Το πιο εντυπωσιακό επίτευγμα πέτυχε ένας Καναδός, 60 ετών παρακαλώ…

Πρόκειται για τον Μαρκ Φέρμαν, ο οποίος έφτασε στην Ελλάδα μετά από σχεδόν 5,5 χιλιάδες χιλιόμετρα και επτά μήνες ταξιδιού με το καγιάκ του από το Όσλο.

 

kayak-corfu.jpgIordanis Tsompanakis and Mark Fuhrmann

 

Ο 60χρονος πραγματοποίησε αυτό το επικίνδυνο ταξίδι με στόχο να προβάλλει ανθρώπους που βοηθούν τους συνανθρώπους τους. Το πιο δυνατό μήνυμα αλληλεγγύης. Τερμάτισε στην Ελλάδα ώστε να την τιμήσει για την προσφορά της στους πρόσφυγες.

 

drones2.jpg

 

 

«Σκεφτόμουν να τα παρατήσω κάθε μέρα. Γιατί ποτέ δεν ήξερα τι με περιμένει. Οι προκλήσεις ήταν προσωπικές, σωματικές και πνευματικές» είπε ο Καναδός.

 

 

Το ταξίδι του: Gothenburg, Copenhagen, Bremen, Amsterdam, Rotterdam, Antwerp, Brussels, Paris, Nice, Venice, and Zagreb, Budva, Tirana και Κέρκυρα.

Ο ίδιος, φτάνοντας στο νησί των Φαιάκων δώρισε το ένα εφεδρικό καγιάκ στο τοπικό παράρτημα του Συλλόγου Χαμόγελο του Παιδιού.

“Αντί να το στείλω πίσω στο Όσλο, έψαχνα για ένα αξιόλογο παραλήπτη εδώ στην Κέρκυρα, την πρώτη μου στάση στην Ελλάδα”, λέει ο Fuhrmann. “Μόλις έμαθα για το Χαμόγελο του Παιδιού, ήξερα ότι έπραξα το σωστό”. "Είμαστε τόσο ευτυχείς που συναντήσαμε τον Mark και ευχαριστημένοι για το γενναιόδωρο δώρο του", λέει ο Ιορδάνης Τσομπανάκης, επικεφαλής του γραφείου της Κέρκυρας. "Εύχομαι στον Mark υγεία, δύναμη και άνεμοι άνεμοι, στο υπόλοιπο ταξίδι του και στο μέλλον!”.

Ένα μπράβο από όλους μας...

 

H πεζοπορία στο Γεφύρι της Αρτοτίβας αποτελεί μια ευχάριστη διαδρομή, ένα ανέμελο ταξίδι μακριά από τα προβλήματα και τις σκοτούρες της καθημερινότητας…

Η εξόρμηση θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη σας, αφού το Γεφύρι της Αρτοτίβας (η «Καμάρα»), δεσπόζει ανάμεσα σε δύο βραχώδεις και απότομους λόφους, με την μοναδική ομορφιά του τοπίου να σας ανταμείβει για την υπομονή σας και την αγάπη σας για την φύση.

video by airviews gr74

Η πρόσβαση (ακολουθούν οδηγίες της διαδρομής) στο σημείο είναι εύκολη. Ο δρόμος, όπως σε όλη την ορεινή Ναυπακτία, έχει αρκετές στροφές, κάτι που μπορεί να κουράσει, ωστόσο είναι σε αρκετά καλή κατάσταση.

Όσον αφορά την πεζοπορία, απαραίτητο είναι να έχετε μαζί σας άφθονο νερό. Αν και το γεφύρι είναι… στριμωγμένο ανάμεσα σε δυο μεγάλους βράχους που παρέχουν προστασία από τον ήλιο καλό είναι να είστε εξοπλισμένοι από υγρά ή τρόφιμα. Το όμορφο γεφύρι αποτελεί ιδανικό σημείο για να κάνετε πικ νικ και να ξεκουραστείτε, απολαμβάνοντας την ομορφιά του φυσικού τοπίου.

video by Chris

ΙΝFO: Είναι το παλαιότερο γεφύρι που σώζεται σήμερα στον ποταμό Εύηνο, είναι κτισμένο σε θέση μοναδική στο στενότερο σημείο του ποταμού, λίγο πριν συναντήσει τον παραπόταμό του Κότσαλο (Διπόταμα), πάνω στο παλιό μονοπάτι που συνδέει την Κάτω Χρυσοβίτσα με το Αχλαδόκαστρο (πρώην Αρτοτίβα). Εξυπηρετούσε τις ανάγκες επικοινωνίας όχι μόνο των δύο χωριών αλλά της ευρύτερης περιοχής, της ορεινής ενδοχώρας (Ναυπακτία, Καρπενήσι, Θεσσαλία) με τον κάμπο της Τριχωνίδας, το Μεσολόγγι και τις ακτές του Ιονίου. Το καλοκαίρι ο διαβάτης μπορούσε να περάσει και από άλλα σημεία του ποταμού αλλά τον χειμώνα όταν ο Εύηνος είναι «κατεβασμένος» υποχρεωτικά οδηγείται στο Γεφύρι της Αρτοτίβας.

Ο τρόπος κατασκευής του εμφανίζει εμφανίζει ομοιότητες με την ηπειρώτικη γεφυροποιΐα. Το Γεφύρι στη σημερινή του μορφή κατασκευάστηκε κατά το δεύτερο ήμισυ του 18ου αιώνα πιθανόν από Ηπειρώτες ή και ντόπιους μαστόρους. Είναι μονότοξο με άνοιγμα 22,35 μέτρα στο επίπεδο της μέσης στάθμης του νερού. Η άντιγα του τόξου έχει πλάτος 2,20 – 2,40 μέτρα και το πάχος του στο ψηλότερο σημείο είναι 1,00 μέτρο περίπου.

Η πρώτη λιθοσειρά στο μέτωπο του τόξου, στις δυο όψεις του και σε ύψος 1,80 μέτρα από τη στά9μη του νερού εισέχει κατά 0,10 μέτρα προσδίδοντας έτσι ιδιαίτερη χάρη και πλαστικότητα στην καμπύλη του.

Το 2018 το ιστορικό γεφύρι της Πλάκας θα στέκεται και πάλι αγέρωχο…

Στην ορεινή Ναυπακτία, ανάμεσα σε δύο βραχώδεις και απότομους λόφους προβάλλει με περισσή χάρη το Γεφύρι της Αρτοτίβας (η «Καμάρα»), σημείο αναφοράς για τους ντόπιους και άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία, την οικονομία και την κοινωνική ζωή της ευρύτερης περιοχής.

Το σημείο ενδείκνυται για πεζοπορία αφού η διαδρομή είναι αρκετά εύκολη και ο δρόμος σε αρκετά καλή κατάσταση. Η φυσική ομορφιά του τοποίου ανταμοίβει την εξόρμησή σας στα… άδυτα της Ορεινής Ναυπακτίας. Οι δυο μεγάλοι βράχοι στους οποίους είναι χτισμένο το γεφύρι, παρέχουν προστασία από τον ήλιο. Ιδανικό σημείο, επίσης, για να κάνετε πικ νικ και να ξεκουραστείτε, απολαμβάνοντας την ομορφιά του τοπίου.

Το Γεφύρι λόγω της στρατηγικής θέσης του υπήρξε θέατρο πολλών σημαντικών μαχών με την τελευταία να διαδραματίζεται την 11η Οκτωβρίου του 1943 μεταξύ ΕΛΑΣ και ΕΔΕΣ. Το Γεφύρι παρέμεινε σε χρήση μέχρι την δεκαετία του ’50, οπότε και υποκαταστάθηκε από τον νέο δρόμο Θέρμου-Πλατάνου.

Πρόσφατα το Γεφύρι της Αρτοτίβας χαρακτηρίστηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο της χώρας, λόγω της ιστορικής και αρχιτεκτονικής της σημασίας (αριθμ. ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Β1/Φ33/39725/1077) ΦΕΚ 798/14-9-1995.

Η διαδρομή

Με αφετηρία την Ναύπακτο παίρνουμε τον ανατολικό δρόμο προς Δάφνη. Στο σταυροδρόμι που συναντάμε στην Κάτω Δάφνη κάνουμε αριστερά με κατεύθυνση το Χάνι του Λόη. Η διαδρομή μέχρι την Σίμου δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες, με λίγη προσοχή στις πινακίδες θα βρεθείτε εύκολα και γρήγορα – περίπου 40 λεπτά διαδρομή – στην πρωτεύουσα του Δήμου Πυλήνης. Μετά τη Σίμου στρίβουμε αριστερά για Δορβιτσά (Προσοχή στην πινακίδα!). Περνάμε Δορβιτσά, Στράνωμα και κατηφορίζουμε για τον Άνω Κάμπο Στρανώμης, ο δρόμος θα μας βγάλει στην εκκλησία του χωριού.

Λαγκάδια: Το κρεμαστό χωριό της Αρκαδίας

Συνεχίζουμε την πορεία μας με κατεύθυνση το ποτάμι και θα βρεθούμε στο καρέλι, πεζογέφυρα μέσω της οποίας περνάμε το ποτάμι. Ακολουθούμε το μονοπάτι που πηγαίνει παράλληλα στο ποτάμι και μετά από μια 40λεπτη περίπου πεζοπορία φτάνουμε στο γεφύρι της Αρτοτίβας. Εναλλακτικά – και πιο γρήγορα – μπορούμε να φτάσουμε στον Άνω Κάμπο Στρανώμης μέσω του Ριγανίου (προσέχουμε να μην στρίψουμε προς Χάνι Μπανιά), όπου στο Πόρο κάνουμε δεξιά για Κάτω Κάμπο Στρανώμης και στο εκκλησάκι που συναντάμε στο τέλος του χωριού (Άνω Κάμπος) κάνουμε δεξιά.

Πηγή: e-nafpaktia.gr

Στα Αστερούσια όρη νότια του Νομού Ηρακλείου Κρήτης θα περπατήσει ο Φυσιολατρικός Σύλλογος Ηρακλείου την Κυριακή στις 3-12-2017.

8.JPG

Η πορεία θα ξεκινήσει από το χωριό Αχεντριάς (υψόμ.710μ). Θα ανέβει στην κορυφή στον 'Ασφεντιλιά' (υψόμ.941μ), πιο δυτικά στην 'Ανάληψη'(υψόμ.905μ) και θα κατηφορίσουν για το χωριό 'Εθιά΄ (υψόμ.740μ).

Στη συνέχεια με κατηφορική πορεία από μονοπάτι θα φθάσουν στο χωριό 'Ροτάσι'(υψόμ.250μ) και θα τερματίσουν στον 'Πύργο'.

DSC07565.JPG

Σε όλη την πορεία θα έχουν θέα όλο τον κάμπο της Μεσσαράς και τις νότιες πλαγιές του Ψηλορείτη.

Ω.Π. 5  Β.Δ.  1+


Αρχηγός: Ζερβού Μαγδαληνή  τηλ: 6936589267

Αναχώρηση: 08:00

 

Πηγή: creative

Καθώς πλησιάζει ο χειμώνας τα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας έρχονται στο προσκήνιο και προετοιμάζονται να υποδεχτούν τους χιλιάδες λάτρεις του σκι και του βουνού. Οι ιδιοκτήτες τους ελπίζουν ότι ο φετινός χειμώνας θα είναι πιο γενναιόδωρος και δεν θα «παίξει» με την αγωνία τους μα κυρίως με τον τζίρο τους, όπως έγινε τις δύο προηγούμενες χρονιές. Η αγωνία των επιχειρηματιών γίνεται ακόμη μεγαλύτερη για τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν κατά την περίοδο των εορτών. Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο διάστημα (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Φώτα) προκύπτει περίπου το 50% του ετήσιου τζίρου τους. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων Ελλάδας, Ηρακλή Λεφούση, πέρυσι ο «καλός καιρός» που επικράτησε κατά την περίοδο των εορτών στέρησε από τον κλάδο περίπου το μισό του ετήσιου τζίρου.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου προσπαθούν να είναι έγκαιρα έτοιμοι και όσοι μπορούν επενδύουν σε πρόσθετο εξοπλισμό (πχ συστήματα τεχνητής χιόνωσης, αναβατήρες κ.α.) προκειμένου να κρατήσουν «ζωντανό» για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα το ενδιαφέρον των φίλων του χιονιού. Παράλληλα σχεδιάζουν και τα πακέτα των εορταστικών εκπλήξεων προς τους επισκέπτες.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων Ελλάδας που επικαλείται το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο ετήσιος τζίρος στα χιονοδρομικά κέντρα της χώρας υπολογίζεται σε περίπου 60 εκ. ευρώ ενώ η δραστηριότητα που αναπτύσσεται σε συνδεδεμένα και παρεμφερή επαγγέλματα «γεννά» πρόσθετο τζίρο ύψους περίπου 100 εκατ. ευρώ. Ποσά διόλου ευκαταφρόνητα για έναν κλάδο που προσελκύει κάθε χρόνο περίπου 500.000 Έλληνες και ξένους επισκέπτες.

Κι ενώ επιχειρηματίες, εργαζόμενοι και επισκέπτες ευελπιστούν να ασπρίσουν έγκαιρα οι βουνοπλαγιές της χώρας, εμείς να υπενθυμίσουμε ποια είναι τα δέκα χιονοδρομικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας από τα συνολικά 21 που λειτουργούν σε όλη τη χώρα.

Χιονοδρομικό Κέντρο Βόρας- Καϊμακτσαλάν (Ν.Πέλλας): Κατατάσσεται πρώτο στον κατάλογο λόγω ύψους και ποιότητας χιονιού. Διαθέτει 14 πίστες συνολικού μήκους 11χλμ που αναπτύσσονται σε υψόμετρο από 2.050μ έως 2.524μ. Βρίσκεται στη νοτιοανατολική πλευρά του ομώνυμου όρους Βόρας σε απόσταση 45χλμ από την Έδεσσα, 140 χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 580 χλμ από την Αθήνα (μέσω E75 και Α/Δ ΠΑΘΕ/Α1).

Χιονοδρομικό Κέντρο Ελατοχωρίου (Ν.Πιερίας): Το συναντάμε σε υψόμετρο 1450μ. στη βορειοανατολική πλευρά των Πιερίων Ορέων, στη θέση "Παπά Χωράφι". Απέχει 8χλμ από το ομώνυμο χωριό Ελατοχώρι, 35χλμ από την Κατερίνη, 105χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 473χλμ. από την Αθήνα (μέσω E75 και Α/Δ ΠΑΘΕ/Α1). Διαθέτει μεταξύ άλλων συρόμενο αναβατήρα μήκους 700μ, baby lift και τεράστιο σαλέ.

Χιονοδρομικό Κέντρο 3-5 Πηγάδια (Ν.Ημαθίας): Βρίσκεται σε υψόμετρο 1430μ, στη δυτική πλευρά του Βερμίου. Απέχει 17χλμ από τη Νάουσα, 110 χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 546χλμ από την Αθήνα (μέσω E75 και Α/Δ ΠΑΘΕ/Α1). Διαθέτει μεταξύ άλλων πέντε πίστες και μηχανισμό τεχνητής χιόνωσης.

Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας (Ν.Γρεβενών): Βρίσκεται στην Πίνδο σε απόσταση 43χλμ από τα Γρεβενά, 213χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 455 από την Αθήνα (μέσω Α/Δ ΠΑΘΕ/E75/Α1). Διαθέτει 16 πίστες που αναπτύσσονται σε υψόμετρο από 1788μ έως 2110μ.

Χιονοδρομικό Κέντρο Βίγλας - Πισοδερίου (Ν.Φλώρινας): Βρίσκεται σε απόσταση 19χλμ από την πόλη της Φλώρινας, 211χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 527 από την Αθήνα (μέσω Α/Δ ΠΑΘΕ/E75/Α1). Διαθέτει δέκα πίστες που αναπτύσσονται σε υψόμετρο από 1.600μ έως 1.900μ., πέντε αναβατήρες και baby lift.

Χιονοδρομικό Κέντρο Βιτσίου (Ν.Καστοριάς): Βρίσκεται στο όρος Βέρνο, σε απόσταση 22 χλμ από την πόλη της Καστοριάς, 186χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 480χλμ από την Αθήνα (μέσω Α/Δ ΠΑΘΕ/E75/Α1). Διαθέτει πέντε πίστες σε υψόμετρο από 1.610μ έως 1880μ, συρόμενο αναβατήρα και baby lift.

Χιονοδρομικό Κέντρο Λαϊλιά (Ν.Σερρών): Βρίσκεται στην οροσειρά Βροντού, σε υψόμετρο 1600μ-1850μ. Απέχει 26 χλμ από την πόλη των Σερρών, 110 χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 611 από την Αθήνα (μέσω E75 και Α1). Διαθέτει πίστα μήκους 1.000μ, δύο συρόμενους αναβατήρες (ένας για αρχάριους) και ένα όμορφο σαλέ. (τηλ. Σαλέ 23210 58783)

Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού (Ν.Δράμας): Μετά από περιόδους δυσχερειών, φαίνεται πως φέτος θα λειτουργήσει το χιονοδρομικό κέντρο Φαλακρού. Το κέντρο έχει παραχωρηθεί από την ΕΤΑΔ ΑΕ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας. Η διοίκηση της Περιφέρειας φιλοδοξεί να αποκαταστήσει την θέση του μεταξύ των σημαντικότερων χιονοδρομικών κέντρων της χώρας. Απέχει 35χλμ από το Κάτω Νευροκόπι, 45χλμ από την πόλη της Δράμας, 188χλμ από τη Θεσσαλονίκη και 687χλμ από την Αθήνα (μέσω E75 και Α1).

Χιονοδρομικό Κέντρο Παγγαίου (Ν.Καβάλας): Είναι ένα μικρό χιονοδρομικό κέντρο. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1780μ, στην κοιλάδα του Ορφέα και απέχει 40χλμ από την πόλη της Καβάλας, 170χλμ. από τη Θεσσαλονίκη και περίπου 700χλμ. από την Αθήνα.

Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου (Ν.Ημαθίας): Το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Σελίου, είναι το πρώτο οργανωμένο Χιονοδρομικό Κέντρο της Χώρας. (τηλ. 23310 26237) Λειτουργεί από το 1934, χρονιά που οργανώθηκαν οι πρώτοι Πανελλήνιοι αγώνες χιονοδρομίας. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1.530μ και απέχει 20 χλμ από τη Βέροια, 95χλμ από τη Θεσσαλονίκη, 74 χλμ από την Κοζάνη και 533 από την Αθήνα (μέσω E75 και Α/Δ ΠΑΘΕ/Α1). Διαθέτει πολλές πίστες για αθλητικό και για τουριστικό σκι, σύγχρονους αναβατήρες, άνετους χώρους πάρκινγκ κ.α.

Η κύρια πρόσβαση στο χιονοδρομικό, γίνεται μέσω της Εγνατίας οδού και της επαρχιακής οδού Βέροιας Σελίου ενώ η δευτερεύουσα πρόσβαση γίνεται μέσω της επαρχιακής οδού Νάουσας Σελίου.

Διαθέτει άνετους χώρους πάρκινγκ έκτασης 36 ασφαλτοστρωμένων στρεμμάτων. Από εξοπλισμό διαθέτει πολλούς και σύγχρονους αναβατήρες για την άνετη και γρήγορη εξυπηρέτηση των σκιέρ (έως 4.500/ώρα), μεγάλη ποικιλία στίβων με πίστες για τουριστική και αθλητική χιονοδρομία, παιδικές χαρές, πίστες δρόμων αντοχής με δυνατότητα διεξαγωγής διεθνών αγώνων. Επίσης, διαθέτει μονοπάτια (διαδρομές) πορείας ορειβασίας.

 

Το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων διοργανώνει τους 18ους Πανελλήνιους Ναυτοπροσκοπικούς Ιστιοπλοϊκούς Αγώνες οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν στις 4 & 5 Νοεμβρίου 2017 στο «Διεθνές Ναυτοπροσκοπικό και Ναυταθλητικό Κέντρο Δέλτα Φαλήρου». 

Στους αγώνες θα συμμετάσχουν πάνω από 25 Ναυτοπροσκοπικές Λέμβοι με 200 άτομα πληρώματα, και διάφορα άλλα Παραδοσιακά Ιστιοφόρα Σκάφη. Σημειώνεται ότι η πλειοψηφία των προσκοπικών λέμβών είναι δεκάκωπες παραδοσιακές φαλαινίδες τύπου «Λάτις Τριάρμενος» και πρόσφατα χαρακτηρίστηκαν από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ως «Παραδοσιακά Σκάφη».

Sailing_1.jpg

 Οι Αγώνες θα εκκινήσουν στο θαλάσσιο στίβο μπροστά από τη Μαρίνα Δέλτα Φαλήρου και θα περιλαμβάνουν: 

  • Το Σάββατο 4/11/2017: τρεις ιστιοδρομίες (παλινδρομική, όρτσα-πρίμα) με ώρα της πρώτης εκκίνησης 12.30 και με εκκίνηση της δεύτερης 20’ μετά τη λήξη της πρώτης
  • Την Κυριακή 5/11/2016: ταξίδι στον Άγιο Κοσμά με ώρα εκκίνησης 11.00
  • Η Τελετή λήξης και απονομής μεταλλίων θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 5/11 στις 19:30

 Ειδικά φέτος θα συμμετάσχουν στη δράση αθλητές ιστιοπλοΐας της Ομάδας των Hellenic Special Olympics, η παρουσία των οποίων τιμά διοργανωτές και συμμετέχοντες.

afisa.jpg

Η ιστορία συστηματικής ενασχόλησης των Προσκόπων με τη θάλασσα πάει πίσω στο 1913 που ιδρύθηκε η «ειδικότητα των Ναυτοπροσκόπων» με σκοπό την αγωγή παιδιών και νέων μέσα από την εξοικείωση με τη θάλασσα και την Ελληνική Ναυτική παράδοση. Η Ακαδημία Αθηνών αναγνώρισε την προσφορά αυτή στους χιλιάδες νέους και παιδιά με τη συμπλήρωση 100 ετών λειτουργίας των Ναυτοπροσκόπων.

Ιδανική επιλογή για να ξεφύγετε από την καθημερινότητα, παίρνοντας τον καθαρό σας αέρα, απολαμβάνοντας παράλληλα τη Φύση, αποτελεί η Λίμνη Πλαστήρα στην Καρδίτσα

Τα χωριά της Λίμνης είναι το Νεοχώρι με ξενοδοχειακές μονάδες, τα Καλύβια Πεζούλας, η Νεράιδα, η Πεζούλα, το Κρυονέρι, η Κερασιά. Ο κάθε επισκέπτης μπορεί να χαλαρώσει ή να επιλέξει να ζήσει με λίγο παραπάνω αδρεναλίνη για εξορμήσεις Σαββατοκύριακου ή τριημέρου.

Η μαγική λίμνη Πλαστήρα από ψηλά…

naiadeshotel.jpg

Τέτοιες εικόνες εντυπωσιάζουν τον επισκέπτη όλες τις εποχές του χρόνου....

naideshotel2.jpg

Τι να πρωτοκάνει κάποιος; 

Πεζοπορία, υδροποδήλατο, ορειβασία, ιππασία και πολλές άλλες δραστηριότητες δεν θα αφήσουν κανέναν δυσαρεστημένο. Κάντε αναζωογονητικές δραστηριότητες στη φύση, συνδυάζοντας την άθληση με την απόδραση σε ένα εκπληκτικό τοπίο.

Ο δρόμος περιμετρικά της λίμνης χαρίζει μαγευτικές εικόνες. Σε μία διαδρομή 70 μόλις χιλιομέτρων θα απολαύσετε όλα τα σημαντικότερα αξιοθέατα της περιοχής. Μπορείτε να τη χωρίσετε σε τμήματα και να την κάνετε σε δυο ή τρεις ημέρες. Ξεκινήστε από τα Καλύβια Πεζούλας, σχεδόν στο κέντρο της λίμνης. Από εδώ μπορείτε να επισκεφθείτε και δυο από τα ομορφότερα χωριά που θα ανακαλύψετε σε αυτή τη γωνιά της Ελλάδας, τη Νεράιδα και τη Φυλακτή.

 

Ορειβασία στις βουνοκορφές των Αγράφων

24847802422_de0f79c838_b.jpg

Οι πλαγιές των βουνών προσφέρονται για σύντομες ή μεγάλης διάρκειας πορείες, για άλλοτε ευκολότερες και άλλοτε δυσκολότερες διαδρομές τις οποίες οι φυσιολάτρες ορειβάτες μπορούν να πραγματοποιήσουν ομαδικά ή ατομικά. Για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών υπάρχουν καταφύγια στην περιοχή της λίμνης.

Το ορειβατικό καταφύγιο Αγράφων στη θέση Καραμανώλη και το καταφύγιο στη θέση Ελατάκος στο δάσος Μπελοκομίτη, αποτελούν τα ορμητήρια των ορειβατών για τις περιπετειώδεις διαδρομές τους στο Μπορλερό (2016μ.), το Βουτσικάκι (2154μ.) και τις άλλες βουνοκορφές των Αγράφων.

Δεκάδες διαδρομές και πορείες ξεκινούν με πρωτοβουλίες ορειβατικών συλλόγων και φυσιολατρών και από διάφορα άλλα σημεία.

 

Ποδηλασία εντός και εκτός λίμνης

ydropodilato.jpg

Το ποδήλατο βουνού αποτελεί τη νέα πρόσκληση για τον επισκέπτη της λίμνης. Άρτια οργανωμένο Bike Center στα Καλύβια στην περιοχή της λίμνης, προσφέρει στους ενδιαφερόμενους όλα τα απαραίτητα για να μπορέσουν να απολαύσουν τις ατελείωτες διαδρομές, με διαφορετικό βαθμό δυσκολίας, στους δρόμους πλάι στη λίμνη, στο δάσος ή στο βουνό. Το μήκος των διαδρομών είναι περίπου 35χλμ.

Καθένας που γνωρίζει ποδήλατο και είναι σε καλή φυσική κατάσταση μπορεί να συμμετέχει (από 10-65 χρόνων). Άνετα ρούχα, ένα μικρό σακίδιο και ένα παγούρι, ένα αντιανεμικό μπουφανάκι, γάντια και καπελάκι, είναι τα μόνα που χρειαζόμαστε. Από τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες της λίμνης για όλες τις ηλικίες –υπάρχουν και ποδήλατα με παιδικό κάθισμα–, δεν χρειάζεται να ξέρετε ούτε ισορροπία, γι’ αυτό θεωρείται πολύ ασφαλής. Οι ειδικοί αποκαλύπτουν ότι οι πιο απολαυστικές βόλτες γίνονται τον χειμώνα, μέσα στη γαλήνη του χιονισμένου τοπίου, και το καλοκαίρι, κάτω από την αυγουστιάτικη πανσέληνο.

 

Πεζοπορία στη Φύση

IMG_1160.jpg

Πολλά πεζοπορικά μονοπάτια δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες να απολαύσουν την ομορφιά της φύσης. Ιδανική περιοχή για πεζοπορία είναι το Εκπαιδευτικό Δάσος Μπελοκομίτη στο οποίο έχουν χαραχθεί και σηματοδοτηθεί εξι ιδαίτερου φυσικού κάλλους μονοπάτια. Το Εκπαιδευτικό Δάσος καταλαμβάνει μια έκταση 5.688 στρεμμάτων και τα χαρακτηριστικά των μονοπατιών του είναι:

  • Μ1: Μπελοκομίτης - Λίμνη.
  • Μ2: Λίμνη - Ζυγογιαννέϊκα.
  • Μ3: Λίμνη - Παρατηρητήριο.
  • Μ4: Ρ. Γαλατάδες - Ζυγογιαννέϊκα.
  • Μ5: Παρατηρητήριο - Ζυγογιαννέϊκα.
  • Μ6: Ζυγογιαννέϊκα - Άγραφα Ν. Ευρυτανίας.

 Άλλα μονοπάτια είναι:

  • Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων - Καρίτσα. Μήκος: 5.200μ.
  • Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων - Ι. Μονή Πελεκητής. Μήκος: 4.000μ.
  • Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων - Σπηλιά Γάκη. Μήκος: 7.850.
  • Ορειβατικό Καταφύγιο Αγράφων - Βουτσικάκι. Μήκος: 5.500μ.

 

Ιππασία για εξερεύνηση της λίμνης

ippasia-limniplastira.jpg

Η ιππασία γύρω από τη λίμνη Πλαστήρα είναι μία ακόμη ενδιαφέρουσα δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους. Χάρη στις οργανωμένες φάρμες που βρίσκονται σε ένα καταπράσινο μέρος ανάμεσα στα χωριά Μορφοβούνι και Καλύβια Πεζούλας πραγματοποιείται κατά κόρον από τους επισκέπτες. Η εξερεύνηση της λίμνης γίνεται μοναδική εμπειρία για κάθε επισκέπτη όταν συνδυάζεται με άλογα που καλπάζουν στις όχθες της. 

 

Κανό-καγιάκ για τους θαλασσόλυκους

canoe-limni-plastira-04.jpg

Ιδανικό για όσους θέλουν να περιηγηθούν στη λίμνη. Η βόλτα διαρκεί μία ώρα και επιλέγετε ανάμεσα σε μονό ή διπλό κανό: αγωνιστικού τύπου με διπλό κουπί για γρήγορη πορεία. Αν βρεθείτε στη λίμνη στο τέλος του χειμώνα, μη χάσετε για κανέναν λόγο την πλεύση στις εκβολές του Μέγδοβα. Με τα νερά της λίμνης σε υψηλά επίπεδα, θα χαρείτε μια ιδιαίτερη βόλτα ανάμεσα στις τεράστιες ιτιές αλλά και στην κοίτη του ποταμού.  

plastiraslakenight.jpgΗ λίμνη Πλαστήρα by night...

instaphoto1.jpg

video by Θωμάς Βασιλείου

Χάρτης Google από την περιοχή

Καλή διασκέδαση σε όλους…

 

Η κακοκαιρία που έπληξε τη δυτική Ελλάδα χτες έφερε βροχές στα πεδινά και τα πρώτα χιόνια στα ορεινά και συγκεκριμένα  στο ορειβατικό καταφύγιο της Αστράκας, σε υψόμετρο 1950 μέτρων στην Τύμφη.
Η Τύμφη είναι βουνό της Ηπείρου στην επαρχία  Ζαγορίου, γνωστό και ως «Γκαμήλα» ή και «Βουνά του Παπίγκου», ενώ οι υψηλότερες κορυφές της  είναι η Γκαμήλα με  2.497 μ., η Γκούρα με 2.467 μ. και η Αστράκα  με 2.432 μ.
Τις φωτογραφίες δημοσίευσε στο facebook o υπεύθυνος του καταφυγίου Γιώργος Ροκάς.
 

Το kitesurf ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του '90, αλλά αναπτύχθηκε μετά το 2003, όπως και η βιομηχανία του kite γενικότερα. 

Στην Ελλάδα τα τελευταία 5 χρόνια παρατηρείται μία έξαρση στο άθλημα και όχι μόνο από τον ανδρικό πληθυσμό, αφού η χώρα πραγματικά προσφέρεται γι' αυτό λόγω της καλής θερμοκρασίας, των υπέροχων παραλιών και τελευταίο και σπουδαιότερο λόγω των ανέμων της.

kitesurf3.jpg

To kitesurf είναι ένας συνδυασμός διάφορων αθλημάτων όπως είναι το wakeboard, windsurf, paraglide και το surf. Στην ουσία στο kite δημιουργείται διαγώνια (90 μοίρες) κίνηση του αναβάτη ‘’πιέζοντας’’ τον αετό μέσα στη δύναμη του αέρα.

Ένα kite αποτελείται από το πανί, τη μάτσα και τις αρτάνες (ζύγια), που ενώνουν τη μάτσα με το πανί. Τα σχοινιά αυτά συνήθως έχουν μήκος 22-25 μέτρα. Ο αναβάτης, με τη βοήθεια του αετού σερφάρει στο νερό πάνω σε μια σανίδα που έχει 2 τύπους: directional σανίδι το οποίο είναι για κύματα και όπως λέει και η λέξη είναι μιας κατεύθυνσης twintip σανίδι το οποίο είναι για ελεύθερη οδήγηση και από τις 2 πλευρές ενώ στις μέρες μας είναι και το πιο δημοφιλές στη χρήση.

Ένα από τα πιο γνωστά μέρη όπου διεξάγεται αυτή η δραστηριότητα είναι οι Ράχες Φθιώτιδας.

Xωριό με 1.361 κατοίκους, στο οποίο περιλαμβάνεται και ο οικισμός Παραλία Pαχών. Σε μικρή απόσταση βρίσκεται το ψαροχώρι Aχλάδι. Oι Pάχες απέχουν 32 χλμ από τη Λαμία.

raches.jpg

Γνωρίστε, λοιπόν, το δημοφιλές θαλάσσιο σπορ Kitesurf, απολαμβάνοντας το εναέριο βίντεο που ελήφθη σε έναν από τους πιο γνωστούς προορισμούς των kite surfer στη χώρα μας, στις Ράχες Φθιώτιδας.

;

Πληροφορίες: swimtraining.gr

Βίντεο: drone holics

φωτό: http://ellinika-xwria.blogspot.gr

Γεμάτος με αλεξίπτωτα πλαγιάς θα είναι ο ουρανός των Ιωαννίνων το Σαββατοκύριακο 21 και 22 Οκτωβρίου, καθώς στη νέα πίστα απογείωσης στους Λιγκιάδες θα βρεθούν αεραθλητές απ’ όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό προκειμένου να πραγματοποιήσουν πτήσεις αλλά και να δώσουν μαθήματα σε όσους το επιθυμούν.

Το διήμερο αυτό έχουν προγραμματιστεί μια σειρά δράσεων με πρωτοβουλία τριών αεραθλητικών συλλόγων, ο ένας εκ των οποίων έχει έδρα τα Γιάννενα, και την υποστήριξη της Περιφέρειας Ηπείρου, του Δήμου Ιωαννιτών και της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων.

alexiptotoplagias.jpg

«Είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να προβάλουμε το άθλημα αλλά κυρίως τον τόπο μας. Από τον Μάιο, όταν και άνοιξε  η πίστα, μέχρι και σήμερα την έχουν επισκεφτεί μεγάλα ονόματα του αεραθλητισμού από όλη την Ευρώπη και έχουν δηλώσει ενθουσιασμένοι με τις υποδομές. Αυτοί είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας», δήλωσε ο Σταύρος Κωστούλας, εκπαιδευτής αλεξίπτωτου πλαγιάς, ο οποίος ευχαρίστησε Περιφέρεια, Δήμο Ιωαννιτών και την Ένωση Ξενοδόχων για τις ενέργειες που έχουν κάνει τόσο για την κατασκευή της πίστας απογείωσης όσο και για την προβολή του αθλήματος.

Διαβάστε περισσότερα για outdoor activities στην κατηγορία μας

Μάλιστα, όπως τόνισε, επόμενο βήμα είναι και η προβολή της πίστας σε διεθνείς εκθέσεις ειδικές για το αλεξίπτωτο πλαγιάς.

Ο αντιδήμαρχος Παντελής Κολόκας, εξέφρασε την ικανοποίησή του διότι «η ολοκλήρωση της πίστας απογείωσης έβαλε την πόλη των Ιωαννίνων στον ευρωπαϊκό χάρτη των αεραθλημάτων», προσθέτοντας πως ο αθλητικός τουρισμός είναι πολύ σημαντικό κομμάτι για τη συνολικότερη ανάπτυξη της περιοχής.

drones2.jpg

«Η πίστα απογείωσης στους Λιγκιάδες είναι ένα ακόμα παράδειγμα του τι μπορούμε να καταφέρουμε όταν εργαζόμαστε όλοι μαζί. Επόμενος στόχος, ο οποίος δεν είναι μακριά, είναι να έρχονται πτήσεις με γκρουπ από το εξωτερικό ειδικά για την πίστα αυτή», ανέφερε μεταξύ άλλων.

ligiades.jpg

Τέλος ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων, Στάθης Σιούτης έκανε γνωστό πως ήδη ταξιδιωτικά γραφεία από Σκανδιναβία και Πολωνία τα οποία έχουν προγραμματίσει πτήσεις στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων για το ερχόμενο καλοκαίρι έχουν εντάξει στο πρόγραμμα που προσφέρουν στους πελάτες τους και την συγκεκριμένη δραστηριότητα καθώς κι ότι το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν δύο επισκέψεις σε διάσημες πίστες απογείωσης του εξωτερικού για ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

Πρόκειται για ένα ιδιότυπο χόμπι, που συνδυάζει δύο ελκυστικούς χώρους: το ποδήλατο και τον σιδηρόδρομο, κοινώς σιδηροδρομικός ποδηλατοτουρισμός! Προσφέρει διασκέδαση, άθληση και ταξίδια σε δύο ρόδες πάνω σε ξεχασμένες από την εγκατάλειψη ράγες, και σε διαδρομές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, που υπόσχονται επαφή με την φύση και την ιστορία, μέσα από ένα ήσυχο, αλλά δραστήριο ταξίδι. Ένα ακόμη πλεονέκτημα, το τρενοποδήλατο είναι ιδανικό για όλη την οικογένεια, αφού πάνω σε αυτό μπορούν να ποδηλατήσουν όλα τα μέλη της, ασχέτως ηλικίας, αλλά και για τα ΑμεΑ.
 
Ο σιδηροδρομικός ποδηλατοτουρισμός, γνωστός ως railbiking, φαίνεται πως ξεκινά δυναμικά στις ΗΠΑ αλλά και σε χώρες της Ευρώπης, όπως η Γερμανία, καθώς εκτός από την απόλαυση ενός ξεχωριστού χόμπι, αποφέρει σημαντικό επιχειρηματικό κέρδος από τις ενοικιάσεις ποδηλατοδρεζινών για βόλτες σε ανενεργές γραμμές τρένων. Εξάλλου, οι railbikers ξαναζωντανεύουν την αφημένη σε αχρηστία σιδηροδρομική υποδομή και συνδέουν με το δικό τους ταξίδι χωριά και περιοχές των παλιών διαδρομών στις ράγες.
 
 
Στην Ελλάδα, ο σιδηροδρομικός ποδηλατοτουρισμός έγινε γνωστός από τον Αρτέμιο Φιλάτοφ, νοσηλευτή στο επάγγελμα, ο οποίος αγάπησε το ποδήλατο εξαιτίας μίας άλλης αγάπης για τις παλιές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και την μεταποίηση άχρηστων αντικειμένων.
 
Έτσι γνώρισε τον ιστορικό σιδηρόδρομο και έμαθε εμπειρικά την μετατροπή ποδηλάτων σε δρεζίνες. Μελέτησε για πάνω από μία δεκαετία την κατασκευή τους ώστε να κινούνται ασφαλώς στις ράγες και σήμερα φτιάχνει εξολοκλήρου ποδηλατοδρεζίνες χαμηλής θέσης, από αλουμίνιο, που έχουν το πλεονέκτημα να είναι ελαφριές και να μεταφέρονται μέσα σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Οι μετατροπές προσαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες των ενδιαφερομένων, όπως για παράδειγμα των ατόμων με αναπηρία, όπου το πηδάλιο τοποθετείται στα χέρια, ή των μικρών παιδιών ώστε να φτάνουν τα πόδια τους στα πετάλια.
 
Μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο Αρτέμιος εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την ιδιότυπη ασχολία και πιστεύει πως το τρενοποδήλατο αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση που μπορεί να δώσει ζωή στον σιδηρόδρομο.
 
"Ο ανενεργός ελληνικός σιδηρόδρομος κρύβει πίσω του ιστορίες ανθρώπων που εργάστηκαν και ταξίδεψαν πάνω σε αυτόν, αλλά και της ίδιας της χώρας, καθώς τμήματά του, όπως στην Πελοπόννησο ταυτίζονται με ιστορικά γεγονότα πολέμων. Ας μη ξεχνάμε και την κοινωνική διάσταση, αφού πίσω από τον σιδηρόδρομο υπήρχαν δραστηριότητες οικονομικές, εμπορικές, και της καθημερινότητας άλλων εποχών" είπε.
 
 
Επισκέφτηκε πολλούς χώρους παλιών σιδηροδρομικών γραμμών, που θέλησε να ανακαλύψει, αλλά η πρόσβαση με τα πόδια ήταν δύσκολη. Και τότε γεννήθηκε η ιδέα να κατασκευάσει μόνος του ένα "όχημα" για τις ράγες, που θυμίζει τις παλιές και ξεχασμένες δρεζίνες. "Οταν άρχισαν να ασχολούμαι με τις δρεζίνες δεν είχα καμία τεχνική γνώση. Ξεκίνησα από το μηδέν" λέει χαρακτηριστικά. Και αφού κατέκτησε αυτόν τον στόχο, προχώρησε στην αξιοποίηση του "προϊόντος" μέσα από μία πρόταση για εναλλακτικό τουρισμό και άθληση, που μπορεί να φανεί χρήσιμος για το ίδιο το ανενεργό δίκτυο των γραμμών.
 
"Η κατασκευή ποδηλατοδρεζίνας ήταν το ένα κομμάτι και η ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πρότασης αξιοποίησης του ανενεργού σιδηροδρόμου ένα άλλο. Υπάρχουν, όμως, πολλά εμπόδια, εξαιτίας γραφειοκρατικών, κυρίως, προβλημάτων" λέει και εξηγεί πως η χρήση και συντήρηση των παλιών γραμμών, που ανήκουν στον ΟΣΕ είναι ένα μεγάλο και περίπλοκο ζήτημα. "Πολλές φορές νιώθω σαν ένας ακτιβιστής γιατί κάθε φορά που κάνουμε μία εξόρμηση με την ποδηλατοδρεζίνα γνωρίζουμε ότι ανά πάσα στιγμή μπορούν να μας διώξουν, ακόμη και να μας μηνύσουν" παραδέχεται.
 
Η επιχειρηματική ανάπτυξη του railbiking μπορεί να ωθήσει τις τοπικές οικονομίες
 
"Πιστεύω, όμως, ότι το railbiking μπορεί να αποτελέσει μία βιώσιμη λύση για την διάσωση του ανενεργού σιδηροδρόμου και να υποστηρίξει την ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών όταν και εάν αναπτυχθεί μία σωστή επιχειρηματική πρωτοβουλία" υποστηρίζει. Οι παράξενοι ποδηλάτες του σιδηροδρόμου έχουν την ευκαιρία μίας δραστήριας εμπειρίας στη φύση, αλλά και της γνωριμίας με τα τεχνικά έργα και την ιστορία του σιδηρόδρομου, λέει.
 
Ο νεαρός νοσηλευτής, υποστηρίζει ότι η "επανάχρηση" των γραμμών με τουριστικές δρεζίνες δεν απαιτεί κανένα επενδυτικό κόστος για τις υπάρχουσες υποδομές του ανενεργού τμήματος των γραμμών τρένου και αναφέρει παραδείγματα επιχειρήσεων που υπάρχουν ήδη σε ΗΠΑ και Γερμανία, τα οποία γνωρίζουν μεγάλης αποδοχής επισκεπτών και κερδών.
 
 
Η Rail Explorers διαθέτει στις ΗΠΑ δύο επιχειρήσεις κατασκευής ποδηλατοδρεζινών, η οποία υπολογίζει τα κέρδη της σε 1,3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στη Γερμανία έχουν αναπτυχθεί 32 επιχειρήσεις ενοικίασης σε τουρίστες, με 100.000 ευρώ τζίρο. Στη Νέα Ζηλανδία υπάρχουν παραδείγματα αγροτών που κατασκεύασαν μηχανοκίνητες ποδηλατοδρεζίνες και αξιοποιούν το τοπικό δίκτυο, ακόμη και για τις δικές τους μετακινήσεις.
 
Σύμφωνα με τον Αρτέμιο, η διαδρομή μέσα από αυτό το δίκτυο προσφέρει μοναδική εμπειρία, καθώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος να ταξιδέψει κανείς εκεί (π.χ. με αυτοκίνητο), ενώ οι ποδηλάτες της δρεζίνας μπορούν να συνδυάσουν το ταξίδι τους με επισκέψεις στα παλιά κτίρια των σταθμών, με πεζοπορία σε μονοπάτια, ακόμη και σε μοναστήρια ή άλλα αξιοθέατα των περιοχών που διασχίζουν οι παλιές γραμμές των τρένων.
 
"Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ποδηλάτες του εξωτερικού να επισκεφτούν και να δοκιμάσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο, και ήδη είναι αρκετοί αυτοί που έρχονται στην Ελλάδα από μακρινές χώρες μόνο και μόνο για να διασχίσουν το τοπικό δίκτυο" αναφέρει. Ο ίδιος ξεχωρίζει την διαδρομή Μέγαρα - Ελευσίνα και το σημείο της Κακιάς Σκάλας, όπου όπως λέει "σου κόβει την ανάσα" το εντυπωσιακό και άγριο τοπίο, που είναι, ωστόσο, και αρκετά επικίνδυνο. Υπάρχουν, βέβαια, και άλλες πιο ήπιες και σπάνιας ομορφιάς διαδρομές, όπως αυτές στο δίκτυο της Πελοποννήσου.
 
Δυστυχώς, προσθέτει, η ποδηλασία στις ράγες ανά την Ελλάδα σου αφήνει και άσχημες εικόνες. "Εχω δει να λειτουργούν καφετέριες ακόμη και πάνω στις ξεχασμένες γραμμές, ή συναντάω ξηλωμένες γραμμές, προφανώς από επιτήδειους που θέλουν να εκμεταλλευτούν το υλικό" αναφέρει.
 
Δρεζίνες ασφαλείς, οικολογικές, οικονομικές
 
Οι ποδηλατοδρεζίνες μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα όση και ένα συμβατικό ποδήλατο και γενικότερα θεωρούνται ασφαλέστερες όταν η θέση τους είναι χαμηλή. Δεν χρειάζονται καύσιμο για την κίνησή τους, αφού λειτουργούν όπως τα συμβατικά ποδήλατα και άρα έχουν μηδενικό αποτύπωμα ρύπων.
 
"Προσωπικά προτιμώ την ποδηλατοδρεζίνα αμαξίδιο, γιατί θεωρώ ότι είναι ασφαλέστερη από ότι τα συμβατικά ψηλά ποδήλατα. Μελέτησα παραδείγματα άλλων χωρών και σύμφωνα με τα κρας τεστ διαπιστώθηκε ότι ακόμη και ένας σπάνιος εκτροχιασμός μπορεί να είναι ελεγχόμενος" υποστηρίζει ο Αρτέμιος.
 
Επίσης, προτιμά την κατασκευή της εξολοκλήρου από την αρχή, αντί μίας μετατροπής πάνω σε ποδήλατα δρόμου. Σε ότι αφορά το κόστος κατασκευής, λέει ότι για μία μονή δρεζίνα θα χρειαστούν γύρω στα 500 - 700 ευρώ. Μπορούν, επίσης, να μεταφερθούν εύκολα σε ένα αυτοκίνητο και να γίνουν πολύ ελαφριές εάν κατασκευαστούν από αλουμίνιο.
 
Ο Αρτέμιος Φιλάτοφ, έχει δημιουργήσει μία ιστοσελίδα φίλων του σιδηροδρομικού ποδηλατοτουρισμού (Railbiking in Greece), που αριθμεί προς στιγμή μία μικρή ομάδα ατόμων στην Αττική, και είναι διαθέσιμος να προσφέρει δωρεάν την τεχνογνωσία του σε αυτούς που θέλουν να φτιάξουν τη δική τους ποδηλατοδρεζίνα.
 
Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
Σελίδα 1 από 5

Travel Stories

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
  info@mygreekholiday.gr

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ 

                  

 

NEWSLETTER