Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου 2017 23:30

Ταξιδέψαμε σε Αυστρία-Σλοβακία με 250 ευρώ

Γράφτηκε από

Εδώ και αρκετό καιρό είχαμε κλείσει τα εισιτήριά μας. Βλέπετε, δεν μπορούσαμε να παραβλέψουμε τα low-cost μεταφορικά μας και έτσι δεν αργήσαμε να πετάξουμε 2 ώρες μακριά από την Αθήνα για να γνωρίσουμε δύο πανέμορφες ευρωπαϊκές χώρες…

Το ταξίδι άνετο. Οι δύο πρωτεύουσες εξαιρετικές. Η περίοδος των εορτών η καταλληλότερη. Το τριήμερο υπεραρκετό. Τα έξοδα ελάχιστα.

Το mygreekholiday ταξίδεψε, βίωσε και χωρίς πολλά λόγια, σας ξεναγεί στην Μπρατισλάβα και τη Βιέννη.

Πετάξαμε και φτάσαμε Σάββατο. Το μικρό, αλλά υπερσύγχρονο αεροδρόμιο της Μπρατισλάβα μας υποδέχτηκε.

bratislavaairport.jpgΗ πρώτη εικόνα στο αεροδρόμιο της Μπρατισλάβα

Πήραμε το λεωφορείο 61 και μας οδηγήσε σε ένα πιο κοντινό σημείο προς το κέντρο της πόλης. Από εκεί επιβιβαστήκαμε στο τραμ, αριθμό 5. Μέσα σε λίγα λεπτά φτάσαμε στην Παλιά Πόλη.

trambratislava.jpgΚάποιοι συρμοί τραμ είναι υπερσύγχρονοι, κάποιοι άλλοι απλά... παλιοί και χριστουγεννιάτικοι

Αφού αφήσαμε τις βαλίτσες μας στο δωμάτιο (μία ανάσα από τον Πύργο του Μιχαήλ) ξεχυθήκαμε, φορώντας χοντρά ρούχα, βλέπετε το θερμόμετρο έδειχνε 0 βαθμούς Κελσίου, στους δρόμους της σλοβακικής πρωτεύουσας.

pirgosmixail.jpgΟ πύργος δεσπόζει στην παλιά πόλη της Μπρατισλάβα

poli.jpgΑπό τον πύργο και τα μικρά παράθυρά του βλέπει κάποιος το πολυσύχναστο πλακόστρωτο κέντρο

Στα πλακόστρωτα δρομάκια θα δείτε βασιλικές κορώνες στο έδαφος. Αν τις ακολουθήσετε από την πύλη του Αγίου Μιχαήλ που είναι και η είσοδος για την Παλιά Πόλη, θα φτάσετε μέχρι τον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Μαρτίνου, τελικός προορισμός, καθώς εκεί ακριβώς γινόταν η στέψη των παλιών βασιλιάδων.

Η Μπρατισλάβα έχει πλούσια πάρκα και πλήθος από κλασικά κτήρια μεταξύ των οποίων τον καθεδρικό ναό γοτθικού ρυθμού του 13ου αιώνα, καθώς επίσης Πανεπιστήμιο και άλλες ανώτερες σχολές.

Το απογευματάκι, η κεντρική πλατεία της Μπρατισλάβα, Hlavne Namesti, μεταμορφώνεται σε χριστουγεννιάτικο χωριό. Συναυλίες, παραδοσιακά προϊόντα, τοπικά ποτά περιμένουν τους επισκέπτες. Απολαύσαμε άφθονο Glühwein (ζεστό κόκκινο κρασί με κανέλα) και δοκιμάσαμε το Bryndzove halusky, νιόκι με τυρί και μπέικον συνοδεία ξινόγαλου.

menou.jpgΕνδεικτικό μενού με τα παραδοσιακά πιάτα

haluski.jpgΤο υπέροχο Χαλούσκι

marcipan.jpgΌταν είδαμε την Σλοβάκα να κόβει κομμάτι γλυκού με... τσεκούρι μας κόπηκε η όρεξη

Το βράδυ οι δρόμοι αδειάζουν, τα στολισμένα τραμ πηγαινοέρχονται, οι παμπ γεμίζουν ασφυκτικά, αλλά όχι μέχρι αργά…

pub.jpgΕγγύηση και πάντα γεμάτη, λόγω καλής τιμής, η ιρλανδική παμπ της πόλης

irishpub.jpgΌλες οι ηλικίες με την ίδια αγάπη για την μπύρα

Οι τιμές εξαιρετικές. Πιο φθηνά από Ελλάδα, ακόμα πιο φθηνά από Βιέννη.

Πάρτε μία γεύση:

bratis.jpgΟι αποδείξεις...

Εκτιμώμενο κόστος

-85 ευρώ τα αεροπορικά

-60 ευρώ το δωμάτιο

-9 ευρώ το εισιτήριο για Αυστρία (με επιστροφή)

-95 ευρώ φαγητό, σουβενίρ, είσοδος Μουσεία κτλ

Christmas markets...

Oι χριστουγεννιάτικες αγορές κυριαρχούν τουλάχιστον σε τρία σημεία της Μπρατισλάβα...

christmasmarket.jpgΗ κεντρική πλατεία γεμάτη σπιτάκια με προϊόντα

christmasbratislav.jpgΜπόλικη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση

Το mygreekholiday στις εκδηλώσεις...

bratislava1.jpgΈνα νεοκλασικό παλάτι, που σήμερα φιλοξενεί το γραφείο του δημάρχου, χτίστηκε τον 18ο αιώνα και σε αυτό υπεγράφη η συνθήκη ειρήνης της Πρέσπουργκ, μετά την νίκη του Ναπολέοντα στην μάχη του Άουστερλιτς. Εδώ βρίσκεται το δεύτερο παγοδρόμιο που έχει στηθεί στην πόλη

carlton.jpgΔεύτερη χριστουγεννιάτικη αγορά μπροστά από το πολυτελές ξενοδοχείο Carlton

ski.jpgΝα και το άλλο παγοδρόμιο της πόλης για μικρούς και μεγάλους

Τι προλάβαμε να δούμε:

Στην Παλιά Πόλη της Μπρατισλάβα θα βρείτε τα περισσότερα ιστορικά κτίρια της πόλης, μαζί με πολλούς μεσαιωνικούς πύργους.

oldtown.jpgΟ κεντρικός δρόμος της παλιάς πόλης

Η πόλη διαθέτει περισσότερα από 300 πολιτιστικά στέκια. Το Μουσείων των όπλων στον Πύργο του Αγίου Μιχαήλ, το Μουσείο των Ρολογιών, το παλάτι και η γέφυρα του UFO, θα σας αποζημιώσει…

Η Πύλη του Μιχαήλ, που είναι η μοναδική που επιβίωσε από τη μεσαιωνική οχύρωση, είναι από τα τα παλιότερα κτίρια της πόλης. Χτίστηκε περίπου στο 1300. Ο πύργος της πύλης του Μιχαήλ στεγάζει σήμερα την έκθεση όπλων του μουσείου της πόλης.

museumofarms.jpgΜεσαιωνικά όπλα που βλέπουμε σε ταινίες

museumbratislava.jpgΠάθαμε πλάκα με το ξίφος των ιπποτών, πανοπλίες έχουμε δει και καλύτερες

armsmuseum.jpgΤι... κουμπούρι είναι αυτό;

Ο γοτθικός Καθεδρικός του Αγίου Μαρτίνου, καθαγιάστηκε και άνοιξε επίσημα το 1452… Προλάβαμε να παρακολουθήσουμε μέρος από την κυριακάτικη λειτουργία, αλλά απαγορεύονταν οι φωτογραφίες….

Το Κάστρο, με γοτθικά και αναγεννησιακά αρχιτεκτονικά στοιχεία, είναι ένα πελώριο τετράγωνο κτίριο με τους τέσσερις γωνιακούς πύργους και βρίσκεται σε ένα απομονωμένο λόφο των μικρών Καρπαθίων πάνω από τον Δούναβη. Το κάστρο ιδρύθηκε τον 10ο αιώνα και αποτέλεσε τον πυρήνα γύρω από τον οποίο αναπτύχθηκε η Μπρατισλάβα. Εξαιτίας του μεγέθους και της θέσης του είναι κυρίαρχο χαρακτηριστικό της πόλης για αιώνες. Ο μεγαλύτερος και ψηλότερος πύργους είναι ο πύργους του Στέμματος, στη νοτιοδυτική γωνία, με ύψος 47 μέτρα. Ο πύργος χρονολογείται από τον 13ο αιώνα και για περίπου 200 χρόνια, αρχίζοντας από τα μέσα του 16ο αιώνα στέγασε τα κοσμήματα του στέμματος της Ουγγαρίας.

Η Νέα Γέφυρα Nový Most διασχίζει τον ποταμό Δούναβη και ενώνει την Παλιά Πόλη με τα νότια προάστια της Βουδαπέστης. Το μοντέρνο συνδιαλέγεται με το μεσαιωνικό στοιχείο και γεννούν το κέντρο της Μπρατισλάβας! Στην κορυφή της φιλοξενεί μια πλατφόρμα που θυμίζει U.F.O, όπου μπορείτε να απολαύσετε τον καφέ σας με… θέα.

Αν περπατήσετε στην Παλιά Πόλη θα δείτε έκπληκτοι τον «Cumil», που αποτελεί έργο του Viktor Hulik. Ένας μπρούτζινος εργάτης ξεπροβάλλει χαμογελαστός μέσα από έναν υπόνομο.

Το νέο-αναγεννησιακό Εθνικό Θέατρο της Σλοβακίας είναι τοποθετημένο στο τέλος της μακρόστενης πλατείας Hviezdoslav και χτίστηκε το 1886 κατά την διάρκεια της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας. Μπροστά από το θέατρο θα δείτε το διάσημο συντριβάνι του Γανυμήδη της Τροίας, που σχεδιάστηκε από τον ντόπιο γλύπτη Victor Tilgner το 1888.

INFO: Γύρω στον 9ο αιώνα η πόλη ήταν γνωστή στα ελληνικά ως Ιστροπόλις που φέρεται ως το αρχαιότερο όνομά της.

Οι σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις της έχουν αναγάγει την Μπρατισλάβα σε κυριότερο λιμένα του Δούναβη. Συνδέεται αεροπορικώς και σιδηροδρομικώς με όλες τις πρωτεύουσες της Ευρώπης και τη Ρωσία. Στα περίχωρα της πόλης υφίστανται αξιόλογα χαλυβουργεία, κλωστοϋφαντουργεία, καθώς και εργοστάσια χημικών, τροφίμων και χάρτου.

Η Σλοβακία βρίσκεται μια ανάσα από την Αυστρία, την Ουγγαρία και την Τσεχία γεγονός που την καθιστά ιδανικό προορισμό για κοντινές εξορμήσεις και στις γύρω περιοχές!

slovak.jpgΤο υπερσύγχρονο λεωφορείο μας

Δεν αργήσαμε να το αποφασίσουμε. Κατευθυνθήκαμε στα… ΚΤΕΛ, δίπλα από τον πύργο της BMW. Eπιβιβαστήκαμε σε ένα υπερσύγχρονο λεωφορείο των Slovak Lines. Αγοράσαμε εισιτήριο με ανοιχτή επιστροφή, κόστους 9 ευρώ, το άτομο, και η νέα περιπέτεια ξεκίνησε. Τα δρομολόγια εκτελούνται περίπου κάθε μία ώρα και η διαδρομή είναι εξαιρετική. Περάσαμε από αυστριακά χωριουδάκια, το αεροδρόμιο της Βιέννης, ώσπου φτάσαμε στην αριστοκρατική Βιέννη.

streetaustria.jpgΣκέτη μαγεία...

austriastreet.jpgΑπόλαυση στη μέση της αγοράς

Δεν χάσαμε χρόνο και κατευθυνθήκαμε στην κεντρική πλατεία της Αυστριακής πρωτεύουσας, στη Stephansplatz! Οι τιμές εδώ είναι πιο τσιμπημένες. Σε κάθε μας βήμα όμως, μέχρι και τις όχθες του Δούναβη, γεμίζαμε νέες εικόνες από την επιβλητική αυστριακή πρωτεύουσα, με τον καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου, την όπερα, το προεδρικό Μέγαρο, τις αμέτρητες χριστογεννιάτικες αγορές…

Πάρτε μία μικρή γεύση, καθώς θα επανέλθουμε σε ειδικό αφιέρωμα μόνο για την Αυστρία…

austriarich.jpgΣε ένα σημείο της κεντρικής αγοράς μπορεί ο επισκέπτης να δει όλες τις βιτρίνες από τις πιο διάσημες φίρμες στον κόσμο

mozarthouse.jpgΒρήκαμε μέχρι και το σπίτι του Μότσαρτ, το οποίο σήμερα είναι ανοιχτό στο κοινό ως μουσείο

austriadanube.jpgΟ Δούναβης διασχίζει και την Αυστρία

Για να μην σας κουράσουμε. Επιστρέψαμε το βράδυ στην Μπρατισλάβα και το επόμενο πρωί αναχωρήσαμε γεμάτοι όμορφες αναμνήσεις για τον δρόμο της επιστροφής… Με μόλις 8 ευρώ το ταξί μας μετέφερε κατευθείαν στην πύλη αναχώρησης…

Οι περιπέτειες όλων των μελών της ομάδας του mygreekholiday σε Ελλάδα και εξωτερικό συνεχίζονται…

Dobry den…(γεια σας στα σλοβακικά)!!!