Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2018 17:30

Στην κορυφή της Ευρώπης η Aegean

Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας, η Aegean, συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, με ολοένα και περισσότερους ταξιδιώτες από κάθε γωνιά της γης, να την επιλέγουν για τις εναέριες μετακινήσεις τους. 

Η Aegean Airlines συνεχίζει να σημειώνει νέα ρεκόρ επιβατικής κίνησης, προσθέτοντας επιπλέον προορισμούς και επενδύοντας δις ευρώ για την αγορά καινούργιων αεροσκαφών προηγμένης τεχνολογίας. 

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, το γεγονός ότι, για όγδοη συνεχόμενη χρονιά ψηφίστηκε ως η Καλύτερη Περιφερειακή Εταιρεία της Ευρώπης για το 2018 στα περίφημα βραβεία «Skytrax World Airline Awards», τα οποία αποτελούν παγκόσμιο σημείο αναφοράς για την αριστεία των αεροπορικών εταιρειών. 

 

skytrax.jpg

 

Η Aegean παραμένει σταθερά πρώτη στην προτίμηση του παγκόσμιου επιβατικού κοινού για την ποιότητα των υπηρεσιών της, αποδεικνύοντας πως, μία ελληνική εταιρεία μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα σε 335 ανταγωνιστές για την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της και να συνεχίζει να κερδίζει την εμπιστοσύνη των επιβατών. 

 

Djbj5wAXoAAY4KL.jpg large.jpg

 

«Νιώθουμε μεγάλη τιμή. Το γεγονός ότι λαμβάνουμε αυτό το υψηλού κύρους βραβείο για όγδοη συνεχόμενη φορά, σημειώνοντας ρεκόρ, αποτελεί αναγνώριση του πάθους για προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών των 3.100 υπαλλήλων μας και επιβεβαίωση της συνεχιζόμενης προσπάθειάς μας να θέσουμε τους επιβάτες μας στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε», δήλωσε ο Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Airlines. 


Κορυφαίοι σεφ δημιουργούν το νέο μενού της Business Class της Aegean


Αξίζει να σημειώσουμε ότι, στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Αυγούστου 2017 - Μαΐου 2018, καταμετρήθηκαν 20,36 εκατομμύρια συμμετοχές από 100 χώρες, καλύπτοντας 335 αερομεταφορείς. Η βασική οδηγία προς τους ταξιδιώτες είναι να κάνουν τη δική τους, προσωπική επιλογή ως προς ποια αεροπορική εταιρεία θεωρούν καλύτερη, γι’ αυτό και τα Skytrax World Airline Awards είναι γνωστά ως τα «Βραβεία Επιλογής Επιβατών» και συχνά αναφέρονται ως τα «Όσκαρ του κλάδου των αερομεταφορών». 

 

C5M6XEYWMAAytYp.jpg large.jpg

 

 

 

Οι ράγες όπου άλλοτε έσερναν οι αχθοφόροι τα εμπορεύματα, τα παλιά πέτρινα κτήρια του τελωνείου, ο φάρος και το σπίτι του φαροφύλακα πάνω σε μια στενή λωρίδα ξηράς, κομμάτια ιστορίας ενός τόπου, που γνώρισε μέρες πολύβουες, αποτελούν τους «εν ζωή» μάρτυρες, του άλλοτε σπουδαίου λιμανιού της Άρτας, την Κόπραινα.

Στην «αγκαλιά» του Αμβρακικού κόλπου και στην «ανάσα» του ποταμού Βωβού, τα απομεινάρια μιας εποχής ανθηρής, αναδύουν το άρωμα και τις εικόνες της, τα εμπορικά πλοία, τις γεμάτες με κόσμο μαούνες, τους βαρκάρηδες, τα κάρα με τα άλογα, που περίμεναν να φορτώσουν και να μεταφέρουν τα εμπορεύματα στην ενδοχώρα.

Με ξεναγό, τον συγγραφέα Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη, η περιήγηση στην γραφική Κόπραινα έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Ο κ. Ιντζέμπελης, ο οποίος έχει κάνει ιστορική έρευνα στην περιοχή και την οποία έχει αποτυπώσει σε λευκώματα και βιβλία, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως η πρώτη αναφορά στο λιμάνι της Κόπραινας γίνεται το 1304, όταν ο ιππότης Ραϋµούνδος της Προβηγκίας και ο Ιωάννης, κόµης της Κεφαλληνίας, κατέφθασαν εκεί για να πολεμήσουν στο όνομα του βασιλιά Καρόλου Β' την Παλαιολογίνα.

Στη συνέχεια τον 15ο αιώνα, σε έγγραφα της Δαλματίας καταγράφονται φορτία άλατος από την αλυκή στην Κόπραινα, ενώ σύμφωνα με την ιστορική έρευνα, ως επίνειο της Άρτας, ανέπτυξε εμπορικό ενδιαφέρον και για άλλα προϊόντα της περιοχής.

 

koprena5.jpg

 

Την σπουδαία θέση του λιμανιού διέκριναν και οι Ενετοί, οι οποίοι επιχείρησαν να διευρύνουν την επιρροή τους και στην Άρτα, γι αυτό το 1730 όρισαν ως πρόξενο στην Άρτα τον Γεώργιο Κουµάνο. Όμως και οι Γάλλοι, είδαν την Άρτα ως πύλη εμπορίου και λειτούργησαν εκεί Προξενείο.

Ο Ελπιδοφόρος Ιντζέμπελης επισημαίνει, πως ο στόχος των προξένων στην Άρτα, ήταν όχι µόνο η επιστασία του εμπορίου της, αλλά και η δημιουργία αγορών για τα βιομηχανικά προϊόντα, όμως οι συνθήκες εκείνης της εποχής, δεν διευκόλυναν το εγχείρημα. Το λιμάνι της Κόπραινας, δεν είχε προστασία και πολλές φορές, τα καράβια γίνονταν στόχος πειρατών. Υπό την κυριαρχία των Τούρκων το λιμάνι βρέθηκε μέχρι το 1881.

 

koprena.jpg

 

Μετά την απελευθέρωση της Άρτας, η ελληνική κυβέρνηση προχώρησε στην οργάνωση υποδομών, έχτισε τα πέτρινα κτήρια, που αποτέλεσαν το συγκρότημα του Τελωνείου και τις αποθήκες, ενώ αργότερα λειτούργησε εκεί και αστυνομικός σταθμός. Οι εργασίες διήρκεσαν από το 1904 ως το 1907, υπό την εποπτεία του τότε δημάρχου Άρτας Αντώνιου Γαρουφαλλιά. Στην Κόπραινα αποβιβαστήκαν οι πρόσφυγες που είχαν προορισμό την Ήπειρο μετά την Μικρασιατική καταστροφή. Επίσης το 1928, έφτασε με πλοίο στην Κόπραινα ο Ελευθέριος Βενιζέλος, τον οποίο οι Αρτινοί υποδέχτηκαν µε ζητωκραυγές. Αλλά και ο δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς, δεν παρέλειψε να καταπλεύσει εκεί τον Αύγουστο του 1939 για να επισκεφτεί την Άρτα.


Στην Άρτα αποκαλύφθηκε ένα μοναδικό εντυπωσιακό ψηφιδωτό


 

Το λιμάνι γνωρίζει μεγάλη ακμή μέχρι το 1940, οπότε και βομβαρδίστηκε. Μετά την απελευθέρωση από τους Γερμανούς, η Κόπραινα επαναλειτουργεί, όμως η δημιουργία του αυτοκινητόδρομου από το Αντίρριο προς την Ήπειρο περιόρισε τις μεταφορές εμπορευμάτων, οι οποίες γίνονταν καλύτερα από τη στεριά. Πλέον, όλο και λιγότερα πλοία καταφθάνουν στο ιστορικό λιμάνι. Το 1967 σταματά τη λειτουργία του και μεταφέρεται στην Αμφιλοχία.

Σήμερα, στα κτήρια που έχουν αναπαλαιωθεί στεγάζεται το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Άρτας, ενώ λειτουργεί και Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

Τα αβαθή νερά στην Κόπραινα επέβαλαν τη λειτουργία φάρου, ώστε να είναι ασφαλή τα πλοία. Σε απόσταση ενός χιλιομέτρου από τις παλιές εγκαταστάσεις του λιμανιού ένα πλακόστρωτο δρομάκι οδηγεί τον επισκέπτη στον πέτρινο φάρο και στα «μυστικά του», που στέκει επιβλητικά, στον μαγικό υγροβιότοπο του Αμβρακικού στην άκρη μιας, λωρίδας ξηράς, «λουρονησίδας», όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι.

Ο φάρος, άρχισε να χτίζεται το 1904 με πέτρες και ξύλα, λόγω του σαθρού εδάφους και λειτούργησε το 1907. Πρόκειται για έναν κυλινδρικό πύργο, ύψους 9 μέτρων ,ο οποίος στα αριστερά του έχει την κατοικία για τον φαροφύλακα.

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, ο πύργος του φάρου καταστράφηκε κατά τον βομβαρδισμό του λιμανιού και παρέμεινε σβηστός. Το 1945, επαναλειτούργησε µε πηγή ενέργειας το πετρέλαιο έως το 1957 οπότε αντικαταστάθηκε µε αυτόματο πυρσό ασετιλίνης. Το 1985, έγινε η μετατροπή του σε ηλιακό µε φωτοβολία πέντε ναυτικά μίλια.

Το σπίτι του φαροφύλακα έγινε Μουσείο Φάρων. Στο χώρο φιλοξενούνται αντικείμενα και όργανα παλιών φάρων, ξεδιπλώνεται η ζωή του φαροφύλακα αλλά και πτυχές της τοπικής ιστορίας της Κόπραινας.

Το 1927, η Κόπραινα, με Διάταγμα μετονομάστηκε σε Αλυκή, όμως η ονομασία δεν υιοθετήθηκε από την τοπική κοινωνία.

Η Κόπραινα απέχει 19 χιλιόμετρα από την Άρτα. Είναι ο τόπος, με το ιστορικό παρελθόν και την μαγεία του ιδιαίτερου φυσικού περιβάλλοντος του Αμβρακικού. 

 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

 

Τη στάση Κολόμβου θεωρούν πιο επίφοβη για σεξουαλική παρενόχληση, γυναίκες στη Θεσσαλονίκη, οι οποίες αποφεύγουν, κυρίως τις βραδινές ώρες, και δρόμους στο Βαρδάρη και την Ροτόντα, το πανεπιστημιακό campus αλλά και την παραλιακή.

«Ανοιχτοί χώροι και ‘χωρικές αδικίες’: η σεξουαλική παρενόχληση στον αστικό χώρο της Θεσσαλονίκης» είναι το θέμα της διπλωματικής εργασίας των φοιτητριών του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης του ΑΠΘ, Μαρίας Παπαδημητρίου και Μαρίας Σάσσαλου, που παρουσίασαν το απόγευμα σε εκδήλωση της γενικής γραμματείας Ισότητας των Φύλων, στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ.

Η μελέτη που αποτελεί τη βάση της διπλωματικής τους και θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2019, έχει ως στόχο «να αναδείξει τη σεξιστική βία που δύσκολα έχει χωρική αναφορά και υποτιμάται», όπως είπαν χαρακτηριστικά οι δύο φοιτήτριες, οι οποίες βασίστηκαν σε δείγμα 200 ερωτώμενων.

«Είναι ενδεικτικό ότι δρόμοι όπως η Δωδεκανήσου, ή η Γιαννιτσών, θεωρούνται εξίσου επικίνδυνοι για σεξουαλική παρενόχληση και το πρωί, αν και γενικότερα ο φωτισμός επηρεάζει την αίσθηση ασφάλειας. Φόβο δημιουργούν και διάφορα σημεία σε εργοτάξια του μετρό, που είναι ιδιαίτερα ψηλά και από τις δύο πλευρές και δεν φωτίζονται επαρκώς» ανέφεραν οι φοιτήτριες. Επεσήμαναν μάλιστα, ότι η αστική ασφάλεια ή ο φόβος στο δημόσιο χώρο, καθορίζουν τις βραδινές διαδρομές των γυναικών, οι οποίες επιλέγουν για μεταφορά το ταξί ως ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο και αποφεύγουν να κυκλοφορούν μόνες με τα πόδια το βράδυ.

«Οι εμπειρίες των ανδρών και των γυναικών μέσα σ’ ένα δημόσιο χώρο είναι εντελώς διαφορετικές. Σκεφτείτε για παράδειγμα, ότι τα αγόρια μπορεί να παίζουν συνέχεια έξω, σε αντίθεση με τα κορίτσια» τόνισαν οι ερευνήτριες, επισημαίνοντας ότι ακόμα και στις οδούς, κυριαρχούν τα ανδρικά ονόματα!

Παρέμβαση στην εκδήλωση έκανε και η υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδια για θέματα Μακεδονίας-Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία μίλησε για την αναγκαιότητα «βαθιάς πολιτισμικής αλλαγής που περνάει μέσα από την εκπαίδευση», ενώ ομιλήτριες ήταν και η γενική γραμματέας ισότητας των φύλων, Φωτεινή Κούβελα, και η καθηγήτρια του ΑΠΘ, Σάσα Λαδά.

 

Η Ελένη Μενεγάκη παρά το γεγονός ότι επέστρεψε και ότι έχει ξεκινήσει τις προετοιμασίες της για την εκπομπή, μπορεί να κάνει μικρές αποδράσεις με τον Μάκη Παντζόπουλο και τα παιδιά!

Η ωραία Ελένη, βρέθηκε στις Σπέτσες όπου αυτό το Σαββατοκύριακο γίνεται η μεγάλη γιορτή της Αρμάτας. Μια γιορτή που γίνεται στις 8 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο στο νησί, το οποίο βουλιάζει από κόσμο!


Οι Σπέτσες φορούν τα καλά τους και υποδέχονται το 5ο Tweed Run


 

Κάθε χρόνο, ο Δήμος Σπετσών τιμά την κορυφαία εκδήλωση ηρωισμού των Σπετσιωτών, τη Ναυμαχία των Σπετσών που έγινε στις 8 Σεπτεμβρίου 1822 και η οποία έχει καταγραφεί ως ένα από σημαντικότερα γεγονότα της Επανάστασης του 1821. Διοργανώνει την «Αρμάτα» τη μεγαλύτερη γιορτή του νησιού, με αναπαράσταση της ένδοξης Ναυμαχίας, πλαισιωμένη από εξαιρετικές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Οι Σπετσιώτες αφιέρωσαν τη νίκη τους στην Παναγία, κτίζοντας το εκκλησάκι Παναγία Αρμάτα, επειδή, σύμφωνα με την παράδοση, βοήθησε τους Έλληνες να κατατροπώσουν τον τουρκικό στόλο.

Η παρουσιάστρια του Alpha, μοιράστηκε μαζί μας τη στιγμή που τα πυροτεχνήματα της Αρμάτας, γεμίζουν τον ουρανό των Σπετσών και το θέαμα είναι εντυπωσιακό.

 

Σημαντικές παρεμβάσεις στην κοιλάδα των Πεταλούδων, που αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες επισκέπτες του νησιού της Ρόδου, θα πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα ο δήμος της Ρόδου.

Πρόκειται για παρεμβάσεις που στοχεύουν στην προστασία και αναβάθμιση της κοιλάδας και στο ζήτημα αυτό δίνεται ιδιαίτερη σημασία από τον δήμο Ρόδου, διότι το οικοσύστημα της κοιλάδας χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και φροντίδας.

 


Κοιλάδα Πεταλούδων: Το διασημότερο φυσικό αξιοθέατο που κινδυνεύει (vid)


 

Η κοιλάδα των Πεταλούδων είναι ένα μοναδικό οικοσύστημα, στο οποίο συγκεντρώνονται χιλιάδες πεταλούδες κάθε χρόνο και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του νησιού.

 

2505534.jpg

 

Η πρώτη φάση του έργου χρηματοδοτείται κατά 402.000 ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νότιο Αιγαίο και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης με τίτλο «Δράσεις προστασίας και ανάδειξης των οικοσυστημάτων της Περιφέρειας στις περιοχές του δικτύου NATURA 2000» και από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κατά 50% και κατά 50% από Εθνικούς Πόρους και 94.000 ευρώ από ιδίους πόρους του δήμου Ρόδου.

 

jsdjhdksa.jpeg

 

Αποτελεί το 1ο υποέργο του έργου «Δράσεις για την προστασία και διατήρηση του οικοσυστήματος της Κοιλάδας των Πεταλούδων Ρόδου» και προβλέπει εργασίες εντός και πέριξ της Κοιλάδας, που αναμένεται να αναβαθμίσουν και να αναμορφώσουν τον μοναδικό βιότοπο που ανήκει στο δίκτυο Natura 2000.

Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών ορίζεται η 2/10/2018.

Οι παρεμβάσεις που προγραμματίζονται να εκτελεστούν θα είναι φιλικές στο φυσικό περιβάλλον, τη φυσιογνωμία της περιοχής και προσβλέπουν στην αναβάθμιση των υφιστάμενων κατασκευών, στην κατασκευή νέων και σε καθαρισμούς υλικών, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και τη συνολική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής.

 

Αναλυτικότερα οι εργασίες και οι κατασκευές που προβλέπει η τεχνική μελέτη του έργου:

 

* Κατασκευή νέων και αναβάθμιση υφιστάμενων ξύλινων περιφράξεων εντός και εκτός της Κοιλάδας.

* Καθαρισμός από φερτά υλικά, ξεραμένους κορμούς και άλλα υλικά του ρέματος που διέρχεται από την Κοιλάδα.

* Κοπή ξεραμένων και προσβεβλημένων από αρρώστιες δένδρων και απομάκρυνσή τους από την Κοιλάδα.

* Καθαρισμός δύο (2) υφιστάμενων κλειστών δεξαμενών πυρασφάλειας οπλισμένου σκυροδέματος και στεγανοποίησή τους με ειδικό υλικό.

* Καθαρισμός μίας υφιστάμενης δεξαμενής ανακύκλωσης νερού από φερτά υλικά και στεγανοποίησή της.

* Καθαίρεση παλαιού - κατεστραμμένου ξύλινου οικίσκου αντλιοστασίου και τοποθέτηση νέου με δίρριχτη στέγη. 

* Αντικατάσταση τριών κατεστραμμένων οικίσκων- παρατηρητηρίων με νέους ξύλινους οικίσκους με δίρριχτη στέγη.

* Προμήθεια και τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων, ξύλινων παγκακιών και κάδων απορριμμάτων.

* Διάνοιξη, καθαρισμός στερέωση και περίφραξη ανενεργών μονοπατιών.

* Σταθεροποίηση πρανών εντός της Κοιλάδας, με φυτικά υλικά (Ξυλοφράγματα). 

* Κατασκευή νέας μεταλλικής περίφραξης περιμετρικά της Κοιλάδας και αντικατάσταση της υφιστάμενης.

* Συμπλήρωση και αναβάθμιση των συστημάτων πυρανίχνευσης, πυρασφάλειας και άρδευσης.

Την άμεση εκκίνηση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τη μακροχρόνια εκμίσθωση τριών εμβληματικών ξενοδοχείων του κέντρου της Αθήνας ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανάκτηση των Ακινήτων του Ιστορικού Κέντρου της Αθήνας-Αξιοποίηση με όρους κοινωνικής ανταπόδοσης».

Ειδικότερα, εντός των επόμενων ημερών πρόκειται να ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την εκμίσθωση του ιστορικού ξενοδοχείου «Esperia Palace» (12.000 τμ), στην οδό Σταδίου 22 και Εδουάρδου Λω, το οποίο παρέμενε κλειστό από το 2010.

 

esperia-palace-stadiou-22.jpg

 

Το αμέσως επόμενο διάστημα ακολουθούν οι διαγωνισμοί για το επίσης ιστορικό κτίριο του πρώην Εφετείου, ξενοδοχείο «Ambassadeur» (9.000 τμ) στην οδό Σωκράτους 65-67 και του διατηρητέου νεοκλασικού ακίνητου της οδού Ζαλοκώστα 7-9 (1.600 τμ).

 

ambassadeur-sokratous-65-67.jpg

 

Το «Esperia Palace» και το ακίνητο της Ζαλοκώστα προκηρύσσονται από τον ΕΦΚΑ με προδιαγραφές ξενοδοχείων διεθνούς αλυσίδας 5 αστέρων, ενώ το «Ambassadeur» από το ΕΤΕΑΕΠ με προδιαγραφές ξενοδοχείου 4 αστέρων.

 

zalokosta-7-9.jpg

 

Εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να υπάρξει άλλος ένας κύκλος διαγωνιστικών διαδικασιών για περίπου 15 ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας, στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, το οποίο ολοκλήρωσε έναν χρόνο δράσης με την ενεργοποίηση 70 κενών ακινήτων στο κέντρο της Αθήνας.

 

Πληροφορίες: Ναυτεμπορική

Ιδιαίτερη τιμή σήμερα για τη Ρόδο η ονοματοδοσία του νέου αεροσκάφους, τύπου BOEING 737 MAX 8 της TUI με το όνομα Ρόδος (RHODES), η οποία έλαβε χώρα κατά την τελετή, που διοργανώθηκε στο αεροδρόμιο Διαγόρας.

Η ονοματοδοσία αυτή σηματοδοτεί την άψογη συνεργασία μεταξύ του ομίλου της TUI, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του επιχειρηματικού κόσμου της Ρόδου.

Κατά την τελετή ονοματοδοσίας, ο Δήμαρχος Ρόδου Φώτης Χατζηδιάκος ανέφερε: «Με το όνομα Ρόδος στην μυθολογία ήταν γνωστή μία γυναικεία μορφή, επώνυμη ηρωίδα της νήσου Ρόδου, η οποία αναφέρεται ως σύζυγος του θεού Ηλίου.

 

99e00d2c5d71f4117a7b920cf672eb72.jpg

 

Σήμερα, το όνομα Ρόδος, είναι γνωστό παγκόσμια, ως το νησί, από τα σημαντικότερα οικονομικά και πολιτιστικά κέντρα της Μεσογείου και ολόκληρης της χώρας. Η Ρόδος παρουσιάζει εδραιωμένη θέση στην παγκόσμια αγορά τουρισμού και αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για διακοπές».

Πηγή: Rodiaki

19-21 Οκτωβρίου 2018

Αέρας εποχής θα φυσήξει στο νησί των Σπετσών το φετινό φθινόπωρο καθώς το Tweed Run επιστρέφει για πέμπτη συνεχή χρονιά και αναμένεται να είναι πιο εντυπωσιακό από ποτέ. Από τις 19 έως τις 21 Οκτωβρίου 2018 δεκάδες ενθουσιώδεις ποδηλάτες θα ανανεώσουν το ραντεβού τους στο εμβληματικό Poseidonion Grand Hotel για να ανακαλύψουν κάθε γωνιά του νησιού μέσα από μια ποδηλατάδα εποχής. 

 

_M9A6944.jpg

 

Ο θεσμός που ξεκίνησε από το Λονδίνο και "ταξίδεψε" στις πιο σημαντικές μητροπόλεις του κόσμου, έφτασε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 2014 στο πλαίσιο της συμπλήρωσης των 100 χρόνων του Poseidonion Grand Hotel. Το Tweed Run έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε μια από τις πιο αγαπημένες διοργανώσεις στο Νησί των Αρωμάτων, δίνοντας έμφαση στον αριστοκρατικό χαρακτήρα του τόπου και χαρίζοντάς του ένα ξεχωριστό "χρώμα" μέσα από το βρετανικό στιλ.

 DSC_6160.jpg

 

Κλασικά ποδήλατα, αγγλικές επιρροές που συναντούν τις τοπικές παραδόσεις,  φινετσάτες παρουσίες, κομψές vintage εμφανίσεις με κυρίαρχο στοιχείο το tweed και χαλαρές στιγμές με φόντο το σπετσιώτικο τοπίο και τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του νησιού, θα συνθέσουν για ακόμα μια χρονιά ένα ατμοσφαιρικό τριήμερο. 

 

DSC_5917.jpg

 

Η ποδηλατάδα με θέα τον Αργοσαρωνικό, το πικνίκ στη φύση παρέα με jazz ακούσματα, στάσεις για τσάι που θυμίζουν τη βρετανική εξοχή, καλλιστεία για την ανάδειξη της ωραιότερης εμφάνισης, κυνήγι θησαυρού και αγώνες δεξιοτήτων είναι μερικές μόνο από τις εκπλήξεις που επιφυλάσσει στους συμμετέχοντες το πιο stylish event των Σπετσών, ενώ το μοναδικό αυτό τριήμερο θα κορυφωθεί και φέτος με ένα μεγάλο party στο lobby του Ποσειδωνίου, με αέρα περασμένων εποχών. 

 

_M9A6886 a.jpg

 

Το Tweed Run πραγματοποιείται και φέτος με την ενεργό υποστήριξη του Ελληνικού Μουσείου Ποδηλάτου, ενώ χορηγός θα είναι το Hendrick's Gin, το διάσημο βρετανικό brand που θα βάλει τη δική του ξεχωριστή υπογραφή στη διοργάνωση. 

To Hendrick's το Πιο Ασυνήθιστο Gin, θα κάνει αισθητή την παρουσία του στο φετινό Tweed Run. To Hendrick's Gin είναι ένα από τα κορυφαία super premium gin που παράγεται σε μικρές ποσότητες και αποστάζεται στο Girvan της Σκωτίας. Η ασυνήθιστη διαδικασία απόσταξης, σε συνδυασμό με ένα παράδοξα εύγευστο σύνολο από εκχυλίσματα -μεταξύ των οποίων και εκχυλίσματα από τριαντάφυλλο και αγγούρι- γεννά ένα μοναδικό στο είδος του τζιν. Το σπάνιο αυτό ποτό, τόσο περίπλοκα γευστικό και τόσο απολαυστικά παράξενο, διαθέτει μια μοναδική γεύση και έναν ασυνήθιστο χαρακτήρα που το έχουν αναδείξει σε από τα πιο αγαπημένα Gin.

Οι εγγραφές ξεκίνησαν. Γυαλίστε τα ποδήλατά σας, διαλέξτε το πιο vintage outfit σας, φορέστε τα κομψά καπέλα σας και το πιο ζεστό σας χαμόγελο και συναντήστε μας στην Πλατεία του Ποσειδωνίου για ένα μοναδικό "ταξίδι στον χρόνο".

Παρασκευή, 07 Σεπτεμβρίου 2018 10:34

Δύο πρίγκιπες στη Μάνη

Κάθε τους εμφάνιση, κάθε τους δήλωση και κίνηση σε δημόσια θέα γίνεται θέμα στα ΜΜΕ.

Τα φωτογραφικά φλας καταγράφουν κάθε λεπτομέρεια της δημόσιας ζωής τους. Τα μέλη της βασιλικής οικογένειας δεν σταματούν να απασχολούν τα μέσα.

H νέα γενιά των μελών -που δεν ζει στο παλάτι- δείχνει να μην συγκινείται από τις υπερβολές και την υπερπροβολή. Προτιμά μια «κανονική» ζωή προστατευμένη από την δημοσιότητα.

«Ηeaven is a place on earth» πιθανότατα να αναφώνησαν οι εγγονοί της πριγκίπισσας Μαργαρίτας, -της αδελφής της βασίλισσας Ελισάβετ- όταν επισκέφθηκαν το Λιμένι.

Το Λιμένι είναι ένα παραθαλάσσιο χωριό της Μάνης και ένας από τους πιο παραδοσιακούς οικισμούς της περιοχής. Βρίσκεται σε απόσταση 5 χιλιομέτρων από την Αρεόπολη και περίπου 27 χιλιόμετρα από το Γύθειο.

 


Γερολιμένας: Το ιερό λιμανάκι της Μάνης


limeni-570-01_1.jpg

 

Οι εγγονοί της πριγκίπισσας Μαργαρίτας Arthur και Sam Chatto επισκέφθηκαν το Λιμένι και φωτογραφίες είδαν το φως της δημοσιότητας μέσω Instagram.

Η παρέα απόλαυσε τις παραλίες και το φυσικό κάλλος.

Γέλια, ανεμελιά, κολύμπι: οι ιδανικές διακοπές για την παρέα. Η παρέα ποζάρει στα βράχια και η φρεσκάδα της νεανικής τους ηλικίας είναι το κυρίαρχο στοιχείο στο κάδρο της φωτογραφίας.

Οι εγγονοί θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως αρκετά εμφανίσιμοι και η γοητεία τους είναι ένα δυνατό χαρτί της δημοφιλίας τους στα social media.

Ένα άρθρο-ύμνο για τα Τρίκαλα, μια «έξυπνη πόλη που δεν θα μπορούσε κανείς να φανταστεί», φιλοξενεί ο Guardian, τονίζοντας τα σπουδαία έργα που έχουν γίνει εκεί και το πόσο η τεχνολογία έχει αλλάξει τη ζωή των κατοίκων της.

Τα Τρίκαλα, στην αγροτική καρδιά της Ελλάδας, είναι μάλλον μία από αυτές τις υποψήφιες που δε θα φανταζόταν ποτέ κανείς ότι μπορεί να αποτελούσε κορυφαία έξυπνη πόλη – αλλά οι καινοτομίες έχουν βελτιώσει τη ζωή των κατοίκων παρά την οικονομική κρίση.


Οι μυστικοί παράδεισοι των θεσσαλικών Τρικάλων (vid)


 

trikala-3_0.jpg

 

«Στο παρελθόν, οι κάτοικοι έπρεπε να καλέσουν τον αντιδήμαρχο ακόμη και για να αλλάξουν μία λάμπα σε στύλο της ΔΕΗ» λέει η Σόνια Σοφού, αστυνομικός που έγινε δημόσιος υπάλληλος. «Τώρα, δεν χρειάζεται να ξέρεις έναν πολιτικό για να γίνει κάτι».

Η 37χρονη εργάζεται σκληρά στην αίθουσα ελέγχου των Τρικάλων, την πρώτη έξυπνη πόλη της Ελλάδας. Στον τοίχο, 9 οθόνες με πολύχρωμους χάρτες και γραφήματα παρακολουθούν τη διαθεσιμότητα των χώρων στάθμευσης, την κατάσταση των φανών και των αγωγών ύδρευσης, τη θέση των φορτηγών σκουπιδιών και τον μηνιαίο προϋπολογισμό του δήμου.

 

trikala-5.jpg

 

Η Σοφού απαντά στο τηλέφωνο, καταγράφει αναφορές για την μη συλλογή σκουπιδιών και πεσμένων κλαδιών δέντρων στο σύστημα ηλεκτρονικών καταγγελιών της μικρής αυτής πόλης. Καθώς δουλεύει, οι πληροφορίες εμφανίζονται σε μία από τις οθόνες πάνω της.

Οι έξυπνες πόλεις - που συνήθως ορίζονται ως αυτές που χρησιμοποιούν τεχνολογία για τη βελτίωση των υπηρεσιών, την αύξηση της διαφάνειας και την αποτελεσματικότητά τους - πολλαπλασιάζονται σε όλο τον κόσμο. Ξεκίνησαν από την Ευρώπη και μπορούν να βρεθούν παντού, από την Ινδία μέχρι την Κορέα. Με περισσότερα από τα 2/3 του παγκόσμιου πληθυσμού να αναμένεται να ζήσει στις πόλεις μέχρι το 2050, η εξεύρεση τρόπων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πόλεων για τους κατοίκους τους έχει καταστεί προτεραιότητα. Σημαντικές εταιρείες όπως η Intel, η Cisco Systems και η IBM συμμετέχουν στην έρευνα νέων εφαρμογών σε αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα.

 

trikala-2.jpg

 

Ανάμεσα στα καταπράσινα χωράφια στην αγροτική καρδιά της Ελλάδας, η ιστορική πόλη των Τρικάλων – έχει 82.000 κατοίκους – δεν ήταν η πιο προφανής υποψήφια για την πρώτη έξυπνη πόλη του έθνους.

Η χώρα βρισκόταν στο μέσο μιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και ο δήμος χρωστούσε περίπου 45ω εκατομμύρια ευρώ, όταν έγινε δήμαρχος ο Δημήτρης Παπαστεργίου το 2014. Δεν υπήρχε καθόλου προϋπολογισμός για τα μεγάλα, τεχνολογικά σχέδιά του.

Ωστόσο, μέσω συνεργασιών με εταίρους, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία χρηματοδότησε το πρώτο λεωφορείο χωρίς οδηγό και εταιρείες όπως οι Sieben και Parkguru της Ελλάδας, τα Τρίκαλα έχουν αποκτήσει τη φήμη της πόλης της καινοτομίας, που χρονολογείται από το 2004, όταν το υπουργείο Οικονομικών της Ελλάδας την ονόμασε την πρώτη ψηφιακή πόλη του κράτους. Λίγο αργότερα, ορίστηκε ως μία από τις 21 πιο έξυπνες πόλεις στον κόσμο. Συμμετέχοντας σε έργα που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ και προσφέροντας θέση στις τοπικές τεχνολογικές εταιρείες για δοκιμές, η πόλη έχει μειώσει το χρέος της κατά 20 εκατομμύρια ευρώ.

 

trikala-bus.jpg

 

Από όλα τα έργα, το σύστημα ηλεκτρονικών καταγγελιών είχε μία από τις μεγαλύτερες επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων. Από την αρχή του έτους, ο δήμος έχει λάβει περίπου 4.000 αιτήματα και σχόλια. Περίπου το 10% προέρχεται από μια εφαρμογή smartphone που κυκλοφόρησε πέρυσι, σύμφωνα με τον δήμο, και τα ζητήματα επιλύονται ταχύτερα (κατά μέσο όρο οκτώ ημέρες αντί για ένα μήνα) - και η όλη διαδικασία είναι πιο διαφανής.

Όσον αφορά άλλα projects, το πείραμα με τους αισθητήρες στα φώτα των δρόμων, έχει μειώσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας κατά 70%. Ή το σχέδιο της ΕΕ για τα μη επανδρωμένα λεωφορεία που λειτούργησε για 6 μήνες. Παρόλο που κράτησαν την οπτική ίνα για τον πιλότο, ο Παπαστεργίου παραδέχεται πως αυτό το τελευταίο έργο ήταν περισσότερο για να εμπνεύσει τους πολίτες παρά να βελτιώσει τη ζωή τους. «Το κύριο επίτευγμα ήταν να πείσουμε την κοινότητα ότι υπάρχει μια αλλαγή μπροστά μας και πως πρέπει να προσαρμοστούμε σε αυτήν».

Τα Τρίκαλα επίσης, είναι η μόνη πόλη στην Ελλάδα που έχει προμηθεύσει με Lego και ρομποτικά κιτ Raspberry Pi και τα 120 δημόσια σχολεία της,, μαι κίνηση την οποία πλήρωσε το e-Trikala, μια εταιρεία που δημιουργήθηκε το 2008 για να χρηματοδοτήσει την τοπική καινοτομία και που ανήκει κατά πλειοψηφία στο Δήμο.

Μακριά από τους διαδρόμους του 7ου Γυμνασίου Τρικάλων, ο καθηγητής Βασίλειος Σπάχος, παρουσιάζει το ρομποτικό του εργαστήριο – το πρώτο αυτού του μεγέθους σε ελληνικό δημόσιο σχολείο, που άνοιξε το 2015 με επιχορήγηση από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστήριξη από το Δήμο. Μπροστά από χειροποίητες δημιουργίες , εξηγεί γιατί τέτοιες ευκαιρίες είναι τόσο σημαντικές για τη νεολαία των Τρικάλων.

«Έχει ανοίξει το μυαλό τους και έχουν βρει θέσεις εργασίας που δεν μπορούσαν καν να φανταστούν ότι υπάρχουν» λέει. «Για παράδειγμα, όταν ρώτησα έναν μαθητή τι θα κάνει μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς, μου είπε: ‘Θα γίνω γιατρός, αλλά γιατρός ρομποτικής’».

Πέρα από το τεχνικό κομμάτι, τα Τρίκαλα ήταν επίσης η πρώτη πόλη που εφάρμοσε στην πράξη την εθνική απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους κλειστούς δημόσιους χώρους το 2008, εργαζόμενη με τους ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων και χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αξιοποιήσει τα οφέλη από το κόψιμο του καπνίσματος – αν και τα μπαρ και τα εστιατόρια αρχικά γκρίνιαζαν για την καταστολή.

Υπήρχαν επίσης καταγγελίες για την απομάκρυνση 80 θέσεων στάθμευσης προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για λωρίδες λεωφορείων χωρίς οδηγό, ειδικά όταν ο δήμος τις μετέτρεψε σε μόνιμους ποδηλατόδρομους μετά το πέρας του πιλοτικού προγράμματος.Ο Παπαστεργίου θυμάται ότι είχε δεχθεί τα πυρά ενός δημοτικού συμβούλου που του είπε ότι κάνει δύσκολη τη ζωή των κατοίκων με αυτοκίνητο, αλλά όπως λέει, είναι κάτι που το πήρε ως φιλοφρόνηση.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ορισμένες από τις παλαιότερες γενιές περιφρονούν τις πρωτοβουλίες υψηλής τεχνολογίας χαρακτηρίζοντάς τες άσκοπες. «Υπάρχουν κάποιοι που σκέφτονται ότι δεν τα χρειαζόμαστε όλα αυτά» λέει ο 79χρονος συνταξιούχος Γιώργος Κυριακούλης, που έκανε μια βόλτα με το λεωφορείο χωρίς οδηγό, από περιέργεια. «Αλλά οι περισσότεροι από τους φίλους μου, είναι θετικοί σε αυτά τα νέα πράγματα».

Αυτή η αλλαγή στάσης είνια ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα των Τρικάλων, λέει ο Παντολέων Σκαγιάννης, καθηγητής ειδικευμένος στην καινοτομία στο Τμήμα Σχεδιασμού και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. «Μπορεί να μην είναι τεχνολογία Nasa, αλλά δημιουργούν ένα περιβάλλον στο οποίο οι πολίτες βαθμιαία εισέρχονται και συνηθίζουν στην πληροφορική».

Η πόλη έχει μεγάλα σχέδια για το μέλλον. Τα Τρίκαλα θέλουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα Activage της ΕΕ, το οποίο δοκιμάζει έξυπνα σπίτια που παρακολουθούν την υγεία των ηλικιωμένων κατοίκων ανιχνεύοντας την κίνηση και την κατανάλωση τροφίμων.

Τα Τρίκαλα θέλουν επίσης να αναπτύξουν περαιτέρω ένα γεωργικό έργο το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την καλλιέργεια αρχαίων φαρμακευτικών φυτών για την φαρμακευτική βιομηχανία.

Ελπίδα του δήμου είναι πως το πρόγραμμα τεχνολογικής γεωργίας θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, ειδικά για τους νέους, και θα καταπολεμήσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στη Τρίκαλα και την Ελλάδα: το brain drain. Περίπου 420.000 Έλληνες, κυρίως νέοι απόφοιτοι, έχουν μεταναστεύσει μετά την οικονομική κρίση το 2008. Το ποσοστό ανεργίας των νέων, το οποίο περιλαμβάνει φοιτητές, έφτασε το 505 το 2013 και εξακολουθεί να κυμαίνεται γύρω στο 445, το υψηλότερο στην ΕΕ.

Για τον καθηγητή Σπάχο, η δημιουργία πιο έξυπνων πόλεων είναι το κλειδί για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. «Η τεχνολογία είναι ο μόνος τομέας που δίνει στους νέους τα εργαλεία για να πετύχουν στη ζωή σήμερα, απλά κοιτάξτε τους πλούσιους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο» λέει κουνώντας το κεφάλι του.

«Εάν η χώρα μας μπορούσε να ακολουθήσει το παράδειγμα αυτού του δήμου, ίσως θα μπορούσαμε να βγούμε από αυτή την κρίση».

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info[@]mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ