Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά που λειτουργεί στην Αθήνα, το Κατάκολο και την Αρχαία Ολυμπία (ως Μουσείο Αρχιμήδη) τιμήθηκε με το Βραβείο Αριστείας 2018 (Certificate of Excellence 2018) από το TripAdvisor. 

Το TripAdvisor είναι ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός ιστότοπος στον κόσμο και αποτελεί σημείο αναφοράς για εκατομμύρια επισκέπτες. Φιλοξενώντας απόψεις και κριτικές, διαμορφώνει τάσεις και αναδεικνύει αξιοθέατα και προορισμούς σε κάθε γωνιά του πλανήτη, που ξεχωρίζουν και αναβαθμίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία. 

 

dfdsfdsf.jpg

 

Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά διακρίνεται ως θεματικό μουσείο επιστήμης και τεχνολογίας, στο οποίο οι επισκέπτες έρχονται σε επαφή με λειτουργικά ομοιώματα και ανακατασκευασμένες εφευρέσεις της αρχαιότητας, που αποτελούν τον πρόδρομο πολλών σημερινών κατακτήσεων της επιστήμης και ζωντανεύουν τον θαυμαστό τεχνολογικό πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων. Ειδικότερα, τ​ο «Μουσείο Αρχιμήδη» στην Αρχαία Ολυμπία αποτελεί ένα μοναδικό μουσείο αφιερωμένο στον μεγαλύτερο μαθηματικό, φυσικό, μηχανικό, αστρονόμο και εφευρέτη της αρχαιότητας.

Το Βραβείο Αριστείας 2018 του TripAdvisor επιβεβαιώνει την απήχηση του μουσείου στο διεθνές κοινό και τις θετικές εντυπώσεις που καταγράφονται από τους επισκέπτες του, Έλληνες και ξένους, για την πρωτοτυπία και τον τρόπο παρουσίασης των εκθεμάτων του. Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά αποτελεί το μοναδικό μουσείο στον κόσμο που προβάλλει το τεχνολογικό θαύμα της αρχαιότητας, αποδεικνύοντας ότι πλειάδα σύγχρονων επιστημών και τεχνικών, όπως η ρομποτική, οι αυτοματισμοί και ο προγραμματισμός, οι τηλεπικοινωνίες και η κρυπτογράφηση, η γεωδαισία και η χαρτογράφηση, έλκουν την καταγωγή τους από την τεχνολογία αιχμής των αρχαίων Ελλήνων.

 

fdhsfhdfh.jpg

 

  • Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα, τηλ.:  211 4110044, 6907 292002 

www.kotsanas.com 

  • Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Κατάκολο Ηλείας, τηλ.: 6931 831530 

www.kotsanas.com 

  • Μουσείο Αρχιμήδη, Πραξιτέλη Κονδύλη 9, Αρχαία Ολυμπία, τηλ.: 6931 831530

www.archimedesmuseum.gr 

Facebook:@KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology

Instagram: @kotsanasmuseum

 

Απόφοιτοι του ΕΚΠΑ είχαν την ευκαιρία να ορκιστούν σε ένα μοναδικό κτήριο της πρωτεύουσας…

Για όσους δεν είχαν την ευκαιρία, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ανοίγει το «σπίτι» του στο ευρύτερο κοινό και το καλεί να γνωρίσει από κοντά τα Προπύλαια, έναν από τους πιο εμβληματικούς τόπους μνήμης της πρωτεύουσας του ελληνικού κράτους.

Tο κτήριο θεμελιώθηκε το 1839 σε σχέδια του Δανού αρχιτέκτονα Hans Christian Hansen και συνθέτει, μαζί με τα κτίρια της Ακαδημίας και της Εθνικής Βιβλιοθήκης, την Αθηναϊκή Τριλογία, το πιο γνωστό και εμβληματικό σύμπλεγμα νεοκλασικών κτηρίων στο κέντρο της πόλης.

 

resizerewrwr-ashxjpg.jpg

 

Οι αίθουσες του κτιρίου αποτέλεσαν χώρους εκπαίδευσης, συναναστροφής, διαμαρτυρίας.

Στο εσωτερικό και στον περίβολό του έλαβαν χώρα πολυάριθμες τελετουργικές εκδηλώσεις (ανεγέρσεις ανδριάντων και στηλών, εορτασμοί επετείων κ.ά.), ενώ στη γεωγραφία της πόλης το κτίριο αποτέλεσε τον κατεξοχήν τόπο κινητοποιήσεων, διαδηλώσεων και συγκεντρώσεων.

Στους χώρους του φιλοξενήθηκε η Βουλή των Ελλήνων, η Εθνική Βιβλιοθήκη, πολυάριθμα μουσεία και εργαστήρια.

 

propilaia-sygkentrwsi.jpg

 

Η διακόσμηση του κτιρίου, με πλέον χαρακτηριστική την τοιχογραφία στην εσωτερική πρόσοψη των Προπυλαίων, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εικονογραφικά προγράμματα του ελληνικού 19ου αιώνα.

Η αρχιτεκτονική και η ζωγραφική υπηρέτησαν ένα αφηγηματικό πλαίσιο που συνέδεε στενά τις ιστορικές περιόδους της ελληνικής εθνικής ιστορίας, ενώ το γλυπτό πρόγραμμά του επικεντρώθηκε στην πρόσφατη ιστορία: ανδριάντες σημαντικών προσώπων της νεότερης ελληνικής ιστορίας και στήλες πεσόντων στους πολέμους, έργα Ελλήνων γλυπτών.

 

a98eb2bde4.jpg

 

Οι ξεναγήσεις περιλαμβάνουν τη γνωριμία με την Αθηναϊκή Τριλογία και την επίσκεψη στο κτίριο.

Η διάρκειά τους είναι περίπου 60' και θα γίνουν από τους ιστορικούς της Τέχνης του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλη Γιοχάλα και Παύλο Γκουγιάννο, υπό την επιστημονική εποπτεία του αναπληρωτή καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ Δημήτρη Παυλόπουλου.


- Ξεναγήσεις στην ελληνική γλώσσα: κάθε Τετάρτη 11/7, 18/7, 25/7, 1/8, στις 5.00 μ.μ.

- Ξεναγήσεις στην αγγλική γλώσσα: κάθε Πέμπτη 12/7, 19/7, 26/7, 2/8, στις 5.00μ.μ.

Για τις ξεναγήσεις υπάρχει συμβολικό τίμημα 2 ευρώ για ενηλίκους και 1 ευρώ για παιδιά έως 12 ετών και ειδικές κατηγορίες (περιλαμβάνεται ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο).

Κράτηση θέσεων πραγματοποιείται στην ειδική σελίδα του ΕΚΠΑ: http://visit.uoa.gr/

Ήταν η ταυτότητα του Βόλου, η ιστορία του, η ευρωπαϊκή του αναφορά. Και η πόλη αποφάσισε μετά το 1970 να τα γκρεμίσει.

Λαβωμένα σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, στάθηκαν όρθια για πολλά ακόμη χρόνια και κατεδαφίστηκαν μετά το 1970.

Τα περισσότερα, κυρίως αυτά που ανήκουν σε ιδιώτες, στη δεκαετία του ΄70, την εποχή της άνθησης της αντιπαροχής. Στη θέση τους κτίστηκαν πολυώροφα, σχεδόν ομοιόμορφα κτίσματα.

 

newsletter.jpg

 

Το μέγαρο Σκενδεράνη

Το κτίριο που αποτελούσε εξαιρετικό δείγμα εκλεκτικιστικής αρχιτεκτονικής του τέλους του 19ου ή των αρχών του 20ού αιώνα, υπήρξε αρχικά η κατοικία της οικογένειας Σκενδεράνη.

Βρισκόταν στη διασταύρωση των οδών Δημητριάδος και Τοπάλη. Από το 1909 έως τους σεισμούς του 1955 στέγαζε το Δημαρχείο της πόλης, ενώ το 1939 το οίκημα δωρήθηκε με διαθήκη από τη Μαρία Σκενδεράνη στο Δήμο Βόλου. Το 1955 το κτίριο υπέστη σημαντικές ζημιές. Παρέμεινε ωστόσο όρθιο τουλάχιστον έως τα τέλη ης δεκαετίας του ΄70, οπότε ο Δήμος Βόλου θεώρησε προτιμότερη την κατεδάφιση από την αποκατάστασή του. Μια αποκατάσταση που ήταν και τεχνολογικά εφικτή, αλλά και σημειολογικά απαραίτητη αφού στέγασε επί σειρά ετών το Δημαρχείο της πόλης. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα κτίριο που ανήκε στον ίδιο το Δήμο Βόλου.

 

skenderani.jpg

 

Πρώην Εκπαιδευτήριο Τρύφωνα Κοντογεωργίου

Το Εκπαιδευτήριο του Τρύφωνα Κοντογεωργίου που ιδρύθηκε το 1909, στεγάστηκε σε ένα συγκρότημα τεσσάρων οικημάτων στη συμβολή των οδών Κοραή, Γαλλίας και Χατζηαργύρη. Η Σχολή περιελάμβανε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Ελληνικό Σχολείο και μετά το 1927 και Γυμνασιακές τάξεις. Από το 1930 το εξατάξιο Γυμνάσιο ήταν μικτό στις τρεις πρώτες τάξεις και αμιγές θηλέων στις μεγαλύτερες.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1930 το διδακτήριο στέγασε το Πρακτικό Λύκειο Βόλου, ενώ μετά το 1940 το κεντρικό 2ο Γυμνάσιο Αρρένων.

Μετά τους σεισμούς του 1955 το μόνο που απέμεινε από τη Σχολή του Τρύφωνα Κοντογεωργίου ήταν το ισόγειο της γωνιακής οικοδομής στη διασταύρωση των οδών Κοραή και Γαλλίας, μοναδικό δείγμα οικοδομής παλαιού εκπαιδευτηρίου στην πόλη. Το κτίσμα με τον περιβάλλοντα χώρο του ζητήθηκε να αγοραστεί από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προκειμένου να στεγάσει το Μουσείο Εκπαιδευτικής Ιστορίας, μια αγορά που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.

 

kontogeorigiou.jpg

 

Το κτίριο κατεδαφίστηκε...

 

Η έπαυλη Στάθη Χατζηκυριαζή 

Πρόκειται για μια από τις λαμπρότερες ιδιωτικές κατοικίες στην ιστορία του Βόλου. Η νεοαναγεννησιακή έπαυλη Χατζηκυριαζή κτίστηκε το 1905 στη συμβολή των οδών Αντωνοπούλου, Γαλλίας και Κ. Καρτάλη.

Το κτίσμα περιήλθε στην ιδιοκτησία της οικογένειας Χατζηγεωργίου και επί σειρά ετών λειτούργησε ως κλινική Χατζηγεωργίου. Μετά τους σεισμούς στη διάρκεια των οποίων υπέστη ζημιές, στέγασε, σύμφωνα με πληροφορίες, το ιατρείο του ψυχιάτρου Θανάση Κυριάκου.

Το κτίριο, παρά τις φθορές που υπέστη, εξακολούθησε να κοσμεί με τη μεγαλοπρέπειά του την πόλη. Κατεδαφίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Στη θέση του σήμερα υπάρχει πολυώροφη οικοδομή, στο ισόγειο της οποίας λειτούργησε από το 1978 έως το 2012 ο κινηματογράφος «Λίντο».

 

xatzikiriazi.jpg

 

Το αρχοντικό Αντωνόπουλου

Στη διαταύρωση των οδών Αντωνοπούλου και Ερμού, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, δέσποζε το τριώροφο νεοκλασικό με εμφανή στοιχεία εκλεκτικισμού αρχοντικό Αντωνόπουλου, κτισμένο πιθανόν στις αρχές του 20ού αιώνα. Στους ορόφους του διέμενε η οικογένεια Αντωνόπουλου, ενώ το ισόγειο φιλοξενούσε εμπορικές χρήσεις.

Το κτίριο υπέστη ζημιές από τους σεισμούς του 1955, κρατήθηκε όμως όρθιο και ήταν κατοικήσιμο έως την κατεδάφισή του.

Κατεδαφίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ΄70 (πιθανώς το 1979). Στην πρόσοψη του νέου πολυώροφου κτίσματος διατηρήθηκαν ως απομεινάρια του παρελθόντος η κεντρική είσοδος και το κεντρικό μπαλκόνι με τα περίτεχνα μαρμάρινα φορούσια.

 

antonopoulos.jpg

 

Το κινηματοθέατρο «Αττίκ»

Κτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1960 στη συμβολή των οδών Αργοναυτών, Σπ. Σπυρίδη και Ιάσονος και λειτούργησε από το 1962 έως το 1985.

Αποτελούσε χαρακτηριστικό δείγμα της αρχιτεκτονικής της δεκαετίας του 1960. Πρόκειται για κτίριο του μοντερνισμού με μινιμαλιστικά στοιχεία.

Χαρακτηριστική ήταν η οροφή της κεντρικής αίθουσας που παρέπεμπε σε έναστρο ουρανό. Διέθετε 1.200 θέσεις και είχε τις προδιαγραφές για τη φιλοξενία θεατρικών παραστάσεων. ΄Ηταν εξοπλισμένο με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα της εποχής.

 

 

unnamed-55.jpg

 

Η κατεδάφισή του έγινε σε δύο φάσεις. Η πρώτη έγινε πιθανόν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και αφορούσε στο κομμάτι του κτιρίου προς την οδό Ιάσονος. Στη θέση του κτίστηκε πολυώροφη πολυκατοικία. Η χωρητικότητα του κινηματογράφου μειώθηκε αισθητά και η σκηνή πλέον ήταν κατάλληλη μόνο για την προβολή κινηματογραφικών ταινιών.

Το κτίριο κατεδαφίστηκε εξ΄ ολοκλήρου στα τέλη της δεκαετίας του 1980, δίνοντας τη θέση του σε μία ακόμη πολυώροφη οικοδομή.

Η διατήρησή του στην αρχική του μορφή, με δεδομένο το μεγάλο μέγεθος της αίθουσας και με πιθανή διεύρυνση των χρήσεων, θα αποτελούσε ένα ακόμη δημόσιο χώρο απαραίτητο για την πόλη και τον πολιτισμό της.

 

Η μονοκατοικία ιδιοκτησίας Σοφοκλή Παρθένη

Το κτίριο βρισκόταν στη διασταύρωση των οδών Τοπάλη και Ερμού. Επρόκειτο για μεσοαστική μονοκατοικία και ένα από τα λίγα εναπομείναντα δείγματα της αρχιτεκτονικής του μοντέρνου κινήματος στο Βόλο του μεσοπολέμου. Ο φέρων οργανισμός του ήταν κατασκευασμένος από οπλισμένο σκυρόδεμα με αποτέλεσμα να μην υποστεί σημαντικές ζημιές στους σεισμούς του 1955.

Ο όροφος αποτελούσε την κατοικία της οικογένειας Παρθένη, ενώ στο ισόγειο στεγαζόταν το φαρμακείο του Σοφοκλή Παρθένη. Τα τελευταία χρόνια στον όροφο λειτούργησε μπαρ, ενώ η χρήση του ισογείου παρέμεινε η ίδια.

 

unnamed-314.jpg

 

Κατεδαφίστηκε στα τέλη της δεκαετίας 2000-2010 και στη θέση του κτίστηκε νέα οικοδομή στην οποία στεγάζεται κατάστημα.

 

Αναδημοσίευση υλικού/κειμένου της Κατερίνας Τασσοπούλου, από εφ. Θεσσαλία

Τη δεκαετία του ’70 η Ελλάδα ήταν ακόμη ένας γοητευτικός προορισμός παραγωγής ταινιών για τον παγκόσμιο κινηματογράφο. 

Η ταινία Le Casse (Οι ληστές), με πρωταγωνιστές τον Ζαν Πολ Μπελμοντό και τον Ομάρ Σαρίφ που γυρίστηκε στην ελληνική πρωτεύουσα το 1971, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη διαφήμιση της Αθήνας και του Πειραιά. 


Γειτονιές της Αθήνας που τις έχουμε ακούσει, αλλά δεν ξέρουμε που βρίσκονται


Η πιο δυνατή σκηνή του έργου, ήταν αυτή όπου ο Έλληνας αστυνομικός Abel Zachara (Ομάρ Σαρίφ), καταδιώκει με το μαύρο αυτοκίνητό του Opel Reκord A, τον ληστή Αzad (Ζαν Πολ Μπελμοντό), που οδηγούσε ένα κόκκινο Fiat 124 Special T. Για λογαριασμό των διάσημων ηθοποιών οδήγησαν οι κορυφαίοι στάντμεν Rémy Julienne (είχε κάνει και ένα τρομερό διαφημιστικό για το Fiat 127) και Remo Mosconi, που κυριολεκτικά διέλυσαν τα αυτοκίνητα. 

Υπερβολική ταχύτητα σε κεντρικούς δρόμους και γειτονιές του Πειραιά, συγκρούσεις με βαρέλια, προσκρούσεις σε διαζώματα και τοίχους, επικίνδυνες καταβάσεις σε κακοτράχαλους δρόμους και πεζοί που τρέχουν να γλιτώσουν από «του χάρου τα δόντια», καθήλωσαν περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια θεατές που είδαν την ταινία στο σινεμά. 

Μετά από 45 χρόνια όμως, τα υπέροχα πλάνα της συγκεκριμένης σκηνής προκαλούν νοσταλγία, καθώς μέσα από αυτά φαίνεται κυρίως το λιμάνι και οι γειτονιές του που «εκσυγχρονίστηκαν».... 

 

fkyf.jpg

 

Το βίντεο αρχίζει με την κατάβαση των δύο αυτοκινήτων από τα Τουρκοβούνια. Ο σκηνοθέτης αλλάζει πλάνο και από τα Τουρκοβούνια μεταφέρεται στο Θησείο. Το κυνηγητό συνεχίζεται στο πλάι της Αγίας Μαρίνας και στο βάθος διακρίνεται η Ακρόπολη. Από την ταχύτητα των αυτοκινήτων που περνούν από το προαύλιο της Αγίας Μαρίνας, τα κεριά των μαυροφορεμένων γυναικών σβήνουν. Πίσω από τα κεφάλια τους φαίνεται πάλι η Ακρόπολη.

Και από το Θησείο, πάλι στα Τουρκοβούνια, όπου ο Ομάρ Σαρίφ κυνηγά τον Μπελμοντό, με φόντο την Αθήνα και τον Λυκαβηττό....

 

 

Πηγή: www.mixanitouxronou.gr

Καλοκαιρινά βράδια με νότες και μελωδίες στις γειτονιές της Καρδίτσας υπόσχεται ο Δήμος Καρδίτσας, αυτό το καλοκαίρι.

Οι μουσικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν στις πλατείες – συνοικίες της Καρδίτσας από την πρώτη Κυριακή του Ιουλίου και θα συνεχιστούν μέχρι και την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου με ελεύθερη είσοδο για όλους.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της περιοχής Φ. Αλεξάκος, στόχος του Δήμου είναι το “Πολιτιστικό Καλοκαίρι” να γίνει θεσμός και να απλωθεί σε όλη την πόλη και να ακολουθεί τα καλοκαίρια εμπλουτίζοντας τα με “νότες”, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία σε μουσικά σχήματα της περιοχής μας να αναδείξουν την προσπάθεια, το ταλέντο και την αξία τους διασκεδάζοντας το κοινό με κάθε είδους ρεπερτόριο έντεχνο, λαϊκό, δημοτικό, ροκ.


Οδοιπορικό στον καταπράσινο ορεινό όγκο της Καρδίτσας


 

Το πρόγραμμα των μουσικών συναυλιών που έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο διάστημα έχει ως εξής:

 

8 Ιουλίου, Λαϊκή Συντεχνία, πλατεία Γιολδάση (Λάππα)

 

17 Ιουλίου, STARmata Band, Αθλητικό Πάρκο

 

22 Ιουλίου, Ρεμπέτικη Παρέα, πλατεία Ακαδημίας

 

29 Ιουλίου, Απόηχος, πλατεία Ν. Πλαστήρα

 

5 Αυγούστου, Γιάννης Αδάμος και Ροζ Πένες, Αγία Παρασκευή (προαύλιο Εκκλησίας)

 

19 Αυγούστου, Onirama, Κεντρική πλατεία, (Συνδιοργάνωση με Περιφέρεια Θεσσαλίας – Περ. Ενοτ. Καρδίτσας)

 

27 Αυγούστου, Νότες Παράδοσης, Άγιος Φανούριος (προαύλιο εκκλησίας)

 

31 Αυγούστου, Gravity, Φιλαρμονική Καρδίτσας, πλατεία Στρατολογίας

 

2 Σεπτεμβρίου, G.O.P. (Gypsies On Paradise) No mercy for today, Παλέρμο

 

7 Σεπτεμβρίου, Συναυλία έντεχνου και ρεμπέτικου τραγουδιού από μουσικά σχήματα της πόλης, Αθλητικό Στάδιο Καρδίτσας

 

16 Σεπτεμβρίου, Οκτάηχο, πλατεία Λάκκα Μαντζιάρα

Η ιδιωτική κατοικία του Ερνστ Τσίλερ, στην οδό Μαυρομιχάλη 6, θα είναι επισκέψιμη από τον Φεβρουάριο του 2019. Το πολύπλοκο έργο συντήρησης και αναστύλωσης του πολύπαθου κτηρίου ολοκληρώνεται σε έξι μήνες και παραδίδεται μετά από χρόνια εγκατάλειψης.

«Στόχος μας είναι να ανοίξει για το κοινό και στη συνέχεια αφού ολοκληρωθούν οι μουσειακές μελέτες να στεγάσει τη βυζαντινή συλλογή Δ. Λοβέρδου» δήλωσε σήμερα η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, στο τέλος της δημοσιογραφικής ξενάγησης στο επιβλητικό μέγαρο Τσίλερ-Λοβέρδου.


Νομισματικό Μουσείο: Οι σπάνιες συλλογές, το αίθριο καφέ και οι ιστορίες του Σλήμαν


 

Το τριώροφο κτήριο χτίστηκε από τον διάσημο Γερμανό αρχιτέκτονα το 1885 και έζησε σε αυτό με την οικογένεια του έως το 1912. 

 

01867174CC8BBF4120B739CECB8009C4.jpg

 

Η αναπαλαίωση ξεκίνησε από τις Διευθύνσεις Συντήρησης και Αναστύλωσης το 2012 και αποκάλυψε με τρόπο υποδειγματικό -χωρίς να τα αναπαράξει- τα αυθεντικά ντοκουμέντα του σπιτιού: Ένα σχέδιο πρόσοψης κτηρίου ζωγραφισμένο με μολύβι από τον διάσημο Γερμανό αρχιτέκτονα στον τοίχο του δωματίου που πιθανόν χρησιμοποιούσε ο ίδιος σαν γραφείο.

 

img109.jpg

 

Στην οροφή του υπνοδωματίου της γυναίκας του το μονόγραμμά της με τα αρχικά SEZ (Σοφία Ερνστ Τσίλερ). Περίφημες οροφογραφίες διακοσμημένες με φυτικό διάκοσμο που για χρόνια ήταν καλυμμένες με γύψινα διακοσμητικά ανάγλυφα, τα οποία είχε προσθέσει ο επόμενος ιδιοκτήτης του μεγάρου, ο Κεφαλονίτης τραπεζίτης Διονύσιος Λοβέρδος, ιδρυτής της Ιoνικής και Λαϊκής Τράπεζας. Το αγόρασε σε πλειστηριασμό το 1912 και το χρησιμοποίησε ως κατοικία του προχωρώντας σε προσθήκες και προεκτάσεις στο αρχικό κτήριο. Στα 500 τ.μ. που πρόσθεσε ο Δ. Λοβέρδος έχτισε στο ισόγειο του οικήματος ένα παρεκκλήσι, όπου σήμερα, μετά την αποκατάσταση αναδεικνύεται ο εντυπωσιακά διακοσμημένος με ψηφιδωτά θόλος του. Ο Δ. Λοβέρδος στέγασε εκεί τη συλλογή του βυζαντινών εικόνων, την οποία οι κληρονόμοι του δώρισαν το 1979 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το στοίχημα της αποκατάστασης τού συνολικά 1.100 τ.μ. ιστορικού κτηρίου ήταν να αναδειχθούν και οι δύο φάσεις της ζωής του. Πυρκαγιά, πλημμύρες, ερείπωση ταλαιπώρησαν το κτήριο, το οποίο στις αρχές της δεκαετίας του ’80 στέγασε και το βεστιάριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Κηρύχτηκε διατηρητέο το 1981 και παραχωρήθηκε με δωρεά στο ελληνικό Δημόσιο το 1992.

 

megaro-tsiller-loberdou-ton-iounio-oloklirosi-apokatastasis.jpg

 

Στα έμπειρα χέρια των ειδικών της Διεύθυνσης Συντήρησης και της Διεύθυνσης Αναστύλωσης του υπουργείου Πολιτισμού αποκαλύφθηκαν τα...κρυμμένα μυστικά του ιστορικού κτηρίου. Σε έξι μήνες ανοίγει για τους επισκέπτες, προκειμένου να θαυμάσουν, μεταξύ άλλων, εκείνο το ιδιαίτερα εντυπωσιακό πομπηιανό σαλόνι», μία τεράστια αίθουσα με τοιχογραφίες σε λευκό φόντο, εμπνευσμένες από παραστάσεις κτηρίων της Πομπηίας. Είχαν καταστραφεί σχεδόν ολοσχερώς από τη μοιραία πυρκαγιά.

«Μόνο όσοι δούλεψαν και επέβλεψαν το έργο γνωρίζουν τις μεγάλες δυσκολίες και κινδύνους που διέτρεξαν στη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης. Νομίζω δικαιώθηκαν εκ του αποτελέσματος» ανέφερε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Μαρία Βλαζάκη. 

 

Στο νησί σταθμό στη ζωή και το έργο του Γιάννη Ρίτσου, τον Άη Στράτη, θα βρεθούν ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν την Κυριακή 15 Ιουλίου με την παράστασή τους “Η Σονάτα του Σεληνόφωτος (Venceremos)”. Πρόκειται για το νησί, όπου ο μεγάλος Έλληνας ποιητής έζησε εξόριστος, όπως και άλλοι σπουδαίοι - ο Μάνος Κατράκης, ο Τάσος Λειβαδίτης, ο Μενέλαος Λουντέμης. Τη διοργάνωση της παράστασης έχει ο Δήμος Άγιου Ευστράτιου, δημιουργώντας μία βραδιά- φόρο τιμής στον Γιάννη Ρίτσο. 

 

nea afisa 2 copy3.jpg

 

Η παράσταση αποτελεί ένα διαφορετικό ανέβασμα του αριστουργηματικού έργου του ποιητή και πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, στην Ιρλανδία, σε ένα από τα ιστορικότερα Πανεπιστήμια του κόσμου με απόφοιτους όπως ο Όσκαρ Ουάιλντ και ο Σάμιουελ Μπέκετ υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού. 

Η ελληνική της πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα του Γιάννη Ρίτσου, στη Μονεμβασιά, ενώ τον Οκτώβριο ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία στο Παρίσι, στο Δημαρχείο της γαλλικής πρωτεύουσας.  Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Μάριος Ιορδάνου μεταφέρει στη σκηνή το ομώνυμο έργο, για πρώτη φορά με νέα σε ηλικία ηθοποιό και σε ένα συνδυασμό έργων του ποιητή με στίχους των Χαλίλ Γκιμπράν, Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα και Ερνέστο Τσε Γκεβάρα.

 

36317600_786288094828471_9178601456675061760_n.jpg

 

Ο Μάριος Ιορδάνου και η Σοφία Καζαντζιάν, που υπογράφει τη θεατρική διασκευή και τις χορογραφίες, έχουν βραβευτεί από την  Unesco για την ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό έχοντας στο ενεργητικό τους μία ευρωπαϊκή πορεία με τις παραστάσεις τους “Δε φοβάμαι. Δεν ελπίζω. Είμαι...” για τον Νίκο Καζαντζάκη (Βερολίνο, Ζυρίχη, Παρίσι, Μόσχα) και “Ο Κρητικός (Ύμνος εις τον Έρωτα)” για τον εθνικό ποιητή της Ελλάδας, Διονύσιο Σολωμό, που παρουσιάστηκε στον Καθεδρικό Ναό της Ζυρίχης, στην Αίθουσα Καλλιτεχνών στο Μόναχο, στο Πολεμικό Μουσείο Αθηνών και στο  Great Hall στο Λονδίνο.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής ποίησης ανεβαίνει για πρώτη φορά στο θέατρο, έχοντας ως κεντρικό “χαρακτήρα” την ψυχή της ηρωίδας του Γιάννη Ρίτσου... την καρδιά της, που ελεύθερη από τους περιορισμούς που βάζει το σώμα και ο χρόνος... ζει, αναπνέει, ερωτεύεται, γελά, χορεύει και τραγουδάει σε μία προσπάθεια να ενωθεί με το φεγγάρι. Ο χρόνος καταργείται. Το παρόν συναντά το παρελθόν, η μοναξιά τον έρωτα και το φυσικό το μεταφυσικό. Η Σοφία Καζαντζιάν ερμηνεύει, χορεύει και τραγουδά με τον Μάριο Ιορδάνου να τη σκηνοθετεί αλλά και να συμμετέχει ο ίδιος σε μία διαφορετική Σονάτα του Σεληνόφωτος, όπου ο άνθρωπος ξεπερνάει τα εμπόδια, τα προσωπικά του όρια και βγαίνει νικητής φωνάζοντας “Venceremos”.

 



Συντελεστές:

Σκηνοθεσία / Μουσική επιμέλεια: Μάριος Ιορδάνου
Θεατρική Διασκευή / Χορογραφίες: Σοφία Καζαντζιάν

Ερμηνεύουν: Σοφία Καζαντζιάν, Μάριος Ιορδάνου

Ενδυματολογία: Ελευθερία Τώρα

Σκηνογραφία: Βαλεντίνο Βαλάσης

Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Παπαγιάννη

 

 

Η έκθεση φωτογραφίας “#Μy_Andros” είναι ένα ταξίδι στις υπέροχες εικόνες που χαρακτηρίζουν την Άνδρο. Μια περιήγηση στα τοπία, τους ανθρώπους, τα χρώματα και τις στιγμές που συνθέτουν τις απρόσμενες λεπτομέρειες αυτού του τόπου. Εκατόν δεκαέξι ταλαντούχοι φωτογράφοι καταθέτουν τη προσωπική τους δημιουργική ματιά και μέσα από τις ποικιλόμορφες καλλιτεχνικές τους προσεγγίσεις μας ξεναγούν στις ομορφιές του ξεχωριστού νησιού που έχει αγαπηθεί από όλο τον πλανήτη, ένα νησί γεμάτο φανερούς και κρυμμένους φωτογραφικούς θησαυρούς.

 

 

djshfkjhdjhfsdk.jpeg

 

Οι φωτογραφίες της έκθεσης προέκυψαν από το φωτογραφικό Project "#My_Andros" που διοργάνωσε την Άνοιξη του 2018 η ομάδα Greek Instagramers Events σε συνεργασία με το Κυκλαδικό Τουριστικό Δίκτυο Άνδρου CTN ANDROS (andros.travel) και την φωτογραφική λέσχη Άνδρου, υπό την αιγίδα του Δήμου της Άνδρου (www.andros.gr). Πάνω από 100 φωτογράφοι φιλοξενήθηκαν και ξεναγήθηκαν στο νησί για τρεις ημέρες με σκοπό να εξερευνήσουν τις ξεχωριστές του ομορφιές και να τις αναδείξουν μέσα από τις φωτογραφίες τους.

 

 

0-6.jpeg

 

Η έκθεση διαιρείται σε 3 μέρη και φιλοξενείται σε 3 εκθεσιακούς χώρους του νησιού ταυτόχρονα, στο Μπατσί, την Χώρα και το Κόρθι, καλώντας τον θεατή να ανακαλύψει την συνέχειά της στον επόμενο της προορισμό. Επισκεφθείτε το hashtag #My_Andros για να δείτε περισσότερες φωτογραφίες της Άνδρου από τους συμμετέχοντες στην έκθεση. Επίσης στο site tinyurl.com/gre-pma θα δείτε στιγμιότυπα από την φωτογράφιση του νησιού.

 

0-3.jpeg

 

 

Διοργανωτές και επιμελητές της έκθεσης η ομάδα “Greek Instagramers Events”. Mία δραστήρια φωτογραφική ομάδα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα η οποία δημιουργήθηκε το 2013, με αφετηρία το κοινωνικό δίκτυο Instagram. Ιδρυτές της ο Γιώργος Βέργαδος (@gvergados), η 'Ελλη Αγιαννίδη (@elaki26) και η Σταυρούλα Σπυρέα (@vspireas). Με οδηγό την κοινή τους αγάπη για την φωτογραφία, συσπειρώνουν την Ελληνική κοινότητα των φίλων αυτής της τέχνης δημιουργώντας ένα βήμα καλλιτεχνικής έκφρασης, επικοινωνίας και ανταλλαγής εμπειριών.

 

0-4.jpeg

 

Τα τελευταία πέντε χρόνια η ομάδα διοργανώνει δημιουργικές και κοινωνικές δραστηριότητες σε σχέση με την τέχνη της φωτογραφίας με ανοιχτή συμμετοχή για όλους. Μέσα από αυτές τις δράσεις αναδεικνύεται το ταλέντο των φίλων της φωτογραφίας και καλλιεργείται το ομαδικό και δημιουργικό πνεύμα. Οι δράσεις τους περιλαμβάνουν ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας που παρουσιάζονται σε πολλές πόλεις της Ελλάδας, φωτογραφικές εξορμήσεις και εκδρομές, δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια φωτογραφίας με καταξιωμένους καθηγητές καθώς και συνεργασίες με σημαντικούς φορείς του πολιτισμού όπως μουσεία, θέατρα και καλλιτεχνικά φεστιβάλ.

 

0-5.jpeg

 


Οι Greek Instagramers Events μας ταξιδεύουν με την έκθεση φωτογραφίας “my_greece” (vid)


Εγκαίνια:  
Σάββατο 7/7

Κόρθι: Πολιτιστικό κέντρο, ώρα 19:00

Μπατσί: Παλιά Σφαγεία, ώρα 21:30

Κυριακή 8/7

Χώρα: Νειμποριός, ώρα 11:30 

Ανοιχτά για το κοινό από 7/7 έως 10/9, καθημερινά εκτός Τετάρτης, ώρες 11.00-15.00 και 18.00-21.00.


Διοργάνωση: “Greek Instagramers Events”

Συνδιοργάνωση: CTN Andros, Υπό την Αιγίδα του Δήμου Άνδρου 


 

Την ιστορία του 19ου και 20ου αιώνα, μέσα από μία μοναδική εμπειρία ξενάγησης στον χρόνο μπορούν να βιώσουν οι επισκέπτες του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα κατά τον μήνα Ιούλιο.

Η μόνιμη έκθεση εμπλουτίστηκε και παρουσιάζει τα αυθεντικά όπλα των αγωνιστών του 1821, καθώς επίσης, έντυπα και φωτογραφίες εποχής. Προσωπικά και μοναδικά αντικείμενα σπουδαίων προσωπικοτήτων της εποχής, όπως του Παύλου Μελά και της Πηνελόπης Δέλτα, προκαλούν δέος σε κάθε παρευρισκόμενο, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.

 

caption.jpg

 

Οι επισκέπτες μπορούν να δουν τα κειμήλια του Φετχί Μπουλέντ, του οθωμανικού πλοίου που τορπιλίστηκε από τον υποπλοίαρχο Νικόλαο Βότση, τα οποία και ανασύρθηκαν από τον βυθό του Θερμαϊκού, καθώς και τα κυάλια του Χασάν Ταχσίν Πασά και το περίστροφο του γιου του, Κενάν Μεσσαρέ.

 

2466962.jpg

 

Στον πρώτο όροφο του Μουσείου προβάλλεται η ταινία «Ο Μακεδονικός Αγώνας» στην ελληνική, αγγλική, γαλλική και γερμανική γλώσσα και υλοποιείται η εκπαιδευτική οπτικοακουστική παραγωγή «Πορεία στη Μακεδονία με τον Παύλο Μελά».Τέλος, στο «μυστικό» υπόγειο παρουσιάζονται τέσσερα διοράματα σε φυσικό μέγεθος με σκηνές του Μακεδονικού Αγώνα που φέρουν την υπογραφή του Γιώργου Ανεμογιάννη.

 

image.ashx.jpeg

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Μία ενδιαφέρουσα βραδιά παρουσίασης βιβλίου του Μίλτου Λιδωρίκη «Έζησα στην Αθήνα της Μπελ Επόκ*» διοργανώνεται την Τρίτη (20.30) στον πανέμορφο κήπο του Νομισματικού Μουσείου.

Αρκετοί θυμούνται από αναφορές την παλιά Αθήνα, καλό είναι να την μάθουν και οι νέοι… Αυτό θα το φροντίζει το προσφάτως κυκλοφορηθέν βιβλίο των εκδόσεων Polaris.

Την παρουσίαση οργανώνουν οι εκδόσεις Polaris και η Ένωση Γυναικών Φωκίδας.


Το σπάνιο λεωφορείο από την ταινία η «Αρχόντισσα και ο Αλήτης» στους δρόμους της Αθήνας


 

Αποσπάσματα από το βιβλίο επιλέγει και διαβάζει ο Μάνος Ελευθερίου.

 

ezisa-tin-athina-tis-mpel-epok-polaris.jpg

 

Ομιλητές είναι οι: 

Νίκος Βατόπουλος, δημοσιογράφος-συγγραφέας

Παναγιώτης Κουφάκης, δικηγόρος, μέλος του Συλλόγου Ιστορικών Μελετών Ιερού Αγώνος Στερέας Ελλάδας.

Γιώργος Χατζηδάκης, συγγραφέας, κριτικός θεάτρου

Ο πρόεδρος του Συλλόγου των Αθηναίων κ. Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς θα απευθύνει χαιρετισμό.

Την εκδήλωση υποστηρίζουν ο Σύλλογος Κροκυλιωτών “Ο Μακρυγιάννης” και ο Σύνδεσμος Λιδωρικιωτών Δωρίδος “Η Γκιώνα”.

 

6.jpg

 

Πάρτε μία γεύση από το βιβλίο…

kjsdkhfks.jpgΜε ορμητήριο το πατρικό του σπίτι της Πανεπιστημίου 10 και σκηνικό ζωής τους δρόμους και τα κτίρια, τα καφενεία, τα θέατρα, τα κοσμικά σαλόνια, τους χορούς και τα καμπαρέ της πόλης, ο Μίλτος Λιδωρίκης συνομίλησε με τους γραφικούς καθημερινούς τύπους, τον απλό κόσμο αλλά και τους συγγραφείς και τους καλλιτέχνες, γνώρισε τους βασιλιάδες, πρίγκιπες και αυλικούς, τους αριστοκράτες, τους συγγενείς αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, τους διαπρεπείς πολιτικούς, ποιητές, συγγραφείς, τους ηθοποιούς και τους επιστήμονες, τις κομψές Αθηναίες καλλονές και τις φανταχτερές κοκότες.

Ο αξιαγάπητος... Μερτιάδης των κατοίκων του Λιδωρικίου έζησε, γεύτηκε και λάτρεψε την αντιφατική Αθήνα της Μπελ Επόκ μεταφέροντας, κατά τον Άγγελο Τερζάκη, παντού ένα ξεχείλισμα ζωής, μια φλόγα, έναν ενθουσιασμό όλο νειάτα. Αυτή η ατμόσφαιρα διαποτίζει το παρόν οδοιπορικό, που αποτελεί ένα μοναδικό χρονικό ζωής αλλά και μια πολύτιμη μαρτυρία της μεταμόρφωσης της Αθήνας σε μεγαλούπολη. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

Μπελ Επόκ (γαλλικά: Belle Époque, «Όμορφη Εποχή») ονομάστηκε η περίοδος της ευρωπαϊκής ιστορίας που διήρκησε από το 1871 έως την έναρξη του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 και χαρακτηρίστηκε για το αισιόδοξο πνεύμα που κυριάρχησε.

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ