Σημείο αναφοράς του επισκέπτη του κέντρου της Αθήνας αποτελεί το ιστορικό κτήριο του ΟΤΕ επί της οδού Σταδίου 15 στο κέντρο της Αθήνας.

Το κτίριο των Τ.Τ.Τ. (προπολεμική εταιρεία «Ταχυδρομείων, Τηλεγραφημάτων και Τηλεφωνίας») (κατόπιν Ο.Τ.Ε.) της οδού Σταδίου, οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1930-1931, και αποτελεί όψιμο έργο του σημαντικού αρχιτέκτονα Αναστάσιου Μεταξά (1863-1937), όπου τα "μοντέρνα" στοιχεία συνδυάζονται με τις επιβιώσεις του νεοκλασικισμού. 

 

15064355748_91f5d683da_c.jpg

 

Το στιβαρό κτίριο έχει χαρακτηριστεί δείγμα ενός "αρχαϊζοντος μοντερνισμού", όπου η κατακόρυφη μνημειακή όψη με τις παραστάδες συνυπάρχει με κάποια διακοσμητικά στοιχεία Art Deco.

Το εντυπωσιακό κτίριο στο χρώμα της άμμου που συναντάμε στην πλατεία Κολοκοτρώνη θεωρείται ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα του αθηναϊκού μοντερνισμού. Τα μοντέρνα του στοιχεία συνδυάζονται με εμφανείς επιρροές του νεοκλασικισμού.


Το κτήριο-κοιτίδα πολιτισμού με τη σφραγίδα ενός πρωτοπόρου του μοντερνισμού (vid)


 

KK0046.jpg

 

Ο επενδυτής…

 

Να σημειωθεί ότι ο ομογενής επιχειρηματίας Θ. Δουζόγλου είχε αγοράσει πέρυσι το ιστορικό κτίριο του ΟΤΕ στη Σταδίου. Το κτίριο προορίζεται για ξενοδοχείο, χωρίς να είναι γνωστό ποτέ θα ξεκινήσουν οι σχετικές εργασίες ανακαίνισης.

Το ακίνητο είναι κτισμένο σε οικόπεδο εμβαδού 898,82 τετραγωνικών μέτρων και ουσιαστικά πρόκειται για δύο διαφορετικά κτίρια, το καθένα από τα οποία είναι λειτουργικά αυτόνομο. Το πρώτο κτίριο, συνολικής επιφάνειας 4.693 τετραγωνικών μέτρων που έχει κηρυχθεί διατηρητέο, αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και πέντε ορόφους και οικοδομήθηκε τμηματικά από το 1930 έως το 1980. Το δεύτερο κτίριο αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και οκτώ ορόφους, με συνολική επιφάνεια 1.314,20 τετραγωνικά μέτρα. 

Η ΟΤΕ Estate, θυγατρική του ΟΤΕ που διαχειρίζεται τα ακίνητα του ομίλου, πραγματοποίησε πριν από καιρό ηλεκτρονική δημοπρασία, μέσω της πλατφόρμας της CosmoONE για το κτίριο και η προσφορά ανήλθε πάνω από 10 εκατ. ευρώ.

Η Μπιενάλε

 

Σύμφωνα με το αthina984, η Μπιενάλε της Αθήνας προσπαθώντας να διαφύγει από το ανθρωπιστικό και φιλανθρωπικό χαρακτήρα που τείνει να επικρατήσει στις εικαστικές τέχνες διοργανώνει μια αντι- ανθρωπιστική έκθεση με την συμμετοχή 100 και πλέον δημιουργών από όλο τον κόσμο. Οι επιμελητές της έκθεσης Stefanie Hessler, Κωστή Σταφυλάκη και Poka-Yio πιστοί στην πρόθεση τους να χρησιμοποιούν αδρανείς αλλά κεντρικούς χώρους της Αθήνας μετά το Μπάγκειον και το Παλιό Χρηματιστήριο στη Σοφοκλέους καταλαμβάνουν το παλιό κτίριο του ΟΤΕ από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 9 Δεκεμβρίου.

 

DSC04180.jpg

 

Μία ιστορική πτυχή

 

Στο συγκεκριμένο κτίριο, όπως και στο κεντρικό μέγαρο των ταχυδρομείων στην πλατεία Κοτζιά, οι ηρωικοί «τριατατικοί» τον Απρίλιο του 1942 είχαν οργανώσει την πρώτη επί γερμανικής κατοχής απεργία σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ήταν η αγωνιστική απάντηση στην πείνα και τους κατακτητές, αλλά και το προοίμιο της ένδοξης Εθνικής Αντίστασης.

 

Φωτό-info: eie/In2life/efsyn/athina984/flickr

 

Πολυάριθμα και εξαιρετικής ποιότητας τα Λημνιά προϊόντα θα παρουσιαστούν και θα αναδειχθούν σε λίγες ημέρες στο φεστιβάλ Lemnos Philema, από την Παρασκευή 27/7 μέχρι την Κυριακή 29/7 στον πολυχώρο «Αποθήκη» στο παλιό λιμάνι της Μύρινας!

Ο πολυχώρος «Αποθήκη» σε συνεργασία με το Taste Lemnos, διοργανώνουν για δεύτερη συνεχή χρονιά το Φεστιβάλ Γαστρονομίας και Οίνου το οποίο θα φιλοξενήσει παραγωγούς της Λήμνου που θα παρουσιάσουν τα μοναδικά προϊόντα τους (παραδοσιακά ζυμαρικά, τυριά, γλυκά, αλίπαστα, κρασιά, καβουρμά, όσπρια, αλεύρια, παξιμάδια, βότανα, ελαιόλαδο, και άλλα).


Λήμνος: Το νησί που θυμίζει Ευρώπη, Ασία και Αφρική…


 

 

Οι ιδιαίτεροι προσκεκλημένοι, chef Αλέξανδρος Παπανδρέου και chef Ανδρέας Λαγός, θα μαγειρέψουν για το κοινό στο Live Cooking Session το Σάββατο, 28/7, χρησιμοποιώντας τα προϊόντα της Λημνιάς γης. Σας περιμένουμε όλους στο Lemnos Philema για να γευτείτε τα παραδοσιακά προϊόντα, να γνωρίσετε τους ανθρώπους που τα παράγουν, και να εμπνευστείτε από τις πρωτότυπες συνταγές που μας προτείνουν οι chef μας! 

Στο φεστιβάλ θα είναι παρών και το Μεσογειακό Ινστιτούτο για τη Φύση και τον Άνθρωπο MedINA με το Terra Lemnia Project. 

 

philema 2018 flyer 2 final-GR.jpg

 

Το Lemnos Philema βρίσκεται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, και έχει την υποστήριξη της ΑΜΚΕ "Λήμνος Τουριστική" και του Εμπορικού Συλλόγου Λήμνου. 

Το Φεστιβάλ θα διεξαχθεί από τις 27 έως τις 29 Ιουλίου 2018 στον πολυχώρο «Αποθήκη». Ώρες λειτουργίας: 19:30 - 23:00.
Διεύθυνση: Αιγαίου 13, Παλιό Λιμάνι Μύρινας. 

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site και το facebook page του φεστιβάλ. 

www.lemnos-philema.com

Έπειτα από αλλεπάλληλες προσπάθειες του Δήμου Πλατανιά με την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Χανίων, τοποθετήθηκε υπάλληλος της αρχαιολογίας  στον Ι.Ν. Ιερό Ναό Μιχαήλ Αρχαγγέλου (Ροτόντα).

Ο χώρος θα παραμένει ανοικτός καθημερινά από τις 8:00π.μ., έως και τι 15:00μ.μ., από Δευτέρα έως και Παρασκευή, για τους καλοκαιρινούς μήνες.


Η εκπληκτική παραλία στα Χανιά με το πιο… περίεργο μπλε της Ελλάδας!


 

Ο ιδιόμορφος παλαιοχριστιανικός ναός του Μιχαήλ Αρχαγγέλου- βαπτιστήριο του 6ου αιώνα μ.χ., είναι κτισμένος σε επικλινές έδαφος έξω από τον οικισμό Κάτω Επισκοπή Κισάμου του Δήμου Πλατανιά.

 

jhsjahdk.jpg

 

Πρόκειται για περίκεντρο, ορθογώνιο κτίσμα, που αναπτύσσεται γύρω από μεγάλο, βαθμιδωτό εξωτερικά και μαστοειδή εσωτερικά τρούλο.

 

dslfjdshfksdhf.jpg

 

Ο ναός έχει ψηφιδωτά δάπεδα με διάκοσμο από φολίδες, κληματίδες, κισσόφυλλα, ψάρια και πλαίσιο από τεμνόμενα ημικύκλια, που μπορούν να χρονολογηθούν στο β’ μισό του 6ου αιώνα, εποχή κατά την οποία κατασκευάστηκε ολόκληρο το συγκρότημα. Ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο τοιχογραφικός διάκοσμος που διασώζεται αποσπασματικά σε τέσσερα, ή πέντε στρώματα. Από αυτά το αρχικό με την παράσταση της Ανάληψης και αγίων σε στηθάρια στον τρούλο, του Ευαγγελιστή Ματθαίου στο νάρθηκα, του Αγίου Γεωργίου με αφιερωτή στο νότιο παστοφόριο και αρχαγγέλου στο τεταρτοσφαίριο της κόγχης του ιερού, χρονολογούνται κατά τον 7ο αιώνα.

Πηγή: eparxies.gr

Η Κίτρινη αποθήκη είναι ένα μεσοπολεμικό κτίριο του Βόλου (επί της οδού Γαζή) το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και ανήκει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Μέσω της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου, το «Technopolis Ιάσων – Innovation Hot Spot», ως ένα νέο μικρό οικοσύστημα, θα φιλοξενεί βασικές υποδομές που επιτρέπουν τον ερευνητικό πειραματισμό, τη μεταφορά τεχνογνωσίας σε επιστήμονες και επιχειρήσεις, τη λειτουργία θερμοκοιτίδων για νέες επιχειρήσεις και εταιρείες έντασης γνώσης, καθώς και τη δικτύωση με ερευνητικά και παραγωγικά σχήματα.

 

ceb2cf8ccebbcebfcf82-ceb7-cebaceafcf84cf81ceb9cebdceb7-ceb1cf80cebfceb8ceaecebaceb7-ceb7-cebaceb1cf80cebdceb1cf80cebfceb8ceaecebaceb7.jpg

 

Η Κίτρινη Αποθήκη χρησιμοποιήθηκε ως τόπος φυλάκισης, βασανιστηρίων και θανάτωσης εκατοντάδων αγωνιστών, από τον Μάρτιο του ’44 μέχρι την απελευθέρωση. Η καπναποθήκη της Αμερικάνικης βιομηχανίας καπνού, χτίστηκε το 1926-1930.

Τμήμα του ισογείου και του υπογείου θα μετατραπούν σε χώρο έκθεσης και μνήμης για την ιστορία του κτιρίου με έμφαση στη χρήση του καπνού που χαρακτήρισε την τοπική οικονομία για δεκαετίες, καθώς και στα χρόνια της Γερμανικής Κατοχής 1941-1944, που χρησιμοποιήθηκε ως χώρος φυλακής, βασανιστηρίων και εκτελέσεων.

 

kiriaki-9-1-11-11-1.jpg

 

Είμαστε ένα ταξιδιωτικό site, ωστόσο για όποια πόλη, χωριό της Ελλάδας, πληροφορούμαστε ενέργειες που αναδεικνύουν την ιστορία, τον πολιτισμό και την κουλτούρα της περιοχής, εμείς θα προβάλλουμε τις σχετικές ειδήσεις...


Κοραή 4: Το ιστορικό κτήριο-καταφύγιο, οι θηριωδίες της Κομαντατούρ και η αναγέννηση


 

Παρακολουθήστε μία ενδιαφέρουσα ξενάγηση μέσα στο ιστορικό κτήριο της πόλης: 

video by Antonis M.

 

Έργο πνοής

Πρόκειται για ένα έργο πνοής για την πόλη και σημαντικής αναβάθμισης για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά. Κατά τη συνάντηση που είχαν πριν λίγες ημέρες,  ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος μαζί με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστό, με τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Μαρία Βλαζάκη, υπεγράφη και από την τελευταία, η Προγραμματική Σύμβαση για την παραχώρηση της Κίτρινης Αποθήκης.

 

110mpoympari_06.jpg

 

Η σύμβαση αφορά το έργο αποκατάστασης της Κίτρινης Αποθήκης, το οποίο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με προϋπολογισμό ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε να στεγάσει τη Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά που λειτουργεί στην Αθήνα, το Κατάκολο και την Αρχαία Ολυμπία (ως Μουσείο Αρχιμήδη) τιμήθηκε με το Βραβείο Αριστείας 2018 (Certificate of Excellence 2018) από το TripAdvisor. 

Το TripAdvisor είναι ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός ιστότοπος στον κόσμο και αποτελεί σημείο αναφοράς για εκατομμύρια επισκέπτες. Φιλοξενώντας απόψεις και κριτικές, διαμορφώνει τάσεις και αναδεικνύει αξιοθέατα και προορισμούς σε κάθε γωνιά του πλανήτη, που ξεχωρίζουν και αναβαθμίζουν την ταξιδιωτική εμπειρία. 

 

dfdsfdsf.jpg

 

Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά διακρίνεται ως θεματικό μουσείο επιστήμης και τεχνολογίας, στο οποίο οι επισκέπτες έρχονται σε επαφή με λειτουργικά ομοιώματα και ανακατασκευασμένες εφευρέσεις της αρχαιότητας, που αποτελούν τον πρόδρομο πολλών σημερινών κατακτήσεων της επιστήμης και ζωντανεύουν τον θαυμαστό τεχνολογικό πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων. Ειδικότερα, τ​ο «Μουσείο Αρχιμήδη» στην Αρχαία Ολυμπία αποτελεί ένα μοναδικό μουσείο αφιερωμένο στον μεγαλύτερο μαθηματικό, φυσικό, μηχανικό, αστρονόμο και εφευρέτη της αρχαιότητας.

Το Βραβείο Αριστείας 2018 του TripAdvisor επιβεβαιώνει την απήχηση του μουσείου στο διεθνές κοινό και τις θετικές εντυπώσεις που καταγράφονται από τους επισκέπτες του, Έλληνες και ξένους, για την πρωτοτυπία και τον τρόπο παρουσίασης των εκθεμάτων του. Το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά αποτελεί το μοναδικό μουσείο στον κόσμο που προβάλλει το τεχνολογικό θαύμα της αρχαιότητας, αποδεικνύοντας ότι πλειάδα σύγχρονων επιστημών και τεχνικών, όπως η ρομποτική, οι αυτοματισμοί και ο προγραμματισμός, οι τηλεπικοινωνίες και η κρυπτογράφηση, η γεωδαισία και η χαρτογράφηση, έλκουν την καταγωγή τους από την τεχνολογία αιχμής των αρχαίων Ελλήνων.

 

fdhsfhdfh.jpg

 

  • Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Πινδάρου 6 & Ακαδημίας, Κολωνάκι, 10671 Αθήνα, τηλ.:  211 4110044, 6907 292002 

www.kotsanas.com 

  • Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά, Κατάκολο Ηλείας, τηλ.: 6931 831530 

www.kotsanas.com 

  • Μουσείο Αρχιμήδη, Πραξιτέλη Κονδύλη 9, Αρχαία Ολυμπία, τηλ.: 6931 831530

www.archimedesmuseum.gr 

Facebook:@KotsanasMuseumOfAncientGreekTechnology

Instagram: @kotsanasmuseum

 

Απόφοιτοι του ΕΚΠΑ είχαν την ευκαιρία να ορκιστούν σε ένα μοναδικό κτήριο της πρωτεύουσας…

Για όσους δεν είχαν την ευκαιρία, το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών ανοίγει το «σπίτι» του στο ευρύτερο κοινό και το καλεί να γνωρίσει από κοντά τα Προπύλαια, έναν από τους πιο εμβληματικούς τόπους μνήμης της πρωτεύουσας του ελληνικού κράτους.

Tο κτήριο θεμελιώθηκε το 1839 σε σχέδια του Δανού αρχιτέκτονα Hans Christian Hansen και συνθέτει, μαζί με τα κτίρια της Ακαδημίας και της Εθνικής Βιβλιοθήκης, την Αθηναϊκή Τριλογία, το πιο γνωστό και εμβληματικό σύμπλεγμα νεοκλασικών κτηρίων στο κέντρο της πόλης.

 

resizerewrwr-ashxjpg.jpg

 

Οι αίθουσες του κτιρίου αποτέλεσαν χώρους εκπαίδευσης, συναναστροφής, διαμαρτυρίας.

Στο εσωτερικό και στον περίβολό του έλαβαν χώρα πολυάριθμες τελετουργικές εκδηλώσεις (ανεγέρσεις ανδριάντων και στηλών, εορτασμοί επετείων κ.ά.), ενώ στη γεωγραφία της πόλης το κτίριο αποτέλεσε τον κατεξοχήν τόπο κινητοποιήσεων, διαδηλώσεων και συγκεντρώσεων.

Στους χώρους του φιλοξενήθηκε η Βουλή των Ελλήνων, η Εθνική Βιβλιοθήκη, πολυάριθμα μουσεία και εργαστήρια.

 

propilaia-sygkentrwsi.jpg

 

Η διακόσμηση του κτιρίου, με πλέον χαρακτηριστική την τοιχογραφία στην εσωτερική πρόσοψη των Προπυλαίων, αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εικονογραφικά προγράμματα του ελληνικού 19ου αιώνα.

Η αρχιτεκτονική και η ζωγραφική υπηρέτησαν ένα αφηγηματικό πλαίσιο που συνέδεε στενά τις ιστορικές περιόδους της ελληνικής εθνικής ιστορίας, ενώ το γλυπτό πρόγραμμά του επικεντρώθηκε στην πρόσφατη ιστορία: ανδριάντες σημαντικών προσώπων της νεότερης ελληνικής ιστορίας και στήλες πεσόντων στους πολέμους, έργα Ελλήνων γλυπτών.

 

a98eb2bde4.jpg

 

Οι ξεναγήσεις περιλαμβάνουν τη γνωριμία με την Αθηναϊκή Τριλογία και την επίσκεψη στο κτίριο.

Η διάρκειά τους είναι περίπου 60' και θα γίνουν από τους ιστορικούς της Τέχνης του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ Μιχάλη Γιοχάλα και Παύλο Γκουγιάννο, υπό την επιστημονική εποπτεία του αναπληρωτή καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ Δημήτρη Παυλόπουλου.


- Ξεναγήσεις στην ελληνική γλώσσα: κάθε Τετάρτη 11/7, 18/7, 25/7, 1/8, στις 5.00 μ.μ.

- Ξεναγήσεις στην αγγλική γλώσσα: κάθε Πέμπτη 12/7, 19/7, 26/7, 2/8, στις 5.00μ.μ.

Για τις ξεναγήσεις υπάρχει συμβολικό τίμημα 2 ευρώ για ενηλίκους και 1 ευρώ για παιδιά έως 12 ετών και ειδικές κατηγορίες (περιλαμβάνεται ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο).

Κράτηση θέσεων πραγματοποιείται στην ειδική σελίδα του ΕΚΠΑ: http://visit.uoa.gr/

Ήταν η ταυτότητα του Βόλου, η ιστορία του, η ευρωπαϊκή του αναφορά. Και η πόλη αποφάσισε μετά το 1970 να τα γκρεμίσει.

Λαβωμένα σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, στάθηκαν όρθια για πολλά ακόμη χρόνια και κατεδαφίστηκαν μετά το 1970.

Τα περισσότερα, κυρίως αυτά που ανήκουν σε ιδιώτες, στη δεκαετία του ΄70, την εποχή της άνθησης της αντιπαροχής. Στη θέση τους κτίστηκαν πολυώροφα, σχεδόν ομοιόμορφα κτίσματα.

 

newsletter.jpg

 

Το μέγαρο Σκενδεράνη

Το κτίριο που αποτελούσε εξαιρετικό δείγμα εκλεκτικιστικής αρχιτεκτονικής του τέλους του 19ου ή των αρχών του 20ού αιώνα, υπήρξε αρχικά η κατοικία της οικογένειας Σκενδεράνη.

Βρισκόταν στη διασταύρωση των οδών Δημητριάδος και Τοπάλη. Από το 1909 έως τους σεισμούς του 1955 στέγαζε το Δημαρχείο της πόλης, ενώ το 1939 το οίκημα δωρήθηκε με διαθήκη από τη Μαρία Σκενδεράνη στο Δήμο Βόλου. Το 1955 το κτίριο υπέστη σημαντικές ζημιές. Παρέμεινε ωστόσο όρθιο τουλάχιστον έως τα τέλη ης δεκαετίας του ΄70, οπότε ο Δήμος Βόλου θεώρησε προτιμότερη την κατεδάφιση από την αποκατάστασή του. Μια αποκατάσταση που ήταν και τεχνολογικά εφικτή, αλλά και σημειολογικά απαραίτητη αφού στέγασε επί σειρά ετών το Δημαρχείο της πόλης. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ένα κτίριο που ανήκε στον ίδιο το Δήμο Βόλου.

 

skenderani.jpg

 

Πρώην Εκπαιδευτήριο Τρύφωνα Κοντογεωργίου

Το Εκπαιδευτήριο του Τρύφωνα Κοντογεωργίου που ιδρύθηκε το 1909, στεγάστηκε σε ένα συγκρότημα τεσσάρων οικημάτων στη συμβολή των οδών Κοραή, Γαλλίας και Χατζηαργύρη. Η Σχολή περιελάμβανε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Ελληνικό Σχολείο και μετά το 1927 και Γυμνασιακές τάξεις. Από το 1930 το εξατάξιο Γυμνάσιο ήταν μικτό στις τρεις πρώτες τάξεις και αμιγές θηλέων στις μεγαλύτερες.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1930 το διδακτήριο στέγασε το Πρακτικό Λύκειο Βόλου, ενώ μετά το 1940 το κεντρικό 2ο Γυμνάσιο Αρρένων.

Μετά τους σεισμούς του 1955 το μόνο που απέμεινε από τη Σχολή του Τρύφωνα Κοντογεωργίου ήταν το ισόγειο της γωνιακής οικοδομής στη διασταύρωση των οδών Κοραή και Γαλλίας, μοναδικό δείγμα οικοδομής παλαιού εκπαιδευτηρίου στην πόλη. Το κτίσμα με τον περιβάλλοντα χώρο του ζητήθηκε να αγοραστεί από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας προκειμένου να στεγάσει το Μουσείο Εκπαιδευτικής Ιστορίας, μια αγορά που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε.

 

kontogeorigiou.jpg

 

Το κτίριο κατεδαφίστηκε...

 

Η έπαυλη Στάθη Χατζηκυριαζή 

Πρόκειται για μια από τις λαμπρότερες ιδιωτικές κατοικίες στην ιστορία του Βόλου. Η νεοαναγεννησιακή έπαυλη Χατζηκυριαζή κτίστηκε το 1905 στη συμβολή των οδών Αντωνοπούλου, Γαλλίας και Κ. Καρτάλη.

Το κτίσμα περιήλθε στην ιδιοκτησία της οικογένειας Χατζηγεωργίου και επί σειρά ετών λειτούργησε ως κλινική Χατζηγεωργίου. Μετά τους σεισμούς στη διάρκεια των οποίων υπέστη ζημιές, στέγασε, σύμφωνα με πληροφορίες, το ιατρείο του ψυχιάτρου Θανάση Κυριάκου.

Το κτίριο, παρά τις φθορές που υπέστη, εξακολούθησε να κοσμεί με τη μεγαλοπρέπειά του την πόλη. Κατεδαφίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Στη θέση του σήμερα υπάρχει πολυώροφη οικοδομή, στο ισόγειο της οποίας λειτούργησε από το 1978 έως το 2012 ο κινηματογράφος «Λίντο».

 

xatzikiriazi.jpg

 

Το αρχοντικό Αντωνόπουλου

Στη διαταύρωση των οδών Αντωνοπούλου και Ερμού, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της πόλης, δέσποζε το τριώροφο νεοκλασικό με εμφανή στοιχεία εκλεκτικισμού αρχοντικό Αντωνόπουλου, κτισμένο πιθανόν στις αρχές του 20ού αιώνα. Στους ορόφους του διέμενε η οικογένεια Αντωνόπουλου, ενώ το ισόγειο φιλοξενούσε εμπορικές χρήσεις.

Το κτίριο υπέστη ζημιές από τους σεισμούς του 1955, κρατήθηκε όμως όρθιο και ήταν κατοικήσιμο έως την κατεδάφισή του.

Κατεδαφίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ΄70 (πιθανώς το 1979). Στην πρόσοψη του νέου πολυώροφου κτίσματος διατηρήθηκαν ως απομεινάρια του παρελθόντος η κεντρική είσοδος και το κεντρικό μπαλκόνι με τα περίτεχνα μαρμάρινα φορούσια.

 

antonopoulos.jpg

 

Το κινηματοθέατρο «Αττίκ»

Κτίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1960 στη συμβολή των οδών Αργοναυτών, Σπ. Σπυρίδη και Ιάσονος και λειτούργησε από το 1962 έως το 1985.

Αποτελούσε χαρακτηριστικό δείγμα της αρχιτεκτονικής της δεκαετίας του 1960. Πρόκειται για κτίριο του μοντερνισμού με μινιμαλιστικά στοιχεία.

Χαρακτηριστική ήταν η οροφή της κεντρικής αίθουσας που παρέπεμπε σε έναστρο ουρανό. Διέθετε 1.200 θέσεις και είχε τις προδιαγραφές για τη φιλοξενία θεατρικών παραστάσεων. ΄Ηταν εξοπλισμένο με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα της εποχής.

 

 

unnamed-55.jpg

 

Η κατεδάφισή του έγινε σε δύο φάσεις. Η πρώτη έγινε πιθανόν στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και αφορούσε στο κομμάτι του κτιρίου προς την οδό Ιάσονος. Στη θέση του κτίστηκε πολυώροφη πολυκατοικία. Η χωρητικότητα του κινηματογράφου μειώθηκε αισθητά και η σκηνή πλέον ήταν κατάλληλη μόνο για την προβολή κινηματογραφικών ταινιών.

Το κτίριο κατεδαφίστηκε εξ΄ ολοκλήρου στα τέλη της δεκαετίας του 1980, δίνοντας τη θέση του σε μία ακόμη πολυώροφη οικοδομή.

Η διατήρησή του στην αρχική του μορφή, με δεδομένο το μεγάλο μέγεθος της αίθουσας και με πιθανή διεύρυνση των χρήσεων, θα αποτελούσε ένα ακόμη δημόσιο χώρο απαραίτητο για την πόλη και τον πολιτισμό της.

 

Η μονοκατοικία ιδιοκτησίας Σοφοκλή Παρθένη

Το κτίριο βρισκόταν στη διασταύρωση των οδών Τοπάλη και Ερμού. Επρόκειτο για μεσοαστική μονοκατοικία και ένα από τα λίγα εναπομείναντα δείγματα της αρχιτεκτονικής του μοντέρνου κινήματος στο Βόλο του μεσοπολέμου. Ο φέρων οργανισμός του ήταν κατασκευασμένος από οπλισμένο σκυρόδεμα με αποτέλεσμα να μην υποστεί σημαντικές ζημιές στους σεισμούς του 1955.

Ο όροφος αποτελούσε την κατοικία της οικογένειας Παρθένη, ενώ στο ισόγειο στεγαζόταν το φαρμακείο του Σοφοκλή Παρθένη. Τα τελευταία χρόνια στον όροφο λειτούργησε μπαρ, ενώ η χρήση του ισογείου παρέμεινε η ίδια.

 

unnamed-314.jpg

 

Κατεδαφίστηκε στα τέλη της δεκαετίας 2000-2010 και στη θέση του κτίστηκε νέα οικοδομή στην οποία στεγάζεται κατάστημα.

 

Αναδημοσίευση υλικού/κειμένου της Κατερίνας Τασσοπούλου, από εφ. Θεσσαλία

Τη δεκαετία του ’70 η Ελλάδα ήταν ακόμη ένας γοητευτικός προορισμός παραγωγής ταινιών για τον παγκόσμιο κινηματογράφο. 

Η ταινία Le Casse (Οι ληστές), με πρωταγωνιστές τον Ζαν Πολ Μπελμοντό και τον Ομάρ Σαρίφ που γυρίστηκε στην ελληνική πρωτεύουσα το 1971, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τη διαφήμιση της Αθήνας και του Πειραιά. 


Γειτονιές της Αθήνας που τις έχουμε ακούσει, αλλά δεν ξέρουμε που βρίσκονται


Η πιο δυνατή σκηνή του έργου, ήταν αυτή όπου ο Έλληνας αστυνομικός Abel Zachara (Ομάρ Σαρίφ), καταδιώκει με το μαύρο αυτοκίνητό του Opel Reκord A, τον ληστή Αzad (Ζαν Πολ Μπελμοντό), που οδηγούσε ένα κόκκινο Fiat 124 Special T. Για λογαριασμό των διάσημων ηθοποιών οδήγησαν οι κορυφαίοι στάντμεν Rémy Julienne (είχε κάνει και ένα τρομερό διαφημιστικό για το Fiat 127) και Remo Mosconi, που κυριολεκτικά διέλυσαν τα αυτοκίνητα. 

Υπερβολική ταχύτητα σε κεντρικούς δρόμους και γειτονιές του Πειραιά, συγκρούσεις με βαρέλια, προσκρούσεις σε διαζώματα και τοίχους, επικίνδυνες καταβάσεις σε κακοτράχαλους δρόμους και πεζοί που τρέχουν να γλιτώσουν από «του χάρου τα δόντια», καθήλωσαν περισσότερους από 1,3 εκατομμύρια θεατές που είδαν την ταινία στο σινεμά. 

Μετά από 45 χρόνια όμως, τα υπέροχα πλάνα της συγκεκριμένης σκηνής προκαλούν νοσταλγία, καθώς μέσα από αυτά φαίνεται κυρίως το λιμάνι και οι γειτονιές του που «εκσυγχρονίστηκαν».... 

 

fkyf.jpg

 

Το βίντεο αρχίζει με την κατάβαση των δύο αυτοκινήτων από τα Τουρκοβούνια. Ο σκηνοθέτης αλλάζει πλάνο και από τα Τουρκοβούνια μεταφέρεται στο Θησείο. Το κυνηγητό συνεχίζεται στο πλάι της Αγίας Μαρίνας και στο βάθος διακρίνεται η Ακρόπολη. Από την ταχύτητα των αυτοκινήτων που περνούν από το προαύλιο της Αγίας Μαρίνας, τα κεριά των μαυροφορεμένων γυναικών σβήνουν. Πίσω από τα κεφάλια τους φαίνεται πάλι η Ακρόπολη.

Και από το Θησείο, πάλι στα Τουρκοβούνια, όπου ο Ομάρ Σαρίφ κυνηγά τον Μπελμοντό, με φόντο την Αθήνα και τον Λυκαβηττό....

 

 

Πηγή: www.mixanitouxronou.gr

Καλοκαιρινά βράδια με νότες και μελωδίες στις γειτονιές της Καρδίτσας υπόσχεται ο Δήμος Καρδίτσας, αυτό το καλοκαίρι.

Οι μουσικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν στις πλατείες – συνοικίες της Καρδίτσας από την πρώτη Κυριακή του Ιουλίου και θα συνεχιστούν μέχρι και την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου με ελεύθερη είσοδο για όλους.

Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της περιοχής Φ. Αλεξάκος, στόχος του Δήμου είναι το “Πολιτιστικό Καλοκαίρι” να γίνει θεσμός και να απλωθεί σε όλη την πόλη και να ακολουθεί τα καλοκαίρια εμπλουτίζοντας τα με “νότες”, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία σε μουσικά σχήματα της περιοχής μας να αναδείξουν την προσπάθεια, το ταλέντο και την αξία τους διασκεδάζοντας το κοινό με κάθε είδους ρεπερτόριο έντεχνο, λαϊκό, δημοτικό, ροκ.


Οδοιπορικό στον καταπράσινο ορεινό όγκο της Καρδίτσας


 

Το πρόγραμμα των μουσικών συναυλιών που έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο διάστημα έχει ως εξής:

 

8 Ιουλίου, Λαϊκή Συντεχνία, πλατεία Γιολδάση (Λάππα)

 

17 Ιουλίου, STARmata Band, Αθλητικό Πάρκο

 

22 Ιουλίου, Ρεμπέτικη Παρέα, πλατεία Ακαδημίας

 

29 Ιουλίου, Απόηχος, πλατεία Ν. Πλαστήρα

 

5 Αυγούστου, Γιάννης Αδάμος και Ροζ Πένες, Αγία Παρασκευή (προαύλιο Εκκλησίας)

 

19 Αυγούστου, Onirama, Κεντρική πλατεία, (Συνδιοργάνωση με Περιφέρεια Θεσσαλίας – Περ. Ενοτ. Καρδίτσας)

 

27 Αυγούστου, Νότες Παράδοσης, Άγιος Φανούριος (προαύλιο εκκλησίας)

 

31 Αυγούστου, Gravity, Φιλαρμονική Καρδίτσας, πλατεία Στρατολογίας

 

2 Σεπτεμβρίου, G.O.P. (Gypsies On Paradise) No mercy for today, Παλέρμο

 

7 Σεπτεμβρίου, Συναυλία έντεχνου και ρεμπέτικου τραγουδιού από μουσικά σχήματα της πόλης, Αθλητικό Στάδιο Καρδίτσας

 

16 Σεπτεμβρίου, Οκτάηχο, πλατεία Λάκκα Μαντζιάρα

Η ιδιωτική κατοικία του Ερνστ Τσίλερ, στην οδό Μαυρομιχάλη 6, θα είναι επισκέψιμη από τον Φεβρουάριο του 2019. Το πολύπλοκο έργο συντήρησης και αναστύλωσης του πολύπαθου κτηρίου ολοκληρώνεται σε έξι μήνες και παραδίδεται μετά από χρόνια εγκατάλειψης.

«Στόχος μας είναι να ανοίξει για το κοινό και στη συνέχεια αφού ολοκληρωθούν οι μουσειακές μελέτες να στεγάσει τη βυζαντινή συλλογή Δ. Λοβέρδου» δήλωσε σήμερα η υπουργός Πολιτισμού, Λυδία Κονιόρδου, στο τέλος της δημοσιογραφικής ξενάγησης στο επιβλητικό μέγαρο Τσίλερ-Λοβέρδου.


Νομισματικό Μουσείο: Οι σπάνιες συλλογές, το αίθριο καφέ και οι ιστορίες του Σλήμαν


 

Το τριώροφο κτήριο χτίστηκε από τον διάσημο Γερμανό αρχιτέκτονα το 1885 και έζησε σε αυτό με την οικογένεια του έως το 1912. 

 

01867174CC8BBF4120B739CECB8009C4.jpg

 

Η αναπαλαίωση ξεκίνησε από τις Διευθύνσεις Συντήρησης και Αναστύλωσης το 2012 και αποκάλυψε με τρόπο υποδειγματικό -χωρίς να τα αναπαράξει- τα αυθεντικά ντοκουμέντα του σπιτιού: Ένα σχέδιο πρόσοψης κτηρίου ζωγραφισμένο με μολύβι από τον διάσημο Γερμανό αρχιτέκτονα στον τοίχο του δωματίου που πιθανόν χρησιμοποιούσε ο ίδιος σαν γραφείο.

 

img109.jpg

 

Στην οροφή του υπνοδωματίου της γυναίκας του το μονόγραμμά της με τα αρχικά SEZ (Σοφία Ερνστ Τσίλερ). Περίφημες οροφογραφίες διακοσμημένες με φυτικό διάκοσμο που για χρόνια ήταν καλυμμένες με γύψινα διακοσμητικά ανάγλυφα, τα οποία είχε προσθέσει ο επόμενος ιδιοκτήτης του μεγάρου, ο Κεφαλονίτης τραπεζίτης Διονύσιος Λοβέρδος, ιδρυτής της Ιoνικής και Λαϊκής Τράπεζας. Το αγόρασε σε πλειστηριασμό το 1912 και το χρησιμοποίησε ως κατοικία του προχωρώντας σε προσθήκες και προεκτάσεις στο αρχικό κτήριο. Στα 500 τ.μ. που πρόσθεσε ο Δ. Λοβέρδος έχτισε στο ισόγειο του οικήματος ένα παρεκκλήσι, όπου σήμερα, μετά την αποκατάσταση αναδεικνύεται ο εντυπωσιακά διακοσμημένος με ψηφιδωτά θόλος του. Ο Δ. Λοβέρδος στέγασε εκεί τη συλλογή του βυζαντινών εικόνων, την οποία οι κληρονόμοι του δώρισαν το 1979 στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Το στοίχημα της αποκατάστασης τού συνολικά 1.100 τ.μ. ιστορικού κτηρίου ήταν να αναδειχθούν και οι δύο φάσεις της ζωής του. Πυρκαγιά, πλημμύρες, ερείπωση ταλαιπώρησαν το κτήριο, το οποίο στις αρχές της δεκαετίας του ’80 στέγασε και το βεστιάριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Κηρύχτηκε διατηρητέο το 1981 και παραχωρήθηκε με δωρεά στο ελληνικό Δημόσιο το 1992.

 

megaro-tsiller-loberdou-ton-iounio-oloklirosi-apokatastasis.jpg

 

Στα έμπειρα χέρια των ειδικών της Διεύθυνσης Συντήρησης και της Διεύθυνσης Αναστύλωσης του υπουργείου Πολιτισμού αποκαλύφθηκαν τα...κρυμμένα μυστικά του ιστορικού κτηρίου. Σε έξι μήνες ανοίγει για τους επισκέπτες, προκειμένου να θαυμάσουν, μεταξύ άλλων, εκείνο το ιδιαίτερα εντυπωσιακό πομπηιανό σαλόνι», μία τεράστια αίθουσα με τοιχογραφίες σε λευκό φόντο, εμπνευσμένες από παραστάσεις κτηρίων της Πομπηίας. Είχαν καταστραφεί σχεδόν ολοσχερώς από τη μοιραία πυρκαγιά.

«Μόνο όσοι δούλεψαν και επέβλεψαν το έργο γνωρίζουν τις μεγάλες δυσκολίες και κινδύνους που διέτρεξαν στη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης. Νομίζω δικαιώθηκαν εκ του αποτελέσματος» ανέφερε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Μαρία Βλαζάκη. 

 

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ