Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2018 11:07

Τριήμερο στην Τήνο: Που να πάτε, τι να δείτε...

Γράφτηκε από

Έχει ταυτιστεί με την Παναγία, όπου χιλιάδες πιστοί ανεβαίνουν γονατιστοί την κεντρική λεωφόρο προκειμένου να προσκυνήσουν τη Μεγαλόχαρη. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο, η Τήνος έχει μετατραπεί σε ένα νησί πρώτης γραμμής, προσφέροντας περισσότερα από αυτά που περιμένει ο ταξιδιώτης.

Ταξιδέψαμε στο πανέμορφο αυτό νησί των Κυκλάδων για τρεις ημέρες και υποσχεθήκαμε στον εαυτό μας, ότι, με την πρώτη ευκαιρία θα το επισκεφθούμε εκ νέου.

CHECK IN---> Δείτε περισσότερα αφιερώματα του mygreekholiday

H Tήνος και το βράδυ είναι εξίσου μαγευτική

Πήραμε το καράβι από τη Ραφήνα και έπειτα από 4 περίπου ώρες αποβιβαστήκαμε στην Τήνο.

aperantogalazio.jpgΗ θέα κόβει την ανάσα

Ένα γρήγορο καφέ στη χώρα, ένα σνακ και γραμμή για τα ορεινά χωριά. Η Τήνος διαθέτει ορισμένους από τους πιο όμορφους οικισμούς, με μαγευτική θέα, εκπληκτικά σοκάκια και προσεγμένα μαγαζιά.

CHECK IN ---> Η Τήνος κερδίζει το στοίχημα του τουρισμού

Πρώτη μας στάση στον Πύργο. Είχαμε ακούσει πολλά γι΄αυτό το χωριό, αλλά ειλικρινά, αυτό που αντικρίσαμε μας ενθουσίασε. Δεν ήταν η παραδοσιακή πλατεία με τα πλατάνια, ούτε τα κλασικά άσπρα σπίτια με τα μπλε παράθυρα, ούτε η ποικιλία καφέ και εστιατορίων. Ο Πύργος μας άφησε με ανοικτό το στόμα λόγω της καθαρότητάς του. Δυστυχώς, στην Ελλάδα, όταν βλέπεις έναν οικισμό να είναι πεντακάθαρος, χωρίς ίχνος σκουπιδιών στον δρόμο, και τους κατοίκους να τον σέβονται, εντυπωσιάζεσαι.

Πραγματικά, πρόκειται για ένα χωριό – όπου αξίζει να επισκεφθείς, να γευτείς το υπέροχο  γαλακτομπούρεκο, τα εκλεκτά εδέσματα και να απολαύσεις τη δροσιά που χαρίζουν τα πλατάνια στην κεντρική πλατεία. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψεις να κάνει μία επίσκεψη στην Σχολή Καλών Τεχνών, που φιλοξενείται στο σπίτι του διάσημου γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά.

mouseiotinionkallitexnon.jpgΤο Μουσείο Τήνιων Καλλιτεχνών

Στη συνέχεια, εκκινήσαμε για το Βωλάξ, ένα χωριό που θαρρείς έχει ξεπηδήσει από τις ιστορίες του Αστερίξ και του Οβελίξ, με τεράστιες στρογγυλές πέτρες να θυμίζουν σεληνιακό τοπίο. Η εικόνα μας άφησε κυριολεκτικά άφωνους. Αφού κάναμε μία βόλτα με τα πόδια και περιηγηθήκαμε στα εργαστήρια των καλαθοπλεκτών, πήραμε το πρώτο μας γεύμα στην κεντρική ταβέρνα, επιλέγοντας κυρίως κρεατικά.

volaxtinossss.jpgΤαξίδι με ασφάλεια πάνω από όλα

Το απόγευμα μας βρήκε στην δεξιά πλευρά της φημισμένης παραλίας Κολυμπήθρα, με τα γαλανά νερά, τις ξαπλώστρες και τις ομπρέλες.

tinosparalia3.jpgΗ παραλία Κολυμπήθρα

Τη δεύτερη ημέρα οδεύσαμε για το Εξώμβουργο ή Ξώμπουργο, το οποίο λέγεται ότι κατοικήθηκε από τους Προϊστορικούς Χρόνους και ιδρύθηκε τον 7ο αιώνα π.Χ. Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας προς τα ορεινά χωριά, μετρώντας εκατοντάδες περίτεχνα διακοσμημένους εξωτερικά περιστεριώνες.

exotinos.jpgΗ Καρδιανή

Πήγαμε στα δύο Χωριά και στις μεσαιωνικές στοές του Αρνάδου, στα κοσμοπολίτικα Υστέρνια, στον Πάνορμο και στην καταπράσινη Καρδιανή. Η Τήνος, έχει ορισμένα από τα πιο όμορφα χωριά, οικισμούς υψηλής αισθητικής που όσο πιο πολύ τα εξερευνείς, τόσο περισσότερο σε προκαλούν.

tinoskamara.jpgΠεράσαμε και από τον Τριπόταμο

Φυσικά, πολύ υψηλού επιπέδου είναι οι παραλίες τους, με δροσερά νερά και αμμουδερές ακτές. Άγιος Σώστης, Άγιος Φωκάς, Λιβάδα, όρμος Γιαννάκη και Υστερνίων, Άγιος Ιωάννης Πόρτο και Άγιος Ρωμανός είναι ορισμένες από αυτές που ξεχωρίζουν. Ανά πάσα στιγμή, είτε πρόκειται για παρέα νέων, είτε για ζευγάρι, είτε για οικογένειες, θα βρουν αυτό που αναζητούν.

beachtinosisland.jpgΗ πανέμορφη παραλία του Αγίου Φωκά

beachtinos.jpgΠεντακάθαρα νερά στις παραλίες

tinosparalia.jpgΗρεμία, χαλάρωση, σκέτη μαγεία

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε στη γαστρονομία της Τήνου και τα τοπικά προϊόντα. Που αλλού θα γευτείς γεμιστά που θυμίζουν τη μαμά, αγκινάρες, ζουμερές ντομάτες, ντόπια αυγά, χειροποίητες πίτες, μαγειρευτά και διάφορα εδέσματα, σε τιμές πραγματικά χαμηλές – κυμαίνονται από 10-15 ευρώ το άτομο.

kafes.jpgΧαλάρωση στον Πύργο

Στην Τήνο, υπάρχουν μέρη που μπορείς να ερωτευτείς κεραυνοβόλα, ξενοδοχειακές μονάδες και παραδοσιακά σπίτια προς ενοικίαση που σου χαρίζουν την αυθεντική νησιωτική ζωή, ταβερνάκια με μαγευτική θέα στο Αιγαίο και μπαρ υψηλής ποιότητας.

tinosexo.jpgΤα Κιόνια

exofillo.jpgΤο... απέραντο γαλάζιο

Αυτό το νησί είναι πραγματικά ένα από τα στολίδια των Κυκλάδων, που αξίζει να επισκεφθεί ο καθένας.