Δεν υπάρχει περίπτωση να περπατήσεις την παραλία του Βόλου και να μην κοντοσταθείς να κοιτάξεις ένα κτήριο που δεσπόζει ανάμεσα στις πολύοροφες πολυκατοικίες του λιμανιού…

Για τους κατοίκους του Βόλου, από τα πολύ παλιά χρόνια αποτέλεσε σημείο αναφοράς.

Το σινέ Αχίλλειον χτίστηκε το 1925 με υπογραφή του αρχιτέκτονα Κων. Χατζηαργύρη και λειτουργεί από το 1928 έως σήμερα…


Δείτε επίσης: Αγαπημένα πρόσωπα μας εύχονται και μας αποκαλύπτουν τα αγαπημένα τους μέρη


Αλιεύουμε το εξής από το βιβλίο του Νίκου Θεοδοσίου «Στα παλιά τα σινεμά»: Δυό μέρες πριν από τα εγκαίνια, που έγιναν στις 15 Νοεμβρίου 1925, η εφημερίδα Σημαία έγραφε: «…φωτισμός πλουσιώτατος, ευρυχωρία και άνεσις μοναδική, διάκοσμος απλούς και επιβλητικός, θέρμανσις δια καλοριφέρ, σκηνικά καινουργή και υπερτέλεια, πιάνο της καλιτέρας γερμανικής μάρκας».

 

jshdjkhdksajf.jpg

 

Όταν πρωτολειτούργησε η αίθουσα του μπορούσε να φιλοξενήσει έως 600 θεατές.

 

axilleion_volos_es.jpgΦωτ: Δημοτικό Κέντρο Ιστορίας και Τεκμηρίωσης Βόλου

 

Το 1998 χωρίστηκε σε 2 αίθουσες.

 

Axilleion-1st.-floor-750x500.jpg

Axilleion.-isogeio-750x500.jpg

 

Tο τότε και το τώρα ενός ιστορικού κτηρίου στο κέντρο του Βόλου...

 

Axilleion-ΑΧΙΛΛΕΙΟΝ.jpg

Βουτσάς, Κωνσταντάρας και άλλα αστέρια έχουν τιμήσει το ιστορικό σινέ της πόλης...

 

newsletter.jpg

 

Το mygreekholiday, όπως σε όλα τα μεγάλα events, έδωσε το παρών στο φετινό Athens Street Food Festival.

Τα περασμένα Σαββατοκύριακα, όλοι οι δρόμοι για Foodies, οικογένειες, παρέες, οδηγούσαν στο παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΥ στο Γκάζι, για να δοκιμάσουν πολλές γευστικές προτάσεις.


Athens Tattoo Convention: Το mygreekholiday σε ένα από τα καλύτερα Tatoo Festival


 

fougaro.jpgOι μυρωδιές μάς οδήγησαν στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ...

 

Οι χιλιάδες επισκέπτες, οι εξαιρετικές γεύσεις και οι ταιριαστές μουσικές επιλογές των DJs δημιούργησαν και φέτος την εορταστική ατμόσφαιρα.

 

 osyamaxostasio.jpgΟυρές έξω από το αμαξοστάσιο

amaxostasioosy.jpg2,5 ευρώ κόστιζε το εισιτήριο εισόδου στο αμαξοστάσιο

Η μεγάλη ποικιλία των γεύσεων, ο μεγάλος αριθμός “κουζινών” από όλο τον κόσμο, η πρωτοτυπία και το υψηλό επίπεδο των chefs και οι πολλές αποκλειστικότητες είχαν ως αποτέλεσμα αρκετά πιάτα να γίνουν sold out!

 

Δείτε τις εικόνες που καταγράψαμε:

 

foodfestival.jpgΧώρος εντός και εκτός για να απολαύσεις τη λιχουδιά...

athensstreetfoodfestival1.jpg

Το καλό φαγητό σερβίρεται φρέσκο...

streetfoodfestibal.jpg

Με τη δύση του ηλίου, γεμάτοι και χορτάτοι, αποχωρήσαμε και κατευθυνθήκαμε προς την Τεχνόπολη...

gaziathens.jpg

 

 

 

 


Αγαπημένα πρόσωπα μας εύχονται και μας αποκαλύπτουν τα αγαπημένα τους μέρη


 

Το Throne of Helios είναι μια πρωτότυπη και μοναδική ιδέα όχι μόνο για τον ελλαδικό χώρο, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη.

Πρόκειται για ένα 9D διαδραστικό σινεμά, που λειτουργεί εδώ και τέσσερα χρόνια στη Ρόδο.

Το Throne of Helios- 9D Interactive Cinema στεγάζεται σε ένα ιστορικό κτήριο της πόλης της Ρόδου εκεί ακριβώς όπου λειτουργούσε το παλιό σινεμά San Giorgio, ο πρώτος κινηματογράφος του νησιού που κατασκευάστηκε το 1927 από τους Ιταλούς και ο οποίος φέτος συμπληρώνει 91 χρόνια ζωής.


Λόφος Μόντε Σμιθ: Από δω απολαμβάνεις τα αρχαία και το ηλιοβασίλεμα (vid)


fdsfsdgsgsd.jpghttp://rokar-rokar.blogspot.com

 

Οι δημιουργοί του Throne Of Helios, ετοίμασαν μια εντυπωσιακή παραγωγή ψυχαγωγικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα, εμπνευσμένη καταρχήν από το Θεό Ήλιο (απ’ όπου προέκυψε και το όνομα του κέντρου ψυχαγωγίας) και φυσικά από την ιστορία της Ρόδου, σύμφωνα με θρύλους, μύθους, παραδόσεις αλλά και ιστορικά γεγονότα που αποδίδονται με τρόπο που διεγείρει τη φαντασία και καθηλώνει το θεατή.

 

throne-of-helios-9d-cinema.jpg

 

Η ταινία αυτή προβάλλεται ταυτόχρονα σε 10 γλώσσες (Ελληνικά - αφήγηση Γρηγόρη Βαλτινού, Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ρώσικα, Σουηδικά, Φινλανδικά, Εβραϊκά και Τσέχικα) με τη χρήση ειδικών ακουστικών και αποτελεί πλέον τον καλύτερο τρόπο για να γνωρίσουμε την ιστορία του νησιού της Ρόδου.

Οι θεατές αφού δέσουν τις ζώνες τους και φορέσουν τα ειδικά 3D γυαλιά, μεταφέρονται σε ένα σχεδόν ρεαλιστικό περιβάλλον μιας άλλης εποχής, ακολουθώντας το Άρμα του Θεού Ήλιου! Αρχαίοι θεοί, το άγαλμα του Κολοσσού, Ιππότες, Οθωμανοί κατακτητές, σεισμοί, μάχες, καταστροφές, αρχαίες πόλεις και επιβλητικά μεσαιωνικά κτήρια, ζωντανεύουν ξανά μπροστά στα μάτια τους με έναν τρόπο που συγκλονίζει.

Η εμπειρία του Throne of Helios δεν είναι μόνο η βροχή που αισθάνεσαι, το τράνταγμα του σεισμού καθώς γκρεμίζεται ο Κολοσσός, ο δυνατός άνεμος, τα κανόνια και τα σπαθιά των ιπποτών, τα απειλητικά δόντια των ερπετών της Οφιούσας, οι φλόγες από το άρμα του Θεού Ήλιου που ανάβουν δίπλα σου και οι μυρωδιές από τα δέντρα και τα λουλούδια της Ρόδου. Είναι η έκφραση ικανοποίησης, ενθουσιασμού και χαράς στα πρόσωπα όλων των θεατών καθώς τα φώτα ανάβουν και λύνουν οι ζώνες.

Στο δυναμικό του υπερσύγχρονου κέντρου ψυχαγωγίας έχουν προστεθεί επίσης και άλλες ταινίες όπως το «Rhodes Race- Η αρματοδρομία της Ρόδου», «Darwin: Natural Selection- Το μυστήριο της Ζωής», «Dinosaurs @Dusk- Η πτώση των Δεινοσαύρων» και η «Dawn of the space age- Η Αυγή της διαστημικής εποχής».

 

video by exzanet

 

Επιπλέον, στο Throne of Helios μπορείτε να απολαύσετε τη μοναδική εμπειρία της εικονικής πραγματικότητας (VR) μέσα από ταινίες μικρού μήκους (5 λεπτών) με διάφορα θέματα και οπτική 360 μοιρών.

Στην αίθουσα αναμονής έχει διαμορφωθεί ένας θεματικός χώρος, ιστορικών εκθεμάτων και προβολών.

Η «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων φέρνει το βιβλίο και την ανάγνωση σε κάθε γειτονιά της πόλης με την Κινητή Βιβλιοθήκη

Όπως είχε προαναγγείλει ο δήμαρχος Αθηναίων, κ. Γιώργος Καμίνης ήδη από την έναρξη της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου, μια από τις πιο σημαντικές επιδιώξεις της διοργάνωσης είναι να φέρει το βιβλίο και την ανάγνωση σε κάθε γειτονιά της πόλης, σε όλους τους κατοίκους της, να κάνει το διάβασμα προσιτό, ευχάριστο και δημιουργικό για όλους. Ο δήμος Αθηναίων, με τη συνεργασία του Οργανισμού Αθλητισμού Πολιτισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) και την υποστήριξη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Βέροιας, ξεκίνησε τη λειτουργία της Κινητής Βιβλιοθήκης για μικρούς και μεγάλους, που θα ταξιδεύει σε όλη την πόλη κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου, μέγας χορηγός της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 

dfdsfsd.jpeg

 

Η διαδικασία δανεισμού είναι πολύ απλή: Χάρη σε ένα αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό σύστημα, οι κάτοικοι της Αθήνας μπορούν με την ταυτότητά τους να γίνονται μέλη της βιβλιοθήκης και να δανείζονται δωρεάν μέχρι δύο βιβλία κάθε φορά. Εκτός από ελληνικά υπάρχουν και ξενόγλωσσα βιβλία, αγγλικά και γαλλικά, προκειμένου να έχει πρόσβαση ευρύτερος πληθυσμός της πόλης. Τα βιβλία μπορούν να επιστραφούν σε όποιο μέρος βρίσκεται κάθε φορά η Κινητή Βιβλιοθήκη ή και στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του δήμου Αθηναίων στον Σταθμό Λαρίσης.

 

fkljglfkdgfgdl.jpeg

 

Κάθε μήνα θα ανακοινώνεται η διαδρομή της Κινητής Βιβλιοθήκης. Για το μήνα Ιούνιο το πρόγραμμα έχει ως εξής:

 

Παρασκευή 1 Ιουνίου| Σεράφειο δήμου Αθηναίων – Ιερά Οδός & Π.Ράλλη | 17.00-21.00

 

Σάββατο 2 Ιουνίου |Ζάππειο – Λ. Αμαλίας |11.00-15.00

 

Τρίτη 5 Ιουνίου | Πάρκο Χελντράιχ| 10:00-15:00

 

Τετάρτη 6 Ιουνίου| Πλατεία Αγίου Παντελεήμονα| 10:00-15:00

 

Πέμπτη 7 Ιουνίου| οδός Τρώων, Πετράλωνα| 17:00-21:00

 

Παρασκευή 8 Ιουνίου| Πλατεία Αυδή| 17:00-21:00

 

Σάββατο 9 Ιουνίου| Πλατεία Συντάγματος /Athens Pride| 12:30-17:30

 

Τρίτη 12 Ιουνίου| Πλατεία Αγίου Θωμά| 10:00-15:00

 

Τετάρτη 13 Ιουνίου| Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών, Σκουφά, έναντι Αγ. Διονυσίου| 10:00-15:00

 

Πέμπτη 14 Ιουνίου| Άλσος Παγκρατίου| 10:00-15:00

 

Παρασκευή 15 Ιουνίου| Σεράφειο δήμου Αθηναίων| 17:00-21:00

 

Σάββατο 16 Ιουνίου| Β. Αμαλίας στο ύψος Ζαππείου| 11:00-15:00

 

Τρίτη 19 Ιουνίου| Πάρκο Χελντράιχ| 10:00-15:00

 

Τετάρτη 20 Ιουνίου| Πλατεία Αγίου Παντελεήμονα| 10:00-15:00

 

Πέμπτη 21 Ιουνίου| οδός Τρώων, Πετράλωνα| 17:00-21:00

 

Παρασκευή 22 Ιουνίου| Πλατεία Αυδή| 17:00-21:00

 

Σάββατο 23 Ιουνίου| Ζάππειο – Λ. Αμαλίας | 10:00-15:00

 

Τρίτη 26 Ιουνίου| Πνευματικό Κέντρο δήμου Αθηναίων| 10:00-15:00

 

Τετάρτη 27 Ιουνίου| Πλατεία Κουμουνδούρου| 16:00-20:00

 

Πέμπτη 28 Ιουνίου| Τεχνόπολη δήμου Αθηναίων (Full moon party)| 17:00-21:00

 

Παρασκευή 29 Ιουνίου| Πλατεία Αγίου Ανδρέα, Λαμπρινή| 16:00-20:00

 

Σάββατο 30 Ιουνίου| Λόφος Λαμπράκη, Πυθέου| 10:00-15:00

 

Πληροφορίες και αναλυτικό πρόγραμμα στο mobilelibrary.opanda.gr και στα 210 8846009, 210 8236635. Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Στην περιοχή Πλακάκια, στα 3 χλμ από το λιμάνι της Αίγινας προς το βορρά και επί του παραλιακού δρόμου, αξίζει να κάνεις μία μεγάλη στάση στο μουσείο του Χρήστου Καπράλου, ενός από τους σημαντικότερους γλύπτες του 20ού αιώνα σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

mousia_3.jpg

 

Οι έξι αίθουσες του εργαστηρίου του Χρήστου Καπράλου στα Πλακάκια της Αίγινας άρχισαν να λειτουργούν ως μουσείο το 1995, δύο χρόνια μετά το θάνατο του γλύπτη. Το 2006 το Ίδρυμα Χρήστου και Σούλης Καπράλου περιήλθε με Προεδρικό Διάταγμα, ύστερα από ομόφωνη απόφαση του οικείου Δ.Σ., στην Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου και έκτοτε λειτουργεί ως παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης. Το Μουσείο Χρήστου Καπράλου στην Αίγινα φιλοξενεί στις αίθουσες και στον υπαίθριο χώρο του σημαντικό αριθμό έργων όλων των περιόδων του καλλιτέχνη.


Παλαιόχωρα: Ο νησιώτικος Μυστράς της Αίγινας που λεηλάτησε ο Μπαρμπαρόσα (vid)


 

Το έργο του είναι εμπνευσμένο από την καθημερινότητα των ανθρώπων, από την ειρήνη και τον πόλεμο αλλά και από τις σχέσεις του με τους φίλους και συγγενείς του. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε Βενετίας το 1962 και συμμετείχε στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο το 1975. Σήμερα τα έργα του κοσμούν ιδιωτικές συλλογές και μουσεία σ’ Ευρώπη κι Αμερική.

 

Λίγα λόγια για το Χρήστο Καπράλο

 

28-29f1--2-thumb-large.jpg

 

Ο Έλληνας γλύπτης, ζωγράφος και χαράκτης, Χρήστος Καπράλος, ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του μοντερνισμού στην Ελλάδα, γεννήθηκε το 1909 στο Παναιτωλικό (κοντά στο Αγρίνιο). Παρά το ότι η οικονομική κατάσταση της οικογενείας του δεν το επέτρεπε, ο ίδιος κατάφερε να σπουδάσει ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και γλυπτική στο Παρίσι χάρη στην υποστήριξη των χορηγών του. Το 1991, δύο χρόνια πριν από το θάνατό του, ιδρύει το Ίδρυμα Χρήστος και Σούλη Καπράλος στην Αίγινα, μέσω του οποίου ανοίγει το Μουσείο Χρήστος Καπράλος που πρωτολειτουργεί το 1995, δύο χρόνια μετά το θάνατο του καλλιτέχνη.

 



Διεύθυνση

Νίκου Καζαντζάκη
180 10 Αίγινα 

 

Ωράριο λειτουργίας

Τετάρτη - Παρασκευή: 08.30 - 16.00
Σάββατο και Κυριακή: 09.30 - 17.00
Δευτέρα και Τρίτη: κλειστά

Ο Ιλισός ήταν το Ιερό Ποτάμι για τους παλιούς Αθηναίους, καθώς αποτελούσε ανέκαθεν λατρευτικό χώρο....

Το πιο χαρακτηριστικό σημείο του ποταμού που πήγαζε από τον Υμηττό, ήταν το Βατραχονήσι. Η μικρή λωρίδα γης που βρισκόταν ανάμεσα από τις δύο πλευρές του Ιλισού. Σήμερα η περιοχή έχει οικοδομηθεί και είναι τμήμα του Παγκρατίου.

 

llissos-1940-700x688.jpg

 

 

Στην παλιά Αθήνα το ποτάμι χρησιμοποιούνταν από τις φτωχές οικογένειες για να απλώνουν τη μπουγάδα τους και να παίζουν στα νερά του τα μικρά παιδιά. Στις όχθες του δημιουργήθηκαν τα πρώτα καφέ σαντάν και αργότερα οι συνοικίες του Παγκρατίου και του Μετς. Στα μαγαζιά που υπήρχαν στον Ιλισό, συγκεντρώνονταν κυρίως οι άντρες της εποχής για να διασκεδάσουν και να απολαύσουν τις χορεύτριες, που πρόσφεραν ένα εντυπωσιακό θέαμα. Στα κέντρα αναψυχής της περιοχής και του Βύρωνα επί βασιλέως Γεωργίου Α’ σύχναζαν πολλά ζευγαράκια και επειδή εξυπηρετούσαν τους παντρεμένους στα εξωσυζυγικά ραντεβού τους τα αποκαλούσαν και «παντρεμενάδικα».... 

Τη δεκαετία του 1930 όμως αποφασίστηκε από τον Ιωάννη Μεταξά η κάλυψή του και σταδιακά το ποτάμι εξαφανίστηκε. Το οριστικό τέλος γράφτηκε επί Κωνσταντίνου Καραμανλή αρχής γενομένης με τη κάλυψη του Ιλισού για τη δημιουργία της λεωφόρου Β. Κωνσταντίνου. Δείτε εντυπωσιακές εικόνες από το ποτάμι που διέσχιζε το κέντρο της πόλης και η κάλυψή του θεωρήθηκε έργο «εξωραϊσμού της πρωτευούσης», όπως ήταν η φράση της εποχής.... 

Πηγή: mixanitouxronou

Ανάμεσα στα διώροφα νεοκλασικά και τις κατοικίες του μεσοπολέμου ξεφυτρώνουν ψηλές πολυκατοικίες με επάλληλα ρετιρέ, που αλλάζουν δραστικά την κλίμακα του στενού δρόμου της οδού Κυκλάδων.

Στην οδό Κυκλάδων, στη διασταύρωση με την Κεφαλληνίας, συναντάμε ένα από τα πιο ξεχωριστά δείγματα της μοντέρνας αρχιτεκτονικής που σχεδίασε ο Αριστομένης Προβελέγγιος τη δεκαετία του 1950, για να χρησιμοποιηθεί ως κατοικία-ατελιέ της γλύπτριας Ιωάννας Σπητέρη και του κριτικού τέχνης Τόνυ Σπητέρη.

Κτισμένο σ’ ένα μικρό οικόπεδο, με πρόσοψη όχι παραπάνω από 5 μέτρα, ανάμεσα σε δύο τυφλές μεσοτοιχίες και μη έχοντας τη δυνατότητα εκτόνωσης σε υπαίθριο χώρο, περιλαμβάνει στο ισόγειο ένα εργαστήριο διπλού ύψους, που λειτουργεί ως εσωτερική «αυλή». Ο χώρος έχει θεατρικότητα αλλά και άπλετο φως, που εισχωρεί από τα μεγάλα υαλοστάσια της πρόσοψης. Είναι σαν να μεταφέρεται το έξω,μέσα.

 

8Kipseli_spiti-glyptrias-Ioannas-Spiteri.JPG

 

Ένας εσωτερικός αρχιτεκτονικός περίπατος (η γνωστή «promenade architecturale» του Le Corbusier) οργανώνει την κίνηση και την άνοδο, πρώτα στο πατάρι του ατελιέ, όπου βρίσκεται ένα μικρό γραφείο, και κατόπιν στο δεύτερο επίπεδο της κατοικίας, με το καθιστικό να «βλέπει» προς τον δρόμο και τα υπνοδωμάτια με τους βοηθητικούς χώρους να τοποθετούνται ελαφρώς ψηλότερα στο πίσω μέρος.

 fdsfdsf.jpg

 

Τώρα ο χώρος αυτός, επαναχρησιμοποιείται.

 DSC_4540_resize.JPGΦωτ. http://triantafylloug.blogspot.com

video Dionisis Sotovikis 

Να θυμίσουμε ότι ο Αριστομένης Προβελέγγιος ήταν ένας αρχιτέκτονας διεθνούς κύρους ο οποίος είχε σπουδάσει πολεοδομία στη Σορβόνη και είχε εργαστεί στο γραφείο του Le Corbusier.

Ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βόρειας Ελλάδας διοργανώνει το 37ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Βιβλίου από την 1η  έως τις 17 Ιουνίου, στην παραλία του Λευκού Πύργου από το Βασιλικό Θέατρο - άγαλμα Μεγάλου Αλεξάνδρου έως τη στάση Στρατηγείου.

Φέτος, το Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο σε έναν από τους μεγαλύτερους ποιητές όλων των εποχών, στον ποιητή του «Ερωτόκριτου» Βιτσέντζο Κορνάρο, στα πλαίσια του 2018 «Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

 

37o-Panellinio-Festival-Vivliou-Thessalonikis-1.jpg

 

Τα περίπτερα θα είναι ανοιχτά, καθημερινά, από τις 6.30 το απόγευμα έως τις 11 το βράδυ και τις Κυριακές από τις 11 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και το απόγευμα από τις 6.30 έως τις 11 το βράδυ.


Ο θρύλος για έναν μοναδικό ναό της Θεσσαλονίκης με τις κατακόμβες (vid)


Φέτος, για πρώτη φορά θα γίνουν πάνω από 200 εκδηλώσεις και βιβλιοπαρουσιάσεις και στα περίπτερα θα βρίσκονται καθημερινά συγγραφείς για να υπογράφουν τα βιβλία τους.

Μία από τις παλαιότερες συνοικίες των Χανίων που είναι συνδεδεμένη με τη βιομηχανική ανάπτυξη της περιοχής κυρίως τη δεκαετία του ‘50, φιλοξενώντας μονάδες βυρσοδεψίας, αλλάζει σταδιακά όψη.

Πρόκειται για τα Ταμπακαριά που μπορούν να χαρακτηριστούν και ως το βιομηχανικό μνημείο της πόλης καλύπτοντας μια έκταση που βρίσκεται «αγκαλιά» με τη θάλασσα στην ιστορική συνοικία της Χαλέπας από την Αγία Κυριακή μέχρι και την οδό Βιβιλάκη.


Σπάνιο βίντεο με τη ζωή στην πόλη των Χανίων το 1961


150.jpg

 

Η λειτουργία των βυρσοδεψείων με βάση έγγραφα και αναφορές χρονολογείται από την περίοδο της Αιγυπτιοκρατίας στην Κρήτη μεταξύ 1830 και 1840 και η χωροθέτηση τους εκεί, δεν ήταν τυχαία.

Βρισκόταν «πάνω» στο κύμα, με νερά που ευνοούσαν τη διαδικασία της επεξεργασίας δέρματος.

Σήμερα από τα περίπου 50 που λειτουργούσαν την περίοδο της αιχμής τους, λειτουργούν μόνο τρία προσαρμοσμένα βέβαια στις απαιτήσεις της εποχής ενώ, τα υπόλοιπα κτίσματα κυρίως τα βιομηχανικά στο βόρειο τμήμα της περιοχής, έχουν εγκαταλειφθεί.

 

video by George Tsinaris

 

Ωστόσο, ήδη έχει ανοίξει ο δρόμος για την αξιοποίηση των κτηρίων αυτών καθώς 26 που βρίσκονται στην οδό Βιβιλάκη, έχουν κριθεί διατηρητέα.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Ξανθουδάκης «οι ιδιώτες ιδιοκτήτες έχουν δικαίωμα να προχωρήσουν στην αξιοποίηση τους με βάση τις προδιαγραφές που απαιτούν κτήρια που κρίνονται διατηρητέα με την αυστηρή προϋπόθεση να μην αλλοιωθεί ο αρχιτεκτονικός τους χαρακτήρας».

Ήδη κάποιοι εκ των ιδιοκτητών έχουν προχωρήσει τις διαδικασίες για την έκδοση των σχετικών αδειών και σύντομα η περιοχή θα αλλάξει όψη.

Εκτός από τα κτίσματα της Βιβιλάκη ο δρόμος για την ανάδειξη και αξιοποίηση ακόμα 17 κτισμάτων που βρίσκονται στην Αγία Κυριακή, έχει ήδη ανοίξει.

Η Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής Οικοδομικού Σχεδιασμού και Αδειοδοτήσεων τα έκρινε διατηρητέα και ουσιαστικά δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες τους να τα αξιοποιήσουν με συγκεκριμένες προδιαγραφές που πρότεινε η αρμόδια υπηρεσία του δήμου Χανίων.

Με βάση την πρόταση τα κτίρια αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κατοικία, γραφείο, τουριστικό κατάλυμα, πολιτιστικοί χώροι και χώροι αναψυχής χαμηλής όχλησης ενώ υπάρχει η δυνατότητα και της δημιουργίας μουσειακών χώρων.

«Η περιοχή έχει σημαντική προοπτική. Σε πολύ κοντινή απόσταση βρίσκονται το μουσείο – οικία του Ελευθερίου Βενιζέλου, το νέο αρχαιολογικό μουσείο Χανίων, το κτήριο της παλιάς Γαλλικής σχολής, ο ναός της Αγίας Μαγδαληνής και κτήρια που στέγαζαν τα προξενεία που υπήρχαν στα Χανιά».

Σύμφωνα με τον ίδιο δημιουργείται μια νέα πολιτιστική διαδρομή για την πόλη.

Η ολοκαίνουργια εφαρμογή PLUGGY δημιουργήθηκε για να φέρει στο φως άγνωστες καθημερινές γωνιές και τοποθεσίες της γειτονιάς μας, του τόπου μας και της πόλης μας που μπορεί να αποτελέσουν «ζωντανές» βιωματικές πολιτιστικές εμπειρίες και σημεία καθημερινής πολιτιστικής κληρονομιάς.

Όπως εξηγούν στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Άγγελος Αμδίτης, διευθυντής Έρευνας του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών(ΕΠΙΣΕΥ) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΗΜΜΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και o διευθυντής Ερευνητικής Ομάδας I-SENSE και ο Νίκος Φραγκάκης, ερευνητής της Ομάδας I-SENSE και επιστημονικός υπεύθυνος του έργου, η εφαρμογή «αναπτύσσει μια πρωτοποριακή πιλοτική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που στοχεύει στην ευρεία προώθηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τόσο σε τοπικό και εθνικό επίπεδο όσο και σε ευρωπαϊκό, μέσω της ενεργής συμμετοχής των πολιτών. Στην ουσία η πλατφόρμα παρέχει στους χρήστες όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να μοιράζονται τη γνώση τους για την πολιτιστική περιουσία του τόπου τους, αλλά και να συνθέτουν την κοινή και ποικιλόμορφη κληρονομιά ολόκληρης της Ευρώπης».

 


Τα Αρχαιολογικά Μουσεία της Ηπείρου στον 21ο αιώνα


 

Μέσω της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης και των εφαρμογών του PLUGGY, ο χρήστης θα μπορεί να ενεργεί ως εξειδικευμένος «αφηγητής», να δημιουργεί τις δικές του, συναρπαστικές ιστορίες και να τις μοιράζεται με φίλους, συνεργάτες, άλλους επαγγελματίες και με το κοινό. Με τον τρόπο αυτό, θα συμβάλλει σημαντικά στη διατήρηση της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και στη μετάδοση των πολιτιστικών αξιών και της ταυτότητας της πολιτιστικής οργάνωσης, της κοινωνικής ομάδας και του τόπου του.

 

 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Φραγκάκης η εφαρμογή «απευθύνεται σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες, χωρίς βέβαια να περιορίζεται η χρήση του από πολίτες άλλων χωρών. Η Ευρώπη, με την πολυπολιτισμική της σύνθεση και τη συνεχή εσωτερική μετακίνηση των πολιτών της αποτελεί τον ιδανικό τόπο για την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, που θα επιτρέπει στον οποιοδήποτε να μοιράζεται ιστορίες και εμπειρίες σχετικές με τον πολιτισμό και την πολιτιστική κληρονομιά. Απώτερος σκοπός είναι η αλληλοκατανόηση, η διατήρηση και προώθηση των αφανών ιστοριών και η προώθηση του γόνιμου διαλόγου ανάμεσα στους πολίτες. Εάν το PLUGGY επιτύχει τους σκοπούς του θα επιτρέψει στους πολίτες να μην είναι απλοί παρατηρητές και καταναλωτές πολιτιστικού περιεχομένου αλλά δημιουργοί και σημαντικοί παράγοντες επιρροής».

 

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ