Εκμεταλλευτείτε τις ειδικές προσφορές και ανακαλύψτε μαγευτικούς προορισμούς όπως το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη σε απίστευτες τιμές...

 

Η Emirates, η μεγαλύτερη διεθνής αεροπορική εταιρία παγκοσμίως, ανακοινώνει νέες μοναδικές προσφορές σε όλες τις κατηγορίες Θέσεων για τους επιβάτες από Ελλάδα. 

Από τις 17 ως τις 23 Σεπτεμβρίου 2018, οι  επιβάτες που ταξιδεύουν σε υπέροχους προορισμούς στην Άπω Ανατολή, στον Ινδικό Ωκεανό και την Αφρική, μπορούν να κάνουν κράτηση και να επωφεληθούν από τις ειδικές προσφορές ταξιδεύοντας από τις 20 Σεπτεμβρίου ως 19 Δεκεμβρίου 2018.

Οι επιβάτες από την Ελλάδα που ταξιδεύουν σε διάφορους προορισμούς, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από πρώτο χέρι τα προϊόντα και τις υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και άνεσης της Emirates, ταξιδεύοντας στους προορισμούς των ονείρων τους με καταπληκτικές τιμές που ξεκινούν από 419€


Ταξιδέψαμε με το πολυτελές διώροφο A380 της Emirates (vid)


Emirates_Boeing777300ER.jpg

 

Οι επιβάτες θα λαμβάνουν δωρεάν γεύματα εν πτήσει καθώς και τη βραβευμένη ταξιδιωτική εμπειρία της Emirates.

Ακολουθούν οι προσφορές για τους παρακάτω ενδεικτικούς προορισμούς:

Προορισμός

Θέση

Τιμή

Ντουμπάι

Y

419

Χόνγκ Κόνγκ

Y

569

Σιγκαπούρη

Y

599

Μπαλί

Y

629

Ντουμπάι

J

2326

Χόνγκ Κόνγκ

J

2482

Σιγκαπούρη

J

2929

Μπαλί

J

2879

Ντουμπάι

F

3375

Χόνγκ Κόνγκ

F

3909

Σιγκαπούρη

F

4052

Μπαλί

F

4018

 

Emirates_Boeing777-300ER.jpg

 

*Ισχύουν όροι και προϋποθέσεις. Για περισσότερες πληροφορίες και για να κάνετε την κράτησή σας, επισκεφτείτε www.emirates.gr, το τοπικό γραφείο ή τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα.

Kαλές πτήσεις...

Ο Αστικός Σιδηρόδρομος Πειραιά - Κηφισιάς, γνωστός ως «Ηλεκτρικός», μετράει σχεδόν ενάμιση αιώνα ζωής. Ατμοκίνητος αρχικά και ηλεκτροκίνητος αργότερα, ο σιδηρόδρομος συνέδεσε το 1869 την Αθήνα με τον Πειραιά, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.

Η πρώτη ιδέα για τη δημιουργία του τέθηκε από τον Φρειδερίκο Φεράλδη το 1835, ένα χρόνο αφότου η Αθήνα έγινε πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, αλλά απορρίφθηκε από την τότε κυβέρνηση. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1843, ο Αλέξανδρος Ραγκαβής επαναλαμβάνει δημόσια την πρόταση, αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση.

Το 1855 ο πρωθυπουργός και υπουργός Εξωτερικών, Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, καταθέτει το πρώτο νομοσχέδιο για την ίδρυση σιδηροδρόμου Αθήνας - Πειραιά. Είναι ο Νόμος ΤΖ «περί συστάσεως σιδηροδρόμου Απ' Αθηνών εις Πειραιά», ο οποίος δίνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης στην εταιρεία που θ' αναλάμβανε το έργο για 55 χρόνια. Το 1857 το δικαίωμα αυτό αυξάνεται σε 75 χρόνια.

Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος τον Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Ένα χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρεία του «Απ' Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» - Σ.Α.Π. Α.Ε.

Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρεία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής. Τα επίσημα εγκαίνια γίνονται μέσα σε ατμόσφαιρα γενικής χαράς, στις 27 Φεβρουαρίου 1869, με επιβάτες στο πρώτο δρομολόγιο τη Βασίλισσα Όλγα, τον Πρωθυπουργό Ζαΐμη, υπουργούς, στρατιωτικούς, διπλωμάτες και άλλους επισήμους. Επιτέλους, το όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Η ατμομηχανή με 6 βαγόνια καλύπτει τη διαδρομή των 8 χιλιομέτρων από το Θησείο στον Πειραιά περίπου σε 19 λεπτά. Οι δύο πόλεις, Αθήνα και Πειραιάς, έχουν πλέον συνδεθεί με σιδερένιες γραμμές.

 

fdhsj.jpeg

 

Τα σχόλια του τύπου της εποχής πολλά και καλά. Στις 3 Μαρτίου του 1869 ο «Αιών» γράφει: «Ο σιδηρόδρομος ήρξατο τακτικώς εργαζόμενος από της τελευταίας Παρασκευής. Η συρροή των επιβατών είναι μεγίστη. Οι πάντες δ' ομολογούσι τας μεγίστας ωφελείας, ας η κάταρξις του έργου τούτου υπισχνείται. Ευχόμεθα και αύθις, ίνα η μικρά αύτη γραμμή υπάρξει η αρχή του καθ' όλην την επικράτειαν συμπλέγματος σιδηροδρόμων».


Η Κηφισιά απέκτησε... συντριβάνι από το πουθενά (vid)


2510416.jpg

 

Από το πρώτο επίσημο δρομολόγιο, το 1869, έως τις 16 Σεπτεμβρίου του 1904 οπότε πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του σιδηροδρόμου, μεσολάβησαν η στρώση διπλής γραμμής και η έναρξη κατασκευής σήραγγας το 1889 από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια (Λυκούργου και Αθηνάς), όπου δημιουργήθηκε και ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας, ο οποίος εγκαινιάστηκε στις 17 Μαΐου του 1895.

Η υπόγεια σήραγγα και η ηλεκτροδότηση προκάλεσε πάλι πολλά και ποικίλα σχόλια του Τύπου της εποχής. Αξίζει να αναφερθούν μερικά που καταδεικνύουν την αντίδραση του κόσμου της εποχής εκείνης σε κάθε καινοτομία. 

 

ksdjajkdka.jpeg

 

«Τι να σου πω, αδελφέ, λέγει κάποιος εκ των προσκεκλημένων. Νομίζω ότι πρόκειται να μας κλείσουν «κατά βαρβάρων» με τον Υπόγειον. Και κύψας εις το αυτί του πλησίον του ισταμένου ηρώτησε σοβαρώς:

 

- Έκαμες την διαθήκην σου;

- Όχι.

- Εξωμολογήθης τουλάχιστον;

- Ούτε.

- Εγώ δεν είχα το θάρρος να έλθω απροετοίμαστος. Αυτή η σήραγξ μου φαίνεται σαν καρμανιόλα.»

 

Σε άλλο δημοσίευμα, στις 18 Σεπτεμβρίου του 1904, ο χρονογράφος των «Καιρών» με το ψευδώνυμο «Φαληριώτης», γράφει για τον ηλεκτρικό, πλέον, σιδηρόδρομο:

 

- Ένα δια το Φάληρον πρώτης.

 

- Μετ' επιστροφής;

 

- Απλούν, απλούν. Δεν μπορώ να είμαι βέβαιος αν θα φθάσω ζωντανός...

 

Το 1926 οι ΣΑΠ (Σιδηρόδρομοι Αττικής) που εκμεταλλεύονται το «Θηρίο» της Κηφισιάς, δηλαδή τη Γραμμή από Πλατεία Αττικής μέχρι Κηφισιά, με διακλάδωση από Ν. Ηράκλειο μέχρι Λαύριο, και οι «Τροχιόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς» που εκμεταλλεύονται τα Τραμ, συνεργάζονται με τον αγγλικό όμιλο «Πάουερ». Από τη συνεργασία αυτή προκύπτουν δύο Εταιρείες: Η «Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών» (ΗΕΜ) που αναλαμβάνει την εκμετάλλευση των Τραμ και της Γραμμής της Κηφισιάς και οι «Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι» (ΕΗΣ).

Οι ΕΗΣ αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις της πρώην ΣΑΠ και ταυτόχρονα τη δέσμευση να βελτιώσουν την υπάρχουσα γραμμή και να επεκτείνουν την υπόγεια σήραγγα ως το σταθμό «Αττική» με διπλή γραμμή για να ενωθεί ο Ηλεκτρικός με την Κηφισιά, με υπόγειο σταθμό κάτω από την «Ομόνοια». Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 1928 και στις 21 Ιουλίου του 1930 εγκαινιάζεται από τον Ελευθέριο Βενιζέλο ο υπόγειος σταθμός «Ομόνοια». Αργότερα, το 1948 και το 1949 εγκαινιάζονται αντίστοιχα οι σταθμοί «Βικτώρια» και «Αττική».

Το 1937 η ΗΕΜ αναλαμβάνει την Ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου Κηφισιάς και το 1938 καταργεί το Θηρίο για την πραγματοποίηση του έργου. Τα έργα, όμως, λόγω της κρίσιμης περιόδου, δεν ολοκληρώνονται και φτάνουμε έτσι στο 1950, οπότε παραχωρείται από την ΗΕΜ στην ΕΗΣ η ολοκλήρωση του έργου Ηλεκτροκίνησης και η εκμετάλλευση του σιδηροδρόμου Αθηνών - Κηφισιάς. Οι ΕΗΣ συνεχίζουν τα έργα που καταλήγουν σταδιακά το 1957 με τη λειτουργία του σταθμού της Κηφισιάς. Έτσι, η συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο είναι πλέον πραγματικότητα.

Την 1 Ιανουαρίου του 1976 οι ΕΗΣ περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και μετονομάζονται σε ΗΣΑΠ. Α.Ε. (Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών - Πειραιώς).

Σε όλη αυτήν τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το παρών στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912 - 1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια, που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.

Η Ευρώπη έχει τόσες ομορφιές και κρυμμένους θησαυρούς με αποτέλεσμα ταξιδιώτες από την άλλη άκρη του πλανήτη να την έχουν στις κορυφαίες θέσεις της bucket list τους.

Κάθε ταξιδιώτης έχει το δικό του μπάτζετ και η πόλη που επισκέπτεται χρειάζεται να ανταποκρίνεται σε αυτό.

ΗWanderu, πλατφόρμα αναζήτησης ταξιδιών που βοηθάει τους ταξιδιώτες να βρουν λεωφορεία και τρένα μεταξύ των πόλεων, χρησιμοποίησε στοιχεία που βασίζονται στις συνήθειες τους κατά μέσο όρο, και καθόρισε τις πιο οικονομικές και τις πιο ακριβές ευρωπαϊκές πόλεις.

Η εταιρεία βασίστηκε, μεταξύ άλλων, στις τιμές του ξενοδοχείου κατά άτομο, των εισόδων στα μουσεία, των ταξί, των ΜΜΜ, του φαγητού, του καφέ και της μπύρας.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το Μονακό είναι η πιο ακριβή πόλη και ακολουθoύν το Ρέικιαβικ και το Δουβλίνο. Πιο οικονομικές είναι τα Σκόπια, η Πρίστινα και η Ποντγκόριτσα.

 


Πάρτε μία γεύση από το ταξίδι μας στο μαγευτικό πριγκιπάτο του Μονακό


lista-poleis.png

 

Αν αναρωτιέστε, η Αθήνα βρίσκεται στη 13η θέση, εάν η λίστα ξεκινά με τις πιο ακριβές και καταλήγει στις πιο οικονομικές.

Τον περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θεόδωρο Γαλιατσάτο επισκέφθηκε το πρωί της Πέμπτης, στο γραφείο του στην Κέρκυρα, ο σύμβουλος και εκπρόσωπος του Ρώσου μεγιστάνα Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, ιδιοκτήτη του Σκορπιού, Σεργκέι Τσερνίτσιν.

Ο κ. Τσερνίτσιν ενημέρωσε τον κ. Γαλιατσάτο για την άμεση επενδυτική αξιοποίηση του Σκορπιού, ύψους 184 εκατ. ευρώ, σε έκταση περίπου 10.000 τ.μ., που ξεκινά τον Οκτώβριο, και τον ευχαρίστησε θερμά για την υποστήριξη της ΠΙΝ, ως προς την «προσπέλαση» της γραφειοκρατίας και τη θετική προσέγγιση του επενδυτικού σχεδίου.

Την ίδια ώρα, στη συζήτηση αναπτύχθηκε το κοινό ενδιαφέρον του Ρώσου μεγιστάνα και της ΠΙΝ, για την προστασία του περιβάλλοντος και την πρόθεση του Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, να υποστηρίξει την εκπόνηση περιβαλλοντικής μελέτης, από την Περιφέρεια, στο πλαίσιο NATURA 2000, στην περιοχή της Λευκάδας και του Μεγανησίου. Το θέμα είχε συζητηθεί και με τον αντιπεριφερειάρχη Λευκάδας Θεόδωρο Χαλικιά, που είχε θέσει τη συγκεκριμένη πρόταση, έχοντας υπ' όψιν του το ενδιαφέρον του κ. Ριμπολόβλεφ.

Ο περιφερειάρχης κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μπορεί να υπάρξει συνεργασία, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.

Παράλληλα, ο κ. Γαλιατσάτος πρότεινε, βάσει των αποτελεσμάτων της μελέτης που θα εκπονηθεί, η Περιφέρεια να εισηγηθεί τη δημιουργία γραφείου του ΕΛΚΕΘΕ, στο Ιόνιο, με έδρα τη Λευκάδα.


Βουτιές με… χρονόμετρο στην παραλία Jackie του Σκορπιού


«Θα έχει ενδιαφέρουν αυτά τα συμπεράσματα να επεκταθούν σε όλες τις θαλάσσιες περιοχές του Ιονίου. Μας ενδιαφέρει η συνεχής έρευνα και η παρακολούθηση για το πώς εξελίσσεται η βιοποικιλότητα στο Ιόνιο και ιδιαίτερα στις συγκεκριμένες περιοχές, και σκεφτόμαστε να δημιουργήσουμε ένα μόνιμο γραφείο του ΕΛΚΕΘΕ με έδρα τη Λευκάδα» τόνισε στη συνάντηση ο κ. Γαλιατσάτος.

Όπως επεξήγησε στον περιφερειάρχη ο κ. Τσερνίτσιν, η οικογένεια Ριμπολόβλεφ έχει τη διάθεση να αναλάβει πρωτοβουλίες στην ευρύτερη περιοχή και μετά τις έρευνες που θα προκύψουν να ακολουθήσει ένα πλάνο δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, πάντα σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

 

anna2.jpg

 

«Μπορούμε να ενισχύσουμε πρωτοβουλίες στην ευρύτερη περιοχή της Λευκάδας και του Μεγανησίου. Ζητάμε να υπάρξει συνεργασία της οικογένειας Ριμπολόβλεφ και της Περιφέρειας και σε αυτό το επίπεδο» είπε ο κ. Τσερνίτσιν.

«Είναι επωφελής αξιοποίηση για όλη την περιοχή και θα αναβαθμίσει τη Λευκάδα και ευρύτερα το Ιόνιο. Ό,τι γίνεται πρέπει να γίνεται με σεβασμό προς το περιβάλλον. Και μπορούμε να συμβαδίσουμε σε αυτό» τόνισε ο κ. Γαλιατσάτος.


Εγκρίθηκε το τουριστικό project του Ριμπολόβλεφ με vip club και βίλες


Αναφορικά με το περιβάλλον και την προστασία του, ο κ. Γαλιατσάτος υπενθύμισε στον κ. Τσερνίτσιν ότι ήδη υπήρξε μία συνεργασία ως προς την ειδική οικολογική αξιολόγηση του Σκορπιού, ενώ αναμένεται η εξέταση της στρατηγικής μελέτης που έχει υποβληθεί για το συγκεκριμένο θέμα και θα συζητηθεί στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Στη συζήτηση του περιφερειάρχη με τον συνεργάτη του Ρώσου μεγιστάνα συμμετείχε και ο αντιπεριφερειάρχης στον Τομέα Ενέργειας και Περιβάλλοντος (Φυσικοί Πόροι, Ενέργεια, Βιοτεχνία, Περιβάλλον, Χωροταξία, συγχρηματοδοτούμενα Δημόσια Έργα), Διονύσιος Τσούκας.

Ο κ. Τσούκας αναφέρθηκε παράλληλα και στα μελλοντικά σχέδια της ΠΙΝ για τη δημιουργία ενός θαλάσσιου ενυδρείου στη Λευκάδα, στα πρότυπα του Ενυδρείου της Κρήτης, που θα συντηρείται από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και θα παρουσιάζει τη «μοναδική», όπως τη χαρακτήρισε, θαλάσσια βιοποικιλότητα του Ιονίου.

Πανικός επικράτησε στη διάσημη παραλία του Ναυαγίου στη Ζάκυνθο, μετά την κατολίσθηση όγκου βράχων.

Άνθρωποι έτρεχαν έντρομοι να σωθούν φωνάζοντας.

Τις δραματικές στιγμές μαρτυρά το παρακάτω βίντεο που αναρτήθηκε στο Instagram από τουρίστρια αυτόπτη μάρτυρα:

 

 

Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή ιδιοκτήτη σκάφους που βρισκόταν στην περιοχή την ώρα που έπεσαν οι βράχοι: «Ακούστηκε ένα θόρυβος και έπεσε ένα μικρό κομμάτι βράχου, στη συνέχεια ένα δεύτερο μεγαλύτερο και τέλος, τρίτο μεγάλο κομμάτι βράχου που κατά την πτώση δημιούργησε μια θαλάσσια δίνη η οποία αναποδογύρισε τις βάρκες». Στην παραλία την ώρα της πτώσης των βράχων βρίσκονταν εκατοντάδες τουρίστες με μικρά παιδιά, που επιβιβάστηκαν σε σκάφη και απομακρύνθηκαν από την παραλία.

 

 

 

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2018 17:30

Στην κορυφή της Ευρώπης η Aegean

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας, η Aegean, συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, με ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες από κάθε γωνιά της γης, να την επιλέγουν για τις εναέριες μετακινήσεις τους. 

Η Aegean Airlines συνεχίζει να σημειώνει νέα ρεκόρ επιβατικής κίνησης, προσθέτοντας επιπλέον προορισμούς και επενδύοντας δις ευρώ για την αγορά καινούργιων αεροσκαφών προηγμένης τεχνολογίας. 

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, το γεγονός ότι, για όγδοη συνεχόμενη χρονιά ψηφίστηκε ως η Καλύτερη Περιφερειακή Εταιρεία της Ευρώπης για το 2018 στα περίφημα βραβεία «Skytrax World Airline Awards», τα οποία αποτελούν παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την αριστεία των αεροπορικών εταιρειών. 

 

skytrax.jpg

 

Η Aegean παραμένει σταθερά πρώτη στην προτίμηση του παγκόσμιου επιβατικού κοινού για την ποιότητα των υπηρεσιών της, αποδεικνύοντας πως, μία ελληνική εταιρεία μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα σε 335 ανταγωνιστές για την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της και να συνεχίζει να κερδίζει την εμπιστοσύνη των επιβατών. 

 

Djbj5wAXoAAY4KL.jpg large.jpg

 

«Νιώθουμε μεγάλη τιμή. Το γεγονός ότι λαμβάνουμε αυτό το υψηλού κύρους βραβείο για όγδοη συνεχόμενη φορά, σημειώνοντας ρεκόρ, αποτελεί αναγνώριση του πάθους για προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών των 3.100 υπαλλήλων μας και επιβεβαίωση της συνεχιζόμενης προσπάθειάς μας να θέσουμε τους επιβάτες μας στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε», δήλωσε ο Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlines. 


Κορυφαίοι σεφ δημιουργούν το νέο μενού της Business Class της Aegean


Αξίζει να σημειώσουμε ότι, στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Αυγούστου 2017 - Μαΐου 2018, καταμετρήθηκαν 20,36 εκατομμύρια συμμετοχές από 100 χώρες, καλύπτοντας 335 αερομεταφορείς. Η βασική οδηγία προς τους ταξιδιώτες είναι να κάνουν τη δική τους, προσωπική επιλογή ως προς ποια αεροπορική εταιρεία θεωρούν καλύτερη, γι’ αυτό και τα Skytrax World Airline Awards είναι γνωστά ως τα «Βραβεία Επιλογής Επιβατών» και συχνά αναφέρονται ως τα «Όσκαρ του κλάδου των αερομεταφορών». 

 

C5M6XEYWMAAytYp.jpg large.jpg

 

 

 

Οι ράγες όπου άλλοτε έσερναν οι αχθοφόροι τα εμπορεύματα, τα παλιά πέτρινα κτήρια του τελωνείου, ο φάρος και το σπίτι του φαροφύλακα πάνω σε μια στενή λωρίδα ξηράς, κομμάτια ιστορίας ενός τόπου, που γνώρισε μέρες πολύβουες, αποτελούν τους «εν ζωή» μάρτυρες, του άλλοτε σπουδαίου λιμανιού της Άρτας, την Κόπραινα.

Στην «αγκαλιά» του Αμβρακικού κόλπου και στην «ανάσα» του ποταμού Βωβού, τα απομεινάρια μιας εποχής ανθηρής, αναδύουν το άρωμα και τις εικόνες της, τα εμπορικά πλοία, τις γεμάτες με κόσμο μαούνες, τους βαρκάρηδες, τα κάρα με τα άλογα, που περίμεναν να φορτώσουν και να μεταφέρουν τα εμπορεύματα στην ενδοχώρα.

Με ξεναγό, τον συγγραφέα Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη, η περιήγηση στην γραφική Κόπραινα έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Ο κ. Ιντζέμπελης, ο οποίος έχει κάνει ιστορική έρευνα στην περιοχή και την οποία έχει αποτυπώσει σε λευκώματα και βιβλία, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως η πρώτη αναφορά στο λιμάνι της Κόπραινας γίνεται το 1304, όταν ο ιππότης Ραϋµούνδος της Προβηγκίας και ο Ιωάννης, κόµης της Κεφαλληνίας, κατέφθασαν εκεί για να πολεμήσουν στο όνομα του βασιλιά Καρόλου Β' την Παλαιολογίνα.

Στη συνέχεια τον 15ο αιώνα, σε έγγραφα της Δαλματίας καταγράφονται φορτία άλατος από την αλυκή στην Κόπραινα, ενώ σύμφωνα με την ιστορική έρευνα, ως επίνειο της Άρτας, ανέπτυξε εμπορικό ενδιαφέρον και για άλλα προϊόντα της περιοχής.

 

koprena5.jpg

 

Την σπουδαία θέση του λιμανιού διέκριναν και οι Ενετοί, οι οποίοι επιχείρησαν να διευρύνουν την επιρροή τους και στην Άρτα, γι αυτό το 1730 όρισαν ως πρόξενο στην Άρτα τον Γεώργιο Κουµάνο. Όμως και οι Γάλλοι, είδαν την Άρτα ως πύλη εμπορίου και λειτούργησαν εκεί Προξενείο.

Ο Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης επισημαίνει, πως ο στόχος των προξένων στην Άρτα, ήταν όχι µόνο η επιστασία του εμπορίου της, αλλά και η δημιουργία αγορών για τα βιομηχανικά προϊόντα, όμως οι συνθήκες εκείνης της εποχής, δεν διευκόλυναν το εγχείρημα. Το λιμάνι της Κόπραινας, δεν είχε προστασία και πολλές φορές, τα καράβια γίνονταν στόχος πειρατών. Υπό την κυριαρχία των Τούρκων το λιμάνι βρέθηκε μέχρι το 1881.

 

koprena.jpg

 

Μετά την απελευθέρωση της Άρτας, η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε στην οργάνωση υποδομών, έχτισε τα πέτρινα κτήρια, που αποτέλεσαν το συγκρότημα του Τελωνείου και τις αποθήκες, ενώ αργότερα λειτούργησε εκεί και αστυνομικός σταθμός. Οι εργασίες διήρκεσαν από το 1904 ως το 1907, υπό την εποπτεία του τότε δημάρχου Άρτας Αντώνιου Γαρουφαλλιά. Στην Κόπραινα αποβιβαστήκαν οι πρόσφυγες που είχαν προορισμό την Ήπειρο μετά την Μικρασιατική καταστροφή. Επίσης το 1928, έφτασε με πλοίο στην Κόπραινα ο Ελευθέριος Βενιζέλος, τον οποίο οι Αρτινοί υποδέχτηκαν µε ζητωκραυγές. Αλλά και ο δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς, δεν παρέλειψε να καταπλεύσει εκεί τον Αύγουστο του 1939 για να επισκεφτεί την Άρτα.


Στην Άρτα αποκαλύφθηκε ένα μοναδικό εντυπωσιακό ψηφιδωτό


 

Το λιμάνι γνωρίζει μεγάλη ακμή μέχρι το 1940, οπότε και βομβαρδίστηκε. Μετά την απελευθέρωση από τους Γερμανούς, η Κόπραινα επαναλειτουργεί, όμως η δημιουργία του αυτοκινητόδρομου από το Αντίρριο προς την Ήπειρο περιόρισε τις μεταφορές εμπορευμάτων, οι οποίες γίνονταν καλύτερα από τη στεριά. Πλέον, όλο και λιγότερα πλοία καταφθάνουν στο ιστορικό λιμάνι. Το 1967 σταματά τη λειτουργία του και μεταφέρεται στην Αμφιλοχία.

Σήμερα, στα κτήρια που έχουν αναπαλαιωθεί στεγάζεται το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Άρτας, ενώ λειτουργεί και Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

Τα αβαθή νερά στην Κόπραινα επέβαλαν τη λειτουργία φάρου, ώστε να είναι ασφαλή τα πλοία. Σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από τις παλιές εγκαταστάσεις του λιμανιού ένα πλακόστρωτο δρομάκι οδηγεί τον επισκέπτη στον πέτρινο φάρο και στα «μυστικά του», που στέκει επιβλητικά, στον μαγικό υγροβιότοπο του Αμβρακικού στην άκρη μιας, λωρίδας ξηράς, «λουρονησίδας», όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι.

Ο φάρος, άρχισε να χτίζεται το 1904 με πέτρες και ξύλα, λόγω του σαθρού εδάφους και λειτούργησε το 1907. Πρόκειται για έναν κυλινδρικό πύργο, ύψους 9 μέτρων ,ο οποίος στα αριστερά του έχει την κατοικία για τον φαροφύλακα.

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, ο πύργος του φάρου καταστράφηκε κατά τον βομβαρδισμό του λιμανιού και παρέμεινε σβηστός. Το 1945, επαναλειτούργησε µε πηγή ενέργειας το πετρέλαιο έως το 1957 οπότε αντικαταστάθηκε µε αυτόματο πυρσό ασετιλίνης. Το 1985, έγινε η μετατροπή του σε ηλιακό µε φωτοβολία πέντε ναυτικά μίλια.

Το σπίτι του φαροφύλακα έγινε Μουσείο Φάρων. Στο χώρο φιλοξενούνται αντικείμενα και όργανα παλιών φάρων, ξεδιπλώνεται η ζωή του φαροφύλακα αλλά και πτυχές της τοπικής ιστορίας της Κόπραινας.

Το 1927, η Κόπραινα, με Διάταγμα μετονομάστηκε σε Αλυκή, όμως η ονομασία δεν υιοθετήθηκε από την τοπική κοινωνία.

Η Κόπραινα απέχει 19 χιλιόμετρα από την Άρτα. Είναι ο τόπος, με το ιστορικό παρελθόν και την μαγεία του ιδιαίτερου φυσικού περιβάλλοντος του Αμβρακικού. 

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

 

Τη στάση Κολόμβου θεωρούν πιο επίφοβη για σεξουαλική παρενόχληση, γυναίκες στη Θεσσαλονίκη, οι οποίες αποφεύγουν, κυρίως τις βραδινές ώρες, και δρόμους στο Βαρδάρη και την Ροτόντα, το πανεπιστημιακό campus αλλά και την παραλιακή.

«Ανοιχτοί χώροι και ‘χωρικές αδικίες’: η σεξουαλική παρενόχληση στον αστικό χώρο της Θεσσαλονίκης» είναι το θέμα της διπλωματικής εργασίας των φοιτητριών του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ, Μαρίας Παπαδημητρίου και Μαρίας Σάσσαλου, που παρουσίασαν το απόγευμα σε εκδήλωση της γενικής γραμματείας Ισότητας των Φύλων, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ.

Η μελέτη που αποτελεί τη βάση της διπλωματικής τους και θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2019, έχει ως στόχο «να αναδείξει τη σεξιστική βία που δύσκολα έχει χωρική αναφορά και υποτιμάται», όπως είπαν χαρακτηριστικά οι δύο φοιτήτριες, οι οποίες βασίστηκαν σε δείγμα 200 ερωτώμενων.

«Είναι ενδεικτικό ότι δρόμοι όπως η Δωδεκανήσου, ή η Γιαννιτσών, θεωρούνται εξίσου επικίνδυνοι για σεξουαλική παρενόχληση και το πρωί, αν και γενικότερα ο φωτισμός επηρεάζει την αίσθηση ασφάλειας. Φόβο δημιουργούν και διάφορα σημεία σε εργοτάξια του μετρό, που είναι ιδιαίτερα ψηλά και από τις δύο πλευρές και δεν φωτίζονται επαρκώς» ανέφεραν οι φοιτήτριες. Επεσήμαναν μάλιστα, ότι η αστική ασφάλεια ή ο φόβος στο δημόσιο χώρο, καθορίζουν τις βραδινές διαδρομές των γυναικών, οι οποίες επιλέγουν για μεταφορά το ταξί ως ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο και αποφεύγουν να κυκλοφορούν μόνες με τα πόδια το βράδυ.

«Οι εμπειρίες των ανδρών και των γυναικών μέσα σ’ ένα δημόσιο χώρο είναι εντελώς διαφορετικές. Σκεφτείτε για παράδειγμα, ότι τα αγόρια μπορεί να παίζουν συνέχεια έξω, σε αντίθεση με τα κορίτσια» τόνισαν οι ερευνήτριες, επισημαίνοντας ότι ακόμα και στις οδούς, κυριαρχούν τα ανδρικά ονόματα!

Παρέμβαση στην εκδήλωση έκανε και η υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδια για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία μίλησε για την αναγκαιότητα «βαθιάς πολιτισμικής αλλαγής που περνάει μέσα από την εκπαίδευση», ενώ ομιλήτριες ήταν και η γενική γραμματέας ισότητας των φύλων, Φωτεινή Κούβελα, και η καθηγήτρια του ΑΠΘ, Σάσα Λαδά.

 

Η Ελένη Μενεγάκη παρά το γεγονός ότι επέστρεψε και ότι έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες της για την εκπομπή, μπορεί να κάνει μικρές αποδράσεις με τον Μάκη Παντζόπουλο και τα παιδιά!

Η ωραία Ελένη, βρέθηκε στις Σπέτσες όπου αυτό το Σαββατοκύριακο γίνεται η μεγάλη γιορτή της Αρμάτας. Μια γιορτή που γίνεται στις 8 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο στο νησί, το οποίο βουλιάζει από κόσμο!


Οι Σπέτσες φορούν τα καλά τους και υποδέχονται το 5ο Tweed Run


 

Κάθε χρόνο, ο Δήμος Σπετσών τιμά την κορυφαία εκδήλωση ηρωισμού των Σπετσιωτών, τη Ναυμαχία των Σπετσών που έγινε στις 8 Σεπτεμβρίου 1822 και η οποία έχει καταγραφεί ως ένα από σημαντικότερα γεγονότα της Επανάστασης του 1821. Διοργανώνει την «Αρμάτα» τη μεγαλύτερη γιορτή του νησιού, με αναπαράσταση της ένδοξης Ναυμαχίας, πλαισιωμένη από εξαιρετικές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οι Σπετσιώτες αφιέρωσαν τη νίκη τους στην Παναγία, κτίζοντας το εκκλησάκι Παναγία Αρμάτα, επειδή, σύμφωνα με την παράδοση, βοήθησε τους Έλληνες να κατατροπώσουν τον τουρκικό στόλο.

Η παρουσιάστρια του Alpha, μοιράστηκε μαζί μας τη στιγμή που τα πυροτεχνήματα της Αρμάτας, γεμίζουν τον ουρανό των Σπετσών και το θέαμα είναι εντυπωσιακό.

 

Σημαντικές παρεμβάσεις στην κοιλάδα των Πεταλούδων, που αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες του νησιού της Ρόδου, θα πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα ο δήμος της Ρόδου.

Πρόκειται για παρεμβάσεις που στοχεύουν στην προστασία και αναβάθμιση της κοιλάδας και στο ζήτημα αυτό δίνεται ιδιαίτερη σημασία από τον δήμο Ρόδου, διότι το οικοσύστημα της κοιλάδας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και φροντίδας.

 


Κοιλάδα Πεταλούδων: Το διασημότερο φυσικό αξιοθέατο που κινδυνεύει (vid)


 

Η κοιλάδα των Πεταλούδων είναι ένα μοναδικό οικοσύστημα, στο οποίο συγκεντρώνονται χιλιάδες πεταλούδες κάθε χρόνο και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του νησιού.

 

2505534.jpg

 

Η πρώτη φάση του έργου χρηματοδοτείται κατά 402.000 ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νότιο Αιγαίο και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με τίτλο «Δράσεις προστασίας και ανάδειξης των οικοσυστημάτων της Περιφέρειας στις περιοχές του δικτύου NATURA 2000» και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κατά 50% και κατά 50% από Εθνικούς Πόρους και 94.000 ευρώ από ιδίους πόρους του δήμου Ρόδου.

 

jsdjhdksa.jpeg

 

Αποτελεί το 1ο υποέργο του έργου «Δράσεις για την προστασία και διατήρηση του οικοσυστήματος της Κοιλάδας των Πεταλούδων Ρόδου» και προβλέπει εργασίες εντός και πέριξ της Κοιλάδας, που αναμένεται να αναβαθμίσουν και να αναμορφώσουν τον μοναδικό βιότοπο που ανήκει στο δίκτυο Natura 2000.

Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 2/10/2018.

Οι παρεμβάσεις που προγραμματίζονται να εκτελεστούν θα είναι φιλικές στο φυσικό περιβάλλον, τη φυσιογνωμία της περιοχής και προσβλέπουν στην αναβάθμιση των υφιστάμενων κατασκευών, στην κατασκευή νέων και σε καθαρισμούς υλικών, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τη συνολική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής.

 

Αναλυτικότερα οι εργασίες και οι κατασκευές που προβλέπει η τεχνική μελέτη του έργου:

 

* Κατασκευή νέων και αναβάθμιση υφιστάμενων ξύλινων περιφράξεων εντός και εκτός της Κοιλάδας.

* Καθαρισμός από φερτά υλικά, ξεραμένους κορμούς και άλλα υλικά του ρέματος που διέρχεται από την Κοιλάδα.

* Κοπή ξεραμένων και προσβεβλημένων από αρρώστιες δένδρων και απομάκρυνσή τους από την Κοιλάδα.

* Καθαρισμός δύο (2) υφιστάμενων κλειστών δεξαμενών πυρασφάλειας οπλισμένου σκυροδέματος και στεγανοποίησή τους με ειδικό υλικό.

* Καθαρισμός μίας υφιστάμενης δεξαμενής ανακύκλωσης νερού από φερτά υλικά και στεγανοποίησή της.

* Καθαίρεση παλαιού - κατεστραμμένου ξύλινου οικίσκου αντλιοστασίου και τοποθέτηση νέου με δίρριχτη στέγη. 

* Αντικατάσταση τριών κατεστραμμένων οικίσκων- παρατηρητηρίων με νέους ξύλινους οικίσκους με δίρριχτη στέγη.

* Προμήθεια και τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων, ξύλινων παγκακιών και κάδων απορριμμάτων.

* Διάνοιξη, καθαρισμός στερέωση και περίφραξη ανενεργών μονοπατιών.

* Σταθεροποίηση πρανών εντός της Κοιλάδας, με φυτικά υλικά (Ξυλοφράγματα). 

* Κατασκευή νέας μεταλλικής περίφραξης περιμετρικά της Κοιλάδας και αντικατάσταση της υφιστάμενης.

* Συμπλήρωση και αναβάθμιση των συστημάτων πυρανίχνευσης, πυρασφάλειας και άρδευσης.

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ