Σικ, ευδιάθετη, με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, η Πρώτη Κυρία της Γαλλίας, Μπριζίτ Μακρόν, επισκέφτηκε το απόγευμα της Πέμπτης τον ιερό βράχο της Ακρόπολης παρέα με τη σύζυγο του Έλληνα πρωθυπουργού.

«Είναι η πρώτη μου επίσημη επίσκεψη στη χώρα σας και έχει τη σημασία του αυτό. Είναι πολύ μεγάλη χαρά που είμαι εδώ, αλλά και για την υποδοχή» σημείωσε κατά την είσοδό της στον χώρο.

briz4.jpg

Την ξενάγηση στον Ιερό Βράχο στην κ. Μακρόν πραγματοποίησε η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών, Ελένη Μπάνου, που είχε ξεναγήσει και τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα τον περασμένο Νοέμβριο. 

briz3.jpg

Φωτό: EUROKINISSI/ANDREA BONETTI

Τιμή, ανέσεις, παροχές είναι οι τρεις λέξεις-κλειδιά για όλους τους υποψήφιους ταξιδιώτες ώστε να επιλέξουν το καταλληλότερο ξενοδοχείο για τη διαμονή τους.

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες επιλέγουν ξενοδοχεία που προσφέρουν δωρεάν πρωινό και Wi-Fi, αναβαθμισμένες υπηρεσίες και αργοπορημένο τσεκ άουτ, σύμφωνα με την έρευνα της πλατφόρμας ξενοδοχειακών κρατήσεων TripTease.

barcelona_hotel_computer.jpg

Επιπλέον, η εγγύηση χαμηλότερης τιμής και η προσφορά ποτού κατά την υποδοχή τους, παίζουν ρόλο, ακολουθώντας ως προς τη σημασία που έχουν στην επιλογή ξενοδοχείου.

area-wifi-hotel-a-pisa-3-stelle-e1428073738824.jpg

Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 780 άτομα, έδειξαν ότι οι λιγότερο δημοφιλείς υπηρεσίες στα ξενοδοχεία είναι οι εφημερίδες, τα μπισκότα, η έκπτωση στα γεύματα στο εστιατόριο και το δωρεάν πάρκινγκ (θεωρείται αυτονόητο).

Tα σχέδια για τη νέα σεζόν ανακοίνωσαν η Four Seasons Hotels and Resorts και η Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης Α.Ξ.Ε., καθώς τον επόμενο χρόνο θα ξεκινήσει η λειτουργία της πρώτης ξενοδοχειακής μονάδας FourSeasons στην Ελλάδα, στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Το νέο ξενοδοχείο αναμένεται να λειτουργήσει ως Four Seasons Astir Palace Hotel Athens, με την ολοκλήρωση της εκτεταμένης αναβάθμισης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, την άνοιξη του 2018. 

cq5dam.web.637.358.jpeg

Για την ανακαίνιση των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και την επαναλειτουργία του ξενοδοχείου ως Four Seasons Astir Palace Hotel Athens, θα επενδυθούν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ. 

Στην περιοχή της Βουλιαγμένης, σε απόσταση μόλις 25 χιλιόμετρα (16 μίλια) νότια της Αθήνας και 24 χιλιόμετρα (15 μίλια) από τον αερολιμένα Αθηνών, δίπλα στη φυσικής ομορφιάς ακτογραμμή του Αιγαίου, το νέο ξενοδοχείο θα προσφέρει τις υπηρεσίες του με την υπογραφή της Four Seasonsγια πρώτη φορά στην Ελλάδα. 

Εκτός από το ξενοδοχείο, η χερσόνησος που εκτείνεται σε 300 περίπου στρέμματα πευκόφυτης έκτασης, περιλαμβάνει πολυτελή καταστήματα και εστιατόρια, συμπεριλαμβανομένων του Matsuhisa Athens byNobu, της Μαρίνας Βουλιαγμένης, τουAstirBeach, ενός καινοτόμουconceptπαραλίας,και πολυτελείς παραθαλάσσιες κατοικίες.

afroditi_asteras_drone_645x.jpg

Το ξενοδοχείο θα διαθέτει μεταξύ άλλων περίπου 300 δωμάτια, σουίτες και πολυτελή bungalows, spa και εγκαταστάσεις αναψυχής, υπερσύγχρονους χώρους συνεδρίων και εκδηλώσεων, infinitypools, παραλίες, ένα μοναδικό παραθαλάσσιο χώρο περιπάτου και πολλά ακόμη. 

«Ο Αστέρας Βουλιαγμένης αποτελούσε ανέκαθεν έναν διεθνούς βεληνεκούςπροορισμό-ορόσημο στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, μία από τις πλέον ειδυλλιακές τοποθεσίες στην Ελλάδα», αναφέρει ο Στέλιος Κουτσιβίτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης Α.Ξ.Ε. «Είμαστε προσηλωμένοι στην αξιοποίηση της ιστορικής κληρονομιάς και στην ανάδειξη του Αστέρα Βουλιαγμένης σε έναν κορυφαίο προορισμό παγκοσμίου κλάσης. 

Το σχέδιο ανάπλασης περιλαμβάνει την πλήρη ανακαίνιση του ξενοδοχείου, τη σημαντική αναβάθμιση της Μαρίνας Βουλιαγμένης, την ανακαίνιση του AstirBeach, την ανάπτυξη έως και 13 πολυτελών κατοικιών και τη δημιουργία πάρκου αναψυχής. Είμαστε ευτυχείς που συνεργαζόμαστε στενά με τη Four Seasons, κυρίαρχη ξενοδοχειακή αλυσίδα παγκοσμίως, σε έναν από τους βασικούς πυλώνες του σχεδίου ανάπλασης, στην αναβάθμιση και διαχείριση του ξενοδοχείου, δημιουργώντας νέο ορόσημο για τα ξενοδοχεία πολυτελείας στη χώρα μας».

«Ως ένας από τους πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς στην Ευρώπη, η Ελλάδα είχε εδώ και καιρό προσελκύσει το ενδιαφέρον της Four Seasons και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την είσοδό μας στη σημαντική αυτή αγορά σε συνεργασία με την Αστήρ Παλάς Βουλιαγμένης Α.Ξ.Ε.», αναφέρει ο J. Allen Smith, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Four Seasons Hotels and Resorts.

Τετάρτη, 06 Σεπτεμβρίου 2017 11:10

Το Google Flights έρχεται και στην Ελλάδα

Η υπηρεσία Google Flights έρχεται σε μερικές μέρες στην Ελλάδα και υπόσχεται ένα νέο τρόπο να σχεδιάζει κανείς το ταξίδι του.

«Συνδυασμοί πτήσεων, καλύτερες τιμές, ημερομηνίες που βολεύουν αλλά και λεπτομέρειες που αφορούν το χώρο που θα έχει κάποιος μπροστά στα πόδια του μεταξύ των καθισμάτων, αν διατίθεται wi-fi για την πτήση, ή πρίζα όπως και αν -σύμφωνα με το ιστορικό- η πτήση αυτή παρουσιάζει συχνά καθυστερήσεις είναι ενδεικτικά ορισμένες από τις πληροφορίες που μπορεί κάποιος να έχει στη διάθεσή του» σημείωσε ο κ. Κόσυφας, υπεύθυνος τομέα Τουρισμού της google Hellas.

Καθημερινά, όπως είπε, γίνονται εκατομμύρια αναζητήσεις και υπολογίζεται ότι περισσότεροι από το 70% των ανθρώπων που σχεδιάζουν κάποιο ταξίδι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την έρευνά τους.

Διαδραστικός χάρτης με τα Wi-Fi passwords όλων των αεροδρομίων του κόσμου

«Με το google flights βρίσκετε τις πτήσεις που ικανοποιούν περισσότερο τις ανάγκες σας, αυτές που ονομάζουμε καλύτερες πτήσεις, καθώς τα αποτελέσματα είναι εκατοντάδες και οι διάφοροι συνδυασμοί που μπορείτε πολλοί, ιδίως όταν θέλετε να πάτε σε κάποιον προορισμό όπου δεν υπάρχουν απευθείας σύνδεση αλλά θέλετε να πάτε μέσω άλλης πτήσης» υπογράμμισε ο κ.Κόσυφας και πρόσθεσε ότι αφού επιλέξει ο χρήστης την πτήση που του αρέσει "μεταφέρεται" στον ιστότοπο του παρόχου ή της αεροπορικής εταιρείας προκειμένου να προχωρήσει στην κράτηση.

Το google flights δίνει, επίσης, στον χρήστη τη δυνατότητα να εντοπίσει εναλλακτικά αεροδρόμια για τον προορισμό του με το μικρότερο δυνατό κόστος ενώ για πρώτη φορά θα παρέχεται ενημέρωση για το πότε θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων και πόσο.

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Άρωμα βασιλικής πολυτέλειας, παραμυθένια ταξίδια στον χρόνο και έντονο αίσθημα ρομαντισμού θα γευθούν οι επισκέπτες της 82ης ΔΕΘ, όπου θα εκτεθεί ένα μοναδικό κειμήλιο, ιστορικής σημασίας.

Η βασιλική άμαξα των πρώην Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας εξυπηρετούσε τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις της βασιλικής οικογένειας μεταξύ Λάρισας - Βόλου και Βόλου - Καλαμπάκας από την εποχή του βασιλέως Γεωργίου Α΄ και έπειτα.

05s1tren3-thumb-large.jpg

Κατασκευάστηκε το 1883 από τη βελγική εταιρεία La Metallurgique Ateliers de Nivelles Belgique, που είχε αναλάβει να προμηθεύσει το θεσσαλικό δίκτυο μετρικού εύρους (1 μέτρο) με το απαιτούμενο ελκόμενο τροχαίο υλικό, που περιελάμβανε επιβατικά και εμπορικά βαγόνια. Μαζί με την άμαξα διοικήσεως, αποτέλεσαν τις δύο μοναδικές άμαξες πολυτελείας των θεσσαλικών σιδηροδρόμων. Στο αριστερό τμήμα του πλαισίου της άμαξας αναγράφεται και ο αριθμός της ΑΑ1. Το ΑΑ αντιπροσωπεύει το υψηλότατο επίπεδο πολυτελείας, που τη χαρακτηρίζει.

vasiliko-vagoni-384x253.jpg

Εσωτερικά η βασιλική άμαξα Σιδηροδρόμων Ασφαλείας ΑΑ1 χωρίζεται σε τρία διαμερίσματα. Στο κέντρο του οχήματος βρίσκεται το ευρύχωρο σαλόνι. Σε αυτό οι γαλαζοαίματοι ταξιδιώτες μπορούσαν να απολαύσουν την ανεπανάληπτη θέα του σιδηροδρομικού ταξιδιού όπως αυτή «έτρεχε» έξω, από τα μεγαλύτερα παράθυρα όλου του συρμού, καθισμένοι στους πολυτελείς και άνετους καναπέδες και τις αντίστοιχες πολυθρόνες. Στα δύο άκρα του αμαξώματος βρίσκονται το καπνιστήριο και το καλλωπιστήριο, ενώ σε ξεχωριστό διαμέρισμα έχει τοποθετηθεί το αποχωρητήριο. Για όποιον ήθελε να πάρει λίγο αέρα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού υπήρχαν στα δύο άκρα του οχήματος οι εξώστες. Πρόκειται για το μοναδικό ανοικτό αλλά στεγασμένο τμήμα του βαγονιού που αποτελούσε και την είσοδό του.

amaxa.4.9.2.jpg

Το ψηφιδωτό πάτωμα, τα ζωγραφιστά και σκαλιστά χωρίσματα των διαμερισμάτων, τα πολυτελή έπιπλα και είδη υγιεινής, η δερμάτινη επένδυση του δαπέδου στους εξώστες και τα περίτεχνα μεταλλικά κιγκλιδώματα με τα φανάρια αποτελούσαν μέρος της πλούσιας διακόσμησης. Εξωτερικά η άμαξα είναι βαμμένη σε σκούρο μπλε χρώμα, πάνω στο οποίο βλέπει κανείς το βασιλικό έμβλημα με τις φιγούρες του Ηρακλή.

Το βασιλικό όχημα μέχρι τον Ιανουάριο του 1936, επί βασιλείας Γεωργίου Β΄, ανακαινίστηκε μερικώς, οπότε και προστέθηκε δεξαμενή ύδατος στη στέγη, ηλεκτρικός φωτισμός αλλά και χειρόφρενο. Με το πέρασμα των ετών, προτιμήθηκαν για τις βασιλικές μετακινήσεις άλλα μέσα πιο σύγχρονα (είτε οδικά είτε σιδηροδρομικά), ωστόσο παραμένει άγνωστη η ημερομηνία του τελευταίου δρομολογίου της θρυλικής άμαξας. Το όχημα παρέμενε σε επιφυλακή στην αποθήκη ξυλείας του Βόλου για δεκαετίες και, με πρωτοβουλία του ΟΣΕ, τον Αύγουστο του 2017 συντηρήθηκε και αποκαταστάθηκε από την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Το κόστος της ανακατασκευής ανήλθε περίπου στις 73.000 ευρώ.

Από τεχνικής άποψης το βασιλικό όχημα ακολουθεί τα υπόλοιπα επιβατικά οχήματα των Σιδηροδρόμων Θεσσαλίας. Είναι διαξονικό με έναν εξώστη σε κάθε άκρο. Το πλαίσιο είναι μεταλλικό, ενώ πάνω σε αυτό στηρίζεται το ξύλινο αμάξωμα με επένδυση μεταλλικών ελασμάτων. Η κύλιση των ακτινωτών τροχών του επιτυγχάνεται μέσω τριβέων ολίσθησης (κουζινέτων), ενώ το σύστημα αιώρησης (ανάρτησης), εκτός των φυλλοειδών ελατηρίων (σουστών), περιλαμβάνει και ένα είδος δευτερεύουσας αιώρησης, που χρησιμοποιεί ελαστικούς δακτυλίους σε έξι σημεία του για την καλύτερη απόσβεση των κραδασμών.

Στόχος είναι το συγκεκριμένο βαγόνι να δρομολογηθεί σε τμήματα του δικτύου της Πελοποννήσου για παράδειγμα (όπου υπάρχει μετρική γραμμή), αφού βρεθεί η κατάλληλη ατμομηχανή. Η αναβίωση διαδρομών με παλαιούς συρμούς έχει φίλους σε όλο τον κόσμο και από τα έως τώρα στοιχεία προκύπτει ότι αποτελούν και τις πιο ακριβοπληρωμένες διαδρομές. Και αυτό γιατί το ταξίδι με ένα παλιό τρένο δεν γίνεται με σκοπό τη μετακίνηση συνήθως, αλλά κυρίως για την εμπειρία του σιδηροδρομικού ταξιδιού, που λόγω των χαμηλών ταχυτήτων και του εντυπωσιακού διάκοσμου των συρμών μετατρέπεται σε μια μηχανή του χρόνου.

 

Ανάμεσα σε ξεχωριστά θέρετρα της Ιταλίας και της Γαλλίας, η Ίος εκπροσωπεί επάξια την Ελλάδα, σύμφωνα με άρθρο της Ιταλικής Vogue. Έπειτα από ενδελεχή έρευνα, ο διαδικτυακός τόπος www.vogue.it με 24 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία, εντάσσει την Ίο στα "hot entries" των ποιοτικών προορισμών.

«Μετά από χρόνια καθαρής διασκέδασης της "νέας γενιάς", ο άνεμος έχει αλλάξει και το νησί αποκαλύπτεται και αποκαλύπτει, όπως πάντα, την κομψή, χαλαρωτική και δροσερή του πλευρά», επισημαίνεται στο άρθρο, για να συνεχίσει με αναφορές στο εύρος παραλιών που συναντά κανείς από ήρεμες και μοναχικές, μέχρι κοσμικές και να ολοκληρώσει με «την θεαματική παράσταση που δίνει ο ήλιος στο τέλος της ημέρας», παραδίδοντας τα σκήπτρα στη ζωντανή νύχτα του νησιού.

Το trend του καλοκαιριού: Διακοπές με yoga στα ελληνικά νησιά!

«Η αλλαγή στην εικόνα του νησιού όπως την αντιλαμβάνονται διεθνή ΜΜΕ όπως η Vogue, αποτελεί τη μεγαλύτερη ανταμοιβή των προσπαθειών του Δήμου και των επαγγελματιών για την ανάδειξη των ποιοτικών διαστάσεων του προορισμού», σχολιάζει η κυρία Άντζελα Φάκου, Πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Ιητών. Το πρόγραμμα προβολής καταρτίζεται και υλοποιείται από το Δήμο Ιητών, σε συνεργασία με τους επαγγελματίες και την εταιρία Τουριστικού Consulting Re:make.

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Με πρωτοβουλία του γραφείου ΕΟΤ Γαλλίας η Εκατονταπυλιανή της Πάρου θα συμπεριληφθεί στους θησαυρούς της Ευρώπης όπου θα παρουσιαστούν σε ντοκιμαντέρ της γαλλικής τηλεόρασης που θα μεταδοθεί στο διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο FOX και στα γαλλικά τηλεοπτικά δίκτυα VOYAGES, TV5 Monde και το National Geographic.

H συγκεκριμένη σημαντική ενέργεια προβολής εντάσσεται στις προσπάθειες της Επιτροπής Τουρισμού και Ανάπτυξης του Δήμου Πάρου και της εταιρίας Συμβούλων του, για την ανάδειξη και επί μέρους πτυχών των επισκέψιμων σημείων του νησιού με στόχο τη διεύρυνση των επισκεπτών ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

paros-ekatontapyliani.jpg

Ο Δήμος Πάρου φιλοξένησε στο νησί, το διάστημα 25-31 Αυγούστου, τους Julien Bur και Hugo Sury της έγκριτης Γαλλικής εταιρίας παραγωγής Roche Production που πραγματοποιεί γυρίσματα για μια συλλογή 10 ντοκιμαντέρ διάρκειας 52 λεπτών έκαστο με θέμα: «Θησαυροί της Ευρώπης».

Σκοπός του ντοκιμαντέρ είναι να παρουσιάσει τον πολιτισμικό και φυσικό πλούτο των Κυκλάδων μέσα από πέντε θεματικές ενότητες (πορτραίτα κατοίκων, φύση κτλ). Κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας τους επισκέφθηκαν και κινηματογράφησαν την Εκατονταπυλιανή, πήραν συνεντεύξεις για την ιστορία της Πάρου και κινηματογράφησαν τις ομορφιές του νησιού μέσα από καϊκι.

Η Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά,  επίσημη προσκεκλημένη ομιλήτρια της Αμερικανικής Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων ΑSTA στο ετήσιο συνέδριο της ASTA στο Σαν Ντιέγκo της Καλιφόρνια,  προσκάλεσε τα 1000 περίπου μέλη της Ένωσης, να συμμετάσχουν στην κορυφαία διοργάνωση Destination Expo που ανακοινώθηκε και θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2018.
 
Η  επιλογή της Ελλάδας για την κορυφαία αυτή διοργάνωση εξασφαλίστηκε σε πρόσφατη συνάντηση και συμφωνία  της κας Κουντουρά  με τον Αντιπρόεδρο της ASTA κ. Bob Duglin.
Συνιστά τεράστια προβολή και προώθηση της Ελλάδας και του ελληνικού τουρισμού  στην αμερικανική ταξιδιωτική αγορά για το 2018 και τα επόμενα χρόνια.
 
Τα μέλη της ASTA θα έχουν τη δυνατότητα να εξειδικευτούν στην πώληση και προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και να προχωρήσουν σε νέες συνεργασίες με τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις.
 
Στην ομιλία της, η κα Κουντουρά  αναφέρθηκε στην εξαιρετική συνεργασία που έχει ξεκινήσει μεταξύ του Υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ και της  ASTA για μία επιτυχημένη διοργάνωση στην Αθήνα.
Παρουσίασε  τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα ως  ελκυστικός προορισμός όλο το χρόνο για το αμερικανικό ταξιδιωτικό κοινό, μέσα από την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών και νέων εμπειριών στο θεματικό τουρισμό.
 
Οι Αμερικανοί τουριστικοί πράκτορες ανταποκρίθηκαν θερμά στην αναγγελία της διοργάνωσης και ήδη έχουν ξεκινήσει τις εγγραφές τους για το Destination Expo στην Αθήνα.
 Στις τοποθετήσεις τους στο συνέδριο, επιβεβαίωσαν ότι υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για την Ελλάδα και οι προκρατήσεις για το 2018 καταγράφουν θεαματική άνοδο.  
 
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, προβλήθηκε βίντεο του ΕΟΤ,  που παρουσιάζει την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό  365 ημερών.
 
Στην  επίσημη τελετή λήξης του Συνεδρίου της ASTA,  που ολοκληρώθηκε με  τον αγώνα baseball μεταξύ των San Diego Padres και San Diego Giants, η κα Κουντουρά  κλήθηκε να ρίξει την τιμητική  εναρκτήρια βολή στο στάδιο.
 
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, η Υπουργός Τουρισμού κα Έλενα  Κουντουρά και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Κώστας Τσέγας συναντήθηκαν  με τη διοίκηση της ASTA, τον Πρόεδρο & CEO κ. Zane Kerby  και τον Αντιπρόεδρο κ. Bob Duglin, με τους οποίους συζήτησαν εκτενώς το σχεδιασμό εν όψει της διοργάνωσης στην Αθήνα.

e56ygdfe.jpgΗ Υπουργός Τουρισμού  Έλενα Κουντουρά με τον  Πρόεδρο & CEO, Zane Kerby, (στο κέντρο) τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Carnival Corporation & plc, Arnold Donald (αριστερά)  
 και τον  Γενικό Γραμματέα του ΕΟΤ κ. Κώστα Τσέγα (δεξιά)
 
Επίσης συναντήθηκαν   με τους επικεφαλής κορυφαίων διεθνών ομίλων κρουαζιέρας, μεταξύ αυτών τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της  Carnival Corporation & plc κ. Arnold Donald και τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Crystal Cruises κα Eddie Rodriguez, οι οποίοι τόνισαν τη δυναμική ζήτηση για την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Εξέφρασαν την υποστήριξη τους για τους ελληνικούς προορισμούς και αναφέρθηκαν  στις θετικές προοπτικές για την  ενίσχυση της  ελληνικής κρουαζιέρας  το  2018 και για τα επόμενα χρόνια.

zdryw45ytf.jpgΗ Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, ομιλήτρια στο συνέδριο ASTA Global Convention 2017, στο Σαν Ντιέγκο
 
Η κα Κουντουρά παραχώρησε συνεντεύξεις σε Αμερικανικά ΜΜΕ, μεταξύ αυτών στο ταξιδιωτικό περιοδικό Travel Age West για την προβολή της Ελλάδας και του ελληνικού τουρισμού στις δυτικές πολιτείες των ΗΠΑ,  στην ενημερωτική  ιστοσελίδα για την τουριστική βιομηχανία Travel Pulse και στο Αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CBS.

Με μια χαρακτηριστική εικόνα από το νησί ξεκινάει το δημοσίευμα του Guardian για τη Σαντορίνη, που όμως στη συνέχεια εστιάζει αλλού: «Σαν να πρόκειται για χορογραφία ενός καλοδουλεμένου τελετουργικού, ορδές τουριστών κατεβαίνουν στην Οία, τον εκπληκτικό οικισμό που βρίσκεται σκαρφαλωμένος στο βόρειο άκρο του νησιού. Περπατώντας από το κεντρικό σοκάκι του χωριού με τα καταστήματα που πωλούν πολυτελή ενδύματα Ελλήνων σχεδιαστών και παπούτσια Jimmy Choo, προσπαθούν να φθάσουν στο στόχο τους: Να εξασφαλίσουν την καλύτερη θέση για να δουν το φημισμένο ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης.

guardian-santorini.jpg

Το ηλιοβασίλεμα είναι συνδεδεμένο με τον μύθο της Σαντορίνης, λέει ο Guardian. Ο λόγος για τον οποίο το κυκλαδονήσι με τα λευκά σπίτια έχει επανειλημμένα ψηφιστεί ως ο πιο δημοφιλής προορισμός της Ευρώπης. Για τα εστιατόρια και τα μπαρ που βρίσκονται στο χείλος του βράχου, η επιτυχία τους βρίσκεται στο ότι οι πελάτες τους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά για το φαγητό και τα κοκτέιλ τους με φόντο το θρυλικό ηλιοβασίλεμα.

Μια βίλα κρεμασμένη στο βράχο με θέα την ηφαιστειακή καλντέρα μπορεί να κοστίσει 5.000 ευρώ τη βραδιά.

Και καθώς όλο και περισσότεροι θέλουν να έχουν φόντο το θεαματικό σκηνικό της Σαντορίνης για το γάμο τους, την πρόταση γάμου στην καλή τους ή την ανανέωση των όρκων τους, η ζήτηση θα αυξάνεται. Είναι ένας διαφορετικός κόσμος σε σχέση με αυτόν που υπάρχει στη νότια πλευρά του ίδιου νησιού, με τα μαγαζιά που πωλούν ό,τι πάρεις αντί 1 ευρώ.

santorini-mygreekholiday.gr.jpg

Φέτος, 2 εκατ. τουρίστες υπολογίζεται ότι θα επισκεφθούν τη Σαντορίνη. Δύο εκατ. τουρίστες τους οποίους μαγνήτισε η ομορφιά ενός τόπου που μεταμορφώθηκε από το ηφαίστειο το οποίο εξερράγη το 1613 π.Χ. και το οποίο πιστεύεται ότι ενέπνευσε τον Πλάτωνα για τον μύθο της Ατλαντίδας. Σχεδόν κανένα άλλο μέρος της Ελλάδας, με εξαίρεση την παιδική χαρά της Μυκόνου, δεν μπορεί να έχει τέτοια επιτυχία. Σε μια χώρα ταπεινωμένη από την κρίση, όπου το 23% των πολιτών της είναι άνεργοι και συχνά αδυνατούν να πληρώσουν τους βασικούς λογαριασμούς τους, ο τουρισμός στη Σαντορίνη είναι ένα επίτευγμα που άλλες γωνιές της χώρες μπορούν μόνο να ονειρεύονται.

Οι μισοί από τους επισκέπτες της Σαντορίνης θα ταξιδέψουν στο νησί με πτήσεις τσάρτερ και πτήσεις απευθείας από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Περισσότεροι από 850.000 θα φθάσουν στο ελληνικό νησί με κρουαζιερόπλοια. "Η Σαντορίνη είναι μοναδική", λέει ο Κωνσταντίνος, ένας από τους σερβιτόρους που σερβίρουν τοπικό αφρώδες κρασί στις βεράντες του εστιατορίου "Φανάρι" της Οίας.

Grace Santorini: Η αγαπημένη πισίνα του διεθνούς Tύπου βρίσκεται στην Ελλάδα!

Για πρώτη φορά φέτος, 141 ξενοδοχεία θα παραμείνουν ανοιχτά και τον χειμώνα (το 2013 ήταν μόλις 35), παρατείνοντας την τουριστική σεζόν και διασφαλίζοντας ότι οι ντόπιοι θα επωφεληθούν από τα συνεχώς αυξανόμενα κέρδη. Η εικόνα απέχει από εκείνη του 1950, όταν μετά από έναν καταστροφικό σεισμό οι κάτοικοι του νησιού μετανάστευσαν. Ουσιαστικά, τότε, η εμπορική ελίτ του νησιού μετακόμισε στην Αθήνα. Το ηλεκτρικό έφθασε στο νησί μόλις το 1974. Οι μνήμες της φτώχειας είναι ακόμη νωπές.

Αλλά η επιτυχία έχει φέρει και προβλήματα. Όπως και η κρίση χρέους έτσι και η τουριστική έκρηξη έχει ενισχύσει τις κοινωνικοοικονομικές εντάσεις και δημιούργησε ένα ανυπόφορο βάρος στις υποδομές του νησιού. Οι ντόπιοι είναι αναστατωμένοι.

EUROPEMEDITERRANEANGREECESANTORINIDES_000939.jpg

"Ο πληθυσμός μας έχει αυξηθεί γιατί η επιτυχία του νησιού έχει κάνει όλους να επιθυμούν να εργαστούν εδώ", λέει ο Νίκος Ζώρζος, δήμαρχος του νησιού, και προσθέτει: "Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι πάνω από 25.000. Έχουμε περίπου 150 γεννήσεις τον χρόνο, ίσως το υψηλότερο ποσοστό στην Ελλάδα. Δεν έχουμε αρκετές παιδικές χαρές ή την αντίστοιχη υποδομή για να εξυπηρετήσουμε και να διατηρήσουμε την ταχεία ανάπτυξη".

Ο δαιμόνιος δήμαρχος του νησιού δεν μπορεί να κρύψει τις ανησυχίες του. Η Σαντορίνη μεταμορφώνεται μπροστά στα μάτια του. Η περιβαλλοντική καταστροφή είναι προ των πυλών. "Το 11% του νησιού έχει τσιμεντωθεί", λέει αναφερόμενος σε μια πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Υπάρχουν περισσότερα από 1.000 κρεβάτια ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο -περισσότερα από ό,τι σε νησιά όπως η Κως και η Ρόδος- και σε μια έκταση 76 τετραγωνικών χιλιομέτρων υπάρχουν περισσότερα από 700 εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ και φούρνοι, τα περισσότερα εκ των οποίων στα Φηρά.

"Εχουμε φθάσει σε ένα σημείο κορεσμού. Η πίεση είναι πολύ μεγάλη", λέει αναστενάζοντας. "Στη Σαντορίνη υπάρχουν πλέον τα προβλήματα μιας μεγαλούπολης. Η κατανάλωση νερού αυξήθηκε κατά 46%. Χρειαζόμαστε απελπισμένα να αυξήσουμε τον εφοδιασμό νερού, αλλά αυτό απαιτεί μελέτες, οι οποίες με τη σειρά τους απαιτούν τεχνικούς, κάτι το οποίο δεν μπορούμε να αντέξουμε", συμπληρώνει.

Σε μια πρωτοφανή κίνηση, ο δήμαρχος φέτος έβαλε όριο στον αριθμό των επιβατών κρουαζιερόπλοιων που αποβιβάζονται καθημερινά στο νησί: 8.000 άτομα ημερησίως. Πέρυσι, 636 κρουαζιερόπλοια έδεσαν στο νησί, τον πιο δημοφιλή προορισμό κρουαζιέρας στη χώρα. Υπήρξαν ημέρες κατά τις οποίες οι επιβάτες κρουαζιερόπλοιων έφτασαν τους 18.000.
Για τους κατοίκους, όπως για τον Χριστόφορο Ασίμη για παράδειγμα, είναι δύσκολο ακόμη και να φέρουν στο μυαλό τους την εικόνα της Σαντορίνης του '70. "Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα είχε μποτιλιάρισμα στο νησί", λέει και προσθέτει: "Δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στο περιβάλλον. Το ελληνικό κράτος βγάζει πολλά από τον τουρισμό, αλλά ρισκάρει να χάσει τα πάντα αν το νησί καταστραφεί".

Αυτό που επίσης ανησυχεί τον κ. Ασίμη είναι το ολοένα αυξανόμενο χάσμα ανάμεσα στους έχοντες και στους μη έχοντες. Οι δημόσιοι υπάλληλοι που αποσπώνται στο νησί για να εργαστούν στα σχολεία και στο νοσοκομείο δύσκολα μπορούν να αντέξουν τα υψηλά ενοίκια και τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές σε όλα τα είδη. "Έχουμε καθηγητές που εργάζονται στα σχολεία το πρωί και ως σερβιτόροι το βράδυ", λέει και προσθέτει: "Εβαλα μια αγγελία πρόσφατα για έναν βοηθό στην γκαλερί μου και έμεινα έκπληκτος όταν είδα πόσοι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν".

Η δημοτική Αρχή παρέχει οικονομική στήριξη στους απόρους. "Υπάρχουν άνθρωποι που δεν εργάζονται στον τουρισμό και έχουν λίγα χρήματα", λέει η Πόπη Δρόσου έξω από την πόρτα ενός μαγαζιού που πουλά πράγματα αντί 1 ευρώ. "Ξέρω οικογένειες με τρία παιδιά που αγωνίζονται να τα βγάλουν πέρα με 600 ευρώ τον μήνα".

Στο σούπερ μάρκετ, η Μαρία Βάλαρη, μια υπάλληλος, επιμένει ότι χωρίς τη βοήθεια της εκκλησίας και της τοπικής κοινότητας κάποιοι δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν. "Υπάρχουν περιπτώσεις ηλικιωμένων που δεν έχουν καμία σύνταξη, κανένα εισόδημα", λέει. "Εχουν πληγεί από την κρίση, πλήττονται από τις περικοπές, τους φόρους. Ολοι προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε".
Κατά ειρωνικό τρόπο, η ανησυχία είναι έντονη και στους ξενοδόχους αλλά και στους επιχειρηματίες του νησιού. Για πολλούς, η τουριστική βιομηχανία της Σαντορίνης είναι γλυκόπικρη.

"Η φήμη του νησιού μας είναι αιτία για χαρά, αλλά με τρομάζει κιόλας", παραδέχεται ο Μανώλης Καραμολέγκος, επικεφαλής της Ένωσης Ξενοδόχων της Σαντορίνης. "Ανησυχώ για το αύριο, για το πού θα οδηγήσει όλο αυτό. Ο τουρισμός αποτελεί κίνδυνο για την κοινωνική  συνοχή. Παντού οι άνθρωποι χτίζουν ή νοικιάζουν τα σπίτια τους".

Ο Νικόλας Νομικός, ο οποίος προεδρεύει του Εμπορικού Συλλόγου 3.500 ισχυρών επιχειρηματιών της Σαντορίνης, συμφωνεί: "Είναι ένας αγώνας δρόμου με τα λιμάνια, την αστυνομία, τους ρακοσυλλέκτες και το Δημόσιο. Ωστόσο, πιστεύω επίσης στη δύναμη της αγοράς. Ο ανταγωνισμός φέρνει την ανάπτυξη, βελτιώνει τα πρότυπα και η αγορά αυτορρυθμίζεται. Η Σαντορίνη πρέπει να σωθεί, δεν πρέπει να καταστραφεί... Αλλά η απαγόρευση της κατασκευής και η απαγόρευση των αδειών δεν είναι ο τρόπος για να σωθεί. Οι άνθρωποι θα αρχίσουν να χτίζουν παράνομα".

ISS017-E-5037_lrg.jpg

Όπως πολλοί στο νησί, ο κ. Νομικός είναι αισιόδοξος. Η μόνη ανησυχία που έχει είναι το ηφαίστειο. "Με ανησυχεί πραγματικά. Ζούμε με τον φόβο ότι μπορεί να εκραγεί ξανά", λέει.

Δύο μήνες απομένουν για το τέλος της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου και ήδη το Νότιο Αιγαίο καταγράφει μεγάλη αύξηση σε αφίξεις, σε σχέση με πέρυσι.

Ο ξένος Τύπος μαγεμένος από το Νότιο Αιγαίο συνεχίζει τα αφιερώματα

Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Μαριέττα Παπαβασιλείου, θεωρώντας σίγουρο ότι η τουριστική κίνηση θα εξελιχθεί σε υψηλά επίπεδα και για τους επόμενους δύο μήνες, ανακοίνωσε ότι ήδη η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες για την επόμενη τουριστική περίοδο με σκοπό να υπάρξουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Σε δηλώσεις της η κ. Παπαβασιλείου ανέφερε ότι μπαίνουμε στην τελική ευθεία της φετινής καλοκαιρινής περιόδου και μέχρι τώρα τα πράγματα έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ καλά καθώς όλοι οι μήνες έχουν παρουσιάσει αύξηση, ενώ οι ίδιοι ρυθμοί συνεχίζονται και τον Σεπτέμβριο αλλά και τον Οκτώβριο. «Ουσιαστικά, για εμάς, φέτος θα κλείσει μία σεζόν η οποία θα είναι απόλυτα πετυχημένη και ξεκινάμε όλες τις προετοιμασίες για την επόμενη σεζόν», τόνισε και θύμισε ότι, από τις αρχές του 2016 η Περιφέρεια υλοποιεί το τριετές στρατηγικό πλάνο της το οποίο περιλαμβάνει συμμετοχή στις εκθέσεις που ξεκινούν στην 1η Σεπτεμβρίου, παρεμβάσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πρόσκληση bloggers και δημοσιογράφων από μεγάλα ΜΜΕ που θα επισκεφθούν όλο το Νότιο Αιγαίο.

Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την ίδια, αυτό το οποίο προσπαθεί η περιφέρεια είναι να επεκτείνει την καλοκαιρινή περίοδο και αυτό πιστεύει ότι θα πραγματοποιηθεί καθώς τους μήνες Απρίλιο-Μάιο, Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, η Ρόδος έχει πολλές δυνατότητες, όπως και όλα τα νησιά, ώστε να τα επισκεφθούν οι τουρίστες.

Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ