Χιονίζει ακατάπαυστα στα ορεινά του Πηλίου από χθες το βράδυ, με μικρά μόνο διαστήματα διακοπής, με αποτέλεσμα το βουνό των Κενταύρων να έχει ασπρίσει από τα 900 μέτρα και πάνω.

Το ύψος του χιονιού στα Χάνια έχει φθάσει τα 30 εκατοστά, μετά την ολονύκτια χιονόπτωση, αλλά οι δρόμοι σε όλο το οδικό δίκτυο του Πηλίου είναι ανοιχτοί, αφού κινούνται συνεχώς αποχιονιστικά μηχανήματα και αλατιέρες στον άξονα Βόλου-Χανίων-Ζαγοράς. Οι συγκοινωνίες διεξάγονται κανονικά και η χρήση των αλυσίδων είναι απαραίτητη όπου υπάρχει πάγος. Η θερμοκρασία έπεσε στους -5 βαθμούς τη νύχτα, αλλά και την ημέρα δεν ξεπέρασε το 0.

 

97d888d2ea6b753e8aab1f8a49633fc7_XL.jpg

 

 

Τα ξενοδοχεία της περιοχής είναι γεμάτα από επισκέπτες που απολαμβάνουν το λευκό τοπίο χωρίς προβλήματα.

 

1612953.jpg

 

Στο χιονοδρομικό κέντρο του Πηλίου, στις Αγριόλευκες, όπου χιονίζει συνεχώς, το ύψος του χιονιού έχει ξεπεράσει το μισό μέτρο και καταβάλλονται προσπάθειες, αν και απαιτείται περισσότερο χιόνι, για να ανοίξει το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Στον Βόλο πέφτει χιονόνερο συνεχώς και ο υδράργυρος δεν ξεπέρασε τους 5 βαθμούς ούτε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ο κεκλιμένος Πύργος της Πίζας πλέον... γέρνει λιγότερο, χάρη στις επανορθωτικές εργασίες που κάνουν μηχανικοί εδώ και χρόνια.

Συγκεκριμένα, η κλίση που έχει κάνει διάσημο σε όλο τον κόσμο το μνημείο, μειώθηκε κατά τέσσερα εκατοστά, τα τελευταία 20 χρόνια, αποκάλυψαν οι ειδικοί. Πλέον, ο ύψους 55,86 μ. Πύργος είναι πιο σταθερός από ό,τι ήλπιζε η ομάδα μηχανικών.

«Είναι σαν να αφαιρέθηκαν δύο αιώνες από την “ηλικία” του Πύργου», δήλωσε ο καθηγητής Σαλβατόρε Σέτις. «Από τότε που ξεκίνησαν οι εργασίες, η κλίση του πύργου μειώθηκε κατά περίπου μισή μοίρα», ανέφερε ο Νουνζιάντε Σκέγκλια, καθηγητής Γεωτεχνικής στο πανεπιστήμιο της Πίζας, που συνεργάζεται με την ομάδα η οποία κάθε τρεις μήνες καταγράφει την κατάσταση του μνημείου. «Η σταθερότητα του Πύργου είναι καλύτερη από τις αρχικές προβλέψεις μας», παραδέχθηκε.

 

italy-2094987_960_720.jpg

 

Η κατασκευή του Πύργου της Πίζας ξεκίνησε το 1173, αλλά μέχρι να ολοκληρωθεί ο τρίτος όροφος είχε αρχίσει ήδη να γέρνει, εξαιτίας της άμμου κάτω από τα θεμέλιά του. Παρόλα αυτά, οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 1372. Όμως, η κλίση συνέχισε να μεγαλώνει και στις αρχές του ‘90 είχε ξεπεράσει τις 5 μοίρες και το μνημείο έμεινε κλειστό για 11 χρόνια, εξαιτίας φόβων για την ασφάλεια.


Οι 6 ιταλικές πόλεις που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείτε


 

Εκείνη την εποχή αποφασίστηκε να γίνουν επανορθωτικές εργασίες, που είχαν αποτέλεσμα τη μείωση της κλίσης κατά 45 εκατοστά έως το 2001, ενώ πλέον αυτή έχει μειωθεί κατά άλλα 4 εκατοστά.

Πηγές: iefimerida, AFP, Telegraph

 

Mεγάλη αύξηση που παρουσιάζουν, τα τελευταία οκτώ χρόνια, οι αφίξεις στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας...

Aυτό ανέφερε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στην εναρκτήρια εκδήλωση του 8ου σχολείου τουρισμού που πραγματοποιείται στην Καλαμάτα, στο οποίο μετέχουν περισσότεροι από 1.200 «μαθητές» από όλη την Ελλάδα.

 

kalamatacity.jpg

 

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πέτρος Τατούλης, μιλώντας για τις προσπάθειες που ξεκίνησαν από το 2011 για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Αναλογιζόμενος τη μείωση του τουριστικού ρεύματος από τον εγχώριο τουρισμό, λόγω της οικονομικής κρίσης, που για αρκετά χρόνια αποτελούσε την κύρια αγορά κατά 70%, άμεσα ανέλαβα την ευθύνη μέσω του περιφερειακού συμβουλίου για την διαπραγμάτευση με τις αεροπορικές εταιρείες διεθνώς. Οι συνεργάτες μου και οι συνεργαζόμενοι φορείς στράφηκαν έγκαιρα στην προσέλκυση τουριστών από το εξωτερικό, ενισχύοντας τις βασικές αγορές, όπως Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και την αναπτυσσόμενη αγορά της Ρωσίας».


Mύλοι Καλαμάτας: Να αναδειχθεί το ιστορικό βιομηχανικό κτήριο και μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς


 

Όπως πρόσθεσε ο περιφερειάρχης, «επιδοθήκαμε επιτυχημένα σε μια διαδικασία διαπραγμάτευσης με τις αεροπορικές εταιρίες, επιδιώκοντας την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού», επισήμανε ότι «η ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση» και εξήγησε: «Χρειάστηκαν συνολικά 100 ώρες διαπραγμάτευσης με αεροπορικές εταιρείες και αντηλλάγησαν περίπου 1.200 email επικοινωνίας στο πλαίσιο αυτής της δυναμικής διαδικασίας που συνεχίζεται».

 

Το πρώτο εννεάμηνο Ιανουάριος- Σεπτέμβριος του 2018, οι αφίξεις επιβατών στον διεθνή αερολιμένα ξεπέρασαν τις 117.298, φωτογραφία: wikipedia φωτογραφία: wikipedia 

Όσον αφορά στα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας, είπε ότι «σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες υλοποιούμε τουλάχιστον 30 ετήσιες καμπάνιες σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αεροπορικών εταιρειών για την προβολή της Πελοποννήσου και την προσέλκυση επισκεπτών». Μάλιστα, όπως υπογράμμισε, σε αυτό το σημείο, «τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν» παρουσιάζοντας στην συνέχεια τα παρακάτω στοιχεία: «Το 2011 που ανέλαβα την ευθύνη, ο διεθνής αερολιμένας της Καλαμάτας "Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος" είχε 64.653 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών, ενώ το 2017 οι αφίξεις και αναχωρήσεις του προορισμού έφθασαν τις 279.808».

Σημείωσε, ακόμα, ότι το πρώτο εννεάμηνο Ιανουάριος- Σεπτέμβριος του 2018, οι αφίξεις επιβατών στον διεθνή αερολιμένα ξεπέρασαν τις 117.298, παρουσιάζοντας αύξηση σε σύγκριση με το 1017, όπου ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 112.324.

Στη συνέχεια, ο Πέτρος Τατούλης ανέφερε ότι «έχει αναπτυχθεί ένα πτητικό πρόγραμμα με περισσότερους από 30 προορισμούς και πόλεις όπως Μιλάνο, 'Αμστερνταμ, Φρανκφούρτη, Μπέρμιγχαμ, Μόναχο, Ντίσελντορφ, Στοκχόλμη, Παρίσι, Βιέννη, Λονδίνο, Θεσσαλονίκη, Τελ Αβίβ, Μπρατισλάβα, Πράγα, Λιλ, Κατοβίτσε, Μόσχα, Λάρνακα (Κύπρος), Μάντσεστερ, Κοπεγχάγη, Λυών,  Ναντ, Όσλο, Στουτγάρδη, Μπρίστολ, Βουκουρέστι, Ανόβερο, Βρυξέλλες, Yerevan, Ζυρίχη και Ίνσμπρουκ».

Καταλήγοντας ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, είπε ότι «έτσι αλλάζει η συνεργασία και η σκληρή και στοχευόμενη δουλειά ένα τόπο», για να προσθέσει ότι «οι σύγχρονοι προορισμοί, μέσω των συνεργιών, μπορούν να αυξήσουν σε σημαντικό βαθμό την ανταγωνιστικότητα και κατ' επέκταση την ελκυστικότητα του προορισμού».
Κατά τη διάρκεια των εργασιών του "σχολείου τουρισμού", παρουσιάστηκαν στοιχεία για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το οποίο μάλιστα χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο δυναμικά αναπτυσσόμενα αεροδρόμια της Ελλάδας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, οι διεθνείς αφίξεις το 2011 ήtαν 35.502, ενώ το 2017 έφθασαν τις 121.609. Όσον αφορά στις αφίξεις εσωτερικού, το 2011 ήσαν 13.905 και το 2017 ανήλθαν στις 15.581.

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια αυξήθηκε η πληρότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα της Μεσσηνίας και από το 32,4% που ήταν το 2011, έφθασε στο 38,2% το 2017, ενώ οι διανυκτερεύσεις αλλοδαπών και ημεδαπών το 2017 ανήλθαν στις 836.676, όταν το 2011 οι αντίστοιχες διανυκτερεύσεις ήσαν 555.159.

Ακόμη, αυξήθηκαν οι ξενοδοχειακές κλίνες στη Μεσσηνία και από 9.440 που ήσαν το 2011, έφθασαν το 2017 τις 10.261. Όσον αφορά την απασχόληση στον τομέα του τουρισμού, το ποσοστό για τη Μεσσηνία ανήλθε το 2017 στο 20,5%, ενώ το 2011 ήταν στο 15,8%. Τα αντίστοιχα ποσοστά για το σύνολο της περιφέρειας Πελοποννήσου το 2017 ήταν 10%, ενώ το 2011 ήταν 7,4%.

Σχετικά με το "σχολείο τουρισμού", ο κ.Τατούλης είπε, μεταξύ άλλων: «χαίρομαι ιδιαίτερα που βρίσκομαι σε μια συνεργατική πρωτοβουλία των ίδιων των πολιτών, οι οποίοι όχι μόνο αποφάσισαν να αλλάξουν τον τόπο τους, αλλά μετέφεραν αυτή την καλή πρακτική του τριήμερου πολυθεματικού γεγονότος, με τη βοήθεια του ΣΕΤΕ, σε όλη τη χώρα».

Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, κλείνοντας την ομιλία του, «πρώτα η κοινωνία και η δημιουργικότητα και έπειτα εμείς δίπλα τους».

 

Απαραίτητη σε πολλά σημεία του οδικού δικτύου της Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων από τους οδηγούς οχημάτων, λόγω των χιονοπτώσεων των τελευταίων ωρών. Πολλοί δρόμοι έχουν κλείσει για όσους δεν έχουν τις απαραίτητες αλυσίδες, ενώ και για αυτούς που διαθέτουν συνίσταται μεγάλη προσοχή στην κίνηση.

 

Για τον νομό Τρικάλων, σύμφωνα με τη Διεύθυνση αστυνομίας Τρικάλων η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται μόνο με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα παρακάτω σημεία:

 

1) Ε.Ο. Τρικάλων - 'Αρτας (από 22ο χλμ έως 75ο χλμ.)

2) Επ.Ο Πύλης - Μεσοχώρας (από 4ο χλμ έως 55ο χλμ)

3) Επ.Ο Καλαμπάκας - Ασπροποτάμου (από 35ο χλμ. έως 68ο χλμ.)

4) Επ. Οδικό δίκτυο Δήμου Καλαμπάκας (των Δ.Δ. Χαλικίου, Ανθούσας, Κατάφυτου, Καλλιρόης, Στεφανίου, Κρανιάς, Πολυθέας, Μηλιάς)

5) Ε.Ο. Τρικάλων - Ιωαννίνων (από 41ο χλμ. έως 65ο χλμ. - κόμβο Μαλακασίου έως Δ.Δ. Παναγιάς Καλαμπάκας)

 

Για τον νομό Καρδίτσας και σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης αστυνομίας Καρδίτσας, συνιστάται η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα παρακάτω σημεία:

 

1) Επ.Ο. Καρδίτσας - 'Αρτας (από 38ο έως 52ο χλμ.- Θέση "Δρακότρυπας" έως Δ.Δ. Αργιθέας Καρδίτσας)

2) Επ.Ο. Μουζακίου - Στεφανιάδας (από 7ο έως 29ο χλμ.- στροφές Πευκόφυτου έως Δ.Δ. Βλασίου)

3) Επ.Ο. Κέδρου - Ρεντίνας -Καρπενησίου (από 46ο έως 62ο χλμ. - Θέση "ΖΑΧΑΡΑΚΗ")

4) Επ.Ο. Μουζακίου - Λίμνης Ν. Πλαστήρα (από 8ο έως 13ο χλμ. - Δ.Δ. Κρυοπηγής έως Δ.Δ. Κερασιάς Καρδίτσας)

 

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2018 21:03

O «Μουτζούρης» των ρεκόρ…

Η επιβίβαση στα βαγόνια του εγγυάται ένα ταξίδι στο παρελθόν: στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν ο Ερνέστο Ντε Κίρικο, διάσημος Ιταλός μηχανικός εκείνη την εποχή και πατέρας του ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, σχεδίαζε το μεγαλεπήβολο για εκείνα τα χρόνια τρενάκι του Πηλίου.

Ο «Μουτζούρης», που διατρέχει τις πανέμορφες πλαγιές του βουνού των Κενταύρων, κάνοντας τη διαδρομή Ανω Λεχώνια- Μηλιές, αποτελεί πόλο έλξης για ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο.

Χαρακτηριστικό είναι πως φέτος οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 20.000, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Αξίζει να σημειωθεί ότι περσινή χρονιά έκλεισε με περίπου 16.000 επιβάτες, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Μάλιστα, στα τέλη Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια του τριημέρου της 28ης, σημειώθηκε το αδιαχώρητο στους συρμούς, παρά το γεγονός της εκτέλεσης διπλών δρομολογίων. Οι επιβάτες ξεπέρασαν τους 400 κάνοντας νέο ρεκόρ, ενώ δεν ήταν και λίγοι όσοι δεν μπόρεσαν να επιβιβασθούν.


Απολαύστε μία βόλτα με τον Μουτζούρη, το θρυλικό τρενάκι του Πηλίου (vid)


 

«Φέτος είναι μία πάρα πολύ καλή χρονιά, αφού βοήθησαν τα διπλά και ενδιάμεσα δρομολόγια που είχαμε κάθε Σαββατοκύριακο και παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για ενοικιάσεις από σχολεία κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου, αλλά και από εκατοντάδες επισκέπτες για την περίοδο των εορτών, στις 22, 23, 24 και 26 Δεκεμβρίου», δήλωσε στο ΑΠΕ η Βάσω Πράπα, προϊσταμένη των συρμών του τρένου.

Εντυπωσιακοί είναι και οι αριθμοί των επισκεπτών του «Μουτζούρη», που είναι αποκλειστικά αλλοδαποί, φθάνουν στον Βόλο με τα κρουαζιερόπλοια και κάνουν διαδικτυακές κρατήσεις, πολύ πριν την άφιξή τους.

«Καταγράφεται πάρα πολύ μεγάλη αύξηση από το Ισραήλ και από τα Βαλκάνια, κυρίως τη Βουλγαρία, αλλά οι Γερμανοί, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Βρετανοί αποτελούν τον κυρίαρχο όγκο των επιβατών-επισκεπτών», σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Πράπα.

 

ajshdjkdas.jpg

 

Ο κάθε συρμός του διάσημου τρένου, που κινείται πάνω σε πολύ στενές ράγες, πλάτους μόλις 60 εκατοστών, παγκόσμιας μοναδικότητας, έχει εκτός από τη μηχανή έλξης και τρία επιβατικά βαγονέτα, με μεταφορική ικανότητα 118 ατόμων. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού τα βαγόνια είναι ανοιχτά, ενώ όταν επικρατεί κρύο-και λόγω υψομέτρου-τα βαγόνια είναι κλειστά και κατασκευής των αρχών του προηγούμενου αιώνα.

Ο «Μουτζούρης» που είχε διακόψει τα δρομολόγιά του το 1971, ξανάτρεξε στις ράγες του στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, γνωρίζοντας νέα άνθηση, αφού προβάλλεται παγκοσμίως σε κάθε διεθνή Έκθεση υπό την αιγίδα του δήμου Βόλου.

 

Η κακοκαιρία με τον χιονιά στη Βόρεια Ελλάδα έχει... σκεπάσει πολλούς δρόμους με χιόνι.

Έτσι... κόλλησε ένα τζιπ σε δρόμο από το χιόνι, στο Καταφύγι Βελβεντού. 

Πηγή: kozanimedia

 

Εντός του Οκτωβρίου ολοκληρώνεται μια σημαντική φάση του ευρωπαϊκού έργου BLUEMED, το οποίο ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2016 και αναμένεται να διαρκέσει έως τα τέλη Οκτωβρίου του 2019.

Αποσκοπεί να μελετήσει για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο τις βέλτιστες πρακτικές για την προστασία και ανάδειξη της ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ειδικότερα όσον αφορά στην λειτουργία ενάλιων επισκέψιμων αρχαιολογικών χώρων σε αρχαία ναυάγια. Παράλληλα, το έργο θα προστατεύσει και θα αξιοποιήσει τον ενάλιο φυσικό πλούτο και την βιοποικιλότητα της Μεσογείου.

Στο διάστημα από 28/9/2018 έως 15/10/2018 κλιμάκια της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων διενήργησαν υποβρύχιες αυτοψίες, καθαρισμούς και ελέγχους στους επιλεγμένους πιλοτικούς χώρους στην Περιστέρα Αλοννήσου και το Δυτικό Παγασητικό, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου, στο οποίο η Υπηρεσία συμμετέχει ως εταίρος.

 

 Το ναυάγιο της Κικύνθου Το ναυάγιο της Κικύνθου

 

Σκοπός των εργασιών αυτών τόσο στο κλασικό ναυάγιο της Περιστέρας στην Αλόννησο όσο και στους χώρους στην Κίκυνθο, Ακρωτήριο Τηλέγραφος και Ακρωτήριο Γλάρος ήταν να οριοθετηθούν αρχικά οι «μικροπεριοχές» των μνημείων, που θα αντιστοιχούν στην πορεία της επίσκεψης, να τεκμηριωθεί η σημερινή κατάστασή τους, να προσδιορισθούν σημεία ενδιαφέροντος για τους επισκέπτες/δύτες και να καθαριστούν οι χώροι από τυχόν απορρίμματα και σύγχρονες παρεμβάσεις.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΥΠΠΟ συνολικά οι εργασίες της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων αποσκοπούσαν και στην προετοιμασία των χώρων για τη δημιουργία των τρισδιάστατων αποτυπώσεων τω ναυαγίων και της γεωμορφολογίας του βυθού, έργο που έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο της Καλαβρίας (Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Ενέργειας και Διαχείρισης) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ (ΣχολήΗλεκτρολόγων Μηχανικών και Υπολογιστών).

 

Το ναυάγιο της Περιστέρας μετά τους καθαρισμούς και την απομάκρυνση των φερτών αντικειμένωνΤο ναυάγιο της Περιστέρας μετά τους καθαρισμούς και την απομάκρυνση των φερτών αντικειμένων

 

Για την επίτευξη αναπαράστασης των χώρων αξιοποιήθηκαν ηχοβολιστικά πλευρικής σάρωσης και αυτόνομα υποβρύχια οχήματα και η μέθοδος της φωτογραμμετρικής αποτύπωσης. Των εργασιών αυτών προηγήθηκε η αποτύπωση και διερεύνηση της βιοποικιλότητας των χώρων, εργασίες που έχει αναλάβει από το έργο το Ωκεανογραφικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Κύπρου.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη επιτόπια παρέμβαση της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και των εταίρων από την Κύπρο (Ωκεανογραφικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Κύπρου), την Κροατία (Πανεπιστήμιο του Ζάγκρεμπ/Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Υπολογιστών) και την Ιταλία (Πανεπιστήμιο της Καλαβρίας/Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Ενέργειας και Διαχείρισης) στα επιλεγμένα, για να καταστούν επισκέψιμα, με βάση την ΚΥΑ ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΙΠΚΑ/ΤΠΚΑΧΜΑΕ/Φ53/12387/ 6960/772/240/19-1-2015 (ΦΕΚ 119/Β/21-1-2015) ναυάγια της Αλοννήσου και του Παγασητικού. Ενεργή υπήρξε η υποστήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που συνιστά τον επικεφαλής των 14 εταίρων του Έργου αλλά και η συμβολή τοπικών καταδυτικών κέντρων.

 

 Ο χώρος του ναυαγίου στο Ακρωτήριο Τηλέγραφος Ο χώρος του ναυαγίου στο Ακρωτήριο Τηλέγραφος

 

Το σύνολο των ενεργειών αυτών στους συγκεκριμένους υποβρύχιους πιλοτικούς χώρους αποσκοπεί στο να δημιουργηθούν οι συνθήκες και οι προϋποθέσεις, ώστε οι πιλοτικοί αυτοί χώροι να καταστούν επισκέψιμοι με ασφάλεια στο κοινό.

 

Το ναυάγιο της Περιστέρας μετά τους καθαρισμούς και την απομάκρυνση των φερτών αντικειμένωνΤο ναυάγιο της Περιστέρας μετά τους καθαρισμούς και την απομάκρυνση των φερτών αντικειμένων

 

Το όλο εγχείρημα Οκτωβρίου κλείνει με άκρως ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ επιτρέπει να οργανωθούν, διαθέτοντας πλέον επικαιροποιημένα στοιχεία, καλύτερα τις επόμενες κινήσεις  για την επιτυχή ολοκλήρωση του Προγράμματος.

Πηγή: iefimerida.gr 

Ήταν απομεσήμερο της 14ης Οκτωβρίου του 1862, όταν πλήθος Αθηναίων συγκεντρώθηκε στην Πλατεία για να πανηγυρίσει την έξωση του Όθωνα. Μετά τη δοξολογία, ο πρόεδρος της Προσωρινής Κυβερνήσεως Δημήτριος Βούλγαρης (γνωστός και ως Τζουμπές) απευθύνθηκε προς τους συγκεντρωμένους. 

Ανάμεσα στα άλλα ακούστηκαν και τα εξής: «Ας ορκισθώμεν επί της Πλατείας ταύτης, της λαβούσης ήδη το ωραίον της «Ομονοίας» όνομα, και ας είπη έκαστος εξ ημών: Ορκίζομαι πίστιν εις την πατρίδα και υπακοήν εις τας εθνικάς αποφάσεις.»

 

Κάπως έτσι ξεκινά η ιστορία της Ομόνοιας με οράματα και υποσχέσεις.

Σύμφωνα με το αρχικό πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας των Κλεάθη και Ζάουμπερτ (1834), ο χώρος προοριζόταν για την ανέγερση των Ανακτόρων. Στη συνέχεια αποφασίστηκε η ανέγερση του Ναού του Σωτήρος, προκειμένου το έθνος να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του προς το Θείο για την απελευθέρωση. Ο έρανος, όμως, δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και το ποσό που συγκεντρώθηκε διατέθηκε για την ανέγερση του ναού της Μητροπόλεως.

Ο χώρος διαμορφώθηκε σε πλατεία το 1846 και αρχικά πήρε το όνομα Πλατεία Ανακτόρων και στη συνέχεια Πλατεία Όθωνος, προς τιμή του βασιλιά. Αποτελούσε το βορειότερο άκρο της πόλης και το τέρμα του εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων της εποχής. Το 1862 μετονομάσθηκε σε Πλατεία Ομονοίας, όταν στο χώρο αυτό συγκεντρώθηκαν και έδωσαν όρκο «ομονοίας» οι αρχηγοί των αντιπάλων πολιτικών μερίδων, οι οποίες είχαν προκαλέσει λόγω του δυναστικού αιματηρές ταραχές στη χώρα.


Ομόνοια 1931


1955

Κατά την περίοδο της βασιλείας του Γεωργίου Α' η πλατεία ευπρεπίστηκε και δενδροφυτεύτηκε. Στήθηκε και μια μαρμάρινη εξέδρα, όπου κάθε Κυριακή παιάνιζε μια στρατιωτική μπάντα προς τέρψη των θαμώνων. Η πλατεία με την πάροδο του χρόνου αποτέλεσε το κέντρο της κοσμικής κίνησης στην Αθήνα μέχρι το 1930, οπότε ανασκάφηκε το υπέδαφος της για να γίνει ο υπόγειος σταθμός του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου Πειραιώς - Αθηνών.


Ομόνοια 1959


Ομόνοια 1961

Έκτοτε άρχισε να αποκτά περισσότερο εμπορικό χαρακτήρα και να αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο σημείο της Αθήνας για τους κατοίκους της επαρχίας, που έρχονταν στην πρωτεύουσα. Στις 15 Οκτωβρίου 1954 άρχισε η διαρρύθμιση του υπόγειου χώρου, με την κατασκευή μιας υπόγειας πλατείας με τράπεζες, καταστήματα και ταχυδρομείο, αλλά και με τις πρώτες κυλιόμενες σκάλες. 

Τα έργα ολοκληρώθηκαν το 1960 με τη διαμόρφωση της επιφάνειας της Πλατείας Ομονοίας σε τεχνητή λίμνη με συντριβάνια, στην οποία συχνά βουτούσαν οι φίλαθλοι, έπειτα από κάποια επιτυχία εθνικής ομάδας και οι οπαδοί του Παναθηναϊκού για τους θριάμβους της ομάδας τους.


Ομόνοια 1964

Με την πάροδο του χρόνου, η Πλατεία Ομονοίας υπέστη και άλλες μεταμορφώσεις, λόγω του αυξανόμενου κυκλοφοριακού φόρτου στο κέντρο της Αθήνας. Η τελευταία έγινε την περίοδο πριν από την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και προκάλεσε γενική κατακραυγή για το αισθητικό της αποτέλεσμα. Σήμερα, η Ομόνοια έχει μετατραπεί ουσιαστικά σε οδικό κόμβο και δεν λειτουργεί πλέον ως πλατεία.


Ομόνοια 2011


Ομόνοια 2011

Αναστέλλεται η άδεια λειτουργίας του Ελληνικού Κέντρου Περίθαλψης Άγριων Ζώων (ΕΚΠΑΖ), η οποία ίσχυε από το 2003, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτη Φάμελλου, που δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ (Β' 4745).

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνεργασία με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το Δασαρχείο Πειραιά και το Δασονομείο Αίγινας προέβησαν, ύστερα από πολλές καταγγελίες, σε δύο ελέγχους στον χώρο του ΕΚΠΑΖ στην Αίγινα, με τελευταίο τον Αύγουστο του 2018. Η αρμόδια πενταμελής γνωμοδοτική επιτροπή, που βρέθηκε στον τελευταίο έλεγχο, όπως αυτή προβλέπεται από την υπουργική απόφαση του 2000 για τα Κέντρα Περίθαλψης Ειδών της Άγριας Πανίδας (ΚΕΠΕΑΠ), εισηγήθηκε την αναστολή της λειτουργίας λόγω της πραγματικής, όπως διαφάνηκε από τις αυτοψίες, αδυναμίας του ΕΚΠΑΖ:

- Να παρέχει έργο περίθαλψης.

- Να πραγματοποιεί ιατρικές πράξεις.

- Να φροντίζει για την επανένταξη στο φυσικό περιβάλλον των ειδών που φιλοξενούνται.

- Να παρέχει υδροδότηση και ηλεκτρικό ρεύμα στις εγκαταστάσεις.

Επιπλέον λόγους αποτελούν:

- Η μη τήρηση των όρων που τίθενται στην απόφαση του 2000 (ΦΕΚ Β' 223) για τα κριτήρια και τις διαδικασίες αναγνώρισης και εποπτείας των ΚΕΠΕΑΠ.

- Η μη τήρηση των υγειονομικών διατάξεων.

- Η λήξη του χρησιδανείου που είχε δοθεί από την Περιφέρεια Αττικής για τη χρήση του κτιρίου εγκατάστασης του ΕΚΠΑΖ και η μη ανανέωσή του.


Δείτε τι γράφαμε στις 4 ΙουλίουΑυτοψία στο ΕΚΠΑΖ Αίγινας προκαλεί σοκ (vid)


Στην απόφαση του κ. Φάμελλου ορίζεται, επίσης, περίοδος έξι μηνών, κατά τη διάρκεια της οποίας το σύνολο των φιλοξενούμενων ειδών της πανίδας θα πρέπει να μεταφερθεί σε εγκαταστάσεις φιλοξενίας ή να απελευθερωθεί στο φυσικό περιβάλλον. Ήδη, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκεται σε συνεργασία με το Δασαρχείο Πειραιά για τον ορισμό ως μεσεγγυούχων για τα ζώα αρμόδιων δημόσιων φορέων με αντικείμενο εργασίας την άγρια πανίδα.

Βασική προτεραιότητα του ΥΠΕΝ είναι η επιβίωση αυτών των άγριων ζώων. Γι' αυτόν τον λόγο κινήθηκαν οι απαραίτητες διαδικασίες ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με το εν λόγω Κέντρο. Οι πολίτες που ενδιαφέρονται για την περίθαλψη της άγριας ζωής θα πρέπει από εδώ και στο εξής να απευθύνονται στα νομίμως λειτουργούντα Κέντρα Περίθαλψης Αλκυόνη και Αρκτούρος και στους συνεργαζόμενους με αυτά Σταθμούς Πρώτων Βοηθειών.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ 

Μία ακόμη άφιξη στον τομέα των ξενοδοχείων αναμένουμε την επόμενη χρονιά στην πρωτεύουσα, καθώς το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε την έγκριση για να εκκινήσουν οι εργασίες της νέας μονάδας που έχει στα σκαριά ο όμιλος Κόκκαλη

Το διατηρητέο κτήριο επί της οδού Κολοκοτρώνη 3 – 5 και Βουλής (πίσω από την παλιά Βουλή), ιδιοκτησίας του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, θα μετατραπεί σε ένα πανέμορφο boutique hotel 5 αστέρων, προσφέροντας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες τους.  

 

kook2.jpg

 

Τα εγκαίνια του ξενοδοχείου έχουν προγραμματιστεί για το 2019. Στο τριώροφο κτήριο επιφάνειας 4.160 τ.μ., θα κατασκευαστούν 45 πολυτελή δωμάτια, ένα εντυπωσιακό bar restaurant με εξωτερική αυλή εντός της στοάς, spa και γυμναστήριο. 

 

kook3.jpg

 

Το ξενοδοχείο υπολογίζεται ότι θα απορροφήσει κεφάλαια άνω των 7 εκατ. ευρώ για τη μετατροπή του, με τη μισθώτρια εταιρεία «ΙΝΤΡΑ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ» να το έχει εκμισθώσει για 20 χρόνια, έναντι του ποσό των 40.000 ευρώ μηνιαίως. Ο όμιλος Κόκκαλη έχει τη δυνατότητα παράτασης για άλλα 20 έτη, με ελάχιστη αναπροσαρμογή 1% το χρόνο, ενώ το συνολικό οικονομικό όφελος για την ΥΠΑΑΠΕΔ από τη συγκεκριμένη σύμβαση μισθώσεως, τα θα είναι κατ΄ ελάχιστον 10,35 εκατ. ευρώ.

 

Σελίδα 1 από 46

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ