εστιάζει στο θέμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας και των γύρω μας

Σκηνοθεσία: Σοφίας Καραγιάννη

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνικά – κοστούμια: Κων/να Κρίγκου

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Επιμέλεια Κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Videoanimation: Αλέξανδρος Τσόχας

Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα

Ερμηνεύουν: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και Ρηνιώ Κυριαζή

Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου | 20:30

Εδουάρδος ο Β΄ του Κρίστοφερ Μάρλοου (Ελισαβετιανό δράμα)

Θεατρική παράσταση από το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη

Διαφθορά εξουσίας, τυφλό ερωτικό πάθος, δραματικές ανατροπές, καταιγιστικός ρυθμός, συγκλονιστική κορύφωση σε ένα από τα πιο αριστουργηματικά έργα της περιόδου. Πρόκειται για τη  δεύτερη παρουσίαση της παράστασης στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί την επίσημη εκπροσώπηση της χώρας μας στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Θεάτρου Νοτίου Κορέας 2019 και είναι υποψήφια για βραβεία ερμηνειών και συντελεστών

Σκηνοθεσία: Κοραής Δαμάτης

Μετάφραση: Σεραφείμ Βελέντζας

Ερμηνεύουν: Μιχάλης Καλαμπόκης, Περικλής Μοσχολιδάκης, Ιωάννα Αγγελίδη, Βασίλης Πουλάκος, Γιώργος Μπούγος, Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, Δημήτρης Νικολόπουλος, Κώστας Πιπερίδης, κ.α.

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου | 20:30

O Sole Mio

Συναυλία με τους Αντώνη Κορωναίο και Σταμάτη Μπερή 

Οι καταξιωμένοι τενόροι μεταφέρουν το κοινό στη νύχτα του Ιουλίου του 1990 με την αξέχαστη συνύπαρξη επί σκηνής των 3 σύγχρονων μύθων, Λουτσιάνο Παβαρόττι, Πλάτσιντο Ντομίνγκο και Χοσέ Καρρέρας

Συμμετέχει ο τενόρος Δημήτρης Αλεξανδρίδης

Συνοδεύει οχταμελής ορχήστρα δωματίου υπό τη διεύθυνση του μαέστρου και ενορχηστρωτή Θοδωρή Λεμπέση

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου| 20:30

Ο Χτύπος της Καρδιάς μου

Συναυλία με τη Big Band δήμου Αθηναίων

Μία μικρή περιήγηση στον κόσμο της ελληνικής (λαϊκής, έντεχνης, ρετρό και παραδοσιακής) μουσικής με τους ήχους της Big Band

Ερμηνεύουν: Κρυσταλλία Ρήγα και Κωνσταντίνος Εμμανουήλ

Φιλική συμμετοχή: Πέννυ Μπαλτατζή

Ενορχηστρώσεις: Κώστας Καραγιάννης

Καλλιτεχνική επιμέλεια Big Band: Σάμι Αμίρης

 

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου | 20:30

Με την όπισθεν

Μουσικοθεατρική παράσταση με τον Αλκιβιάδη Κωνσταντόπουλο & τον Λευτέρη Ελευθερίου

Με το ιδιαίτερο και πληθωρικό χιούμορ τους οι δύο καλλιτέχνες ξανασυστήνουν πρόσωπα και μουσικές του χθες και του σήμερα, διηγούνται, σχολιάζουν, σατιρίζουν και αυτοσαρκάζονται

Συμμετέχουν οι μουσικοί: Σωτήρης Βλησίδης (πλήκτρα), Οδυσσέας Κωνσταντόπουλος (πλήκτρα, πιάνο, ακορντεόν, μπάσο), Χάρης Κωνσταντόπουλος (κλαρινέτο, φλάουτο, σαξόφωνο), Στέλιος Πασχάλης (τύμπανα)

Special Guest: Θανάσης “Nemo” Ψαρούλης

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου | 20:30  

Αφιέρωμα στο στιχουργό Λευτέρη Παπαδόπουλο

Συναυλία με το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής δήμου Αθηναίων

Ερμηνεύουν: Ζαχαρίας Καρούνης, Δώρα Λουίζου και Μανώλης Σκουλάς

Καλλιτεχνική επιμέλεια Εργαστηρίου Ελληνικής Μουσικής: Άγγελος Ηλίας

 Η συναυλία εντάσσεται στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Αθήνα 2018 - Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου | 20:30  

Εφ΄ όλης της ύλης

Συναυλία με τον Μίμη Πλέσσα

Μια καθάρια και άμεση προσέγγιση των πιο αγαπημένων τραγουδιών του επιχειρεί ο Μίμης Πλέσσας σε ένα ρεσιτάλ για φωνή και πιάνο. Το ρεσιτάλ κορυφώνεται με την παρουσίαση των ολοκαίνουργιων ανέκδοτων τραγουδιών γραμμένων από τον Μίμη Πλέσσα για την Klaudia Delmer

Ερμηνεύουν: Klaudia Delmer και Αντώνης Κορωναίος

*Το πρόγραμμα ενδέχεται να τροποποιηθεί

Πληροφορίες:

τ. 210 52 84 854 | www.opanda.gr

#FestivalKolonou

Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλίας το 1881, ραγδαίες αλλαγές επέρχονται στη μορφή της πόλης των Τρικάλων. Το 1885 εκπονείται το πρώτο σχέδιο πόλης από τον μηχανικό Μένανδρο Ποτεσάριο, που προβλέπει τους δύο βασικούς άξονες, τις οδούς Λαρίσης και Σιδηροδρόμου και είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρο όσον αφορά στις νέες πλατείες και τους δημόσιους χώρους. Για την εφαρμογή του δεν υπολογίστηκαν αντιδράσεις και συμφέροντα, ενώ δεκάδες πρώην τουρκικά σπίτια κατεδαφίστηκαν, για να διανοιχτούν οι δρόμοι και οι πλατείες. Το διαδέχτηκε το πολύ συντηρητικότερο σχέδιο πόλης του 1937.

Τα Τρίκαλα, λοιπόν, αλλάζουν μορφή. Η μικρή τουρκική πόλη προσπαθεί να μετατραπεί σε «ευρωπαϊκή» μέσα από το κυρίαρχο τότε αισθητικό κίνημα του νεοκλασικισμού, που βασιζόταν στην επιστροφή και στις επιρροές της κλασικής αρχαιότητας. Πρόκειται για στοιχεία εργασίας της πρώην Διευθύντριας Τεχνικών Υπηρεσιών και Προγραμματισμού του Δήμου Τρικκαίων, Φανής Τσαπάλα-Βαρδούλη, ένα «ταξίδι» στο παρελθόν για τα νεοκλασικά Τρίκαλα.


Σίγουρα δεν έχετε ξαναδεί τα Τρίκαλα με πιο γρήγορη ματιά… (vid)


 

Σημαντικό γεγονός αποτέλεσε η κατασκευή της χυτοσιδερένιας κεντρικής γέφυρας στον ποταμό Ληθαίο. Η κεντρική γέφυρα και ο σιδηροδρομικός σταθμός είναι δείγματα της προσπάθειας για ανάπτυξη που εκφράζουν το πνεύμα της εποχής τους. Επίσης, επιβλητικά δημόσια κτήρια έχουν ήδη αρχίσει να φέρνουν τα μηνύματα του νεοκλασικισμού. Η Δωροθέα Σχολή, που χτίστηκε το 1876 από τον Δωρόθεο Σχολάριο, είναι ένα λιθόκτιστο κτίσμα σχήματος «Π», χτισμένο με ψαμμιτική πέτρα με προσεκτική δόμηση, με λαξευμένους γωνιόλιθους και λαξευμένα τόξα πάνω από τα παράθυρα και τις πόρτες που ανακουφίζουν τα μονοκόμματα πέτρινα πρέκια.

Τα Δικαστήρια μορφολογούνται στο ίδιο πνεύμα, κτήριο που χρονολογείται γύρω στα 1870 και χρησιμοποιήθηκε αρχικά σαν τούρκικος στρατώνας. Κτήριο ογκώδες, επιβλητικό, συμμετρικό έτσι που να ταιριάζει για τον σκοπό που έγινε.

 

 

gfhgfhgfhgfhgf.jpeg

 

Το ιστορικό εμπορικό κέντρο, (τα σημερινά μανάβικα), σύμφωνα με την κ. Τσαπάλα, παίρνει τη μορφή του μέχρι το 1920, όταν στις αρχές του 20ου αιώνα κατεδαφίζεται το παλαιό εμπορικό συγκρότημα στη θέση του σημερινού ΟΤΕ.

Εδώ εφαρμόζεται ένα αυστηρό, ορθοκανονικό πολεοδομικό σύστημα, με κάθετους και παράλληλους δρόμους, τελείως διαφορετικό από τον ακανόνιστο πολεοδομικό ιστό της διπλανής συνοικίας «Βαρούσι». Η γενική εικόνα του δομημένου χώρου είναι αυτή της «εν σειρά» δόμησης. Έτσι, τα κτήρια δεν αναγνωρίζονται ως μονάδες, αλλά γίνονται αντιληπτά ως ενιαίο πολεοδομικό μέτωπο.

Η απόλυτη, όμως, άνθηση της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Τσαπάλα εκφράζεται στις κατοικίες και τα ξενοδοχεία που χτίζονται στα οικοδομικά τετράγωνα που προκύπτουν από την εφαρμογή του σχεδίου πόλης.

Λαμπρά παραδείγματα, σύμφωνα με την κ. Τσαπάλα είναι τα ξενοδοχεία «Πανελλήνιον» και «Πίνδος» (πρώην Πετρούπολις) που σώζονται σήμερα, δυστυχώς μόνα από το υπέροχο σκηνικό που παλαιότερα περιέβαλε την πλατεία Ρήγα Φεραίου.

 

fgndfgndff.jpeg

 

Στην οδό Σιδηροδρόμου (σημερινή Ασκληπιού) και στην πλατεία Ρήγα Φεραίου, ο περίπατος γινόταν κάτω από τις δεντροστοιχίες, ενώ την Κυριακή έπαιζε η Φιλαρμονική συγκεντρώνοντας τους μουσικόφιλους. Η αστική τάξη υιοθετούσε έναν άλλο τρόπο ζωής που εκφραζόταν στην αρχιτεκτονική με τα νεοκλασικά αρχοντικά.

Η αρχιτεκτονική αυτών των κτηρίων, επισημαίνεται στη μελέτη, χαρακτηρίζεται από την αυστηρότητα και τη συμμετρία, αλλά παράλληλα την ποικιλία στη διακόσμηση και τα επί μέρους μορφολογικά στοιχεία. 

Φουρούσια, γείσα, σιδεριές, γωνιόλιθοι, μαρμάρινα στοιχεία, δείχνουν το βαθμό εξοικείωσης των λαϊκών, ντόπιων τεχνιτών σ' ένα ρυθμό «ξενόφερτο» που ήρθε από τη Ευρώπη. Ίσως, σύμφωνα με την κ. Τσαπάλα, γιατί ξαναγύρισε στην Ελλάδα, τον τόπο που κάποτε δημιούργησε τις πρωτογενείς μορφές.

 

mhgmgm.jpeg

 

Πάντως τα φωτεινά χρώματα των σοβατισμένων τοίχων και η επιβλητικότητα της πέτρας δείχνουν ότι ο ρυθμός αυτός ενσωματώθηκε με επιτυχία στο ελληνικό φως και το ελληνικό τοπίο.

Σιγά - σιγά τα κτήρια γίνονται πιο ελεύθερα και αναμειγνύουν νέα στοιχεία, αποκτώντας μια μορφή εκλεκτικισμού, δηλαδή ανάμειξης διαφόρων αρχιτεκτονικών επιρροών. Επίσης, στη γενική εικόνα της πόλης, γύρω στο μεσοπόλεμο, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα λαϊκά πέτρινα σπίτια που αν και δεν παρουσιάζουν τον πλούτο των νεοκλασικών, παραμένουν μάρτυρες της εποχής τους με τους απλούς ήσυχους όγκους τους.

Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες, καταλήγει η ίδια, συντελείται η μεταμόρφωση των Τρικάλων από τυπικό δείγμα τουρκοκρατούμενης πόλης σε εξελισσόμενο αστικό κέντρο με οικονομική, κοινωνική και πνευματική ανάπτυξη.

Μετά τον πόλεμο, τα Τρίκαλα ακολούθησαν την άναρχη ανάπτυξη των Ελληνικών πόλεων με κυρίαρχη οικοδομική δραστηριότητα, την αντιπαροχή και τις πολυκατοικίες.

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Στο υπαίθριο θέατρο του αγροκτήματος Βασιλάκου θα γιορταστεί η φετινή Αυγουστιάτικη πανσέληνος την Κυριακή 26 Αυγούστου και οι επισκέπτες θα έχουν την τύχη να παρακολουθήσουν ένα πλούσιο οπτικοακουστικό πρόγραμμα, που θα συνοδεύσει το γεμάτο φεγγάρι.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολή σε μεγάλη οθόνη γνωστών τραγουδιών, που αναφέρονται στο φεγγάρι, διανθισμένα με λίγη ιστορία και με ποιήματα γνωστών και μεγάλων ποιητών. Το πρόγραμμα ενδέχεται να πλαισιωθεί και από ζωντανή μουσική.

 


Καρδίτσα: Το γραφικό εκκλησάκι που φτιάχτηκε με μεράκι στον τόπο μαχών του Κατσαντώνη


 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα σερβίρεται δωρεάν κρασί προσφορά του Αγροκτήματος.

Το Αγρόκτημα βρίσκεται στο νότιο μέρος της πόλης της Καρδίτσας, κοντά στη συνοικία Αγίου Παντελεήμονα, σε απόσταση μόλις τριών χιλιομέτρων από το κέντρο και συνδέεται με ασφαλτόδρομο. Διαθέτει άνετο χώρο στάθμευσης.

 

Kάθε Αύγουστο, οι εικαστικές τέχνες και η μουσική, βρίσκουν έναν δικό τους «δρόμο».

Στον οικισμό Τσόπελας Πραμάντων, στα 900 μετρά υψόμετρο, από τις 4 έως τις 17 Αυγούστου τα τελευταία 15 χρόνια γεννιέται μία «Εικαστική διαδρομή», που ζωντανεύει την περιοχή, αναδεικνύει την πολιτιστική ταυτότητα του τόπου και ανοίγει τους ορίζοντες των νέων.

 

1962626-.jpgEUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

 

Στο παλιό σχολείο, στο καφενείο, στους ξενώνες ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Πνευματικό Κέντρο Τσόπελα – Πραμάντων», υπό την αιγίδα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων, εκθέτει από τις 4 Αυγούστου και για δύο εβδομάδες, έργα 14 καλλιτεχνών από την περιοχή και άλλα μέρη της Ελλάδας.

Παράλληλα, το παλιό Σχολείο, γίνεται Εικαστικό Εργαστήρι για μικρούς και μεγάλους. Με δασκάλους, τους εικαστικούς Κώστα Τσώλη και Ευφροσύνη Μυτιληναίου, τη συμμετοχή φοιτητών της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, καθημερινά από τις 9:00 έως τις 13:30, μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου από την περιοχή αλλά και μεγαλύτεροι που «θήτευσαν» τα περασμένα χρόνια, επιδίδονται σε πολιτιστική δημιουργία.

 

dsc08725_iefimerida.jpg

 

Η «Εικαστική Διαδρομή», κορυφώνεται με την έκθεση των έργων που δημιουργούν αυτές τις δύο εβδομάδες τα παιδιά. Οι ντόπιοι καλλιτέχνες οι οποίοι λαμβάνουν μέρος είναι, οι Γιώργος Πολύζος, Βαγγέλης Πολύζος, Βασίλης Γεροδήμος, Ασπασία Πολύζου, Δημήτρης Μεράντζας, Χρήστος Καλόγηρος και Μάης Πολύζος. Οι φίλοι καλλιτέχνες είναι, οι Κώστας Τσώλης, Ευφροσύνη Μυτιληναίου, Τζένη Αργυρίου, Νίκος Χατζής, Κων/νος Μουχταρίδης, Μαριάνθη Γιαννοπούλου και Νατάσσα Πουλαντζά.

 

16 χρόνια εικαστικό εργαστήρι

Στην αυλή του εργαστηρίου, συναντήσαμε τους καλλιτέχνες μόλις τελείωσαν το μάθημα.

Ο Κώστας Τσώλης και η Ευφροσύνη Μυτιληναίου μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, για τα 16 χρόνια του Εικαστικού Σχολείου στον Τσόπελα. Όπως ανέφεραν, κάθε χρόνο υπάρχει μια θεματική ενότητα που δουλεύουν με τα παιδιά. Υπάρχουν δύο τμήματα, για μικρότερα και πιο μεγάλα παιδιά ακόμη και ενήλικες. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση λένε πως στα παιδιά υπάρχει διάθεση, είναι δημιουργικά από μόνα τους, και συνεχίζουν: «Μας ενδιαφέρει τα παιδιά να βρουν τον τρόπο να εκφραστούν.

Το εργαστήρι, τούς δίνει δύναμη, αυτοπεποίθηση. Έρχονται στο σχολείο για να δουλέψουν κάθε καλοκαίρι. Σε πολλές περιπτώσεις οι γονείς κανονίζουν τις διακοπές τους βάσει του προγράμματος του Σχολείου.

Αρχίζουν και ανοίγονται, δουλεύουν με τις αφορμές που παίρνουν από εμάς. Είναι μια γνώση που μπορεί κάποια στιγμή να την αξιοποιήσουν Είναι ένας παιδαγωγικός δρόμος για τη ζωή τους. Υπάρχουν και νήπια που τα υποστηρίζουμε για να έρθουν.

Οι αφηρημένες γραμμές που κάνουν είναι πολύ σημαντικές. Εμείς τις ψάχνουμε μεγαλώνοντας. Ο Τσόπελας, είναι οικισμός στον δήμο Βορείων Τζουμέρκων και ανήκει στον νομό Ιωαννίνων. Διακρίνεται για τις υψηλού επιπέδου πολιτιστικές εκδηλώσεις και τη σχέση του με τις εικαστικές τέχνες και τη μουσική. Για τους λόγους αυτούς, αποκαλείται στην περιοχή και ως «χωριό της τέχνης».

Δύο σύντομα βίντεο, ένα από το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας και ένα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων, είναι μεταξύ των 12 φιναλίστ που διεκδικούν το βραβείο Museums in Short 2018.
 
Εφέτος, πέμπτος χρόνος λειτουργίας του ευρωπαϊκού διαγωνισμού, συμμετείχαν συνολικά 49 μουσεία από 20 ευρωπαϊκές πόλεις.
 
38201811493224550566987.jpg
 
 
Τα φιλμ που σχετίζονται με τα δύο ελληνικά μουσεία επιλέχθηκαν στη βραχύβια λίστα μαζί με άλλα δέκα που αντιπροσωπεύουν μουσεία από τη Δανία, την Ολλανδία, την Ισπανία, τη Σλοβενία, τη Λιθουανία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βοσνία και Ερζεγοβίνη και τη Σουηδία. 
 
Οι νικητές θα ανακοινωθούν στην τελετή απονομής στο Πιράν της Σλοβενίας την 31η Αυγούστου 2018, όπως επίσης και το φιλμ που απέσπασε την προτίμηση του κοινού (η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες από την ιστοσελίδα του Museums in Short 2018.
 
Τους 12 φιναλίστ, που επέλεξε μια κριτική επιτροπή αποτελούμενη από μουσεία, ΜΜΕ και επαγγελματίες βίντεο, μπορεί να παρακολουθήσει κανείς στην ιστοσελίδα του Museum in Short στο 

 

 
Η τελική κατάταξη διαρθρώνεται σε τρεις κατηγορίες, που αφορούν την προώθηση, τα εκθέματα και το αφήγημα. Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των εκθεμάτων (exhibits) περιλαμβάνονται βίντεο από το Μουσείο Den Gamle By στο Ααρχους (Δανία), το Μουσείο Βαν Γκογκ στο Άμστερνταμ (Ολλανδία) και το Μουσείο Tirpitz στην πόλη Blavand (Δανία). Στην κατηγορία της προώθησης (promotional) διαγωνίζονται ταινίες από το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης στη Βαλένθια (Ισπανία), το Μουσείο Κουκλοθέατρου στη Λιουμπλιάνα (Σλοβενία), το Μουσείο Αυτοκινήτου της Ρίγας (Λιθουανία), το Palazzo dei Diamanti στη Φεράρα (Ιταλία) και το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας (Ελλάδα).
 
Στην κατηγορία του αφηγήματος (storytelling) ανήκουν τα φιλμ από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κυθήρων (Ελλάδα), το Μουσείο Πολιτισμών της Ευρώπης και της Μεσογείου στη Μασσαλία (Γαλλία), το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας στην Μπάνια Λούκα (Βοσνία και Ερζεγοβίνη) και το Μουσείο Hallwyl στη Στοκχόλμη (Σουηδία).
 
 
to-arxaiologiko-mouseio-kuthiron-1.jpg
 
 
Ο διαγωνισμός Museums in Short ξεκίνησε από το Μουσείο Βιομηχανίας και Εργασίας (musil) και το Ίδρυμα Μουσείων Μπρέσια (Fondazione Brescia Musei) στην Ιταλία, την Ευρωπαϊκή Μουσική Ακαδημία (ΕΜΑ) και το Φόρουμ Σλαβικών Πολιτισμών. Τα βραβεία Museums in Short παρουσιάζονται σε ιδρύματα, συγγραφείς ή παραγωγούς που χρησιμοποιούν βίντεο με σκοπό να βελτιώσουν την επικοινωνιακή πολιτική των μουσείων και να προσελκύσουν το κοινό. Τα πρότζεκτ μπορεί να περιλαμβάνουν ντοκιμαντέρ, animations, τρέιλερ ή οπτικές εγκαταστάσεις.
 
 
diaxroniko.jpg
 

Το βίντεο του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας έχει τίτλο «Tracing the footsteps of human society» («Εντοπίζοντας τα ίχνη της Ανθρώπινης Κοινωνίας»)

Ψηφιδωτό δάπεδο, από τον 4ο π.X. αιώνα, που κοσμεί τον κυκλικό χώρο ενός λουτρού έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, κατά τις ανασκαφικές εργασίες του έργου «Εργασίες ανάδειξης και διαμόρφωσης του αρχαιολογικού χώρου του Μικρού Θεάτρου της αρχαίας Αμβρακίας» που εκτελείται από τη Εφορεία Αρχαιοτήτων Αρτας, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το βοτσαλωτό δάπεδο έχει κυκλικό σχήμα και καλύπτει το κεντρικό τμήμα χώρου του λουτρού που προϋπήρχε στην ίδια θέση, όπου αργότερα κατασκευάστηκε το Μικρό Θέατρο.

 

3081_P1000040-e1533710159972.jpg

 

Αποτελείται από μικρά λευκά, φαιοκίτρινα και σκουρόχρωμα ποταμίσια βότσαλα που απεικονίζουν σκηνές που σχετίζονται με το υγρό στοιχείο. Η διακόσμηση, περιλαμβάνει τρέχουσα σπείρα που οριοθετεί την παράσταση, στην οποία απεικονίζονται σκηνές ερωτιδέων που παίζουν διάφορα παιχνίδια με κύκνους, ερωτιδέας που ιππεύει δελφίνι, κύκνος που πετά, ψάρια, υδρόβια πτηνά και ένα χταπόδι.

Το βοτσαλωτό συνδέεται με ένα παρόμοιο δάπεδο, το οποίο εντοπίστηκε σε παλαιότερη ανασκαφή τη δεκαετία του '70 και ήταν μερικώς καλυμμένο από το ανατολικό τμήμα του κοίλου του Μικρού Θεάτρου. Το δάπεδο αυτό είχε αποκολληθεί κατά τις ανασκαφές του 1976. Το παλαιότερο αυτό βοτσαλωτό απεικονίζει ανάλογες παραστάσεις με φτερωτούς ερωτιδείς, κύκνους και δελφίνια και βρίσκεται σήμερα στις αποθήκες του Αρχαιολογικού Μουσείου Αρτας.

 

arta-psifidoto-aiona-px-efere-arxaiologiki-skapani.jpg

 

Βάσει της αρχιτεκτονικής του μνημείου και των βοτσαλωτών των δαπέδων, που μοιάζουν με ανάλογο λουτρικό συγκρότημα από την αρχαία Κόρινθο, το Λουτρό του Κενταύρου, το ψηφιδωτό χρονολογείται γύρω στα μέσα του 4ου αι. π.Χ.

Στην ανακοίνωση της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρτας, αναφέρεται ότι η ανασκαφική έρευνα γίνεται από το μόνιμο εργατοτεχνικό προσωπικό της Υπηρεσίας, τους Χρ. Νασιούλα, Π. Κατσαρό, και Β. Καραγιάννη, υπό την επίβλεψη του δρ αρχαιολόγου κ. Νεκτάριου - Πέτρου Γιούτσου. Τα πρώτα μέτρα προστασίας του ψηφιδωτού ελήφθησαν από τους συντηρητές της Υπηρεσίας, Κωνσταντίνο Υψηλό, Κατερίνα Μπασιάκου και Γεώργιο Μπισμπίκη, οι οποίοι έχουν ξεκινήσει τη σύνταξη μελέτης για τη συντήρηση και στερέωσή του.


H κρυφή "Ατόλη" του Αμβρακικού με τις μαγευτικές παραλίες (vid)


Η Αρτα είναι μια πόλη που κατοικήθηκε αδιάλειπτα από την αρχαιότητα έως σήμερα και τα επάλληλα ίχνη των προηγούμενων οικήσεων είναι ορατά σε διάφορα σημεία του σύγχρονου πολεοδομικού ιστού δημιουργώντας ένα παλίμψηστο τοπίο, όπου ενυπάρχουν παρελθούσες στιγμές και μορφές, προβολές των προηγούμενων οικήσεών της, αλλά και παλαιότερες και νεότερες ιστορικές μνήμες.

Ο χώρος του Μικρού Θεάτρου στο κέντρο της πόλης αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της. Στόχος του έργου τής ανάδειξής του είναι να ενσωματωθεί ο νέος αυτός αρχαιολογικός χώρος στο σύγχρονο αστικό τοπίο και στην καθημερινότητά των κατοίκων.

Στους πρόποδες του Αρδηττού, στο οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Αρδηττού, Θωμοπούλου, Κεφάλου και Κούτουλα στο Μετς, στεκόταν κάποτε ο Ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδος.

Όπως έγραψε το Βήμα ο Ναός αποτελεί σταυροδρόμι ιστορίας και Θρησκειών για την πόλη των Αθηνών. Αρχαία Ελλάδα, Αθήνα, Δωδεκάθεο και Ορθοδοξία έχουν διασταυρωθεί και συγκρουστεί στο συγκεκριμένο ιστορικά σημείο και στα απομεινάρια ενός Αρχαίου Ναού τόσο σημαντικού για την πόλη των Αθηνών όσο και η Ακρόπολη και η στήλες του Ολυμπίου Διός  Σήμερα απειλείται με οριστική εξαφάνιση.


Μία άγνωστη υπόγεια πόλη, με στοές και κρύπτες, κάτω από την Αθήνα (vid)


Μπορεί οι απαίσιοι τσίγκοι να το κρατούν καλά κρυμμένο από το ευρύ κοινό και οι ταμπέλες που οδηγούν σε αυτόν να γεμίζουν με απορία τα εκατομμύρια επισκεπτών της Αθήνας όταν ακολουθώντας της ταμπέλες προς τον Ναό που υπάρχουν είτε στις στήλες είτε στο Καλλιμάρμαρο καταλήγουν σε ένα περιφραγμένο οικόπεδο και σκαρφαλώνουν επάνω σε τσιμεντένια τοιχία που υπάρχουν προκειμένου να τους λυθεί η απορία τραβώντας φωτογραφίες. 

 

 

Ιστορική αναδρομή

Ήταν περίπτερος ναός ιωνικού ρυθμού, κτισμένος το 448 π.Χ., ίσως από τον Καλλικράτη. Ομοιάζει με τον Ναό της Απτέρου Νίκης. Τον αναφέρουν ο Πλάτων και ο Παυσανίας[1], ενώ κατά τον Πλούταρχο στην περιοχή αυτή τελούνταν τα Μικρά Ελευσίνια Μυστήρια. Συνδέεται άμεσα με την νίκη των Αθηναίων στη Μάχη του Μαραθώνα. Εδώ τελούταν ετήσιες θυσίες και γιορτές προς τιμή της θεάς Αρτέμιδας εκπληρώνοντας έτσι το τάμα των Αθηναίων για να την ευχαριστήσουν για τη νίκη τους στη Μάχη.

 

art-up-708.jpg

 

Μετατράπηκε αργότερα σε χριστιανικό ναό με νεκροταφείο και διευρύνθηκε κατά τον 17ο αιώνα με τρούλο, ενώ ονομάστηκε «Παναγιά στην Πέτρα». Κατεδαφίστηκε το 1778 για να κτιστεί το τείχος γύρω από την Ακρόπολη. Σήμερα είναι αρχαιολογικός χώρος ανάμεσα στις οικοδομές. Δεν έχει διατηρηθεί κανένα αρχιτεκτονικό στοιχείο το οποίο να μπορεί να μας δώσει μια εικόνα της μορφής του ναϊκού οικοδομήματος, ενώ θραύσματα της ζωφόρου του, βρίσκονται σε μουσεία της Αθήνας, της Βιέννης και του Βερολίνου.

Η πρώτη ανασκαφή του ναού έγινε το 1897 από την Εν Αθήναις Αρχαιολογική Εταιρεία υπό του Ανδρέα Σκιά. Νωρίτερα είχε μελετηθεί από αρκετούς αρχαιολόγους, όπως ο Βίλελμ Ντέρπφελντ, Αναστάσιος Ορλάνδος, ενώ οι περιηγητές Τζέιμς Στούαρτ και Νίκολας Ρεβέττ, αποτύπωσαν τα σχέδια του ναού τη περίοδο 1751-1753. Το 1962 ο Ιωάννης Τραυλός ανακαλύπτει τον αναληματικό τοίχο στα βορειοδυτικά του ναού.

Πηγή: Up Drones

Τρίτη, 07 Αυγούστου 2018 11:55

ΔΕΘ μετά μουσικής και celebrities...

Κορυφαία ονόματα της ελληνικής – και όχι μόνο- μουσικής σκηνής θα βρεθούν και φέτος στη σκηνή των Music Events της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Έκθεση θα φιλοξενήσει ένα πλούσιο συναυλιακό πρόγραμμα από τις 10-17 Σεπτεμβρίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης.

«Κάθε μέρα και μια συναυλία». Με το μότο αυτό η 83η ΔΕΘ προσκαλεί τον κόσμο να απολαύσει αγαπημένους καλλιτέχνες στην καθιερωμένη πλέον σκηνή των music events της διοργάνωσης.

Σε καθημερινή βάση τραγουδιστές του ελληνικού και ξένου πενταγράμμου θα δίνουν το «παρών» μετά τις 21:30 στην Πύλη Τόξο του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Θεσσαλονίκης, προσφέροντας τον μουσικό παλμό της Έκθεσης.

Το «μενού» είναι και φέτος ιδιαίτερα πλούσιο, με μερικά από τα γνωστότερα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής και όχι μόνο. Μάλιστα, η φετινή ΔΕΘ επιφυλλάσσει και μια μεγάλη έκπληξη, αφού φέρνει στη σκηνή των music events τους γνωστούς Blues Brothers, απευθείας από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με το thestival, το πρόγραμμα των music events της 83ης ΔΕΘ ανοίγει με τον καλύτερο τρόπο την Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου, με το δημοφιλές συγκρότημα «Μέλιsses» και τον αγαπημένο λαϊκό τραγουδιστή, Βασίλη Καρρά.

Τη σκυτάλη παίρνουν τη Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου η σημαντική λαϊκή τραγουδίστρια, Νατάσα Θεοδωρίδου και ο Γιώργος Παπαδόπουλος με τη βελούδινη φωνή του.

Την Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου τέσσερις εξαιρετικοί Έλληνες τραγουδιστές, οι Γιάννης ΚότσιραςΔημήτρης ΜπάσηςΓιώτα Νέγκα και Μίλτος Πασχαλίδης, ενώνουν τις δυνάμεις τους σε ένα μουσικό αφιερώμα για τον γνωστό μουσικοσυνθέτη Μάριο Τόκα.

Την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου στη σκηνή των music events ανεβαίνουν για να μαγέψουν το κοινό η διαχρονικά αγαπημένη Άλκηστις Πρωτοψάλτη και ο εξαιρετικός Σταύρος Ξαρχάκος.

Μία ημέρα αργότερα, την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου, ο δημοφιλής στη νεολαία Κωνσταντίνος Αργυρός έρχεται για να παρασύρει τον κόσμο με τις μουσικές του επιτυχίες, ενώ την Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου η μεγάλη σταρ Άννα Βίσση παίρνει τη σκυτάλη και μαζί με το αγαπημένο συγκρότημα των νέων, «Onirama», θα ταξιδέψει το κοινό σε όμορφα, μουσικά μονοπάτια.

Το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου η εκρηκτική Ελένη Φουρέιρα, με τον αέρα της δεύτερης θέσης στη Eurovision, θα βάλει «φωτιά» στη σκηνή. Το μουσικό πρόγραμμα της 83ης ΔΕΘ θα κλείσει την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου, με το «The Blues Brothers Approved Show», που θα φέρει αμερικάνικο «αέρα» στα music events της Έκθεσης, όπου τιμώμενη χώρα είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο κόσμος θα μπορεί να παρακολουθεί τις συναυλίες με το εισιτήριο εισόδου της 83ης ΔΕΘ...

«Στόχος μας είναι να αναδειχθεί η Αμφίπολη ως ένας ακόμη αρχαιολογικός προορισμός στη χώρα μας αλλά και να συμβάλει στην οικονομική ενίσχυση της περιοχής», τονίζει, μεταξύ άλλων, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε ανακοίνωσή του σχετικά με την εξέλιξη των εργασιών στον Λόφο Καστά.

«Συνεπές το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει θέσει σε απόλυτη προτεραιότητα την προστασία, αποκατάσταση του σημαντικού μνημείου στην Αμφίπολη στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος ανάδειξης του μνημείου και της αρχαίας πόλης της Αμφίπολης στη βάση της επιστημονικής δεοντολογίας της διεπιστημονικής συνεργασίας με σταθερά βήματα, συντεταγμένο τρόπο και χωρίς βιασύνη, όπως απαιτεί ένα σύνθετο έργο υψηλής εξειδίκευσης», τονίζει το ΥΠΠΟΑ και προσθέτει:

 

katarreei-i-allote-diasimi-amfipoli-apo-egkataleipsi_13.w_l.jpg

 

«Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού αρκετές φορές κατά το παρελθόν έχει ενημερώσει για την πρόοδο των εργασιών στο ταφικό μνημείο που αποκαλύφθηκε κατά το 2014 στον Λόφο Καστά και αποτελεί μνημείο μεγάλης αξίας και μεγάλης κλίμακας και υψηλών απαιτήσεων ως προς τη διαχείρισή του. Για άλλη μια φορά υπενθυμίζεται ότι το μνημείο, μετά την ανασκαφή του, βρέθηκε εκτεθειμένο στους μηχανισμούς φθοράς, με κυριότερο πρόβλημα τα φορτία που δεχόταν από τα υπερκείμενα εδάφη και τον περιβάλλοντα χώρο του», διευκρινίζει το ΥΠΠΟΑ, το οποίο πληροφορεί για τις εργασίες που έγιναν, αλλά και για εκείνες που πρόκειται να υλοποιηθούν:

«Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου στις 10 Ιουλίου τρέχοντος έτους δημοσιεύθηκε η διακήρυξη του Τεχνικού Συμβούλου του Έργου με κατατακτήρια ημερομηνία στις 9 Αυγούστου, ώστε τον Σεπτέμβριο να εκκινήσουν οι εργασίες ανασχηματισμού της στερεωτικής διάταξης του Ταφικού Μνημείου. Παράλληλα και σε άμεση προτεραιότητα θα γίνει η αναδιαμόρφωση του εργοταξιακού χώρου με την προμήθεια και τοποθέτηση οικίσκων και containers και η διευθέτηση και ομαδοποίηση των πώρινων διασπάρτων αρχιτεκτονικών μελών που προέρχονται από την ανασκαφή του ταφικού μνημείου», σημειώνει το ΥΠΠΟΑ, προσθέτοντας ότι «παράλληλα, ολοκληρώνεται η αρχιτεκτονική μελέτη και η μελέτη δομικής παθολογίας του Μνημείου και προετοιμάζονται οι χωματουργικές διαμορφώσεις με την πραγματοποίηση αρχαιολογικών τομών στις επιχώσεις, που θα ξεκινήσουν την 1η Αυγούστου τρέχοντος έτους».

 

1831dadad1ed91c4d0cb5fc4e121fb70_XL.jpg

 

Εξάλλου, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΠΟΑ, «εντός των αμέσως επόμενων ημερών θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου “Ιntegrating Bulgaria - Greece cross-border significance historical and archeological assets into one sustainable thematic tourist destination - BORDERLESS CULTURE” (“Ολοκλήρωση των ιστορικών και αρχαιολογικών πόρων διασυνοριακής σπουδαιότητας Βουλγαρίας - Ελλάδας σε έναν βιώσιμο θεματικό τουριστικό προορισμό”) ενταγμένο στο πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Συνεργασίας “ΕΛΛΑΔΑ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ 2014-2020”. Από τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου, που ανέρχεται στο ποσό των 1.316.886 ευρώ, έχουν εγκριθεί 276.000 ευρώ για έργα στον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, που θα εκτελεστούν από τις Υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ. Αντικείμενο του έργου είναι η δημιουργία δικτύου διαδρομών περιήγησης επισκεπτών στα περισσότερα από τα ανασκαμμένα μνημεία στην κεντρική περιοχή του αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Αμφίπολης (η οποία περιλαμβάνει την Χριστιανική Ακρόπολη, καθώς και δύο ξεχωριστές υποενότητες της πόλης, πλησίον και νοτίως της Ακρόπολης)», πληροφορεί το υπουργείο Πολιτισμού.

«Από το 2015 και μέχρι σήμερα η προστασία και η αποκατάσταση του μνημείου έχει τεθεί σε απόλυτη προτεραιότητα από το ΥΠΠΟΑ με σαφή και αυστηρά ιεραρχημένο προγραμματισμό δράσεων», αναφέρει η ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία ως τώρα έχουν γίνει οι εξής εργασίες:

- Ηλεκτροδοτήθηκε το μνημείο και πραγματοποιήθηκαν εργασίες εξασφάλισης των πρανών του λόφου και προσωρινής διευθέτησης απορροής των υδάτων με κατάλληλα μέτρα.

- Έγιναν σωστικές επεμβάσεις στον τομέα της συντήρησης και ελήφθησαν μέτρα αντιστήριξης του περιβόλου, ενώ σταθερά παρακολουθούνται μέσω κατάλληλων συστημάτων οι μεταβολές της θερμοκρασίας και της υγρασίας καθώς και οι μικρομετακινήσεις στο εσωτερικό του ταφικού μνημείου. Για τις εργασίες αυτές εκπονήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες, οι οποίες και εξετάστηκαν και εγκρίθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

- Βελτιώθηκε η πρόσβαση στο χώρο, και υλοποιήθηκαν περιφράξεις και υποδομές ασφάλειας και φύλαξης και προωθήθηκαν οι απαιτούμενες διαδικασίες για την αναγκαστική απαλλοτρίωση ων όμορων ιδιοκτησιών πέριξ του μνημείου. Επιπλέον, εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο οι απαιτούμενες μελέτες για την προστασία, αποκατάσταση και ανάδειξή του.

- Πραγματοποιήθηκε ένας μακρόπνοος σχεδιασμός για τη μόνιμη προστασία, αποκατάσταση και ανάδειξη του σημαντικού μνημείου σύμφωνα με την επιστημονική δεοντολογία.

«Όλες οι εργασίες πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις εξειδικευμένες μελέτες που εκπονούνται στα διάφορα στάδια», συμπληρώνει το ΥΠΠΟΑ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρασκευή, 03 Αυγούστου 2018 13:29

Φεστιβάλ ρεμπέτικου στη Σύρο

Το 3ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου «Η Σύρα του Μάρκου Βαμβακάρη» διεξάγεται αυτό το τριήμερο στη Σύρο.

Το Φεστιβάλ πραγματοποιείται με τη συνεργασία του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, υπό την αιγίδα και την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και περιλαμβάνει ένα πλήρες πρόγραμμα εκδηλώσεων (συναυλίες, σεμινάρια, έκθεση λαϊκών μουσικών οργάνων κλπ) με θέμα τη λαϊκή μας μουσική το «ρεμπέτικο», υπό το πρίσμα της σχέσης του Μάρκου Βαμβακάρη με τη Σύρο.


Ο Μάρκος Βαμβακάρης γίνεται animation από Ιταλό που γοητεύτηκε από το ρεμπέτικο


 

Στη φετινή διοργάνωση γίνεται για πρώτη φορά ένα «άνοιγμα» στο εξωτερικό, με συμμετοχή σχημάτων από την Ιταλία και την Κύπρο, γεγονός που ενισχύει τη «διεθνή» διάσταση του Φεστιβάλ. Αλλωστε το ρεμπέτικο, πλέον εγγεγραμμένο στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (UNESCO) είναι μία μουσική που κερδίζει τους τουρίστες  που κάθε χρόνο σπεύδουν στο νησί του Μάρκου Βαμβακάρη.

 

thumbnail_markos.jpg

 

«Στον φάκελο που κατατέθηκε στην UNESCO, η Σύρος αναφέρεται ως μια από τις πόλεις που συνδέονται στενά με το ρεμπέτικο, την λαϊκή μας μουσική που την αντιμετωπίζουμε ως κάτι που παραμένει ενεργό, επίκαιρο και ζωντανό και όχι ως μουσειακό έκθεμα» αναφέρουν οι διοργανωτές.

 

Το 3ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου του 2018, περιλαμβάνει ένα πλήρες πρόγραμμα εκδηλώσεων με θέμα τη λαϊκή μας μουσική, το «ρεμπέτικο» και οπωσδήποτε υπό το πρίσμα της σχέσης του Μάρκου Βαμβακάρη με τη Σύρο.

Ο Μάρκος ο Συριανός, είναι μια ιδιαίτερη μορφή. Τα τραγούδια του και τα ταξίμια του, απόσταγμα της ανυπόταχτης γεμάτης πάθους ζωής του και του «βράχου» όπου γεννήθηκε,

της Σύρας.

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει συναυλίες, σεμινάρια και έκθεση χειροποίητων λαϊκών μουσικών οργάνων.

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ